Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimmen Engelse Cocker Spaniël

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mariette
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniël
Aantal honden: 1

Trimmen Engelse Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Mariette »

Hoi allemaal,

Ik heb een Engelse Cocker Spaniël van 12 weken oud. Ik ben op zoek geweest naar een trimsalon om hem in de toekomst te laten trimmen en om hem alvast te laten wennen. Dit is alleen een behoorlijke zoektocht. Ik ben al veel trimsalons tegengekomen waar ze een klantenstop hebben, en bij de twee waar wel plek was nemen ze geen Cockers omdat dit teveel tijd kost :-(.
Ik heb nu een afspraak bij een salon waar ze eerst willen kijken wat voor soort vacht hij heeft voordat ze willen toezeggen hem te willen trimmen. Hij hoeft van mij niet helemaal in het showmodel getrimd te worden maar het is natuurlijk wel belangrijk dat zijn vacht goed onderhouden wordt. Ik
Kan hem wel borstelen maar dat is natuurlijk niet voldoende. Heeft iemand tips? Zijn er vachtmodellen voor Cockers die misschien wat minder tijd kosten, of kent er iemand een trimmer die wel tijd heeft of Cockers behandeld? Ik woon in Groningen.

Groetjes Mariette
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Trimmen Engelse Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik had geen idee dat die zo lastige vacht hebben
Ik ken niemand, je zou bijna zelf een cursus doen om hem te trimmen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Vraag eens bij de fokker en/of bij de rasvereniging hoe je de vacht moet verzorgen.
Naar mijn idee moet dat zelf te doen zijn, tenzij het om een Amerikaanse cocker gaat.
Die zijn wat bewerkelijker.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

ranetje schreef: 16 dec 2022 16:15 Vraag eens bij de fokker en/of bij de rasvereniging hoe je de vacht moet verzorgen.
Naar mijn idee moet dat zelf te doen zijn, tenzij het om een Amerikaanse cocker gaat.
Die zijn wat bewerkelijker.
Dat dacht ik dus ook, dus even opgezocht,

Trimmen
Een Engelse Cocker Spaniel heeft elke 10-12 weken een trimbeurt nodig. Hierbij wordt door een trimmer of trimster het dode haar verwijderd op hoofd, rug, schouders, dijen en flanken. Daarnaast wordt de hals geschoren en de voeten geknipt. Ook worden, indien nodig, de oren en tanden gereinigd. Doordat de vacht geplukt wordt, wordt deze ook uitgedund waardoor het kammen en borstelen makkelijker is.Bij de meeste trimsalons gaat de hond ook in bad, zodat hij schoon en fris is als hij naar huis mag.
Omdat een trimmer houdt van honden, willen ze deze geen pijn doen. Daarom wordt het op prijs gesteld de Cocker zonder al te veel klitten over te dragen voor de trimbeurt. Ernstige klitten worden vaak weggeschoren. Soms is het zo erg, dat de hele hond geschoren moet worden! Voorkomen is dus beter.

Als de fokker van je puppy niet in de buurt woont, misschien zijn er wel andere fokkers van de cockerspaniel in de buurt die je kunnen helpen.
Mariette
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Mariette »

De fokker woont inderdaad niet in de buurt. Ik zal eens navraag doen bij een andere. Volgens mij is het niet zo makkelijk om het zelf te doen. De vacht moet geplukt etc en ik denk dat daar wel wat ervaring voor nodig is.
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Mariette schreef: 16 dec 2022 19:24 De fokker woont inderdaad niet in de buurt. Ik zal eens navraag doen bij een andere. Volgens mij is het niet zo makkelijk om het zelf te doen. De vacht moet geplukt etc en ik denk dat daar wel wat ervaring voor nodig is.
Nee, dat moet je echt wel leren wil je dat goed doen. Ik heb toen voor mijn Tibetaanse Terrier er ook een gezocht en heb daar toch een eindje (80 km) voor moeten rijden. Gelukkig was het toen alleen om het zelf goed te leren. De Tibetaan hoeft niet getrimd te worden, maar wel veel en goed geborsteld worden (en gewassen)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”