Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gladde vloer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

ikbeninjo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

gladde vloer

Ongelezen bericht door ikbeninjo »

We hebben sinds een maandje Echo, onze Berner Sennen pup. Eerder al over gepost dus wellicht ken je Echo al.

Ook hebben wij (hadden we al, voor de duidelijkheid) een (vinden wij :P) erg mooie houten vloer. 3 jaar geleden laten leggen toen we het huis kochten.

Echo baalt er enorm van, denk ik. Hij glijdt continue uit, gaat vliegt uit de bocht en gaat op z'n bek als hij iets te uitbundig op je afrent. Maar hij heeft ook een beetje moeite met opstaan als hij ligt. Zn pootjes glijden dan zijwaards.

Ik denk (weet ik wel zeker eigenlijk) dat dit niet goed voor hem is. Er is zoveel te vinden op het internet, sokjes, schoentjes, zelfs nagel-opzet-stukjes. Je kan het zo gek niet verzinnen of het bestaat. Voor alles is er wel iemand die het goed vindt.

Wat zijn de ervaringen hier? Hebben we mensen hier die uit ervaring iets kunnen vertellen?

Ik krijg echt compleet de slappe lach van een hond met sokjes of schoentjes aan :LOL: maar als het hem helpt waarom niet?
Sterre

Re: gladde vloer

Ongelezen bericht door Sterre »

Kan je niet tijdelijk tot hij volwassen is een goedkoop stuk vloerbedekking neerleggen?
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Wij hebben overal hout en natuursteen, allemaal ‘glad’ voor onbesuisde hondjes. Er zijn twee pups op groot geworden. Die leerden vrij snel dat ze zich in huis beter rustig konden gedragen. :lol1:
In het hele begin hadden wij in sommige ruimtes kleden (zo’n koeienhuid en een hoogpolige berber). Daar werd op gespeeld.
Goedkope vloerbedekking lijkt me niet nodig, kijk gewoon bij de emmaus of kringloop voor normale kleden. Je pup zal ongetwijfeld op datkleed gaan liggen omdat ie daar wel goed van omhoog komt. Ik zou het dus niet midden in de loop leggen

Ik heb geen idee of de honden er lichamelijke kwalen aan over hebben gehouden. De een is tien en de ander twaalf en ze lopen beide elke dag nog fikse wandelingen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Een stuk vloerbedekking of een kleed van de kringloop lijken me beiden wel geschikt tot de pup heeft geleerd op de overgebleven houten vloer hoe hij goed op de been kan blijven en hoe hij op een handige manier kan opstaan.

Lijkt me zeker voor een Berner wel verstandig :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Idd gewoon een kleed of een loper neer leggen
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Sluit mij aan bij de voorgaande adviezen. Hier hadden we gelijk met de laatste pup ook een oude hond die moeite met opstaan kreeg. Op de gladde tegelvloer is toen tijdelijk het kleed gelegd dat in de voortent van de caravan lag. Niet het mooiste, wel erg praktisch. Toen dat niet meer nodig was kon het schoon gemaakt worden en weer opgeborgen bij de kampeerspullen.
Afbeelding
ikbeninjo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door ikbeninjo »

Dank voor de reacties! Ik ga dat doen, een kleed of tapijt op plekken waar hij graag ligt.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”