Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef of geile reu, wat is lastiger?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Loopse teef of geile reu, wat is lastiger?

Ongelezen bericht door Marion. »

Teun is loops, en dat is natuurlijk even opletten en het loslopen inperken. Maar voor een teef is dat een heel overzichtelijk tijdspanne, misschien hooguit een weekje.

Vaak zeggen mensen dat ze een reu willen, omdat ze dat gedonder met loopsheid niet willen. Maar in hoeverre is dat gedonder? Is het niet veel lastiger om een hitsige reu te hebben? Er zijn toch jaar-rond loopse teefjes in de buurt? Teun komt prima aan haar trekken qua nieuwe geurtjes en aanlijnwandelingen hoor, meestal ga ik dan gewoon naar nieuwe spannende plekjes (vanochtend industrieterrein waar je tussen de gebouwen door prima kunt lopen en zwemmen). Ik ga haar alleen niet beletten om op een ommetje van een uur 10 keer te plassen. Ik prijs haar zelfs. "Goed zo schat, laat maar weten dat jij hier woont!"
Oeps.... is dat fout?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Branka
moderator
Aantal honden: 1

Re: Loopse teef of geile reu, wat is lastiger?

Ongelezen bericht door Branka »

Wij hebben altijd reuen gehad en ik heb niet ervaren dat er het jaar rond loopse teven zijn. Verder is dat geile gedrag ook een deel opvoeding. Niet aanstellen en blijven klappertanden bij een graspol, maar doorlopen.
In huis liggen met liefdesverdriet over dat teefje dat je niet eens kent? Ga maar in de garage liggen, voor jou dichter bij de deur en wij horen je niet meer zuchten en jammeren.
Denk dat ik sowieso een voorkeur voor mannelijke dieren heb, want nu voor het eerst poezen i.p.v. katers. Met katers nooit gezeur of gezeik gehad. Werden op een gegeven moment gecastreerd (bij katten m.i. een stuk noodzakelijker dan bij honden) en verder was het goed. Maar krolse poezen… jeumig! Wat een zeikwijven! Bij de ene echt lettelijk als ze krils was. Ook heel afstandelijk en ongezellig door die hormonen. Het was serieus een opluchting toen ze waren gesteriliseerd.

Maar goed, om het wer over honden te hebben. Ik denk dat het qua viezigheid niet veel verschild. Reuen hebben ook bij tijd en wijlen vieze spetters. Teven is dat vooral rond de loopsheid en je hebt ook schone teven waar je niet veel van merkt.
Maar voor mij is het wel rustiger lopen met een geile reu dan een loopse teef. Bij die reu hoef je alleen jouw eigen hond in de gaten te houden. Bij die teef moet je ook scherp zijn op andere honden, genoeg eigenaren die hun hond op alle anderen af laten denderen. Ook jouw loopse teef en dat zal net een ongecastreerde reu zijn :schrik:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wij hebben eerst altijd reuen gehad daar zaten geen overdreven geile reutjes bij
En bij de teven ook geen last van hun loopsheid, hoewel de teefjes onderling wel constant op elkaar bezig waren tijdens loopsheid
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik denk dat het bij reuen echt voor een groot deel opvoeding is. Zeker als je ze vanaf pup hebt, kun je ze in hun puberteit leren dat ze echt niet hoeven te blijven hangen bij die heerlijke geurtjes en dat die gierende hormonen geen reden zijn om niet te luisteren. Gait wordt echt wel sterker beheerst door z'n hormonen dan Elco, en dat had ik ook wel verwacht gezien z'n opa en ooms van moeders zijde. Toch blijft hij beter bereikbaar dan Elco. En niet eten en in huis blijven huilen om die teef die hij geroken heeft, is er ook niet bij. Ja, na een dekking piept hij nog een paar uur bij het raam. Niet zo raar met die geur in huis. Maar langer dan een paar uur is dat ook niet. Van de loopsheid van de Chihuahua direct naast ons, heb ik niets gemerkt, hoorde pas na afloop dat ze loops geweest was. En van de Jack Russell van schuin tegenover waar ze gek op zijn, had ik het alleen gemerkt aan hun gedrag in ons wandelgebied, waardoor ik ze even drie dagen wat minder goed los kon laten lopen: alleen op het hoogtepunt van de loopsheid dus (en wat mij betreft is dat gebied hét ideale gebied om je loopse teef uit te laten, dus ik hield er daar gewoon altijd rekening mee. In druk losloopgebied verwacht ik geen loopse teven. Is daar toch heel vervelend voor jou als baas van de loopse teef en voor de teef zelf? En je houdt toch wel enigszins rekening met anderen? Maar rustig, overzichtelijk gebied waar ze los mogen, terwijl jouw teef goed blijft luisteren, dat lijkt me juist het ideale gebied om met je loopse teef te gaan lopen.
Zowel loopsheid bij teven als geilheid bij reuen hoort er toch gewoon bij, vind ik. Rekening houden met elkaar: graag. Maar ik denk niet dat het ene per definitie lastiger of vervelender is dan het andere. Hangt toch veel af van je eigen instelling en in het geval van reuen van je opvoeding en begeleiding in de eerste jaren van de reu
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bij reuen is het voor een deel opvoeding, maar er zijn echt ook wel reuen die het heel moeilijk hebben bij loopse-teven-geurtjes.
Bij loopse teven is het bij de ene teef een kwestie van de vruchtbare dagen afschermen en andere teven zijn moeilijker als ze loops moeten worden vervolgens sloom als ze loops zijn en onhandelbaar als ze schijn zwanger zijn.
Of zijn vaker loops dan volgens het boekje de bedoeling is
Ik vind dat er eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen is :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Quinta was eind januari voor het eerst loops, was voor mij ook de eerste keer met een loopse hond. Ze is gewoon mee geweest met mijn hus, niet in de groepen met volle reuen.
Ze heeft ook gewoon los gelopen en in huis hield ze zichzelf goed schoon.

Balu was een volle reu, alleen als het buurhondje op haar hoogtepunt was dan lag hij bij de voordeur. En als zijn favoriete teefje in het wandelgebied loops was dan liep hij wat verder voor me. En hij spetterde niet in huis. Wat mij betreft dus weinig verschil in reu of teef.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

ranetje schreef: 02 mei 2023 21:04 Bij reuen is het voor een deel opvoeding, maar er zijn echt ook wel reuen die het heel moeilijk hebben bij loopse-teven-geurtjes.
Haha, precies. Ik denk dat die « opvoeding » praat pas op houdt wanneer mensen zelf een reu treffen die er helemaal aan onderdoorgaat,ondanks de begeleiding van zijn baas.

Ik heb altijd reuen gehad, de laatste drie van pup af aan. Er is er maar één gecastreerd, de Fries. Die had het heel zwaar. Ga maar jammeren in de schuur -> hij groef gewoon een tunneltje onder de deur door. Wandelen deden we weg van alle geurtjes in het dorp -> hij rende gewoon 8 km terug rechtstreeks naar de dame in kwestie. Dan maar aan een touwtje buiten -> de dames braken zelf uit en kwamen hem thuis bezoeken. Buiten in de tuin liggen was ook geen optie, er is geen gaatje zo klein of hij wurmde er doorheen. Plus die uitbrekende dames kwamen ook door die gaatjes in onze tuin, de hele tuin volpiesen. Er was gewoon geen ontsnappen aan voor ons arme beest.
In het dorp woonde toendertijd 6 teven, allemaal intact. Dat was dus inderdaad bijna jaar rond feest, of beter een hel voor die arme Fries.

Affijn, het was voor niemand te doen. Dat bleek wel want daar hebben we de Fransman aan te danken :mrgreen:

Toen hebben we hem maar gecastreerd. Ik hoor nog mensen zeggen « hij groeit er wel overheen » :blah: en als ik dan vroeg of zij de ongeplande pups die ondertussen geboren werden in huis namen dan werd het gauw stil.

En zelfs na zijn castratie heeft de geur van loopse vrouwen een grotere impact op de Fries dan op alle andere intacte reuen die ik heb gehad. Die hebben/hadden geen van allen een probleem met een luchtje hier of daar. En van spetters hebben ze ook geen last.

Behalve dan die ene heb ik met mijn reuen dus nooit last van loopse teven.

Maar ik moet er inderdaad niet aan denken om een teef te hebben. Dat lijkt me een extreem gedoe, aanlijnen alleen al, omdat je anders wellicht met een nestje zit :schrik:

Gelukkig houd iedereen van wat anders :lol1:
Marion.
Zeer actief

Ik merk er in huis helemaal niets van, hooguit een druppeltje sporadisch. Al mijn teven houden zich keurig schoon, Teuntje ook. En buiten heb ik er ook nul last van, ik zoek gewoon rustige gebieden uit. Losloopbos mijd ik natuurlijk, maar dat doe ik in deze tijd van het jaar eigenlijk altijd al. En ze is minder los dan normaal, maar altijd stukken los (als ik overzicht heb). En ik zit sneller op mijn teef dan welke reu dan ook :LOL: :LOL: :LOL:
(dus mijn hond moet zitten en dan zit ik er als een hond overheen haha)

Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Taafje is net loops geweest. Behalve dat ze heel graag heel lang wandelt, is er niet zoveel aan haar te merken. Misschien wat drukker dan anders en natuurlijk zijn alle andere honden, teefjes en reuen, heel interessant. Twee dagen loeit ze aan de poort en mag ze niet los, dan lopen we ook niet op de gewone uitlaat plaatsen. Er zijn genoeg alternatieven en heb geen zin in loslopende reuen die haar de hele weg lopen te pesten.
Groetjes, Terry
Marion.
Zeer actief

Terry schreef: 03 mei 2023 14:46 Taafje is net loops geweest. Behalve dat ze heel graag heel lang wandelt, is er niet zoveel aan haar te merken. Misschien wat drukker dan anders en natuurlijk zijn alle andere honden, teefjes en reuen, heel interessant. Twee dagen loeit ze aan de poort en mag ze niet los, dan lopen we ook niet op de gewone uitlaat plaatsen. Er zijn genoeg alternatieven en heb geen zin in loslopende reuen die haar de hele weg lopen te pesten.
Dan hebben Taaf en Teun hetzelfde schema :mrgreen:
Teun werd vorig jaar loops toen Taaf net klaar was volgens mij?

Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

ik heb 4 reuen 2 intact gehad en 1 teef intact
Ja de reuen zijn wat opdringerig ,maar dat weet je als je een reu neemt,
ik heb nu 2 teven intacte en 1 reu geholpen
moet je zeggen dat de teef vaker dekt dat de reu geloof het of niet.
Dus wat word er verwacht van de reu en wat van de teef
Trouwens alle dieren die hier zijn geholpen is om medische reden
Afbeelding
GAIA
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef: 02 mei 2023 18:42 Teun is loops, en dat is natuurlijk even opletten en het loslopen inperken. Maar voor een teef is dat een heel overzichtelijk tijdspanne, misschien hooguit een weekje.

Vaak zeggen mensen dat ze een reu willen, omdat ze dat gedonder met loopsheid niet willen. Maar in hoeverre is dat gedonder? Is het niet veel lastiger om een hitsige reu te hebben? Er zijn toch jaar-rond loopse teefjes in de buurt? Teun komt prima aan haar trekken qua nieuwe geurtjes en aanlijnwandelingen hoor, meestal ga ik dan gewoon naar nieuwe spannende plekjes (vanochtend industrieterrein waar je tussen de gebouwen door prima kunt lopen en zwemmen). Ik ga haar alleen niet beletten om op een ommetje van een uur 10 keer te plassen. Ik prijs haar zelfs. "Goed zo schat, laat maar weten dat jij hier woont!"
Oeps.... is dat fout?
Nee. Althans, ik liet dat voor wat het was, natuur en aard van beestje. Ik krijg zelfs het idee dat geholpen teven ook die cyclus toch hebben.
Chara is geholpen en plast nu ineens veel meer korte plasjes buiten, en haar vacht moet ik doen. Bij de intacte teven merkte ik ook tegen de tijd van loopsheid dat vacht veranderde en dat ze meer gingen markeren in vorm van korte plasjes.

Bluf was intact en Jol was intact, beide teven hadden wel een andere reactie. Jol ging echt actief op zoek naar potentiele dekkers en bood zich aan bij vreemde reuen als we niet uitkeken, dus haar moesten we in de smiezen houden met loslopen.

Bluf had dat minder.

Bij beide intacte teven was er een intacte reu in huis. Dus ik heb altijd wel jackpot gehad. Maar de herder reuen (2 verschillende) konden tot een bepaald moment prima los in huis bij de loopse teven en ook buiten geen probleem bij eigen loopse teven los dus, maar reageerden uiteraard wel op andere loopse teven en de markeringen en plasjes maar prima te belemmeren om hun neus en instinct te volgen zal ik maar zeggen.

Ik ben ze nog nooit kwijt geraakt aan een loopse teef in ieder geval.

En de keren dat ik last heb gehad van hitsige reuen bij mijn loopse teven zijn eigenlijk ook op 1 hand te tellen en gaven ook geen problemen.

Neemt niet weg dat ik wel her en der hoor dat bepaalde reuen echt last kunnen hebben van hormonen. Ik heb daar tot nu toe weinig van ervaren. Met eigen loopse teven, maar ook in dit huis directe buurhonden waar teven intact waren.
Andersom trouwens ook want in dat huis zijn ook intacte reuen, die wisten dondersgoed wanneer 1 van onze teven loops waren, maar ook die bleven redelijk binnen de perken. Wij als eigenaren merkten uiteraard wel aan onze reuen als er 1 van de dames loops was, zou ook ongezond zijn als intacte reuen dat niet opmerken :wink:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Marion. schreef: 03 mei 2023 15:29
Terry schreef: 03 mei 2023 14:46 Taafje is net loops geweest. Behalve dat ze heel graag heel lang wandelt, is er niet zoveel aan haar te merken. Misschien wat drukker dan anders en natuurlijk zijn alle andere honden, teefjes en reuen, heel interessant. Twee dagen loeit ze aan de poort en mag ze niet los, dan lopen we ook niet op de gewone uitlaat plaatsen. Er zijn genoeg alternatieven en heb geen zin in loslopende reuen die haar de hele weg lopen te pesten.
Taaf was tegen eind augustus klaar en jij zat op Teun te wachten tot ze loops werd.
Groetjes, Terry
Marion.
Zeer actief

yvon schreef: 03 mei 2023 17:55 ik heb 4 reuen 2 intact gehad en 1 teef intact
Ons vorige koppel was eens per jaar tegelijk loops, dus dat was één grote slettengedoe in de tuin. Maar dat kan ik toch niet echt dekken noemen :D

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Terry schreef: 03 mei 2023 18:30
Marion. schreef: 03 mei 2023 15:29
Taaf was tegen eind augustus klaar en jij zat op Teun te wachten tot ze loops werd.
Ja, op de terugweg. Toen Teun de kippenkarkassen kreeg, en ik je nog een foto stuurde van een bloedvlekje op het smetteloze witte hoeslaken in het hotel. Dat was dus niet van de karkassen maar dat was van haar :LOL:
(die ik er overigens met jouw tip wel keurig uit gekregen heb!)

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

blondie schreef: 03 mei 2023 18:15 Neemt niet weg dat ik wel her en der hoor dat bepaalde reuen echt last kunnen hebben van hormonen. Ik heb daar tot nu toe weinig van ervaren. Met eigen loopse teven, maar ook in dit huis directe buurhonden waar teven intact waren.
Andersom trouwens ook want in dat huis zijn ook intacte reuen, die wisten dondersgoed wanneer 1 van onze teven loops waren, maar ook die bleven redelijk binnen de perken. Wij als eigenaren merkten uiteraard wel aan onze reuen als er 1 van de dames loops was, zou ook ongezond zijn als intacte reuen dat niet opmerken :wink:
Buren (ok, wel hun eerste hond, nu een anderhalf jaar) lopen al maanden met hem aan de lijn. Want gaat zijn neus achterna. Loopse teefjes, zeggen zij. En een - verder prima - mevrouw in het bos die vind dat je minstens 6 weken uit het bos moet blijven met loopse teven.
(voor Omega, de mevrouw met de eeuwige appel en die stabijna)

Afbeelding
yvon
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 03 mei 2023 18:51
yvon schreef: 03 mei 2023 17:55 ik heb 4 reuen 2 intact gehad en 1 teef intact
Ons vorige koppel was eens per jaar tegelijk loops, dus dat was één grote slettengedoe in de tuin. Maar dat kan ik toch niet echt dekken noemen :D
haha hoe jij het ook wil noemen. ik noem het dekken ze klemt als een gek alleen zit er geen piemel maar voor de rest is het echtalles wat een reu doet, maar ja plat op plat vult geen gat. hier zat er 3 maand tussen zijn teven zijn nooit gelijkt loops geweest, ook nu niet de oudste is loops geweest en de jongste 7 maand nog niet, onze zijn ook pas met 11 en 13 maand loops geworden voor het eerst daarna zit ze om de 8a 10 maand loops. ik laat het niet toe en wil het ook niet, ze doet het dan ook alleen als ze overprikkeld is en de emoties niet onder controle heeft. jaja wij hebben vreet buien en mijn meisje doet het met dekken
Afbeelding
GAIA
Marion.
Zeer actief

yvon schreef: 03 mei 2023 22:10 haha hoe jij het ook wil noemen. ik noem het dekken ze klemt als een gek alleen zit er geen piemel maar voor de rest is het echtalles wat een reu doet, maar ja plat op plat vult geen gat. hier zat er 3 maand tussen zijn teven zijn nooit gelijkt loops geweest, ook nu niet de oudste is loops geweest en de jongste 7 maand nog niet, onze zijn ook pas met 11 en 13 maand loops geworden voor het eerst daarna zit ze om de 8a 10 maand loops. ik laat het niet toe en wil het ook niet, ze doet het dan ook alleen als ze overprikkeld is en de emoties niet onder controle heeft. jaja wij hebben vreet buien en mijn meisje doet het met dekken
Waarom laat je het niet toe?

Echt serieuze vraag hoor, waarom mag dit niet? Is toch even de emoties eruit rennen. Wippen. Weet ik het. Laat lekker gaan.
(en nee, ik heb geen vreet-buien)

Afbeelding
yvon
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 03 mei 2023 22:39
yvon schreef: 03 mei 2023 22:10 haha hoe jij het ook wil noemen. ik noem het dekken ze klemt als een gek alleen zit er geen piemel maar voor de rest is het echtalles wat een reu doet, maar ja plat op plat vult geen gat. hier zat er 3 maand tussen zijn teven zijn nooit gelijkt loops geweest, ook nu niet de oudste is loops geweest en de jongste 7 maand nog niet, onze zijn ook pas met 11 en 13 maand loops geworden voor het eerst daarna zit ze om de 8a 10 maand loops. ik laat het niet toe en wil het ook niet, ze doet het dan ook alleen als ze overprikkeld is en de emoties niet onder controle heeft. jaja wij hebben vreet buien en mijn meisje doet het met dekken
Waarom laat je het niet toe?

Echt serieuze vraag hoor, waarom mag dit niet? Is toch even de emoties eruit rennen. Wippen. Weet ik het. Laat lekker gaan.
(en nee, ik heb geen vreet-buien)
Ze is dan enorm dominant zo extreem dat ze begint tehappen, het is dan geen spel meer dan heeft ze haar emoties totaal niet meer onder controle, normaal is het echt een schat van een hond, maar tijdens de piek is het een kreng
Afbeelding
GAIA
Marion.
Zeer actief

yvon schreef: 04 mei 2023 17:14 Ze is dan enorm dominant zo extreem dat ze begint tehappen, het is dan geen spel meer dan heeft ze haar emoties totaal niet meer onder controle, normaal is het echt een schat van een hond, maar tijdens de piek is het een kreng
Oké, dan snap ik helemaal dat je het niet toelaat :wink:

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef: 03 mei 2023 18:57
blondie schreef: 03 mei 2023 18:15 Neemt niet weg dat ik wel her en der hoor dat bepaalde reuen echt last kunnen hebben van hormonen. Ik heb daar tot nu toe weinig van ervaren. Met eigen loopse teven, maar ook in dit huis directe buurhonden waar teven intact waren.
Buren (ok, wel hun eerste hond, nu een anderhalf jaar) lopen al maanden met hem aan de lijn. Want gaat zijn neus achterna. Loopse teefjes, zeggen zij. En een - verder prima - mevrouw in het bos die vind dat je minstens 6 weken uit het bos moet blijven met loopse teven.
(voor Omega, de mevrouw met de eeuwige appel en die stabijna)
Tsja, dan kun je je hond dus nooit meer loslaten, maar vraag me bij je buren dan af of dat niet gewoon jachtpassie is en dat ze niet tijdig zijn aandacht vragen dan dat het met loopse teven te maken heeft.
Het is hier wel zo dat ik merk aan Aak dat er loopse teven bij de groenstrook lopen, dan ben ik iets sneller met laten doorlopen om te voorkomen dat hij kwijlend en klappertandend bij zo'n plasje blijft hangen. Er overheen markeren en weer door.. Deed ik met Finn ook, en allebei woonden ze met een intacte teef in huis en heb ik ze niet uit logeren hoeven sturen, gelukkig.

Maar als je echt met een reu loopt die van de leg raakt door loopse teven om toch maar op je topic titel terug te komen. Dan denk ik dat een geile reu als ik naar onze woonsituatie en woonomgeving kijk, lastiger is en ook niet te doen. Het barst hier van de honden, dan zouden we niet normaal bijvoorbeeld in de voortuin ook kunnen zitten omdat zo'n hond dan ieder moment aangrijpt om bij een teef te komen.. en gezien de groenstrook hierachter is de route zeer makkelijk voor zo'n hond te volgen :wink:
Marion.
Zeer actief

blondie schreef: 05 mei 2023 13:33 Tsja, dan kun je je hond dus nooit meer loslaten, maar vraag me bij je buren dan af of dat niet gewoon jachtpassie is en dat ze niet tijdig zijn aandacht vragen dan dat het met loopse teven te maken heeft.
Het is hier wel zo dat ik merk aan Aak dat er loopse teven bij de groenstrook lopen, dan ben ik iets sneller met laten doorlopen om te voorkomen dat hij kwijlend en klappertandend bij zo'n plasje blijft hangen. Er overheen markeren en weer door.. Deed ik met Finn ook, en allebei woonden ze met een intacte teef in huis en heb ik ze niet uit logeren hoeven sturen, gelukkig.
Ja, dat eerste vraag ik me ook wel een beetje af hoor. Ze lopen er ook met zijn vijven mee, dat zal ook niet helpen.
blondie schreef: 05 mei 2023 13:33Maar als je echt met een reu loopt die van de leg raakt door loopse teven om toch maar op je topic titel terug te komen. Dan denk ik dat een geile reu als ik naar onze woonsituatie en woonomgeving kijk, lastiger is en ook niet te doen. Het barst hier van de honden, dan zouden we niet normaal bijvoorbeeld in de voortuin ook kunnen zitten omdat zo'n hond dan ieder moment aangrijpt om bij een teef te komen.. en gezien de groenstrook hierachter is de route zeer makkelijk voor zo'n hond te volgen :wink:
Dat is inderdaad een beetje wat ik bedoel. Dat is toch bloedirritant (en eigenlijk geen doen), lijkt me. En met een teef heb je maar een paar dagen "last" en weet je zelf precies wanneer.

Afbeelding
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Marion. schreef: 05 mei 2023 14:51
blondie schreef: 05 mei 2023 13:33Maar als je echt met een reu loopt die van de leg raakt door loopse teven om toch maar op je topic titel terug te komen. Dan denk ik dat een geile reu als ik naar onze woonsituatie en woonomgeving kijk, lastiger is en ook niet te doen. Het barst hier van de honden, dan zouden we niet normaal bijvoorbeeld in de voortuin ook kunnen zitten omdat zo'n hond dan ieder moment aangrijpt om bij een teef te komen.. en gezien de groenstrook hierachter is de route zeer makkelijk voor zo'n hond te volgen :wink:
Dat is inderdaad een beetje wat ik bedoel. Dat is toch bloedirritant (en eigenlijk geen doen), lijkt me. En met een teef heb je maar een paar dagen "last" en weet je zelf precies wanneer.
Daar heb je helemaal gelijk in wat mij betreft, alleen van alle intacte reuen is er maar een klein percentage die er echt niet mee om weet te gaan. Terwijl 100 % van de intacte teven loops worden. En als je - zoals ik - alles aan het loops zijn bloedirritant vindt, dan is de keus voor een reu snel gemaakt :tongue:
Marion.
Zeer actief

Hazenrein schreef: 05 mei 2023 17:12 Daar heb je helemaal gelijk in wat mij betreft, alleen van alle intacte reuen is er maar een klein percentage die er echt niet mee om weet te gaan. Terwijl 100 % van de intacte teven loops worden. En als je - zoals ik - alles aan het loops zijn bloedirritant vindt, dan is de keus voor een reu snel gemaakt :tongue:
Ok, ik vraag me dus af hoe groot dat percentage reuen is. Ik heb het niet over je eigen voorkeur tussen reu of teef. Mijn voorkeur is voor teven, maar in deze dagen (waarin ik dus een paar dagen in het jaar ietwat beperkt wordt) vraag ik me serieus af.... is dat kleine weekje in het jaar ietwat beperkt zijn niet heel veel minder lastig dan een geile reu?
Een intacte reu en een intacte teef in huis hebben lijkt me helemaal een opgave :schrik:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”