Henk en ik konden het niet eens worden over wel of niet naar buiten en daarom maar geen kat meer.
Tot we bij kennissen een dorp verderop waren en die hadden 2 nestjes kittens. Of ik ze even wilde zien…. Tja… dan weet je wel hoe het ging.
Moederpoes had een muis gevangen en 1 van de kittens had die zich toegeëigend. De rest moest daar van af blijven. Dit was haar prooi. 7 weken oud. Lachend appte ik Henk als grapje dat ik onze volgende kat had gevonden.
Henk kwam ook lachend kijken en thuis vroeg hij of we dan toch maar weer twee kittens moesten nemen?
Deze kwamen wel al buiten dus ik vreesde dat ik mijn verlies moest nemen en we echt buitenkatten gingen krijgen ondanks de drukke weg voor ons huis.
Toen kwam de volgende stap: welke worden het? Ik had een lichte voorkeur voor katers, maar was wel stellig: zelfde geslacht zodat er geen oeps-nestje komt en liever niet. En om vergelijken te voorkomen liefst andere kleur/aftekening dan de vorige katten.
En zo kwamen deze zwart witte dames een jaartje geleden bij ons wonen. De ene was inderdaad degene die de muis zo fanatiek verdedigde.