Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond van Joe Biden uit Witte Huis

Forumonderdeel voor nieuws en actualiteiten die met honden te maken hebben.
Let op, dier en leed heeft een eigen plek elders, duus dat hoort niet hier en zullen we verplaatsen.

Moderator: moderatorteam

Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Hond van Joe Biden uit Witte Huis

Ongelezen bericht door Patricia. »

verwijderd na meerdere bijtincidenten https://www.nu.nl/dieren/6283933/hond-v ... enten.html
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Hond van Joe Biden uit Witte Huis

Ongelezen bericht door Branka »

Na zoveel bijtincindenten kan je bijna niet meer spreken van incidenten en heb ik iets van: "nu pas?"
Vraag mij ook af of hij zo slecht (niet) opgevoed is of gewoon een verknipt karakter heeft.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

het lijkt me ook een "stressvolle" situatie voor een herder om in het Witte Huis te moeten wonen.
Beetje sneu voor de hond ook.
Doe maar geen herder meer
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Ja en het was de 2e herder al die beet en weg moest
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

ranetje schreef: 05 okt 2023 11:48 het lijkt me ook een "stressvolle" situatie voor een herder om in het Witte Huis te moeten wonen.
Zal het echt aan de situatie in combinatie met het ras/type liggen? Want er zijn meer presidenten geweest met honden en ik heb niet eerder over zoveel bijtincidenten. En wat Patricia ook al zegt: dit is de 2e hond waarmee ze problemen hebben.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Branka schreef: 05 okt 2023 15:26
ranetje schreef: 05 okt 2023 11:48 het lijkt me ook een "stressvolle" situatie voor een herder om in het Witte Huis te moeten wonen.
Zal het echt aan de situatie in combinatie met het ras/type liggen? Want er zijn meer presidenten geweest met honden en ik heb niet eerder over zoveel bijtincidenten. En wat Patricia ook al zegt: dit is de 2e hond waarmee ze problemen hebben.
Hun tweede Herder.

Eerder waren er Labrador, Portugese waterhond, Golden retriever, Beagle en Schotse Terriër voor zover ik weet.
Heel ander type hond dat niet zo heel veel behoefte heeft aan bewaken.
(Naast nog heel veel andersoortige dieren.)
Vroegere presidenten hadden van alles en nog wat https://www.vprogids.nl/extra/artikelen ... ieren.html
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

De derde van Biden.
De eerdere 2 waarvan 1 redelijk oude en een wat vitalere trokken het ook niet op het Witte huis en in ieder geval 1 had ook meerdere bijtincidenten op zijn naam staan, waarna die 2 reuen naar het landhuis/eigen woonadres terugverhuisd werden.

Toen werd deze als pup aangeschaft en is opgegroeid volgens mij in het Witte huis. Hij is nu volgens mij een jaar of 2.

Weet niet hoe ze dit beestje opgevoed hebben, waaksheid zit uiteraard in het ras, maar als hij gewoon daar opgegroeid is en normaal meedraaide in het reilen en zeilen en veel inloop en geleerd had wanneer wel en wanneer niet in actie te komen, dan hoeft een herder geen probleem op te leveren..

Als je zo'n dier in een positie zet dat hij teveel in mag vullen, dan kun je dit verwachten.
Of als hij continue is afgeschermd en wel als (be)waker voor Biden en vrouw diende dan zit die beschermingsdrang er ook vaak rap in.

Zie dat bij sommige mensen ook wel, die zien hun eigen herder als potentieel gevaarlijk. Niet aaien, kijk uit hoor, hij is héél beschermend..!
Ja dan fok je ze ook lekker op, er zijn ook wel uiteraard scherpe werklijnen maar die van Biden leek/lijkt mij geen typische werklijn.

Daarbij las ik ergens dat ze gaan kijken wat er met de hond gaat gebeuren, wat bij mij ook al vraagtekens zette. Hij kan dus blijkbaar niet samen met de andere 2 honden overweg, anders lijkt het me simpel om ook deze hond dan maar naar het landhuis te verkassen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hopelijk krijgt hij een mooi plekje en nemen ze een poedel of zo
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hond in het nieuws”