Feel good nieuws. In Engeland is een organisatie die met drones helpt zoeken naar vermiste dieren.
De 11-jarige blinde Labrador Mollie was al drie dagen vermist. Met behulp van een drone werd ze in een paar uur gevonden. In de link een filmpje van de hereniging met haar baas.
https://www.nu.nl/303765/video/drone-he ... aasje.html
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Drone helpt vermiste hond te vinden
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Drone helpt vermiste hond te vinden
Mooi!
Hoe gedaan, met warmtebeeld?
Jammer dat dat niet verder wordt verteld.
Zo wordt tegenwoordig nog wel eens een veld afgezocht (drone met warmtebeeldcamera) voor er gemaaid gaat worden.
reekalveren en andere jong wild kan dan weggehaald worden voor de maaier het veld gaat bewerken.
Hoe gedaan, met warmtebeeld?
Jammer dat dat niet verder wordt verteld.
Zo wordt tegenwoordig nog wel eens een veld afgezocht (drone met warmtebeeldcamera) voor er gemaaid gaat worden.
reekalveren en andere jong wild kan dan weggehaald worden voor de maaier het veld gaat bewerken.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat ik zo zie in dit geval geen warmtebeelden, maar ik las in de reacties bij het artikel het volgende:
Waar ik woon in het VK is een Facebook groep van een groot aantal gecertificeerd drone piloten (waaronder mijzelf) die regelmatig een verzoek/oproep krijgen of we met onze drones kunnen zoeken naar een weggelopen huisdier. Sommige hebben een drone met hitte camera waardoor we in het donker ook kunnen zoeken. Vaak lukt het ons om een hond terug te vinden op een verre afstand van huis.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Branka schreef: ↑28 okt 2023 10:42 Wat ik zo zie in dit geval geen warmtebeelden, maar ik las in de reacties bij het artikel het volgende:Waar ik woon in het VK is een Facebook groep van een groot aantal gecertificeerd drone piloten (waaronder mijzelf) die regelmatig een verzoek/oproep krijgen of we met onze drones kunnen zoeken naar een weggelopen huisdier. Sommige hebben een drone met hitte camera waardoor we in het donker ook kunnen zoeken. Vaak lukt het ons om een hond terug te vinden op een verre afstand van huis.

Die hitte camera kan heel effectief zijn