Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sluipen naar waterbak
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
sluipen naar waterbak
Shadow, mijn Havanezer van 3 jaar oud, heeft al vanaf dat hij pup was een eigenaardige gewoonte. Als hij water wil drinken, sluipt hij heel langzaam en voorzichtig naar de waterbak toe. Dan drinkt hij en loopt vervolgens gewoon weer weg bij de waterbak. Heeft iemand een idee, waarom hij dat doet? Het is natuurlijk geen probleem, maar ik ben gewoon benieuwd naar de de achterliggende reden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: sluipen naar waterbak
Heb je toevallig een rvs waterbak? Dan kan het licht wel eens een beetje spiegelen in dat rvs.
Maar met een plastieken waterbak, dan zou ik het ook niet weten.
Maar met een plastieken waterbak, dan zou ik het ook niet weten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1

Ik had het zelfde idee

-
- Actief
Nee, ik heb een plastic waterfonteintje. Maar als de fonteinfunctie uitstaat, doet hij het ook. Het ligt er dus ook niet aan dat het water een beetje beweegt. Hij doet het ook bij de buurvrouw als hij daar is. Die heeft zo'n zelfde waterfonteintje. Overigens hebben we deze fonteintjes pas ongeveer een jaar en daarvoor deed hij het ook al.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Ik heb er ook een die dat doet, en nee geen rvs bak.
Is een herplaatser, hij knoeit best veel met drinken, vermoed eens dat de vorige baas erop heeft zitten mopperen, kijkt echt schuldig haast als hij denkt dat we kijken als ie gaat drinken.
Hond was al haast 8 jaar toen hij bij ons kwam, dat krijg je er dan ook niet meer uit.
Is een herplaatser, hij knoeit best veel met drinken, vermoed eens dat de vorige baas erop heeft zitten mopperen, kijkt echt schuldig haast als hij denkt dat we kijken als ie gaat drinken.
Hond was al haast 8 jaar toen hij bij ons kwam, dat krijg je er dan ook niet meer uit.
-
- Actief
Shadow knoeit niet met drinken, ik heb hem al vanaf pup en nooit gemopperd als hij water dronk. Het zal inderdaad wel zijn tic zijn
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik heb er 1 gehad die stond altijd met de voorpoten in de waterbak om te drinken als pup, gelukkig ging het over hoe grappig ook ik bleef dweilen
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Mijn halve border collie sluipt niet naar de bak maar hij staat er wel een meter vandaan en drinkt dan met uitgestrekte nek uit de bak(ken). Ziet er heel ongemakkelijk uit. Zowel rvs als stenen als plastic bakken, zowel bakken op de stenen vloer als bakken op perzische tapijten of buiten in het gras. Drinken uit bakken is blijkbaar nog steeds uiterst riskant (hij is bijna elf).
Buiten uit plassen of slootjes drinkt ie normaal. Van de schotels onder sommige planten waar water in staat drinkt ie ook normaal. Uit een teil waarin mijn schapenvachten liggen te weken drinkt ie ook normaal

Buiten uit plassen of slootjes drinkt ie normaal. Van de schotels onder sommige planten waar water in staat drinkt ie ook normaal. Uit een teil waarin mijn schapenvachten liggen te weken drinkt ie ook normaal