Hallo!
Graag jullie tips/adviezen…
Wij hebben sinds 1,5e week een chihuahua pup erbij, nu 10 weken oud.
Ik vraag mij af hoe we het beste het alleen zijn kunnen trainen en wat bij jullie heeft geholpen.
In de nacht slaapt hij in de bench dat gaat goed (tussendoor een keertje plassen)
Overdag staat de benchdeur open en probeer hem daar zn kauwstaafjes etc zoveel mogelijk te geven en er liggen lekkere koekjes in als ‘verassing’
Als hij na het spelen wat moeier is doe ik hem in de bench met de deur dicht, dan zit ik er met mijn rug naartoe en probeer steeds iets verder weg te gaan zitten. Als hij gaat piepen/onrustig wordt ga ik monotoon tegen hem praten (gelezen dat dat goed is en dat werkt dan keer hij terug zn mand in) als hij eenmaal slaapt kan ik weg lopen en mn ding doen. Soms kijkt hij dan even op en gaat weer slapen.
We hebben komende 2 maanden nog de tijd om hier aan te werken dan zijn we nog volledig thuis.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken zodat hij ook als ik er niet voor zit rustig op zn kauwstaafje gaat kauwen en gaat slapen?
Gaat dit geleidelijk vanzelf na op deze manier door gaan met trainen? Of ‘verwen’ ik hem op deze manier?
Als hij eenmaal gaat piepen en in de tralies hangt wordt hij niet rustig als ik te snel ben gegaan.
Verder als hij los loopt in huis volgt hij me overal, loopt soms ook wel even weg om zn eigen ding te doen, maar wil wel graag in de buurt zijn en aan je zijde plakken. Is dit gewoon een puppy fase of?
Als ik op zo een moment even naar boven loopt gaat hij onder aan de trap staan piepen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen zijn/bench training puppy
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Alleen zijn/bench training puppy
Ja geleidelijk wordt dat gemakkelijker.
Je pakt het op zich goed aan.
Ga niet te snel, maar dat heb je zelf ook al door.
Op een gegeven moment ook even naar buiten gaan en direct weer terugkomen.
Overal achter je aanlopen is normaal voor een pup.
Ze zitten nog net niet naast je op de wc, maar de deur open vinden ze wel fijn
Het gaat al heel goed vind ik.
Hoe het verder gaat is per hond verschillend, dus daarover ga ik geen voorspellingen doen.
Je pakt het op zich goed aan.
Ga niet te snel, maar dat heb je zelf ook al door.

Op een gegeven moment ook even naar buiten gaan en direct weer terugkomen.
Overal achter je aanlopen is normaal voor een pup.
Ze zitten nog net niet naast je op de wc, maar de deur open vinden ze wel fijn

Het gaat al heel goed vind ik.

Hoe het verder gaat is per hond verschillend, dus daarover ga ik geen voorspellingen doen.