Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Extreem sloopgedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

JayBreda
nieuw lid
Aantal honden: 1

Extreem sloopgedrag

Ongelezen bericht door JayBreda »

Beste mensen, mijn puppy van 6 maanden sloopt wanneer hij alleen thuis is het gehele huis, niks is meer veilig… afstandsbedieningen, schoenen, de tv, plinten, tafel en vandaag heeft hij de blender kapot gebeten.

Als ik even weg ben zorg ik dat zo veel mogelijk buiten bereik van de hond is maar toch heeft hij altijd wel weer iets gesloopt en de schade loopt nu flink op in de portemonnee :(

Wat is het beste dat ik kan doen met dit hevige sloopgedrag? Onlangs had hij nog een pakje paracetamol aan 1000 stukjes gescheurd en omdat ik niet zeker wist of hij ook de paracetamol op had ben ik maar naar de spoedeisende hulp voor dieren gereden ‘s nachts voor medicijnen.

Dit gedrag moet echt stoppen maar ik weet niet waar ik moet beginnen, ik heb genoeg speeltjes en ook als ik hem flink uitput sloopt hij gewoon door, tips?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Extreem sloopgedrag

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Kan je geen stuk in je huis afzetten waar hij geen kwaad kan als je weg bent
Ik had altijd de gang puppy proef als ik weg ging met honden speelgoed
En voor je weg gaat een flinke wandeling waar hij zich uit kan leven
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als hij alleen thuis is niet het hele huis geven, maar in een ruimte of een deel van een ruimte die je volledig puppyproof maakt.
Dat heb ik zelf vanaf het begin gedaan.
De meeste van mijn pups lagen in een gesloten bench als ik er even niet was en anderen hadden iets meer ruimte nodig en kregen de gang of de bijkeuken.
Uiteraard volledig opgeruimd zodat er niets stuk kan (behalve misschien een plint :P )
Wat pups niet als gewoonte kunnen ontwikkelen doen ze meestal later ook niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JayBreda
nieuw lid

Ongelezen bericht door JayBreda »

Een stuk afzetten zal lastig worden, alleen de gang zou mogelijk zijn maar dit is dan wel te klein

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

JayBreda schreef: 08 apr 2024 20:33 Een stuk afzetten zal lastig worden, alleen de gang zou mogelijk zijn maar dit is dan wel te klein
Hoe klein is die gang dan?
Als die groter is dan een bench is het groot genoeg :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lieffie2024
Actief

Ongelezen bericht door Lieffie2024 »

Ik mis even hoe lang de pup met 6 maanden alleen thuis zit en hoe vaak en of dit is opgebouwd en over wek ras hebben we het hier?

* de paracetamol lag duidelijk niet buiten bereik, hier heb je echt heel veel mazzel mee gehad...vloer moet echt leeg, liefst ook geen vloerkleed. Ik heb ooit zelf extreem slopende pup gehad en je kunt er goed moedeloos van worden. Ooit komt het goed.
Lieffie2024
Actief

Ongelezen bericht door Lieffie2024 »

Weet hij, buiten het slopen al wat wel en wat niet mag qua speelgoed? Loopt hij met iets wat niet mag, afpakken met een "nee" en juichend inruilen voor een eigen speeltje. Kent hij wel "nee" al?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”