Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips en adviezen bij gebroken enkel
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
Tips en adviezen bij gebroken enkel
Hallo
Vorige week zondag heb ik mijn enkel gebroken en heb nu dus gips en krukken, mijn hond Butcher is een pittbullmix van 15 maanden die echt teveel energie heeft.
Een keer per dag komt mijn dochter langs om hem uit te laten maar ik merk dat dat niet genoeg is.
Iemand tips of ideeen om toch te zorgen dat hij niet teveel lijdt onder mijn gebroken enkel?
Ik kan hem nu zelf niet uitlaten, oefeningen doen gaat ook lastig omdat ik nu dus alles op krukken moet doen, jammer genoeg ook nog de enkel van m'n dominante been gebroken dus ik sta niet heel stabiel nu dus. Het enige wat nog wel gaat is touwtje trekken vanaf de bank. Iemand nog tips of ideeen?
Komende zaterdag krijg ik een tijdelijke rolstoel dus dan is het iets makkelijker hoop ik. Volgende week wordt ik hopelijk geopereerd en kan het echte herstel beginnen.
Vorige week zondag heb ik mijn enkel gebroken en heb nu dus gips en krukken, mijn hond Butcher is een pittbullmix van 15 maanden die echt teveel energie heeft.
Een keer per dag komt mijn dochter langs om hem uit te laten maar ik merk dat dat niet genoeg is.
Iemand tips of ideeen om toch te zorgen dat hij niet teveel lijdt onder mijn gebroken enkel?
Ik kan hem nu zelf niet uitlaten, oefeningen doen gaat ook lastig omdat ik nu dus alles op krukken moet doen, jammer genoeg ook nog de enkel van m'n dominante been gebroken dus ik sta niet heel stabiel nu dus. Het enige wat nog wel gaat is touwtje trekken vanaf de bank. Iemand nog tips of ideeen?
Komende zaterdag krijg ik een tijdelijke rolstoel dus dan is het iets makkelijker hoop ik. Volgende week wordt ik hopelijk geopereerd en kan het echte herstel beginnen.
life is good
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Tips en adviezen bij gebroken enkel
Wat een pech mum
Zijn denkspelletjes wat voor hem?
Of zoekspelletjes met lekkers zoals een snuffelmat o.i.d.?
Je kunt hem misschien ook lekkers laten zoeken in het gras in de tuin?
Beterschap in ieder geval
Zijn denkspelletjes wat voor hem?
Of zoekspelletjes met lekkers zoals een snuffelmat o.i.d.?
Je kunt hem misschien ook lekkers laten zoeken in het gras in de tuin?
Beterschap in ieder geval
-
- Zeer actief
Denk en zoekspellen vind hij heel leuk maar ik ben het probleem hier, ik beweeg zo moeizaam op m'n krukken en ik kan niks dragen omdat ik 2 handen voor m'n krukken nodig heb, ik kan niet wachten tot zaterdag tot m'n rolstoel komt, dan wordt het wat gemakkelijker omdat ik dan m'n handen vrij heb.
Tot nu spenderen we de dagen samen op de bank met Netflix enzovoort
life is good
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Kan je man niet wandelen ?mum schreef: ↑14 nov 2024 21:45 Denk en zoekspellen vind hij heel leuk maar ik ben het probleem hier, ik beweeg zo moeizaam op m'n krukken en ik kan niks dragen omdat ik 2 handen voor m'n krukken nodig heb, ik kan niet wachten tot zaterdag tot m'n rolstoel komt, dan wordt het wat gemakkelijker omdat ik dan m'n handen vrij heb.
Vergis je niet in een rolstoel, dan heb je ook 2 handen/armen nodig om deze te laten bewegen.

-
- Zeer actief
We zijn al maanden uit elkaar. De rolstoel geeft me in zoverre wat meer vrijheid omdat ik dan wel iets kan "dragen" zoals bijv een snuffelmat of de clicker kan gebruiken.thom schreef: ↑14 nov 2024 23:09Kan je man niet wandelen ?mum schreef: ↑14 nov 2024 21:45 Denk en zoekspellen vind hij heel leuk maar ik ben het probleem hier, ik beweeg zo moeizaam op m'n krukken en ik kan niks dragen omdat ik 2 handen voor m'n krukken nodig heb, ik kan niet wachten tot zaterdag tot m'n rolstoel komt, dan wordt het wat gemakkelijker omdat ik dan m'n handen vrij heb.
Vergis je niet in een rolstoel, dan heb je ook 2 handen/armen nodig om deze te laten bewegen.
life is good
- sternentänzerin
- Zeer actief
Tas om je nek, daar alle onderdelen in verzamelen voor denkspelletjes. Op je gemak aan de tafel of op de bank alles in elkaar zetten en dan aanbieden.
Als je je handen niet kunt gebruiken gewoon creatief denken.
Je zou behalve met beloningen ook met een clicker aan de slag kunnen om die aan te leren.
Je zou met geuren kunnen laten werken.
Maar als jij dus handen tekort komt zijn oefeningen om een deur te laten openen met een push of pull ook handig. Thessa kan dat ook en als we dan met volle handen naar binnen lopen bij de voordeur dan duwt zij hem verder open voor me als hij van slot is. (Vaak doe ik eerst de deur open, haal dan de honden uit de auto, pak dan alles wat ik mee naar binnen wil nemen en vergeet dan weer dat ik teveel in mijn handen heb om de deur fatsoenlijk verder open te duwen)
Je zou behalve met beloningen ook met een clicker aan de slag kunnen om die aan te leren.
Maar als jij dus handen tekort komt zijn oefeningen om een deur te laten openen met een push of pull ook handig. Thessa kan dat ook en als we dan met volle handen naar binnen lopen bij de voordeur dan duwt zij hem verder open voor me als hij van slot is. (Vaak doe ik eerst de deur open, haal dan de honden uit de auto, pak dan alles wat ik mee naar binnen wil nemen en vergeet dan weer dat ik teveel in mijn handen heb om de deur fatsoenlijk verder open te duwen)
...; We will never surrender Winston Churchill
-
- Zeer actief
Vandaag mocht het gips er af, butchie en ik hebben het overleefd, ik maakte elke dag een kong voor hem, 's middags kreeg hij een snuffelmat en snoepjes zoeken parcours en in de avond een kluifje. En verder vooral Netflix en chill.
Vandaag ben ik hem uit gaan laten, hij deed het goed, begreep dat vrouwtje langzaam is na de eerste blijdschap van weer samen op pad kunnen. Hoe raar het ook klinkt maar deze periode heeft ons goed gedaan, hij heeft veel geleerd, zoals in z'n bench wachten als er bezoekers kwamen die hem niet leuk vinden met z'n gespring, en dat zonder klagen! En ook geleerd om bezoek rustig en kalm te benaderen. Nu verder herstellen.
Vandaag ben ik hem uit gaan laten, hij deed het goed, begreep dat vrouwtje langzaam is na de eerste blijdschap van weer samen op pad kunnen. Hoe raar het ook klinkt maar deze periode heeft ons goed gedaan, hij heeft veel geleerd, zoals in z'n bench wachten als er bezoekers kwamen die hem niet leuk vinden met z'n gespring, en dat zonder klagen! En ook geleerd om bezoek rustig en kalm te benaderen. Nu verder herstellen.
life is good
-
- Zeer actief
Van die tas was een van de beste tips ever! Dank daarvoor, ik hing zo'n wit Action tasje aan m'n kruk om dingen te vervoeren.sternentänzerin schreef: ↑15 nov 2024 23:39 Tas om je nek, daar alle onderdelen in verzamelen voor denkspelletjes. Op je gemak aan de tafel of op de bank alles in elkaar zetten en dan aanbieden.
life is good
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Fijn dat je het ergste achter de rug hebt en dat de tip van sternentänzerin zo goed uitpakte
Nu weer lekker terug naar normaal, al gaat dan missschien niet zo snel als je zou willen

Nu weer lekker terug naar normaal, al gaat dan missschien niet zo snel als je zou willen

- sternentänzerin
- Zeer actief
Wat fijn dat jullie zoveel aan elkaar gehad hebben en hebben kunnen leren samen.
Een heel goed vervolg van het herstel gewenst.
(De thuiszorg na de geboorte van onze dochter was ook enorm leerzaam voor onze dochter)
Een heel goed vervolg van het herstel gewenst.
(De thuiszorg na de geboorte van onze dochter was ook enorm leerzaam voor onze dochter)
...; We will never surrender Winston Churchill