Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hyper tijdens wandelen
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
hyper tijdens wandelen
Onze 2 jarige herplaatser wordt helemaal hyper van wandelen wat resulteert in veel onrust en trekken aan de lijn. Ik vermoed dat er bij de vorige eigenaar nooit mee is gewandeld en dat ze moeite heeft met alle geuren want andere prikkels zoals verkeer lijken haar niks te doen. Nu lees ik over al dat je je hond moet laten snuffelen omdat een hond daar rustiger van wordt. Echter hier heeft snuffelen juist het tegenovergestelde effect en wordt ze er nog meer hyper van. Ik strooi ook regelmatig brokjes op de grond en dat wordt dan opgegeten maar ze wordt er niet minder hyper van. Iemand tips?
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Re: hyper tijdens wandelen
Strooi je brokjes tijdens het wandelen? Dat zou ik beslist niet doen. Bij de poep/pies rondjes mogen ze inderdaad snuffelen wat ze willen, van mij. Buurtkrantje lezen.maartje0987 schreef: ↑10 dec 2024 13:45 Onze 2 jarige herplaatser wordt helemaal hyper van wandelen wat resulteert in veel onrust en trekken aan de lijn. Ik vermoed dat er bij de vorige eigenaar nooit mee is gewandeld en dat ze moeite heeft met alle geuren want andere prikkels zoals verkeer lijken haar niks te doen. Nu lees ik over al dat je je hond moet laten snuffelen omdat een hond daar rustiger van wordt. Echter hier heeft snuffelen juist het tegenovergestelde effect en wordt ze er nog meer hyper van. Ik strooi ook regelmatig brokjes op de grond en dat wordt dan opgegeten maar ze wordt er niet minder hyper van. Iemand tips?
Ik zou die rondjes heel saai maken, steeds hetzelfde rondje. Rij je ook wel eens naar losloopgebied? Dat ze zichzelf even lekker moe kan rennen? Of je zou hersenwerkjes kunnen doen voor je gaat wandelen, daar worden ze ook moe van.
Wat voor ras of kruising is je hond?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
- nieuw lid
We doen 1 grote wandeling van een uur ofzo per dag en poepen/plassen doen ze in de tuin. Het is een onbekende kruising en los kan ze helaas niet dan zijn we haar kwijt.
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Het klinkt alsof je hond veel spanning opbouwt tijdens het wandelen. Misschien helpt het om de wandelingen korter en voorspelbaarder te maken, bijvoorbeeld telkens dezelfde rustige route, zodat ze minder overweldigd raakt. Laat haar pas snuffelen als ze wat kalmer is en beloon haar voor rustig gedrag aan de lijn. Het kan ook helpen om thuis eerst wat energie kwijt te laten raken, bijvoorbeeld met een spelletje, voordat je op pad gaat.