Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer werd jouw hond oud ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Wanneer werd jouw hond oud ?

Ongelezen bericht door lilalila »

Vanaf welke leeftijd merkte je dat je hond ouder werd. Als in minder lang willen wandelen, wat meer rusttijd nodig etc.

Bij mijn vorige collie was hij pas vanaf zijn twaalfde een iets oudere hond. Tot die tijd gewoon vitaal, bleef ook mooi in de vacht . Vanaf zijn dertiende werd het snel minder. Minder ver kunnen lopen, ook wankelen.

Nu met pippa ze is inmiddels 11 jaar merk ik toch ook al wel dat ze ouder word. Ze gaat nog graag mee wandelen en ze trekt dan ook nog sprintjes, maar daarna gaat ze echt slapen overdag dus. En dat deed ze voorheen niet.
Ik hoop dat ze minstens 14 of 15 wordt. Vind het wel moeilijk om te zien dat de leeftijd toch al wel mee gaat tellen.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Wanneer werd jouw hond oud ?

Ongelezen bericht door Marion. »

lilalila schreef: 27 jan 2025 13:39 Vanaf welke leeftijd merkte je dat je hond ouder werd. Als in minder lang willen wandelen, wat meer rusttijd nodig etc.

Bij mijn vorige collie was hij pas vanaf zijn twaalfde een iets oudere hond. Tot die tijd gewoon vitaal, bleef ook mooi in de vacht . Vanaf zijn dertiende werd het snel minder. Minder ver kunnen lopen, ook wankelen.

Nu met pippa ze is inmiddels 11 jaar merk ik toch ook al wel dat ze ouder word. Ze gaat nog graag mee wandelen en ze trekt dan ook nog sprintjes, maar daarna gaat ze echt slapen overdag dus. En dat deed ze voorheen niet.
Ik hoop dat ze minstens 14 of 15 wordt. Vind het wel moeilijk om te zien dat de leeftijd toch al wel mee gaat tellen.
Heel verschillend. Saar is dik 13 geworden, die wilde tot haar laatste dag altijd wandelen, wandelen, wandelen. Miep bleef achter en was toen 11, en die vond het prima dat ze minder lange rondes hoefde (die is altijd liever lui dan moe geweest). Het laatste jaar was ze wel echt oud, maar die is bijna 15 geworden. Ik heb natuurlijk Goldens, dus dat zijn heel mooie leeftijden voor een Golden.

Sis was nog geen 4, maar epilepsie. Toen we haar in lieten slapen bij een spoedarts zei ze dat ze wel 14 leek, en dat was ook zo. Dood- en doodmoe, en op.

Ergens vind ik het moeilijk om te zien, maar tegelijk vind ik het ook prachtig om te zien. Die wijze snuitjes, je kunt lezen en schrijven met ze. Een pup is vertederend, maar oudjes vind ik ook echt vertederend :I:
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het verschilt per hond.
Ik kan niet eens precies zeggen wanneer de energie minder werd.
Al mijn honden waren en bleven actief alleen als oude hond iets minder dan als jonge hond.

Eentje zag er wel oud uit omdat ze een grijze snoet kreeg.
De anderen honden werden niet grijs (zat er kennelijk genetisch niet in) ondanks dat ze allemaal een behoorlijke leeftijd hebben gehaald.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Renaldo
nieuw lid
Mijn ras(sen): Maltezer

Ongelezen bericht door Renaldo »

Wanneer ik opmerkte dat ze niet meer wou spelen. Dat is nu al een zeker een jaar zo.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”