Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat doet ie anders nooit....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Javiss
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Straatmeid uit Macedonië
Aantal honden: 1

Dat doet ie anders nooit....

Ongelezen bericht door Javiss »

Hoi,

Chita moest even 'n half uurtje in de auto blijven terwijl mijn interieurverzorgster en ik even koffie dronken in 'n restaurantje langs de weg. Toen we terug kwamen en de deur van de auto open deden stond Chita op van mijn stoel (bestuurder), trok haar lippen op en liet haar tanden zien met ook nogal wat rimpels langs haar snuit en in haar gezicht. Geen geluid, niet grommen, misschien wel kwispelen, door de verbazing niet op gelet. Het leek allemaal heel vriendelijk bedoelt (wat fijn dat jullie er weer zijn !! ;-)). Die houding bleef toen we haar aaiden en vrolijk toespraken.

Toen we naar de andere kant van de auto liepen ging ze op de passagier stoel staan ook weer met opgetrokken lippen, tanden laten zien en rimpels in haar gezicht. Het verschil hier met de normale gang van zaken is dat mijn interieurverzorgster er bij was (Chita is gek op haar en zij op Chita. Ze neemt haar Shih tsu altijd mee, is ook gek op Chita en andersom). Normaal ben ik alleen met Chita in de auto.

Dat lippen optrekken en tanden laten zien met rimpels had ik nog nóóit gezien ! Wij waren erg verbaast ! Het was inderdaad net of Chita lachte, of ze 'n grijns van plezier liet zien maar ik weet ook dat dat niet echt zo hoeft te zijn. Ik vond het ook frappant dat ze het deed bij de eerste keer de linker deur openen en, nadat we om waren gelopen naar de andere kant van de auto, ze het wéér deed bij het openen van de rechter deur. Ze moest even achterin zitten om plaatst te maken voor mijn metgezel. Het duurde maar kort voordat ze probeerde toch weer naar voren te komen om zich op de schoot van Willie te nestelen.

Je zou zeggen allemaal heel goed bedoelt, ook dat tanden laten zien, maar ik wil het voor alle zekerheid hier toch even op tafel leggen. Zou het b.v. helemaal niet zo goed bedoelt kunnen zijn geweest en was het meer "Jullie hebben me hier veel te lang laten zitten, daar houd ik helemaal niet van ! Ik ben kwaad !"

Chita woont nu anderhalf jaar bij mij en het gaat helemaal uitstekend.

Ik ben helemaal blij met elke opmerking, tip of hint omtrent het *zomaar ineens* lip optrekken en tanden laten zien (met rimpels en al..) van Chita.

Bijvoorbaat hartelijk dank ! :ok:
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Dat doet ie anders nooit....

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik geloof dat ik de situatie niet helemaal snap. Jullie gingen wat drinken en na een half uur doe je eerst samen de bestuurderskant-deur open, laat ze dat gedrag zien, en vervolgens samen aan de bijrijderskant?
Wij zitten best vaak samen in de auto, maar nooit dat we samen eerst 1 deur open doen en dan samen naar de andere kant ook nog eens. Ze zal jullie best bij de eerste deur herkend hebben (eenmaal binnen), maar het lijkt mij ook overweldigend dat je een half uur in je eentje op een parkeerplaats staat en ineens doen 2 mensen samen de deur open.

Ik zou het denk ik eerder als waakgedrag betitelen dan als lachen. Lachen/blij zijn uit zich bij mijn honden heel veel meer in kwispelgedrag/lichaamstaal dan in grimassen trekken en tanden laten zien.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Dat doet ie anders nooit....

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk ook dat ze de auto wat gaat bewaken het is haar territorium geworden en misschien is ze ergens van geschokken in dat half uur
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”