Chita moest even 'n half uurtje in de auto blijven terwijl mijn interieurverzorgster en ik even koffie dronken in 'n restaurantje langs de weg. Toen we terug kwamen en de deur van de auto open deden stond Chita op van mijn stoel (bestuurder), trok haar lippen op en liet haar tanden zien met ook nogal wat rimpels langs haar snuit en in haar gezicht. Geen geluid, niet grommen, misschien wel kwispelen, door de verbazing niet op gelet. Het leek allemaal heel vriendelijk bedoelt (wat fijn dat jullie er weer zijn !!

Toen we naar de andere kant van de auto liepen ging ze op de passagier stoel staan ook weer met opgetrokken lippen, tanden laten zien en rimpels in haar gezicht. Het verschil hier met de normale gang van zaken is dat mijn interieurverzorgster er bij was (Chita is gek op haar en zij op Chita. Ze neemt haar Shih tsu altijd mee, is ook gek op Chita en andersom). Normaal ben ik alleen met Chita in de auto.
Dat lippen optrekken en tanden laten zien met rimpels had ik nog nóóit gezien ! Wij waren erg verbaast ! Het was inderdaad net of Chita lachte, of ze 'n grijns van plezier liet zien maar ik weet ook dat dat niet echt zo hoeft te zijn. Ik vond het ook frappant dat ze het deed bij de eerste keer de linker deur openen en, nadat we om waren gelopen naar de andere kant van de auto, ze het wéér deed bij het openen van de rechter deur. Ze moest even achterin zitten om plaatst te maken voor mijn metgezel. Het duurde maar kort voordat ze probeerde toch weer naar voren te komen om zich op de schoot van Willie te nestelen.
Je zou zeggen allemaal heel goed bedoelt, ook dat tanden laten zien, maar ik wil het voor alle zekerheid hier toch even op tafel leggen. Zou het b.v. helemaal niet zo goed bedoelt kunnen zijn geweest en was het meer "Jullie hebben me hier veel te lang laten zitten, daar houd ik helemaal niet van ! Ik ben kwaad !"
Chita woont nu anderhalf jaar bij mij en het gaat helemaal uitstekend.
Ik ben helemaal blij met elke opmerking, tip of hint omtrent het *zomaar ineens* lip optrekken en tanden laten zien (met rimpels en al..) van Chita.
Bijvoorbaat hartelijk dank !