Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, een nieuwe hond, maar wel eentje met problemen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Help, een nieuwe hond, maar wel eentje met problemen
Sinds begin december is Max van ons.
Max is een Jack Russell Terrier (gecastreerd reutje) van anderhalf jaar.
En hij is niet zindelijk, en dat is het grootste probleem.
Ook kan hij niet goed alleen zijn, en volgens mij houdt het eerste verband met het tweede en is het een soort schreeuw om aandacht.
Een ander klein probleem is dat mijn andere hond Gizmo (Eng Cocker Spaniel, reu van bijna 4 jaar) en hij nogal eens vechten, niet bij het eten, maar om een bot, een speeltje of om aandacht van een van ons.
En dat dus elke dag wel een keer. Over het algemeen zijn ze grote vriendjes, maar dan opeens niet meer en is het vechten geblazen.
Wie er begint is iedere keer anders, wie er als eerste mee ophoudt is meestal Max en af en toe Gizmo, maar meestal drijven wij de 2 honden op de een of andere manier uit elkaar.
We hebben ze het wel eens uit laten vechten, maar je schiet er niks mee op, ze beginnen zo weer.
De dierenarts heeft ons aangeraden om een gerdagstherapeut te raadplegen over de zindelijkheid, maar daar zijn ze hier thuis niet zo van onder de indruk, das namelijk een duur geintje en dat willen we dus liever niet.
Zodoende kom ik hier met mijn vraag en hoop ik dat er iemand is die ons verder kan helpen.
Alvast bedankt.
Max is een Jack Russell Terrier (gecastreerd reutje) van anderhalf jaar.
En hij is niet zindelijk, en dat is het grootste probleem.
Ook kan hij niet goed alleen zijn, en volgens mij houdt het eerste verband met het tweede en is het een soort schreeuw om aandacht.
Een ander klein probleem is dat mijn andere hond Gizmo (Eng Cocker Spaniel, reu van bijna 4 jaar) en hij nogal eens vechten, niet bij het eten, maar om een bot, een speeltje of om aandacht van een van ons.
En dat dus elke dag wel een keer. Over het algemeen zijn ze grote vriendjes, maar dan opeens niet meer en is het vechten geblazen.
Wie er begint is iedere keer anders, wie er als eerste mee ophoudt is meestal Max en af en toe Gizmo, maar meestal drijven wij de 2 honden op de een of andere manier uit elkaar.
We hebben ze het wel eens uit laten vechten, maar je schiet er niks mee op, ze beginnen zo weer.
De dierenarts heeft ons aangeraden om een gerdagstherapeut te raadplegen over de zindelijkheid, maar daar zijn ze hier thuis niet zo van onder de indruk, das namelijk een duur geintje en dat willen we dus liever niet.
Zodoende kom ik hier met mijn vraag en hoop ik dat er iemand is die ons verder kan helpen.
Alvast bedankt.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Re: Help, een nieuwe hond, maar wel eentje met problemen
[quote="MarijeJoanne"]
quote]

quote]

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, ik weet wel een beetje van de achtergrond, en de rest kan ik altijd navragen.Rataplan schreef:Weet je iets van de achtergrond van Max?
Plast hij tegen deurstijlen?of tegen planten of gewoon een grote plas op de grond Wanneer plast hij?
Bij profiel forumleden kun je nalezen hoe wij aan hem gekomen zijn, in het kort, van een vriendin die hem niet meer kon houden.
Hij plast niet alleen, maar poept ook, vooral poepen.
En dat doet hij overal in huis, gewoon op de grond, niet ergens tegenaan. Vooral toen hij net bij ons was, nu minder dan eerst, maar nog steeds.
En bij onze buren ook veelvuldig.
Hij doet het altijd wanneer wij het niet zien, wanneer er niemand bij is.
Hij kan ervoor net uit geweest zijn, maar daarna kan hij het ook doen als hij ff alleen is.
De dierenarts van de vorige eigenaar zei dat hij een probleem had met de blaas, die van ons zei van niet, die heeft er ook naar gekeken, voor de zekerheid konden we urine laten testen, maar dat was eigenlijk niet nodig, want de logica is ver te zoeken.
Lijkt me ook erg raar, want blaas is plassen, maar hij poept vooral en af en toe plassen en dan wanneer wij het niet zien, als hij werkelijk daar een probleem mee had, zou hij het ook doen als wij het wel zagen, toch?
Er werd ons gezegd (door vorige baas) dat we hem om de 2 a 3 uur uit moesten laten, maar daar ligt het niet aan.
Daarbij, als we hem 4 uur in de bench doen als we weg moeten, doet hij ook niks, snacht bijna ook nooit, soms sóchtends wel wat als hij iemand hoort opstaan.
Max is anderhalf, een reutje die gecastreerd is, en dit altijd al gedaan heeft.
Hij is nu al meerdere keren verhuisd, alleen bij de laatste verhuizing bleef hij achter (bij ons dus) terwijl de vorige baas verder trok zeg maar, er waren ook altijd andere honden.
De eerste hond (reu) ging weg, daarna is hij samen met zn baasje verhuist, daar was ook een andere hond, daarna weer samen verhuist, dit keer naar ons toe, en tja, daar was ook een andere hond (Gizmo dus, mijn hond), baasje is verder gegaan, Max bleef bij ons.
We hebben er een bench bij gekregen, dit was hij dus gewend.
Waar hij als eerste woonde, was hij veel alleen en dus in de bench (de andere hond liep gewoon los), daarna minder alleen, werd veel uitgelaten, maar als hij alleen werd gelaten ging hij weer de bench in, en de andere hond los.
Dit is bij ons ook zo, Gizmo kon gewoon rond los lopen, Max niet, hij poept en plast dan wanneer wij weg zijn.
Hij heeft volgens mij gewoon nooit geleerd wat zindelijkheid is, hij geeft ook niet aan dat hij naar buiten moet.
Gewoon een rare hond :p: .
Dingo, zoals ik al zei, dat wordt een duur geintje en ik probeer het eerst op een andere manier op te lossen, want waarom zoveel geld weg brengen als de mogelijkheid bestaat dat je het eventueel zelf met hulp van anderen ook kunt oplossen?
Want ik neem aan dat hier mensen zitten met verstand van honden en het gedrag, en dat zij misschien wel enkele dingen weten die ons zou kunnen helpen.
Want je kunt toch ook moeilijk zo iemand laten komen zonder zelf eerst wat geprobeerd te hebben?
Dan gaat ze vragen, wat heb je al geprobeerd? Uh, niks?
Daarbij heb ik gezegd, liever niet, en dat houdt bij ons in, eerst wat anders proberen, en als we er niet uit komen, dan kan het eventueel altijd nog.
Daarbij neem ik aan, dat als een puppy niet meteen zindelijk is, er ook niet meteen een therapeut bij geroepen word.
Nu weet ik wel dat dit anders is, maar toch een beetje vergelijkbaar.
Volgens mij is het hem nooit goed aangeleerd, en daarbij een vraag om aandacht.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor mij is je verhaal nog steeds niet helder.
Max poept en plast dus in huis.
Als hij in de bench zit doet hij dat niet, als jullie thuis zijn en bij hem zijn is hij ook zindelijk.
Hij is dus alleen onzindelijk als hij alleen thuis is?
Is hij gestraft voor dat gedrag bij jullie thuis?
Is het een hondje die je als je thuis bent ook overal achterna trippelt?
Als hij in de bench zit doet hij dat niet, als jullie thuis zijn en bij hem zijn is hij ook zindelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- felicia
- Zeer actief
wat het eerste bij me opkomt is hem helemaal opnieuw zindelijk maken, zoals bij puppies.. dus in de bench als je hem niet in de gaten kunt houden en als je het ziet hem buiten zetten en prijzen als hij het dan buiten doet..lijkt mij de enige mogelijkheid..
als hij tegen stoelpoten enzo aanplast zou ik hem straffen voor dat gedrag, dat is dominant gedrag..
verder veel met hem gaan trainen zonodig bij een hondenvereniging, maar zorgen dat hij geestelijk voer krijgt.
als hij tegen stoelpoten enzo aanplast zou ik hem straffen voor dat gedrag, dat is dominant gedrag..
verder veel met hem gaan trainen zonodig bij een hondenvereniging, maar zorgen dat hij geestelijk voer krijgt.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hij is idd alleen onzindelijk als wij het niet zien, als hij alleen thuis is of wij ff in een andere kamer oid, hij doet het altijd stiekum.Eline* schreef:Voor mij is je verhaal nog steeds niet helder.
En nee, hij is niet gestraft daarvoor (bij ons thuis iig niet, daarvoor weet ik niet), kan toch ook niet als je er niet bij bent op het moment zelf?
Hij is redelijk zelfstandig, maar is liever bij mensen dan zonder mensen.
Of hij ons echt zowat de hele dag naloopt, weet ik niet.
Dit beeld vervormt ook doordat mijn andere hond Gizmo dit wel ongeveer doet (maar daar is geen probleem mee, hij kan gerust alleen blijven zonder iets verkeerd te doen) en hij Gizmo volgt en nadoet.
Alleen Gizmo geeft wel aan wanneer hij naar buiten moet en plast of poept dus niet binnen, of we er nou bij zijn of niet.
Ook toen hij nog niet van ons was, deed hij het, ook toen zoals Felicia het noemt, geestelijk voer kreeg.
Hij poept en plast dus gewoon op de vloer, niet tegen iets aan (nouja binnen niet, buiten wel)
- felicia
- Zeer actief
MarijeJoanne schreef:Hij is idd alleen onzindelijk als wij het niet zien, als hij alleen thuis is of wij ff in een andere kamer oid, hij doet het altijd stiekum.Eline* schreef:Voor mij is je verhaal nog steeds niet helder.
En nee, hij is niet gestraft daarvoor (bij ons thuis iig niet, daarvoor weet ik niet), kan toch ook niet als je er niet bij bent op het moment zelf?
Hij is redelijk zelfstandig, maar is liever bij mensen dan zonder mensen.
Of hij ons echt zowat de hele dag naloopt, weet ik niet.
Dit beeld vervormt ook doordat mijn andere hond Gizmo dit wel ongeveer doet (maar daar is geen probleem mee, hij kan gerust alleen blijven zonder iets verkeerd te doen) en hij Gizmo volgt en nadoet.
Alleen Gizmo geeft wel aan wanneer hij naar buiten moet en plast of poept dus niet binnen, of we er nou bij zijn of niet.
Ook toen hij nog niet van ons was, deed hij het, ook toen zoals Felicia het noemt, geestelijk voer kreeg.
Hij poept en plast dus gewoon op de vloer, niet tegen iets aan (nouja binnen niet, buiten wel)
je zegt dat hij het alleen doet als jullie het niet zien, waarschijnlijk is hij er dan voor gestraft als ze het zagen en is hem niet geleerd waar het dan wel moest. Hij weet dus niet beter..
Ik denk dat het zo gegaan is.. als pupje doet hij een plasje, het baasje ziet het en straft hem daarvoor vervolgens zet ze hem buiten, maar als hij buiten wat doet beloont ze hem niet.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet denk ik als eerste gewoon inderdaad even helemaal terug naar het begin. Hondje in de buurt houden dus en zorgen dat Max hem niet stiekem kan piepen naar een andere kamer toe. Dus puur op het voorkomen gaan zitten en de hond belonen als hij gewoon buiten zijn behoefte doet. Als je dat een week of wat gewoon zo doet zal hij waarschijnlijk vanzelf niet meer in huis zich ontlasten.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Maar als ik weer van voren af aan begin, hoe pak ik dat dan aan?
Want de situatie is hier nogal gecompliceerd.
Wij wonen op een boerderij (niet van ons) en laten de honden dus niet uit (we zien dan dus ook niet of hij nou wel of niet poept), maar laten hun (Gizmo en Max samen, soms Gizmo alleen en met heel veel moeite soms Max alleen want hij wil tegenwoordig niet meer naar buiten als Gizmo ook niet wil, daarom moet Gizmo maar verplicht mee) buiten gewoon vrij rond lopen.
Daarbij moet ik overdag naar school of stage, en mijn ouders werken, mijn moeder niet elke dag, maar dan is ze altijd tussen de middag wel thuis hoor, en als ze s´ochtends bij de buren (oma en opa) moet werken, mogen de honden wel mee, ze vinden het alleen wel zeer vervelend als Max dan weer poept, en daar bijna altijd op dezelfde plek.
Ze heeft dan dus ook geen tijd om Max op te voeden, want ze moet werken.
Daarbij vraag ik me nog altijd af of het geen schreeuw om aandacht is, naast gewoon niet zindelijk zijn.
Nog steeds vraag ik om hulp en tips ed, maar voor het moment gaan we er even nog geen aandacht aanschenken, mijn andere hond Gizmo is namelijk vandaag heel ziek geworden en we weten nog niet precies hoe dat gaat lopen.
Dat wachten we eerst even af, want met een doodzieke hond zit ik niet op de problemen van Max te wachten, die blijven wel, ook als je er nog een weekje mee wacht, ruimen we nog wel ff langer die troep op die hij achterlaat, mijn hoofd staat er gewoon even niet naar, zoals jullie neem ik aan wel kunnen begrijpen (voor verslag over vandaag en Gizmo kun je bij algemeen kijken, daar staat een heeeeeeeeeeeeeeeel lang verhaal daarover).
Want de situatie is hier nogal gecompliceerd.
Wij wonen op een boerderij (niet van ons) en laten de honden dus niet uit (we zien dan dus ook niet of hij nou wel of niet poept), maar laten hun (Gizmo en Max samen, soms Gizmo alleen en met heel veel moeite soms Max alleen want hij wil tegenwoordig niet meer naar buiten als Gizmo ook niet wil, daarom moet Gizmo maar verplicht mee) buiten gewoon vrij rond lopen.
Daarbij moet ik overdag naar school of stage, en mijn ouders werken, mijn moeder niet elke dag, maar dan is ze altijd tussen de middag wel thuis hoor, en als ze s´ochtends bij de buren (oma en opa) moet werken, mogen de honden wel mee, ze vinden het alleen wel zeer vervelend als Max dan weer poept, en daar bijna altijd op dezelfde plek.
Ze heeft dan dus ook geen tijd om Max op te voeden, want ze moet werken.
Daarbij vraag ik me nog altijd af of het geen schreeuw om aandacht is, naast gewoon niet zindelijk zijn.
Nog steeds vraag ik om hulp en tips ed, maar voor het moment gaan we er even nog geen aandacht aanschenken, mijn andere hond Gizmo is namelijk vandaag heel ziek geworden en we weten nog niet precies hoe dat gaat lopen.
Dat wachten we eerst even af, want met een doodzieke hond zit ik niet op de problemen van Max te wachten, die blijven wel, ook als je er nog een weekje mee wacht, ruimen we nog wel ff langer die troep op die hij achterlaat, mijn hoofd staat er gewoon even niet naar, zoals jullie neem ik aan wel kunnen begrijpen (voor verslag over vandaag en Gizmo kun je bij algemeen kijken, daar staat een heeeeeeeeeeeeeeeel lang verhaal daarover).
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je wat aan de onzindelijkheid van Max wil doen, maar er niemand is om daar tijd in te stoppen.
Een schreeuw om aandacht is stiekem onzindelijk zijn niet hoor..dat mag je echt acuut vergeten want dat slaat nergens op.
Maar als je geen tijd hebt om de hond zindelijk te maken dus hoef je dus ook niet te vragen naar een oplossing voor je probleem.
Dat kan namelijk niet. Dus dan moet je maar accepteren dat ie de boel onderpoept.
Een schreeuw om aandacht is stiekem onzindelijk zijn niet hoor..dat mag je echt acuut vergeten want dat slaat nergens op.
Maar als je geen tijd hebt om de hond zindelijk te maken dus hoef je dus ook niet te vragen naar een oplossing voor je probleem.
Dat kan namelijk niet. Dus dan moet je maar accepteren dat ie de boel onderpoept.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- felicia
- Zeer actief
ja als je geen tijd hebt wordt het wel erg moeilijk ja....Eline* schreef:Wat je dus eigenlijk zegt is dat je wat aan de onzindelijkheid van Max wil doen, maar er niemand is om daar tijd in te stoppen.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jullie leggen mij woorden in de mond.
Want ik heb niet gezegd dat ik geen tijd heb, alleen dat ik er nu ff geen tijd voor neem aangezien mijn hoofd er niet naar staat aangezien mijn andere hond plotseling zeer ziek is geworden vandaag.
En ik schreef ook dat ik dacht dat jullie daar wel begrip voor hadden, en dat als je wou door kon blijven gaan met tips en hulp ed. zodat als het spul rondom Gizmo afgezwakt is of opgelost, ik er mee aan de gang kan gaan.
Daarbij heb ik verteld dat de situatie hier gecompliceerd is, en gevraagd hoe ik dat aan moet pakken.
Nergens heb ik letterlijk geschreven dat ik geen tijd had of wou vrijmaken of wat dan ook.
Ik heb alleen gezegd dat wanneer mijn moeder aan het werk is, ze de honden dan wel mee kon nemen, maar niet continue op de honden kan letten (is bij Gizmo ook niet nodig, maar bij Max dus wel) en dan niet bezig kan zijn met de opvoeding.
Want ik heb niet gezegd dat ik geen tijd heb, alleen dat ik er nu ff geen tijd voor neem aangezien mijn hoofd er niet naar staat aangezien mijn andere hond plotseling zeer ziek is geworden vandaag.
En ik schreef ook dat ik dacht dat jullie daar wel begrip voor hadden, en dat als je wou door kon blijven gaan met tips en hulp ed. zodat als het spul rondom Gizmo afgezwakt is of opgelost, ik er mee aan de gang kan gaan.
Daarbij heb ik verteld dat de situatie hier gecompliceerd is, en gevraagd hoe ik dat aan moet pakken.
Nergens heb ik letterlijk geschreven dat ik geen tijd had of wou vrijmaken of wat dan ook.
Ik heb alleen gezegd dat wanneer mijn moeder aan het werk is, ze de honden dan wel mee kon nemen, maar niet continue op de honden kan letten (is bij Gizmo ook niet nodig, maar bij Max dus wel) en dan niet bezig kan zijn met de opvoeding.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik maak uit je bericht op dat de hond ten eerste niet wordt uitgelaten, ten tweede iedereen overdag de hort op is of werken en er dus niet op de hond gelet wordt . Dat betekent dat er dus geen enkel zicht is op de hond.
Maar ik begrijp dat je dat dus kan veranderen?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nee, ze worden niet uitgelaten, hoeft ook niet als je op een boerderij woont.Eline* schreef:Ik maak uit je bericht op dat de hond ten eerste niet wordt uitgelaten, ten tweede iedereen overdag de hort op is of werken en er dus niet op de hond gelet wordt . Dat betekent dat er dus geen enkel zicht is op de hond.
Zelfde principe als een echte boerderijhond, alleen deze komen ook binnen.
Als mijn moeder s'ochtends moet werken bij de buren, gaan de honden meestal mee.
Moet ze s'middags werken (dan dus ergens anders), worden de honden ook meestal bij de buren achter de deur gezet, als ware het zijnde een oppas, alleen hebben zij niet zo veel verstand van opvoeden (is ook erg moeilijk bij te brengen bij hun

Er wordt dus altijd wel op de hond gelet, behalve wanneer echt iedereen weg is, maar dan gaat hij in de bench.
-
- Erelid
- Contacteer:
Het komt mij over als een hondje die op zijn flikker heeft gehad als hij binnen iets deed en buiten inderdaad niet beloond werd.Vandaar dat hij het 'stiekum'doet.(hij is immers wel zindelijk in de bench)Als je er op dit moment geen tijd voor heb,probeer hem dan in elk geval zindelijk te maken op 1 plek(krantzindelijk of kattebak bijv.)Dat scheelt ruimen en een hoop ergenis.

Peace sells, but who is buying?
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Zou best kunnen, zij zegt dat ze hem heeft opgevoed zoals het hoort, dat ze hem de zindelijkheid heeft aangeleerd zoals het moet.granny schreef:Het komt mij over als een hondje die op zijn flikker heeft gehad als hij binnen iets deed en buiten inderdaad niet beloond werd.Vandaar dat hij het 'stiekum'doet.(hij is immers wel zindelijk in de bench)Als je er op dit moment geen tijd voor heb,probeer hem dan in elk geval zindelijk te maken op 1 plek(krantzindelijk of kattebak bijv.)Dat scheelt ruimen en een hoop ergenis.
Daarbij dat het eerst wel goed ging en dan in vlagen niet.
Het is nu dus ook al veel minder dan bijv het 1e weekend dat we hem hadden, toen had hij tussen zaterdagmiddag en maandagavond wel weet ik hoeveel keer alles bij elkaar gedaan (volgens mij was het 10 maal) en nu doet hij het af en toe, wel regelmatig terugkerend, maar niet iedere dag zeg maar.
En dat ze wel wist dat ze hem niet mocht straffen als ze het zelf niet had gezien op het moment zelf, maar pas later.
Als ze het wel zag, heeft ze het niet over gehad, maar ik denk van wel.
Is ook logisch, maar ik weet niet hoe het er buiten dan aan toe ging.
Daarbij heb ik nu wel tijd, maar gister zat ik erg in over Gizmo en was niet van plan om meteen actie te gaan ondernemen qua Max, stond ff mn hoofd niet naar.
Maar gelukkig gaat het nu goed met Gizmo en het ziet er naar uit, dat het zo ook wel blijft gaan.
Dus ik kan me ook weer druk gaan maken om Max en zn probleempjes