Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo vreemd...
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
zo vreemd...
Er is iets wat ik niet van Dina snap.... Altijd als ze in haar mandje ligt, en we praten tegen haar... Dan kijkt ze of ze elk moment een klap verwacht... Echt.. kopie gaat omlaag, oortjes naar achter.. en dan kijkt ze zo 'zielig' Echt, alsof ze altijd zwaar mishandeld wordt...
En dat terwijl ze NOOIT op haar lazer heeft gehad terwijl ze in haar mandje lag... Ook niet voor straf naar de mand gestuurd....Begrijp echt niet waar het vandaan komt...
Moet wel zeggen dat het vooral is wanneer mijn vader er is.. maar daar heeft ze (voor zover ik weet) ook geen negatieve ervaring mee.
Er is echt nooit iets vervelnds gebeurd Mand+mens=naar..
Elkgeval nooit iets wat wij dan door hebben gehad.
Begrijp t gewoon niet... (en om heel eerlijk te zijn, maak ik me er een beetje boos om, waarom doet die hond of ze zwaar mishandeld wordt???)
En dat terwijl ze NOOIT op haar lazer heeft gehad terwijl ze in haar mandje lag... Ook niet voor straf naar de mand gestuurd....Begrijp echt niet waar het vandaan komt...
Moet wel zeggen dat het vooral is wanneer mijn vader er is.. maar daar heeft ze (voor zover ik weet) ook geen negatieve ervaring mee.
Begrijp t gewoon niet... (en om heel eerlijk te zijn, maak ik me er een beetje boos om, waarom doet die hond of ze zwaar mishandeld wordt???)
Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Misschien onderdanig???? Onze Duitse Herder muts doet dat nml ook...vooral als ik een foto van haar maak..tis net als ze heeeeeeel zielig is...net wat je zegt..oren naar beneden in haar net en heel zielig kijken..Heb er tig foto's van 
Kijkt ze misschien in deze richting??? (wil natuurlijk niet zeggen dat het het zelfde is hoor
) Kan idd niet in haar koppie kijken!!

Kijkt ze misschien in deze richting??? (wil natuurlijk niet zeggen dat het het zelfde is hoor

Laatst gewijzigd door snuffel11 op 07 jan 2004 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: zo vreemd...
Ja ja..maak je maar boos om volledig normaal hondengedrag.Ellemieke schreef:Er is iets wat ik niet van Dina snap.... Altijd als ze in haar mandje ligt, en we praten tegen haar... Dan kijkt ze of ze elk moment een klap verwacht... Echt.. kopie gaat omlaag, oortjes naar achter.. en dan kijkt ze zo 'zielig' Echt, alsof ze altijd zwaar mishandeld wordt...

Onderdanig gedrag toont een hond niet vanuit angst, maar vanuit respect.
Het kan ook angst zijn, maar dan fixeert de hond dus echt en verstart. Steek je dan je handen uit kan je een hap of grom verwachten. Dat is dan dus angstagressie.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Even off-topic... Wat een geweldige fotoLydia schreef:Misschien onderdanig???? Onze Duitse Herder muts doet dat nml ook...vooral als ik een foto van haar maak..tis net als ze heeeeeeel zielig is...net wat je zegt..oren naar beneden in haar net en heel zielig kijken..Heb er tig foto's van
Kijkt ze misschien in deze richting??? (wil natuurlijk niet zeggen dat het het zelfde is hoor) Kan idd niet in haar koppie kijken!!

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

-
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Yep.. zo kijkt Dina ookLydia schreef:Misschien onderdanig???? Onze Duitse Herder muts doet dat nml ook...vooral als ik een foto van haar maak..tis net als ze heeeeeeel zielig is...net wat je zegt..oren naar beneden in haar net en heel zielig kijken..Heb er tig foto's van
Kijkt ze misschien in deze richting??? (wil natuurlijk niet zeggen dat het het zelfde is hoor) Kan idd niet in haar koppie kijken!!

Kijkt ze of ze zoooooooooooooo zielig is... Denk ik Hond, stel je niet aan.. je bent braaf.... Zeg je wat tegen haar, kijkt ze nog zieliger...lol
t is een muts af en toe...
-
- Actief
- Contacteer:
Re: zo vreemd...
Doet ze niet hoor... Zal wel gewoon respect zijn, ik krijg er dan alleen zo een schuldgevoel van..Juist omdat ze zo kijkt...Eline* schreef:Ja ja..maak je maar boos om volledig normaal hondengedrag.Ellemieke schreef:Er is iets wat ik niet van Dina snap.... Altijd als ze in haar mandje ligt, en we praten tegen haar... Dan kijkt ze of ze elk moment een klap verwacht... Echt.. kopie gaat omlaag, oortjes naar achter.. en dan kijkt ze zo 'zielig' Echt, alsof ze altijd zwaar mishandeld wordt...
Begrijp t gewoon niet... (en om heel eerlijk te zijn, maak ik me er een beetje boos om, waarom doet die hond of ze zwaar mishandeld wordt???)![]()
Onderdanig gedrag toont een hond niet vanuit angst, maar vanuit respect.
Het kan ook angst zijn, maar dan fixeert de hond dus echt en verstart. Steek je dan je handen uit kan je een hap of grom verwachten. Dat is dan dus angstagressie.
maar afentoe vergeet je te denken als die hond, en denk je nog te veel als mens...
Denk ook dat Dina niet helemaal weet wat ze met de situatie aan moet..(Waarom krijg ik nu aandacht?Hoeft helemaal niet) Beetje onzeker....,
Maar is dus juist omdat ze zo zielig kijkt dat IK denk dat IK iets fout gedaan heb.......
Ga me zelf schuldig voelen...lol
Laatst gewijzigd door Ellemieke op 08 jan 2004 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat was precies de reden dat ik het er ook bijschreef.Inge O schreef:en tóch sluit ik me ook bij eline aan met de angstagressie hoor. wat jij als een onderdanig gezichtje ziet kan (zeker met haar karakter) best een hondje zijn dat ondertussen ligt te denken: maar je láát me met rust hoor, niet doen hoor, niét bij m'n mand in de buurt, als ik bijt is het je eigen schuld enz. enz.
dat ziet er qua uiterlijk min of meer hetzelfde uit als 'onderdanig', omdat er idd een stuk angst inzit.
onderschat het niet dat jouw hond toch al een paar keer op haar sodemieter heeft gehad als ze hapte (beet), dat weet ze nog héél goed, en dan krijg je snel zo'n gedrag.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Actief
- Contacteer:
We laten dr wel gewoon lekker met rust als ze in dr mandje ligt...Eline* schreef:Dat was precies de reden dat ik het er ook bijschreef.Inge O schreef:en tóch sluit ik me ook bij eline aan met de angstagressie hoor. wat jij als een onderdanig gezichtje ziet kan (zeker met haar karakter) best een hondje zijn dat ondertussen ligt te denken: maar je láát me met rust hoor, niet doen hoor, niét bij m'n mand in de buurt, als ik bijt is het je eigen schuld enz. enz.
dat ziet er qua uiterlijk min of meer hetzelfde uit als 'onderdanig', omdat er idd een stuk angst inzit.
onderschat het niet dat jouw hond toch al een paar keer op haar sodemieter heeft gehad als ze hapte (beet), dat weet ze nog héél goed, en dan krijg je snel zo'n gedrag.
-
- Zeer actief
Dat is dan gewoon onderdanig naar jou toe...alleen maar goed teken vind ikEllemieke schreef: Yep.. zo kijkt Dina ook![]()
Kijkt ze of ze zoooooooooooooo zielig is... Denk ik Hond, stel je niet aan.. je bent braaf.... Zeg je wat tegen haar, kijkt ze nog zieliger...lol
t is een muts af en toe...

Maar ik weet natuurlijk niet de achtergrond van je hondje..en als ik het zo lees van andere enzo...zit het toch wat anders inelkaaar denk ik

-
- Actief
- Contacteer:
IS dan ook wel goed denk ik, maar ik voel me dan zo schuldig, denk ik echt van, goh.. heb ik ooit iets gedaan?? En weet ik toch zeker van nietLydia schreef:Dat is dan gewoon onderdanig naar jou toe...alleen maar goed teken vind ikEllemieke schreef: Yep.. zo kijkt Dina ook![]()
t is een muts af en toe...Kan d'r niet boos om worden...Tis juist lief als ze zo kijken
-
- Zeer actief
Hoef je niet te denken hoor....gewoon laten gaan en/of negeren...Als ik tegen Misty ga kleppen erbij gaan haar oortje (oké oren) helemaal plat en gaat ze nog op haar rug liggen ook als het ff mee zit.Ellemieke schreef:IS dan ook wel goed denk ik, maar ik voel me dan zo schuldig, denk ik echt van, goh.. heb ik ooit iets gedaan?? En weet ik toch zeker van nietLydia schreef:Dat is dan gewoon onderdanig naar jou toe...alleen maar goed teken vind ikEllemieke schreef: Yep.. zo kijkt Dina ook![]()
t is een muts af en toe...Kan d'r niet boos om worden...Tis juist lief als ze zo kijken

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ellemieke schreef:We laten dr wel gewoon lekker met rust als ze in dr mandje ligt...Eline* schreef:Dat was precies de reden dat ik het er ook bijschreef.Inge O schreef:en tóch sluit ik me ook bij eline aan met de angstagressie hoor. wat jij als een onderdanig gezichtje ziet kan (zeker met haar karakter) best een hondje zijn dat ondertussen ligt te denken: maar je láát me met rust hoor, niet doen hoor, niét bij m'n mand in de buurt, als ik bijt is het je eigen schuld enz. enz.
Dus vanaf nu wordt er niet meer tegen haar gepraat of naar haar gekeken als ze in haar mand ligt?Ellemieke schreef:Altijd als ze in haar mandje ligt, en we praten tegen haar... Dan kijkt ze of ze elk moment een klap verwacht...
Zorg er dan wel voor dat iedereen dit altijd doet, want anders gaat het vroeg of laat weer een keertje mis. Vermoed ik, want ik sluit me bij de beide gekwoote dames aan met mijn mening.