Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaka 's avonds, slaapplaats proper.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Kaka 's avonds, slaapplaats proper.

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Als Luka voor het slapengaan nog es kaka doet dan is het 's ochtends proper. Gaat hij niet, liggen de drolletjes gezaaid.
Mijn man zegt echter dat hij soms een kwartier moet wachten dan "s avonds. Ik citeer hem : "je kan toch een hond niet op commando laten kaka doen".
Kan dat of kan dat niet ?
Hij wil altijd na het plassen naar binnen, maar als ik volhou en hem zeg kaka te doen, gaat hij wel (soms duurt het wel even) of is dit niet goed van me ? (laat me hoofd nog even staan a.u.b.).
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ja hoor dat kan wel :mrgreen: Als wij tijdens het uitlaten zeggen Hé, ga eens even lekker poepen, dan gaat hij zitten :mrgreen: doet hij niets, dan hoeft hij ook niets...

Maar het is toch ook niet zo erg dat je dan een kwartiertje langer moet lopen, zodat Luka uiteindelijk wel gaat poepen??
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Gewoon de tijd nemen tot ie heeft gepoept!! Hier doen ze het trouwens wel meestal op commando.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gewoon even de tijd nemen. Ik moet bij Moos ook vaak eerst even lopen voordat ie poept. Volgens mij moet de spijsvertering dan gewoon eerst even lekker op gang gebracht worden. En dat kwartiertje elke avond overleeft je man echt wel ;)
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil niet cynisch zijn, maar eerder heb je een topic geplaatst dat je hond 's ochtends niet te vroeg uit mag. http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=34354 Nu blijkt dat jullie het 's avonds uitlaten ook lastig vinden. Wat willen jullie eigenlijk met een hond?
Mama Sanneke
Zeer actief

sypke schreef:Ik wil niet cynisch zijn, maar eerder heb je een topic geplaatst dat je hond 's ochtends niet te vroeg uit mag. http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=34354 Nu blijkt dat jullie het 's avonds uitlaten ook lastig vinden. Wat willen jullie eigenlijk met een hond?
Waar staat dat ?????????????????? LASTIG VINDEN ?????????????????
Waarom keer je nu elke vraag die ik stel in een, och ze vinden het weeral lastig.
Schrijf hier geen woorden die ik niet heb gezegd.
Je schrijft jullie, ik had het over mijn man.
En ik vind het uitlaten helemaal niet lastig, ik vroeg me alleen af of honden op commando kunnen kaka doen.
En ik vroeg me af waarom hij 's ochtends zo vroeg wakker is, er zijn hier blijkbaar heel wat honden die slapen tot hun baasjes opstaan.
En of het normaal was op zijn leeftijd.
Maar blijkbaar mag je niets vragen, want mijn vraag word telkens verdraaid.
Geef gewoon een positief of een negatief antwoord, en geen persoonlijk antwoord, wat weet jij nou van mij en mijn hond.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dingo schreef:Ja hoor dat kan wel :mrgreen: Als wij tijdens het uitlaten zeggen Hé, ga eens even lekker poepen, dan gaat hij zitten :mrgreen: doet hij niets, dan hoeft hij ook niets...

Maar het is toch ook niet zo erg dat je dan een kwartiertje langer moet lopen, zodat Luka uiteindelijk wel gaat poepen??
Ik heb de indruk dat hij in de tuin gelaten wordt, maar ik kan me vergissen. Misschien is het wel beter om met hem te gaan lopen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ja hoor honden kunnen op commando plassen en poepen....als ze echt moeten....

Ghaya heb ik het ook geleerd, door toen ze klein was constant als ze ging zitten poepen of plassen te zeggen 'plasje doen' of 'poepie doen'.
Nu als ik een keer weinig tijd heb dan zeg ik 'Ghaya poepie doen' en dan gaat ze vrijwel direcht een plekje zoeken...zelfde met het plassen.....

Ik vind het erg handig. We gaan nogal eens naar het westen toe en das toch zo'n 2,5 uur rijden, we stoppen dan alleen om hen even te laten plassen of te poepen maar zij willen dan gelijk gaan rennen en spelen op de stopplaats....dmv het commando doen ze dan hun behoefte en kunnen we weer verder.

Maar je kunt ook wat langer wandelen savonds.
Mama Sanneke
Zeer actief

Hutsje schreef:
Dingo schreef:Ja hoor dat kan wel :mrgreen: Als wij tijdens het uitlaten zeggen Hé, ga eens even lekker poepen, dan gaat hij zitten :mrgreen: doet hij niets, dan hoeft hij ook niets...

Ik heb de indruk dat hij in de tuin gelaten wordt, maar ik kan me vergissen. Misschien is het wel beter om met hem te gaan lopen.
Je hebt gelijk, de laatste keer 's avonds is in de tuin.
Maar ik durf niet in het donker gaan wandelen.
In de zomer zou ik het wel doen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mama Sanneke schreef:
Hutsje schreef:

Sanneke
Is je man er vaak niet dan? Want je schrijft dat je man 's avonds moet wachten, die kan toch wel even een stukje gaan lopen? ;)
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Mama Sanneke schreef:
Hutsje schreef:

Sanneke
Dan zet je Luka toch gewoon een kwartiertje eerder in de tuin :roll: zodat die rustig op zijn gemakje alles kan doen wat een hond moet doen.
En zeker niet te vroeg op de avond want dan heb je kans dat je 's-morgens alsnog kadootjes vind.

Ik heb het bij mijn honden nog nooit voor elkaar gekregen, dat als ik zeg van poep eens, dat ze spontaan gingen zitten, maar ik geloof best dat dat kan, als mensen dat zeggen. Maar dan worden die honden waarschijnlijk wel iedere dag op hetzelfde tijdstip uitgelaten.

Het proces van eten en het produceren van uitwerpselen en het daadwerkelijke poepen heeft tijd nodig.
Net als bij de mens kun jij waarschijnlijk ook geen grote boodschap meteen na de maaltijd produceren en al zeker niet op commando dus het uitlaten moet wel een geruime tijd na de avondmaaltijd gebeuren.

Van de week waren wij hier allebei niet lekker en wilden vroeg te bed (althans wat voor ons van vroege doen is) dus wij om 21:30 met de honden op pad voor het laatste rondje.
Cyber en Duncan lopen altijd los en ver voor ons uit en in deze donkere tijden is het dan niet altijd te controleren of ze dan ook daadwerkelijk alles doen wat ze normaal altijd doen. Kijk dat plassen dat doen ze wel maar of ze ff gaan zitten is een ander verhaal. Dus na de grote ronde, naar huis en te bed.
Wordt ik rond 0:00 uur wakker, doordat Duncan liep te piepen en liep te drentelen. Cyber was al naar beneden gegaan. Ik het bed uit, deur open gezet (want ja in nachtkledij ga ik dus niet de straat op) en de heren gingen buiten bijna meteen zitten. Half tien is dus voor hen dus veel te vroeg om zich goed te kunnen ontlasten.

En zo zal het met Luka ook wel zijn: dus geef je hond de tijd om zich te kunnen ontlasten, anders zul je binnen nog steeds wat vinden.
En voor Luka is dat ook niet tof, want hij weet dat hij niet binnen mag poepen maar ja als je hoge nood hebt en nog eens een nacht moet wachten voordat je buiten gezet wordt in de ochtend, moet je toch iets en uiteindelijk zal hij dus, waarschijnlijk na een uur of wat drentelen en piepen (wat jullie niet horen omdat jullie boven zijn) zijn behoefte doen in huis.

Je schrijft dat je 's-avonds bang bent om nog de laatste ronde te wandelen en dat Luka daarom de tuin in gaat.
Moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik lees dat je man ook nog wakker is. Misschien is het iets om dan samen te wandelen.
Ik laat C en D '-Morgens alleen uit, als ik als eerste thuis ben alleen uit maar 's-avonds gaan we toch voor 99% met zijn tweeen... Heerlijk want zo onder het wandelen wordt de dag een beetje doorgenomen van wat er allemaal gebeurt is.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

miranda schreef:[
Ik heb het bij mijn honden nog nooit voor elkaar gekregen, dat als ik zeg van poep eens, dat ze spontaan gingen zitten, maar ik geloof best dat dat kan, als mensen dat zeggen. Maar dan worden die honden waarschijnlijk wel iedere dag op hetzelfde tijdstip uitgelaten.

.
Nou nee hoor....gewoon als pup 'poepie doen' zeggen als je ziet dat ze gaan zitten. Is toch nie zo moeilijk???

Mijn honden gaaan nooit op dezelfde tijdstippen uit hoor.....ook nie tals pupzijnde...
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Och, wij hebben met Toby 's avonds echt wel eens een uur buiten gestaan en gelopen omdat meneer wilde spelen, als puppie, en zich niet wilde ontlasten. :mrgreen: Juist omdat we wisten dat ie het anders toch in huis deed voordat wij 's morgens opstonden. Als je pup lekker even goed uit geweest is 's avonds, slaapt ie ook lekker ontspannen.

Het voordeel van met de pup gaan lopen 's avonds is dat je dan ook de stoelgang wat stimuleert en de kans dat ie wat doet wat groter wordt.
En inderdaad, lekker samen nog even een frisse neus halen, voor het slapen gaan. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mama Sanneke schreef:
sypke schreef:Ik wil niet cynisch zijn, maar eerder heb je een topic geplaatst dat je hond 's ochtends niet te vroeg uit mag. http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=34354 Nu blijkt dat jullie het 's avonds uitlaten ook lastig vinden. Wat willen jullie eigenlijk met een hond?
Waarom keer je nu elke vraag die ik stel in een, och ze vinden het weeral lastig.
En ik vind het uitlaten helemaal niet lastig, ik vroeg me alleen af of honden op commando kunnen kaka doen.
En ik vroeg me af waarom hij 's ochtends zo vroeg wakker is, er zijn hier blijkbaar heel wat honden die slapen tot hun baasjes opstaan.
Geef gewoon een positief of een negatief antwoord, en geen persoonlijk antwoord, wat weet jij nou van mij en mijn hond.
Sanneke
Je geeft zelf die indruk doordat je in termen schrijft als "Mijn man moet soms echter een kwartier wachten"...Dat zijn nou niet bepaald de termen waar het plezier vanaf straalt. Je geeft in ieder bericht wel een keer aan dat jouw verwachtingen ten opzichte van de hond niet worden vervuld en dat je dat graag anders wil zien...last hebben van heet dat.
Het geeft niks, in die zin dat ik ook wel eens last heb van..maar probeer reeel te zijn. Het is niet okee als je s'avonds je hond niet goed uitlaat en dan ook nog te verwachten dat je uit kan slapen en de hond niks in de bench doet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mama Sanneke
Zeer actief

Eline* schreef:
Mama Sanneke schreef:
Sanneke
Je geeft zelf die indruk doordat je in termen schrijft als "Mijn man moet soms echter een kwartier wachten"...Dat zijn nou niet bepaald de termen waar het plezier vanaf straalt. Je geeft in ieder bericht wel een keer aan dat jouw verwachtingen ten opzichte van de hond niet worden vervuld en dat je dat graag anders wil zien...last hebben van heet dat.
Het geeft niks, in die zin dat ik ook wel eens last heb van..maar probeer reeel te zijn. Het is niet okee als je s'avonds je hond niet goed uitlaat en dan ook nog te verwachten dat je uit kan slapen en de hond niks in de bench doet.
Luka slaapt niet in een bench.
Ik laat Luka niet meer uit in de dreef, het is daar pikkedonker en niet veilig. Hij mag wel nog vaak genoeg in de tuin.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Niet iedere hond is hetzelfde. De 1 heeft nu eenmaal een ander ritueel dan de ander. De hond van mijn vriendin kan het dus wel op commando. De laatste keer uit aan de overkant, roept ze 'effe opschieten', die piest zoekt poepplekje en weer naar binnen.
Met Stanley hoef je dat dus echt niet te doen. Daar moet je mee gaan lopen (de laatste tijd door weer en wind) en dat vind ik echt niet erg.
:mrgreen: Daar blijf je actief bij.
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

ik doe s avonds laat altijd nog 1 rondje in het parkje en dat weten de hondjes precies. het is een rondje van 10 minuten, als ze moeten poepen doen ze het binnen die tijd, doen ze het niet dan moeten ze ook echt niet.

(meestal hebben ze nog een vast plekje ook ;) )
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

miranda schreef:Maar dan worden die honden waarschijnlijk wel iedere dag op hetzelfde tijdstip uitgelaten..
geen 1 dag is hier hetzelfde qua uitlaten, dus elke dag andere tijdstippen :mrgreen: en toch word er op commando gepoept :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Dingo schreef:
miranda schreef:Maar dan worden die honden waarschijnlijk wel iedere dag op hetzelfde tijdstip uitgelaten..
geen 1 dag is hier hetzelfde qua uitlaten, dus elke dag andere tijdstippen :mrgreen: en toch word er op commando gepoept :mrgreen:
Hier ook. Tuurlijk, als ze niet hoeven dan hoeven ze niet. Maar als ik weet dat ze aandrang hebben omdat ze bijv. hebben gegeten en we moeten weg is het wel fijn dat je honden er geen half uur over doen om zich te ontlasten ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”