Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

13 weken, slaapt de hele nacht door, normaal?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Estroe
geregistreerd lid
Contacteer:

13 weken, slaapt de hele nacht door, normaal?

Ongelezen bericht door Estroe »

Mijn pup Billy is vandaag precies 13 weken, ik heb hem 3 weken, en het gaat hartstikke goed.Hij is zo goed als zindelijk, waar ik heel erg blij mee ben natuurlijk, maar is het normaal dat hij zo braaf de hele nacht door slaapt?
De eerste week ging ik er vaak om een uur of vier uit om hem snel even te laten plassen, maar nu als ik hem om 0.30 uitlaat houdt hij het makkelijk vol tot 11u.
Je hoort mij niet klagen hoor, ben alleen benieuw naar jullie ervaringen, is het dan echt zo dat de hond zich aan jouw ritme aanpast?
Verder is het een heel levendige pup, vol met kattenkwaad :-D
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Ja hoor kan best.... maar je bent wel een bofkont... ik was dat ook met mjin Boris, die heeft een nachtje gejank en moest ik eruit, de tweede nacht sliep tie ook al netjes door.... maar ik heb er vijf en Boris was toch wel een uitzondering!!!! :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier altijd hoor, pbtje sliep zelfs uit tot 10 uur :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ze sliepen hier ook al heel snel door tot een uurtje of 7 'smorgens. :ok:
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Ramses sliep meteen toen ik hem had al de hele nacht door alleen de eerste nacht heeft hij een keer even gepiept (waarna ik met hem naar buiten ben gegaan) daarna iedere nacht droog gebleven 's morgens rond 7 uur melde hij zich weer.
Dus ik heb denk ik ook veel geluk gehad met hem, was ook nagenoeg zindelijk toen hij bij mij kwam.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Gast

Re: 13 weken, slaapt de hele nacht door, normaal?

Ongelezen bericht door Gast »

Estroe schreef:is het normaal dat hij zo braaf de hele nacht door slaapt?
Absoluut niet. Je moet hem minstens 4 keer per nacht wakker maken! De hele nacht door slapen, wat denkt zo'n pup wel niet! :twisted: :tong:
Laatst gewijzigd door Gast op 17 jan 2004 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel was ook een makkelijke pup.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heerlijk toch :ok: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:ok: Lekker hoor. Stan was ook zo'n slaapkop.
Er wordt gezegd dat een pup die 's nachts goed doorslaapt alle bouwstoffen aan het verbruiken is voor zijn groei.
Dus lekker laten liggen. Wordt ie groot en sterk van.
henny
Actief

Re: 13 weken, slaapt de hele nacht door, normaal?

Ongelezen bericht door henny »

sypke schreef:
Estroe schreef:is het normaal dat hij zo braaf de hele nacht door slaapt?
Absoluut niet. Je moet hem minstens 4 keer per nacht wakker maken! De hele nacht door slapen, wat denkt zo'n pup wel niet! :twisted: :tong:
Ja eigenlijk wel he!!!! :p: :ok:
anubis
Zeer actief

Golden Stanley schreef::ok: Lekker hoor. Stan was ook zo'n slaapkop.
Er wordt gezegd dat een pup die 's nachts goed doorslaapt alle bouwstoffen aan het verbruiken is voor zijn groei.
verrek is Ramses daarom zo groot 8O :p: :p:
hmm moet straks dus iets aanpassen in het opvoeden van de pups :roll: :twisted: :mrgreen:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

anubis schreef:
hmm moet straks dus iets aanpassen in het opvoeden van de pups :roll: :twisted: :mrgreen:
:mrgreen: Nou, Ramses heeft ook aardig grote oren! :lekkerpuh

Ben jij trouwens fokker van dit ras? Ik vind het schitterende honden.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Welgefeliciteerd, wat leuk dat hij het goed doet.
Luka heeft altijd al slaapproblemen gehad, ook nu regelmatig nog.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
diezel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door diezel »

Diezel is 10 weken en sliep na een paar nachten ook al door, hij slaapt meestal tot een uur of 7, vanaf ongeveer 11 uur :-D
ik had mij al voorbereid op onderbroken nachten , dus dat valt reuze mee.
groetjes van Antje en Diezel

Afbeelding
anubis
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
anubis schreef:

Haha er zijn zelfs pharaoh's met grotere oren dan die van Ramses die helemaal niet zo groot zijn (zet de oren van jouw hond maar eens overeind :twisted: :mrgreen: )
Nee ik ben geen fokker, gewoon een liefhebber :mrgreen: er zijn genoeg fokkers van het ras in Nederland :mrgreen:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Onze Yuki is 8 weken oud en slaapt van 23.00 tot 8.00 zonder te janken en zonder te plassen/poepen, heerlijk toch. Overdag heeft ze er nog wat meer problemen mee en gaat het af en toe nog fout.

Kimo kregen we toen hij 12 weken oud was en hij sliep meteen van 22.00 tot 9.00 uur en was ook overdag meteen zindelijk, zelfs nooit een foutje gehad.

Dus volgens mij moet je er gewoon maar van genieten en lekker slapen.
Mama Sanneke
Zeer actief

mirella* schreef:Onze Yuki is 8 weken oud en slaapt van 23.00 tot 8.00 zonder te janken en zonder te plassen/poepen, heerlijk toch. Overdag heeft ze er nog wat meer problemen mee en gaat het af en toe nog fout.

Kimo kregen we toen hij 12 weken oud was en hij sliep meteen van 22.00 tot 9.00 uur en was ook overdag meteen zindelijk, zelfs nooit een foutje gehad.

Dus volgens mij moet je er gewoon maar van genieten en lekker slapen.
Wat lijkt me dat zalig.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Estroe
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Estroe »

Ik geniet er met volle teugen van hoor :sleep:
anubis
Zeer actief

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
anubis schreef:

ja, en je zal niet geloven waar die voor dienen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(niét slaan, anubis.... :J )
Ik sla nooit :mrgreen:

:shoot: :mrgreen:

zie je wel heb niet geslagen

:p: :p: ;)
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Lekker toch?De mijne slaapt direct en wordt om ongeveer 8 uur wakker en dan nog moet ik haar echt eruit sleuren,want het liefst slaapt ze verder. :sleep: Heerlijk gewoon. :ok:
anubis
Zeer actief

trouwens snachts slapen deed hij de hele nacht wel door maar overdag absoluut niet ik luisterde altijd met smacht naar verhalen van mensen met hun middagdoende puppies :p: :p: :p: :p: :p: :p: :p:
Die van mij was van 's ochtends tot 's avonds een energiebal :mrgreen:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor en Benno sliepen ook meteen door vanaf dag 1. Heerlijk :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Fatima
Vaste gebruiker

Slaap

Ongelezen bericht door Fatima »

Mijn pupsel (nu ruim 10,5 weken oud en 2,5 week bij ons) slaapt eigenlijk ook de hele nacht door, alleen de eerste paar nachten toen hij ziek was en diarree had moest ik er 2 of 3x per nacht uit.

Nu wordt hij heel soms rond 04.30 even wakker voor een snelle plas buiten, maar hij loopt direct naar zijn kussen beneden zovan: ik ga weer lekker slapen hoor mamma!

Ik neem hem dan weer mee naar boven en leg hem in zijn mand in de grote TV-doos op de kamer (doet dienst als nacht-bench) naast mijn bed en hij draait zich om en slaapt.

Als om 06.30 de wekker gaat kijkt hij me slaperig aan met 1 oog zo van: ja daaaaaaaaaaag ik lig nog lekker te pitten hoor! Rond 08.00 wordt hij pas goed wakker (honger!!!) en de rest van de dag is het een bonk van energie, net een pingpongbal haha!

Tja, en aangezien hij nog best jong is heb ik goede hoop dat hij later nog een beetje later uitslaapt (in het weekend of op m'n vrije dag na een avonddienst) zodat ik nog ietsje langer kan blijven liggen. Maarja ach, zo lekker ff tussen de middag saampjes op de bank voor een half uurtje is ook wel errug knus!
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
bench
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bench »

heb jij mazzel...

zelf moet ik een keer per nacht eruit om haar even uit te laten zou ik dat niet doen dan weet ik dat ik de volgende ochtend een poepertje kan vinden
Maar als ze uit is geweest dan gaat ze vanzelf weer terug in haar mandje en snurkt ze weer heerlijk verder...
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Inge O schreef:als je dat hier nu allemaal leest, al die heerlijk doorslapende puppies, kan ík me best voorstellen dat mama sanneke haar luca wat dat betreft wel een keer achter het behang zou willen plakken ;) ! dat is dan niet je hondje vervelend vinden, dat is zóó graag een keer ongestoord door willen slapen!
dus estroe, geniet er van met volle teugen, in het besef dat je voor hetzelfde geld wéken met slaapoogjes rond had kunnen lopen :mrgreen: !
En mama Sanneke moet er nog altijd vroeg uit hoor, in het weekend dan.
In de week doe ik de deur van de living nog maar open en ik hoor hem al piepen.
In het weekend moet ik er al om half zeven uit, maar dan doe ik nog een slaapje samen op de zetel.
Nu hij plast al niet meer binnen da's al wat.
Ik had gehoopt dat hij met ouder worden wat langer zou gaan slapen.
Het uur waarop ik ga slapen 's avonds maakt voor hem niks uit, hij is er even vroeg. Hij word 6 april 1 jaar.
Nu, ik ben het ondertussen gewend, en hij is een lieve maat.
Ongestoord uitslapen kan ik alleen als men man even overneemt.
Nu zit hij al twee weken thuis met ze'n knie, is dinsdag geopereerd dus ik zal nog wel een maand moeten wachten om nog es uit te slapen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nou tommie heeft het behoorlijk lang gehad dat we er s'nachts uitmoesten. En dat op een flat op tien hoog. Dus met de lift naar beneden..... Wij moesten dan ook wel vaak prefentief naar beneden, want als tommie 1 piepje gaf wist je dat hij het hoogstens 30 seconden op kon houden. Dat was rennen geblazen. Om dat soort ongelukjes tegen te gaan, zette wij gewoon steeds de wekker en liepen we als zombies door de flat te dwalen. Steeds de wekker wat later, en uiteindelijk kon hij het de hele nacht ophouden. Tja....soms heb je geluk, soms niet. Maar het kan me (achteraf :mrgreen: ) niets schelen hoor...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De eerste twee weken ben ik er met Tirsa 's nachts uitgeweest en toen was ik gebroken en heb ik d'r dus beneden in de bench gedaan met een gedeelte krant. Ok, het heeft even geduurd voordat het 's nachts helemaal schoon bleef, maar ik heb d'r nooit gehoord.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Neeltje schreef:De eerste twee weken ben ik er met Tirsa 's nachts uitgeweest en toen was ik gebroken en heb ik d'r dus beneden in de bench gedaan met een gedeelte krant. Ok, het heeft even geduurd voordat het 's nachts helemaal schoon bleef, maar ik heb d'r nooit gehoord.
Dit vind ik dus een verkeerd gebruik van de bench, pure gemakzucht.
Ik ben pro-bench, maar niet op deze manier.

Ik ben met Marouck een hele tijd lang er 's nachts uitgeweest, tja...het verstoord je ritme maar binnen no time was ze binnen zindelijk en in haar bench heeft ze nooit haar ontlasting hoeven doen. Als ze nu incidenteel 's nachts zich laat horen ga ik er nog uit.
Nika sliep sneller door en is vanaf het begin een grotere slaapkop geweest als hyper-Marouck, iedere hond is dus anders.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:
Neeltje schreef:De eerste twee weken ben ik er met Tirsa 's nachts uitgeweest en toen was ik gebroken en heb ik d'r dus beneden in de bench gedaan met een gedeelte krant. Ok, het heeft even geduurd voordat het 's nachts helemaal schoon bleef, maar ik heb d'r nooit gehoord.
Dit vind ik dus een verkeerd gebruik van de bench, pure gemakzucht.
Ik ben pro-bench, maar niet op deze manier.

Ik ben met Marouck een hele tijd lang er 's nachts uitgeweest, tja...het verstoord je ritme maar binnen no time was ze binnen zindelijk en in haar bench heeft ze nooit haar ontlasting hoeven doen. Als ze nu incidenteel 's nachts zich laat horen ga ik er nog uit.
Nika sliep sneller door en is vanaf het begin een grotere slaapkop geweest als hyper-Marouck, iedere hond is dus anders.
inderdaad niet het gebruik van de bench zoals ik het graag zou zien

hier wordt de bench juist als slaaphok gebruikt (en vervoershok) en dus niet een plek waar ze (al dan niet met kranten) in een hoekje hun ontlasting mogen doen,

denk ook niet dat het erg ideaal is voor de zindelijkheids training aangezien je ze zo toch leert dat ze (dan wel op een klein stukje) hun "nest" mogen vervuilen

maar heb zelf eigenlijk ook geen problemen met zindelijkheid gehad, Ace sliep vanaf dag 1 door, Damien was al 4 mnd toen hij kwam en sliep ook al door (wilde alleen soms nog wel een ongelukje hebben, maar dat was ook vrij snel over) en Umi sliep na een week door en was zelfs pas op visite goed zindelijk en liep uit zichzelf naar een (vreemde) deur om aan te geven dat ze moest
tutjehola
Actief

Ongelezen bericht door tutjehola »

Willem heeft vanaf de erste nacht geslapen tot ongeveer 7.00uur.
Hij was met twee weken zindelijk, en wil liefst na 22.00 uur de deur niet meer uit.
In het weekend laat ik hem vaak rond half één uit, maar dat heeft meneer liever niet.
Rond negen uur gaan we dan naar buiten. Met dit weer plast meneer voor het laatst rond 20.00 (nadat ik hem werkelijk buiten moet zetten)en slaapt gewoon tot ik weer beneden kom.(een beetje teckel plat echt niet in de regen hoor :pffff: )
Willem, Nixs, Noppes.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”