Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van Christa voor tamara

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sindar
Actief
Mijn ras(sen): duitse dog

van Christa voor tamara

Ongelezen bericht door sindar »

Hallo allemaal,
ik doe een dringende oproep...........
Wie weet hoe te handelen met een dog (baloe dus), die alles naar zich toe sleept op het moment dat we niet thuis zijn.
Ik heb al t-shirts van ons bij haar neergelegd, speeltjes enz. Ze blijft alles weghalen. we dachten zo gisteren dat we alles weg hadden gehaald.ze heeft dus gewoon de kast met schoenen opengemaakt en alle schoenen lagen verspreid over de veranda.dat was nog niet zo erg. We hebben ook een hele kast vol spellen.alle spellen eruit en ook uit de dozen.....De kasten waren wel afgesloten, maar niet op slot.
En vandaag.weer een dode kip op de veranda. We hadden het hek verstevigd, vastgetimmerd enzenz.Ze is dus gewoon over het gaas heen gesprongen, de sporen spraken voor zich.
Wie heeft raad? Het is verder een schat van een beest, maar de reden dat ze weg moest bij de vorige eigenaren is nu wel duidelijk en ik wil koste wat het kost, dit beestje een goed tehuis bieden, maar ze moet toch echt een paar uurtjes per dag alleen kunnen zijn. Ze is niet iedere dag alleen en ik ga nu al drie weekenden werken ipv twee, zodat ik doordeweeks nog meer thuis ben. Cor is dus in het weekend thuis. Maar we weten ff niet meer hoe we hier op moeten reageren...............HELP
Dank jullie alvast voor de reacties
Groetjes van Tamara en een dikke knuf van die twee monsters
Afbeelding

Groetjes Christa
Klaag niet dat het zo donker is, maar doe een lamp aan.

in loving memory
Sindar 13/9/2001-5/6/2007 Danté 16/01/2003-12/04/2010 Dino 3/1/2009-6/12/2010
webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

Ze verveelt zich dus als ze alleen thuis is. Kunnen jullie haar niet in een ruimte laten waar ze alleen haar mand heeft en haar speeltjes ? Ik neem aan dat jullie haar verder voldoende beweging (lichamelijk en geestelijk) geven ?
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik begrijp het verhaal even niet helemaal..zit de hond buiten als je weg bent? Hoe lang moet hij alleen zijn? Wat gebeurd er als je de hond gewoon binnen laat als je weg bent?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Hoeveel uurtjes per dag moet ze dan maximaal alleen zijn? Weet je na wat voor tijd ze dat gedrag gaat vertonen? Dan heb je misschien wat meer inzicht.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
sindar
Actief
Mijn ras(sen): duitse dog

Ongelezen bericht door sindar »

Even ter verduidelijking: De honden liggen op een overdekte afgesloten veranda, met de tuindeur open, zodat ze dus ook in de tuin kunnen. Wij dachten..dan kunnen ze lekker spelen en rennen, aangezien we een tuin van 700 m2 hebben.
En we gaan er vier keer per dag mee uit, het bos is aan de overkant van de straat en we lopen gemiddeld alles bij elkaar denk ik zo'n 2 a 2,5 uur per dag. Als ze alleen zijn en dat is niet iedere dag is het zo'n 4 tot 5 uur. Ik werk onregelmatig en Cor gewoon kantoortijden, dus het is minimaal dat ze alleen zijn. We hebben ook geprobeerd ze in de huiskamer te laten, maar ook dan sleept z alles naar haar plaats en poept en plast ze in de kamer.
Ik hoop hier het een en ander mee verduidelijkt te hebben. Ik zelf vermoed dat het een soort verlatingsangst is. Het is een hele onzekere dog, we hebben haar sinds 13 december, ze is 14 maanden en wij zijn haar derde baasjes..................
Groetjes van Tamara en een dikke knuf van Rico en Baloe :cry:
Afbeelding

Groetjes Christa
Klaag niet dat het zo donker is, maar doe een lamp aan.

in loving memory
Sindar 13/9/2001-5/6/2007 Danté 16/01/2003-12/04/2010 Dino 3/1/2009-6/12/2010
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dat is niet een soort verlatingsangst, dit is gewoon verlatingsangst. ;)
Loopt de hond je als je thuis bent ook overal achterna?? Is ze wel rustig als er een oppas achter blijft bij haar?
Op zich is het goed weg te trainen als je de mogelijkheid hebt een oppas te regelen in de eerste periode en zelf flexibel kan omgaan met je tijd.

http://www.hondenforum.nl/archief/viewt ... 9126343f3a Hier staan een hoop tips in..lees wel even door het blafbandgebeuren heen graag! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ricobalou
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door ricobalou »

Hallo,
ik heb mijn vriendin Christa dit verhaal laten vertellen over onze nieuwe schat Baloe, omdat ik toen zelf nog niet op het forum berichten kon plaatsen.
Nu dus wel.
Helaas wonen wj in Belgie en de rest van de familie in Nederland, zodat we geen geschikte oppas hebben op dit moment.
Ik ben nu al drie weekenden gaan werken van de vier per maand, zodat ze doordeweeks zo min modelijk alleen zijn. Het gaat steeds beter, ook omdat er minder te slepen is denk ik. De achterburen roepen haar als ze blaft en dan is ze wel stil. Maar we kunnen dus niks laten staan, want alles wat los zit is in gevaar.
We zijn druk met haar aan het trainen, ook om haar zekerder te maken, verder lopen we gemiddeld zo'n 2 uur per dag met haar en de andere dog.
Ik zou graag met haar naar een gedragstherapeut willen, maar dat is finacieel gezien nu nog even geen optie.
Ook hebben we het vermoeden dat ze mishandeld is bij een van haar vorige baasjes en ze schijnt de eerste drie maanden van haar leven in een kennel te hebben gezeten.
Alle raad is welkom, we willen Baloe een zo prettig mogelijk leven geven, maar ook graag ons huis zelf verbouwen :-D en niet laten verbouwen :zwaai:

Groetjes van Tamara en een dikke knuf va Rico en Baloe
Groetjes van Tamara, en een knuf van Rico, Baloe en Balou
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”