Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
slapen in slaapkamer
Moderator: moderatorteam
- Silv
- Vaste gebruiker
slapen in slaapkamer
Vesta word volgende week gesteriliserd, spannend en best eng.
nu kreeg ik de tip om haar de eerste nacht bij me te houden in de slaapkamer, zodat je haar in de gaten kan houden en bij haar in de buurt bent. normaal slaapt ze in de bijkeuken en dat is nooit een probleem voor haar geweest en ze is ook niet anders gewend, maar hoe gaat het nadat
ik haar 1 of 2 bij me heb gehad, straks wil ze altijd mee en gaat ze vervellend doen wanneer ze weer in de bijkeuken moet.
of moet ik bij haar in de bijkeuken gaan slapen? :p: nee toch.
nu kreeg ik de tip om haar de eerste nacht bij me te houden in de slaapkamer, zodat je haar in de gaten kan houden en bij haar in de buurt bent. normaal slaapt ze in de bijkeuken en dat is nooit een probleem voor haar geweest en ze is ook niet anders gewend, maar hoe gaat het nadat
ik haar 1 of 2 bij me heb gehad, straks wil ze altijd mee en gaat ze vervellend doen wanneer ze weer in de bijkeuken moet.
of moet ik bij haar in de bijkeuken gaan slapen? :p: nee toch.
Groetjes van Sylvia en Vesta
-
- Zeer actief
Ik zou het niet doen, tenzij het echt niet anders kan, als ze bv echt heel erg ziek is of pijn heeft.
Mijn beide honden zijn een paar keer geopereerd, kleine en grote ingrepen maar ik neem ze nooit mee naar boven en blijf zelf ook niet beneden.
Maar ik ben niet zo'n tuttel
Ik verwacht nu een hoop berichtjes die zeggen dat je het WEL moet doen
Mijn beide honden zijn een paar keer geopereerd, kleine en grote ingrepen maar ik neem ze nooit mee naar boven en blijf zelf ook niet beneden.
Maar ik ben niet zo'n tuttel

Ik verwacht nu een hoop berichtjes die zeggen dat je het WEL moet doen

groetjes Marja Zara en Stapper

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik er bang voor zou zijn dat het later problemen geeft, dan zou ik inderdaad een matrasje pakken en bij haar in de bijkeuken gaan slapen.
Mits er tenminste nog een beetje ruimte is voor jou.
Ik heb hier geen ervaring mee, want Harrie slaapt waar hij zelf wil.
Hij heeft een bed in de huiskamer en een bed in de slaapkamer, en 's nachts wisselt hij nog weleens van bed, of hij gaat op de bank liggen.
Als hij ziek zou zijn zouden we samen in de huiskamer gaan liggen.
Mits er tenminste nog een beetje ruimte is voor jou.
Ik heb hier geen ervaring mee, want Harrie slaapt waar hij zelf wil.
Hij heeft een bed in de huiskamer en een bed in de slaapkamer, en 's nachts wisselt hij nog weleens van bed, of hij gaat op de bank liggen.
Als hij ziek zou zijn zouden we samen in de huiskamer gaan liggen.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onzin..een hond, die net is geopereerd hou je bij je en die hou je gewoon goed in de gaten. De hond is meestal zo van de wereld dat ze aan eén nacht in bed echt geen problemen overhoudt met weer slapen op hun eigen plek.
Ik heb Laika na de sterilisatie gewoon in bed gehad..alleen ik moest zitten want ik paste er niet meer in!
Ik heb Laika na de sterilisatie gewoon in bed gehad..alleen ik moest zitten want ik paste er niet meer in!

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Hanneke2
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Hanneke2
- Zeer actief
Mijn ervaring is dat je in zo'n geval automatisch heel licht slaapt, en bij elke beweging of geluidje van de hond wakker bent. Als we op vakantie zijn mag Jack ook bij ons slapen, maar dan worden we echt pas wakker als hij in je oor staat te blaffen of op je hoofd gaat zitten. Naast een ziek beest (of kind) slaap je in mijn ogen op de 'waakstand'.Martijn schreef:Als een van mijn honden onder narcose gaat blijf ik de nacht daarop doodgewoon wakker. Er is gewoon een risico dat hij die eerste 24 uur nog kan crashen dus ga ik niet liggen meuren. Slaap haal ik wel in maar een hond die terwijl ik in bed lig een of ander insult krijgt heb ik er niet mee terug.
Paar leuke filmpjes huren en nachtzuster spelen.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ik heb het 2x meegemaakt met Rockey dat hij geopereerd werd... 1e keer was met de anusklieren en de 2e keer toen er een stukje van zijn staart was gebeten.
De honden slapen altijd naast ons op de slaapkamer dus dat was het probleem niet, alleen Rockey ging snachts wel eens wandelen, de trap af naar beneden om daar op de bank te gaan liggen of zo.
Omdat ik dat wandelen na die operatie een eng idee vond (zeker de trap af) en hem niet op wilde sluiten bij ons in de slaapkamer heb ik inderdaad het matras de woonkamer ingesleept en heb daar beide keren 3 nachten geslapen.
Als een mens onder narcose is geweest adviseren ze ook om de persoon zeker de eerste nacht in de gaten te houden... en dat is dan nog een mens die kan roepen of gillen als het mis gaat.
Persoonlijk zou ik dus beneden in de kamer een bedje voor mezelf en voor de hond maken.... zeker de 1e nacht.
Mee op de slaapkamer nemen weet ik niet of dat in deze een goed idee is omdat de hond dat niet gewend is.
Je moet dan ook de deur dicht doen (ivm tappen lopen) en het kan best zijn dat de hond dat niet fijn vind.... vandaar ikzelf een voorstander ben van er beneden bij te slapen.
De honden slapen altijd naast ons op de slaapkamer dus dat was het probleem niet, alleen Rockey ging snachts wel eens wandelen, de trap af naar beneden om daar op de bank te gaan liggen of zo.
Omdat ik dat wandelen na die operatie een eng idee vond (zeker de trap af) en hem niet op wilde sluiten bij ons in de slaapkamer heb ik inderdaad het matras de woonkamer ingesleept en heb daar beide keren 3 nachten geslapen.
Als een mens onder narcose is geweest adviseren ze ook om de persoon zeker de eerste nacht in de gaten te houden... en dat is dan nog een mens die kan roepen of gillen als het mis gaat.
Persoonlijk zou ik dus beneden in de kamer een bedje voor mezelf en voor de hond maken.... zeker de 1e nacht.
Mee op de slaapkamer nemen weet ik niet of dat in deze een goed idee is omdat de hond dat niet gewend is.
Je moet dan ook de deur dicht doen (ivm tappen lopen) en het kan best zijn dat de hond dat niet fijn vind.... vandaar ikzelf een voorstander ben van er beneden bij te slapen.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het kleint nou allemaal erg dramatisch (is het ook wel), maar de hond komt er meestal snel bovenop hoor. Cindy werd gecastereerd (baarmoeder er uit enzo) maar na een aantal dagen begon ze alweer heel druk, levendig en uitbundig te doen. Moeilijk om ze dan rustig te houden...
Maar de eerste nacht gewoon bij je laten slapen hoor, of jij bij vesta.
Maar de eerste nacht gewoon bij je laten slapen hoor, of jij bij vesta.
-
- Zeer actief
-
- Actief
ik heb mijn honden zowiezo op de slaapkamer tenzij ze ervoor kiezen ergens anders te gaan liggen.
Na operatie blijf ik altijd een beetje in de buurt desnoods verkas ik mezelf naar een andere plek en slaap inderdaad heeeeeeeel licht en wordt wakker van iedere beweging die gemaakt wordt.
Maar luister vooral naar je gevoel wat je denkt dat je moet doen.
Ik ben zelfs bij mijn ouders gaan bivakeren omdat ze bij mij nog een trap afmoeten voordat we buiten staan.
Bij mijn ouders beneden geslapen en zo naar buiten als het nodig is.
Dit heb ik voor drie dagen gedaan daarna was herstel zo voorspoedig dat ze weer heeeeeeeel snel trap liep en weinig last had van die operatie.
Na operatie blijf ik altijd een beetje in de buurt desnoods verkas ik mezelf naar een andere plek en slaap inderdaad heeeeeeeel licht en wordt wakker van iedere beweging die gemaakt wordt.
Maar luister vooral naar je gevoel wat je denkt dat je moet doen.
Ik ben zelfs bij mijn ouders gaan bivakeren omdat ze bij mij nog een trap afmoeten voordat we buiten staan.
Bij mijn ouders beneden geslapen en zo naar buiten als het nodig is.
Dit heb ik voor drie dagen gedaan daarna was herstel zo voorspoedig dat ze weer heeeeeeeel snel trap liep en weinig last had van die operatie.

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Silv
- Vaste gebruiker
bedankt voor de reacties
persoonlijk vindt ik het dus geen probleem, slapen voor 1 nachtje in de slaapkamer en de trap op of af lopen doet ze niet, dacht alleen na over de gevolgen daarna maar dat valt waarschijnlijk dus wel mee. donderdag zullen jullie horen wie waar heeft geslapen. was het allemaal maar alvast voorbij 

- Rossi
- Zeer actief
Wij hebben Rossi na zijn castratie gewoon in zijn mand laten liggen. Simpelweg omdat hij nooit boven komt en hij 32 kilo weegt en we dat ook niet aan durfden om hem naar boven te verslepen. Vanuit de slaapkamer konden we zo bij hem kijken. En dat hebben we regelmatig gedaan. Slapen niet zo veel dus, maar meer 'waken'.
Dus, gewoon kijken hoe de hond zich voelt en mijns inziens niet lang alleen laten....je weet maar nooit!

Dus, gewoon kijken hoe de hond zich voelt en mijns inziens niet lang alleen laten....je weet maar nooit!
Groeten van Angel en Rossi.

- Silv
- Vaste gebruiker
Het is gelukkig achter de rug en volgens mij is het allemaal goed gegaan.
Vesta is inderdaad mee naar boven gegaan en meer voor ons eigen gemoedsrust dan voor haar, het begon met een mooi plekje naast bed totdat ze om 2 uur ging spoken, om te voorkomen dat ze op bed wou springen maar aan he voeteneind gelegd, toen bedacht ik dat ze er misschien weer af zou springen dus had ik nog geen rust. dus toch maar tussen ons in beland. en waarom ook niet, groot bed, kleine hond.
niet goed geslapen wat elk zuchje en draaitje hoor je. dus vannmiddag gaan we lekker ff op de bank met zijn tweeen.
Nu ligt ze lekker voor de kachel sip te kijken,maar ze heeft al een paar geweekte brokjes en wat water gehad en naar de postbode gegromd.
vanacht gaat ze wel weer naar haar eigen plekje.
nog ff leuk, ze ging na de operatie inplaats van eigen bed bij de voeten van de D.A. liggen die nog bezig was met een ander hond. lief is ze he'.
Vesta is inderdaad mee naar boven gegaan en meer voor ons eigen gemoedsrust dan voor haar, het begon met een mooi plekje naast bed totdat ze om 2 uur ging spoken, om te voorkomen dat ze op bed wou springen maar aan he voeteneind gelegd, toen bedacht ik dat ze er misschien weer af zou springen dus had ik nog geen rust. dus toch maar tussen ons in beland. en waarom ook niet, groot bed, kleine hond.
niet goed geslapen wat elk zuchje en draaitje hoor je. dus vannmiddag gaan we lekker ff op de bank met zijn tweeen.
Nu ligt ze lekker voor de kachel sip te kijken,maar ze heeft al een paar geweekte brokjes en wat water gehad en naar de postbode gegromd.
vanacht gaat ze wel weer naar haar eigen plekje.
nog ff leuk, ze ging na de operatie inplaats van eigen bed bij de voeten van de D.A. liggen die nog bezig was met een ander hond. lief is ze he'.