Hallo allemaal,
Als jullie het verhaal gevolgd hebben, weten jullie dat Rimpel nogal angstig gedrag vertoont en zo enorm sjort aan de riem...we wilden eens kijken wat daar aan gedaan kan worden!
We zijn dus naar de hondenschool van Mark Wibier in Schoonebeek geweest vannochtend.
Een uur lang een gesprek met hem gehad. Hartstikke fijne vent, rustig en vriendelijk! Rimpel vond hem ook aardig! hihihihihi!
Hij denkt dat de angst en het ongehoorzaam zijn met elkaar in verbinding staat (is ook wel logisch natuurlijk) en dat we moeten gaan werken aan die angst...hij denkt ook dat hij de angst ontwikkeld heeft doordat hij als pup vaak last had van zijn oortjes en wij er dus telkens met de tengels aanzaten, hetzelfde verhaal met de oogjes...die angst is klein begonnen en dus uitgegroeid tot dit...die angst voor alle lichaamsdelen die bewegen...we hebben namelijk ook niet het idee dat het zou komen door schoppen of slaan, want wij hebben dat nooit gedaan en aangezien we altijd bij hem zijn, hebben anderen dat ook niet gedaan. Het is dus een angst die groeit en die op het ergst dus lijkt op angst die mishandelde honden ook vertonen!
We gaan vanaf vrijdagmiddag trainen met hem.
Hij komt in een groepje met 3 honden die ook angst problemen hebben...Rimpel heeft geen angst voor andere honden, dus dat moet wel goed gaan.
In dat clubje zit volgens mijn zusje (die daar met hun mishandelde mechelaar heengaan, vandaar dat ik bij hem kom) ook een getraumatiseerde bordeauxdog die betrokken is geweest bij een auto ongeluk...
Het zijn 12 lessen van 50 minuten...
IN die lessen gaan we later ook werken aan het gesjor aan de riem en het gehoorzamen! Van alles wat dus!
Hij vertelde ook dat we met de tijd eens kunnen gaan denken aan 'zo'n halti ding (tuigje om de snuit) vanwege het trekken...maar dan moet eerst die angst goed over zijn natuurlijk! Want als die angst over is zal zijn zelfvertrouwen groeien en zal hij buiten misschien nog harder gaan trekken om zichzelf te bewijzen...dus we kijken even hoe het gaat!
We hebben ook ontdekt dat hij vissnoepjes erug lekker vind! Daar gaan we hem dus mee belonen!
Hij lust namelijk bijna niets en dan wordt het belonen niet erg makkelijk he? Ja, hij lust wel kaas, maar om nou met een homp kaas rond te gaan lopen hihihih!
Nou,,,ik ben vrijdag aan de beurt want mijn vriend heeft late ploeg! Ik hou jullie op de hoogte!
Ik ben weer helemaal happy!
Hij vond overigens dat Rimpel verder een prima pei was...hij zei wel dat hij ze wel veel beroerder mee had gemaakt...agressief, bijten, etc. etc. wat dat betreft was Rimpel echt een voorbeeld pei hihihihihi!
Hij gedroeg zich ook voorbeeldig trouwens! hihihii! Keurig zitten en liggen, af en toe even roppen als er wat interessants te zien was! hihihihih
Groetjes Hilje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
`Met Rimpel naar de hondenschool van Mark Wibier geweest!
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
`Met Rimpel naar de hondenschool van Mark Wibier geweest!
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 29 jan 2005 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!