Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn er ook ochtend-en avondhonden?
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Zijn er ook ochtend-en avondhonden?
Wij zijn echte avondmensen en ook Dibbus is in de ochtend 'lui' te noemen. Lekker ravotten en buiten spelen doet hij echt het liefst en het langst 's avonds. Dan is hij zó actief bezig dat hij daarna de hele nacht zonder onderbreking doorslaapt. Er zijn ochtendmensen en avondmensen, maar zie je bij honden nu ook zo'n verschil of passen zij zich gewoon bij de gewoontes van hun baasjes aan?
-
- Zeer actief
Ik heb het idee dat honden geneigd zijn zich aan te passen aan hun baasje.
Ik ben s'morgens bezig met allerlei dingen en Mickey gaat dan meestal liggen slapen.
s'Avonds lig ik languit op de bank en Mickey gaat nadat hij een uurtje een of ander bot dood heeft liggen maken ook languit op de bank en komt er pas een uur of 10 weer vanaf als ik de tv uitzet. Dat is voor hem een teken om naar buiten te gaan.
Ik ben s'morgens bezig met allerlei dingen en Mickey gaat dan meestal liggen slapen.
s'Avonds lig ik languit op de bank en Mickey gaat nadat hij een uurtje een of ander bot dood heeft liggen maken ook languit op de bank en komt er pas een uur of 10 weer vanaf als ik de tv uitzet. Dat is voor hem een teken om naar buiten te gaan.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik denk beide.
Maar voornamelijk dat ze zich aanpassen.
Net zoals er veel mensen zijn die zeggen dat hun hond lui is en er nooit lang uithoeft. Ik denk dat dat vaak ook aanpassing van de hond is. Had de hond een aktieve baas was de hond misschien ook wel actief. Ik zeg niet dat dit altijd zo is, tuurlijk heeft de ene hond meer energie dan de ander. Maar ik denk dat ze zich dus ook met hun dagritme aanpassen.
Maar voornamelijk dat ze zich aanpassen.
Net zoals er veel mensen zijn die zeggen dat hun hond lui is en er nooit lang uithoeft. Ik denk dat dat vaak ook aanpassing van de hond is. Had de hond een aktieve baas was de hond misschien ook wel actief. Ik zeg niet dat dit altijd zo is, tuurlijk heeft de ene hond meer energie dan de ander. Maar ik denk dat ze zich dus ook met hun dagritme aanpassen.
Groetjes, Marianne.

- majelle
- Zeer actief
Ik ben een ontzettend avondmens. Maar Elmas taait echt af op een gegeven moment, dan wil ze niet meer uit. en vind het ook niet meer prettig dat ik bij haar op bed wil liggen want dat stoort, vindt ze. Vroeg in de avond en overdag gezellig want dat wil ze kroelen maar dat moet je na 11.00 liever niet doen.
Bikkel past zich inderdaad aan.
groetjes majelle
Bikkel past zich inderdaad aan.
groetjes majelle