Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na 1,5 uur wandelen toch in de tuin poepen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ricobalou
geregistreerd lid

Na 1,5 uur wandelen toch in de tuin poepen

Ongelezen bericht door ricobalou »

Probleem 2 van Baloe, dit is maar een klein probleempje hoor! Het andere probleem staat bij gedrag.
Na 1,5 uur wandelen gaat ze bij terugkomst heerlijk in de tuin zitten poepen.
Dit doet ze niet altijd, meestal poept ze meteen op "haar plekkie" in het bos.
Ze loopt tijdens de wandeling altijd los en aangezien het bos op 10 meter van ons huis is, heeft ze plaats genoeg om te poepen. Onze andere hond plast wel eens in de tuin, maar poept er eigenlijk nooit.
Ik wil haar dit afleren, wie weet hoe.
Groetjes Tamara en een dikke knuf van Rico en Baloe
Groetjes van Tamara, en een knuf van Rico, Baloe en Balou
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Misschien met belonen als de hond het ergens doet waar jij dat wilt? Of niet toestaan dat ie het in de tuin doet?
Kan zijn dat de hond zo enthousiast is dat ie 'gewoon' vergeet te poepen en dan bij thuiskomst denkt, oeps..
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:wees blij dat hij ook in de tuin wíl poepen. er kunnen zich nog situaties voordoen waarbij je blij bent dat hij zich niet moet ophouden en ook in de tuin kan.
wat is nu eigenlijk het probleem met het opruimen van een drolletje in de tuin? :roll:
ik wil het niet hebben hoor bij mijn honden.... vind het niet fris vooral zomers niet... jakkes...
als ze bijv. diarree hebben melden ze zich hier en loop ik even naar het bosje aan de overkant... en als ze dat niet kunnen ophouden helaas, ruim ik het wel op...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

Jambo mag van ons niks in de tuin doen, ik heb een kleine rondlopen en vind het niet kunnen om dan jambo in de tuin zijn behoefte te laten doen.

Trouwens het loopje naar de aarde in de tuin is net zo ver als het gras aan de overkant, dus hij moet niet zeuren en daar zijn behoefte doen.

Is het zo dat hij ziek ect. is dan uiteraard geen probleem, dan mag hij het doen waar hij wil, :? hoewel hij het altijd keurig aangeef en wij genoeg tijd hebben om snel naar buiten te gaan. En mijn ervaring is dat als honden echt moeten, doen ze het toch wel.
Maar waarom zou je ze het aanleren het het oke is om het in de tuin te doen.

Een vriendin van mij heeft buren die hun hond in de tuin laat poepen, het stinkt is geen fris gezicht en jakkes.........
groetjes
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:wees blij dat hij ook in de tuin wíl poepen. er kunnen zich nog situaties voordoen waarbij je blij bent dat hij zich niet moet ophouden en ook in de tuin kan.
wat is nu eigenlijk het probleem met het opruimen van een drolletje in de tuin? :roll:
ik wil het niet hebben hoor bij mijn honden.... vind het niet fris vooral zomers niet... jakkes...
als ze bijv. diarree hebben melden ze zich hier en loop ik even naar het bosje aan de overkant... en als ze dat niet kunnen ophouden helaas, ruim ik het wel op...
kijk, er zijn hier mensen op het forum die pertinent tegen benches zijn bv. - wel, ik ben pertinent tegen het idee dat honden zich maar altijd en overal op te houden hebben tot het ons uitkomt om er even mee te lopen. als ik aandrang voel wil ik ook geen halve dag moeten wachten. en ik vind het al heel wat dat een hond er zich zo netjes aan houdt om altijd buiten te gaan. buiten is dan voor mij buiten, en daar hoort ook de tuin bij.
een hondendrol vies? als je er de hele tuin vol laat mee liggen wel natuurlijk.
Wij gaan er vaak genoeg uit, en als Dingo tussendoor toch moet, dan geeft hij dat aan, en laat ik alles liggen, en ga meteen met hem naar buiten...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
kijk, er zijn hier mensen op het forum die pertinent tegen benches zijn bv. - wel, ik ben pertinent tegen het idee dat honden zich maar altijd en overal op te houden hebben tot het ons uitkomt om er even mee te lopen. als ik aandrang voel wil ik ook geen halve dag moeten wachten. en ik vind het al heel wat dat een hond er zich zo netjes aan houdt om altijd buiten te gaan. buiten is dan voor mij buiten, en daar hoort ook de tuin bij.
een hondendrol vies? als je er de hele tuin vol laat mee liggen wel natuurlijk.
mijn honden weten dat ze het kunnen aangeven en dan gaan we even naar buiten... niet zo moeilijk toch?

"even mee lopen" doe ik niet, ze gaan minimaal 4 x per dag uit waarvan 3 x naar het bos....

Ja ik vind het goor, ik zit er zomers tussen dus hier gebeurt het absoluut niet....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:jaaaa, maar jullie gaan er hier dan voor het gemak wel even van uit dat iedereen binnen 'aandrang-afstand' :mrgreen: een poepplaats bij het huis heeft liggen, én dan nog één waar de buurtbewoners ook geen last hebben van de drollen 8O ?
dat gaat toch echt niet voor elke hond/baasje op hoor.
en dan, 's zomers, als je met lekker weer zelf met open deur bv. de hond konstant binnen en buiten hebt, moet het beestje, terwijl hij dan eigenlijk al buiten is, tóch nog de billen toeknijpen?

ik ruim hier gewoon alles 2x per dag op, zou niet weten wat er dan nog vies kan ruiken :U .
ook al scheit hij dan op straat als het zo nodig is... dan doet hij dat maar, dan spoel ik het wel weer weg met een emmertje water met sop... maar dat wil niet zo makkelijk op het gras in mijn tuintje he, dat kan niet tegen zeepsop. En nee, wij hebben geen poepplaatsje bij het huis, wel struiken... daar loopt niemand in, woont niemand dus niemand heeft er last van. En 'gewone' drollen, daar zijn de uitlaatmomenten voor... alleen diarree of een overvolle blaas is een noodgeval en dan gaan ze naar de struiken (of hoever ze komen) ...
Ook al ruim je het elke 2 minuten op, het heeft er gelegen en ik blijf het vies vinden...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:tja, dan blijven we daarover van mening verschillen ;) . ik vind mest een heel natuurlijk iets (in de twee betekenissen van het woord), het hóórt gewoon bij een hond. lekker ruiken vind ik het niet, nee, maar kan er niks verkeerds aan ontdekken.
lekker en daar ga je dan tussen zitten als het 25 graden is...
mij niet gezien hoor...ik ga toch ook niet in een mesthoop zitten?
en áls het dan al ergens moet liggen stinken, dan ook het liefst ergens waar niemand (ook geen voorbijganger) er last moet van hebben. het zijn mijn honden, en hun poep daar draai ik dus ook wel voor op 8) .
ja... en ... bij mij toch ook... ze hebben er geen last van want als ze dan zo'n noodgeval hebben ligt het in de struiken... daar heeft niemand iets te zoeken en ook geen last van. Of het 'valt er eerder uit' en ligt op straat waar ik dan meteen een emmertje met sop overheen gooi... dan heeft toch niemand er last van...? Maar die noodgevallen heb ik zo goed als nooit, ze gaan altijd lekker rennen in het bos en hebben in ieder geval het afgelopen jaar geen enkele keer buiten de normale uitlaatmomenten naar buiten gemoeten...
Afbeelding
Simone62
Actief

Inge O schreef:jaaaa, maar jullie gaan er hier dan voor het gemak wel even van uit dat iedereen binnen 'aandrang-afstand' :mrgreen: een poepplaats bij het huis heeft liggen, én dan nog één waar de buurtbewoners ook geen last hebben van de drollen 8O ?
en dan, 's zomers, als je met lekker weer zelf met open deur bv. de hond konstant binnen en buiten hebt, moet het beestje, terwijl hij dan eigenlijk al buiten is, tóch nog de billen toeknijpen?

ik ruim hier gewoon alles 2x per dag op, zou niet weten wat er dan nog vies kan ruiken :U .

Ben blij dat jij niet mijn buurvrouw/man bent.
groetjes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Simone62 schreef:

Ben blij dat jij niet mijn buurvrouw/man bent.
ik ook!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:toevallig héb ik ook geen buren, dus totdaar geen enkel probleem. daarbij heb ik hier een erf van hier tot ginder, dus ik zit écht niet met m'n neus in de drollen. en ik ruim ze op, dus ik zit er helemaal nooit tussen. ik ga niet zitten in de vuilnisbak namelijk.
't heeft er wel gelegen evenals urine dat je niet kan 'opscheppen'...
jakkes.. maar als jij het wilt en geen buren hebt is het prima!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:toevallig héb ik ook geen buren, dus totdaar geen enkel probleem. daarbij heb ik hier een erf van hier tot ginder, dus ik zit écht niet met m'n neus in de drollen. en ik ruim ze op, dus ik zit er helemaal nooit tussen. ik ga niet zitten in de vuilnisbak namelijk.
't heeft er wel gelegen evenals urine dat je niet kan 'opscheppen'...
jakkes.. maar als jij het wilt en geen buren hebt is het prima!
als iemand hier een pup zou willen, en die reageerde op hondenpoep en -urine zoals jij, kon ze de hele pup hier wel vergeten.
jezus! 'waar die urine gelegen heeft' - waar slaat zoiets nou op?? smetvrees of zo? 8O 8O
al mijn honden zijn als pup hier gekomen, en natuurlijk waren er ongelukjes.. nee hoor, ik heb geen smetvrees want dan had ik geen honden.
Maar pups en ongelukjes horen bij elkaar (en een zieke volwassen hond kan ook een ongelukje krijgen, niets mis mee), ook de pups gingen niet in de tuin, gewoon naar de struiken aan de overkant... Ik vind niet dat je een volwassen hond (want daar ging het om) in de tuin hoeft te laten scheiten. Ik wil zomers niet in de stank zitten en m'n buren ook niet. wat jij doet moet je zelf weten, IK wil het niet.
Afbeelding
Simone62
Actief

lekker makkelijk dan, je hondenuitlaatplaats op je erf.
groetjes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ok ;) , wij zien dat dus helemaal verschillend,
ja, dat maakt ook niet uit... iedereen wil toch wat hij zelf het beste en makkelijkste vind?!
(en ja, ik héb op het ogenblik een oude herder die haar darmen niet meer onder kontrole heeft, en het gewoon 'zomaar' laat vallen, zelfs liggend in haar mand poept - met een beetje geluk mag ik dus nog járen poep ruimen, bínnen :mrgreen: ).
ja maar dat is wat anders vind ik... zo'n oude tante heeft andere privileges dan de 'normale' gezonde honden... vind ik... in ieder geval dat zou ze hier ook hebben... ;)
Afbeelding
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Hiha, wat een verschillende meningen.....

Ik moet zeggen dat ik me in beide meningen wel kan vinden, vind poep in de tuin ook niet echt fris! ( ook niet voor even )
Bas meldt zich over het algemeen wel, maar toch!!!!
Als het eens een keer voorkomt..
Nouja, ik maak sowieso elke avond een rondje :mrgreen: door de tuin voor 'ongelukjes' maar als ik het zie, probeer ik hem wel erop te wijzen en loop ik direct bij ons het veld in, dat snapt hij prima...

Maar ook ik zit in een gelukspositie: zonder buren aan de natuur!!! :ok:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:goed, effe naar de garage voor een nieuwe sluitspier en ze kan nog járen mee :ok: !
kon dat maar he?!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:goed, effe naar de garage voor een nieuwe sluitspier en ze kan nog járen mee :ok: !
kon dat maar he?!
tja :U , wetenschap staat voor niks zegt men, maar het houdt toch ergens op hoor....ze zit nu op aangepaste voeding, maar eigenlijk zou ze op astronautenvoer moeten :mrgreen: !
ergens houdt het op natuurlijk ;) maar als je 1 klein orgaantje zou kunnen vervangen om een hond weer 10 jaar mee te laten kunnen gaan... hmm.. als hij dan nog verder helemaal gezond was ...
Afbeelding
ricobalou
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door ricobalou »

Ik vind het wel grappig dat een vraag een discussie oproept over iets heel anders eigenlijk.........
Het ging erom dat als ik 1,5 uur ben wezen wandelen en ik terug kom Baloe vrolijk in de tuin gaat zitten poepen. Ik wil dat dus niet hebben. Ik wil dat zij het aangeeft als zij moet poepen of plassen en dan is er op zo'n 5 a 10 mtr het bos! Als ze aan de diarree zijn hier of dat ze door omstandigheden te lang alleen zijn, kan ik het begrijpen en zal ik ze daarvoor ook niet straffen, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Maar goed ik vind het wel leuk om al die reacties te lezen, maar een antwoord op de vraag hoe dit op t lossen heb ik nog niet :cry2:
Ik beloon haar als ze in het bos poept en plast, meer kan ik tot nu toe niet bedenken wat ik moet doen. En natuurlijk straf ik haar als ik het zie gebeuren.
Groetjes van Tamara, en een knuf van Rico, Baloe en Balou
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ricobalou schreef:Ik vind het wel grappig dat een vraag een discussie oproept over iets heel anders eigenlijk.........
Het ging erom dat als ik 1,5 uur ben wezen wandelen en ik terug kom Baloe vrolijk in de tuin gaat zitten poepen. Ik wil dat dus niet hebben. Ik wil dat zij het aangeeft als zij moet poepen of plassen en dan is er op zo'n 5 a 10 mtr het bos! Als ze aan de diarree zijn hier of dat ze door omstandigheden te lang alleen zijn, kan ik het begrijpen en zal ik ze daarvoor ook niet straffen, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Maar goed ik vind het wel leuk om al die reacties te lezen, maar een antwoord op de vraag hoe dit op t lossen heb ik nog niet :cry2:
Ik beloon haar als ze in het bos poept en plast, meer kan ik tot nu toe niet bedenken wat ik moet doen. En natuurlijk straf ik haar als ik het zie gebeuren.
doet ze wel wat in die 1.5 uur? ja ik heb met pups weleens 2 uur in de stromende regen gestaan en na 3 van zulke dagen snapten ze het idee wel, want ook zij wilden graag naar binnen en daar lekker poepen... is toch veel warmer :mrgreen:
Afbeelding
Simone62
Actief

de enige tip die ik je kan geven is
afstraffen(misschien een plens water?) en gelijk weer mee naar buiten nemen en duidelijk maken dat ze daar haar behoefte moet doen en verder geduld.
groetjes
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Na 1,5 uur wandelen toch in de tuin poepen

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

ricobalou schreef:Probleem 2 van Baloe, dit is maar een klein probleempje hoor! Het andere probleem staat bij gedrag.
Na 1,5 uur wandelen gaat ze bij terugkomst heerlijk in de tuin zitten poepen.
Dit doet ze niet altijd, meestal poept ze meteen op "haar plekkie" in het bos.
Ze loopt tijdens de wandeling altijd los en aangezien het bos op 10 meter van ons huis is, heeft ze plaats genoeg om te poepen. Onze andere hond plast wel eens in de tuin, maar poept er eigenlijk nooit.
Ik wil haar dit afleren, wie weet hoe.
Groetjes Tamara en een dikke knuf van Rico en Baloe
Bij mij net omgekeerd, 5 minuten op straat en hij begint kaka te doen.
Lekker hoor.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

Simone62 schreef:de enige tip die ik je kan geven is
afstraffen(misschien een plens water?) en gelijk weer mee naar buiten nemen en duidelijk maken dat ze daar haar behoefte moet doen en verder geduld.
jaja ontzettend goeie tip dat afstraffen... :? En dan heb je dus straks een hondje dat helemaal niks meer doet met de baas in de buurt, ook handig.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Kun je niet een tijdje zorgen dat ze de kans niet krijgt om in de tuin te poepen, door haar gewoon niet meer in de tuin te laten, totdat de gewoonte doorbroken is?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Toby......
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Toby...... »

Belle schreef:Kun je niet een tijdje zorgen dat ze de kans niet krijgt om in de tuin te poepen, door haar gewoon niet meer in de tuin te laten, totdat de gewoonte doorbroken is?
:mrgreen: Denk niet dat het werkt omdat ze door de tuin heen moet om bij het huis te komen :ok de tuin ligt rondom het huis :P
Afbeelding

R.I.P. Isaiah van de Weronahut
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Eigen schuld dikke bult, een wandeling dient niet om je hond te laten ontlasten, gebeurt het, ook goed.
De Pies en kakwandeling heeft als kenmerk dat de hond wordt gestraft als hij zijn drolletje heeft gelegd, drol=einde wandeling, dus de hond stelt zijn daad zo lang mogelijk uit. Erger, het baasje ziet dat de hond binnen iets doet, en hop, vlug naar buiten... joepie!
Toby......
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Toby...... »

mechelaar_fan schreef:Eigen schuld dikke bult, een wandeling dient niet om je hond te laten ontlasten, gebeurt het, ook goed.
De Pies en kakwandeling heeft als kenmerk dat de hond wordt gestraft als hij zijn drolletje heeft gelegd, drol=einde wandeling, dus de hond stelt zijn daad zo lang mogelijk uit. Erger, het baasje ziet dat de hond binnen iets doet, en hop, vlug naar buiten... joepie!
Dat is hier niet aan de orde hoor ...ze wandeld namelijk zoiezo anderhalf uur ook al heeft baloe al geplast en gepoept ..dit is dus onzin :ok:..en zelfs al zou het daardoor komen ...is het nog niet eigen schuld omdat baloe een herplaatser is die ze nu een poosje heeft :roll: dus i.p.v. dit antwoord heeft ze er meer aan als je meedenkt naar een oplossing
Afbeelding

R.I.P. Isaiah van de Weronahut
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, Luka legt niet zo'n grote drollen.
Ik ga ze gewoon na elke kakabeurt oprapen en doe ze in een aparte vuilnisbak.
Ik kan natuurlijk me bezighouden om Luka buiten de tuin te laten kaka doen.
Maar binnenkort is het veld achter de tuin er niet meer en moet hij dan zowiezo kaka doen op straat.
Dan nog liever in mijn eigen tuin.
Heb wel een tussenhek dat ik kan openzetten, in dat stuk mag hij niet kaka doen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik vind het wel leuk dat rocco alleen zijn behoefte doed in de tuin

we hebben een plaatje afgemaakt met draad een grote kattenbak eigenlijk :mrgreen:

en het handigste is dat je op de hondenschool nooit poep hoeft te rapen :ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

We zijn net verhuist en hebben nu ook eindelijk een tuin. Maar na altijd op een flat gewoond te hebben weet tommie het verschil niet tussen buiten om zijn ontlasting te doen en buiten in de tuin. Ik probeer het nu op te lossen door met hem te gaan lopen voordat hij in de tuin mag spelen. Als hij toch plast of poept negeer ik het gewoon. Ik kan moeilijk van hem verwachten dat hij meteen het verschil snapt.
Misschien is het een idee om de honden voorlopig even niet in de tuin te laten zodat ze hun behoeftes wel moeten doen tijdens de wandeling?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:ik vind het wel leuk dat rocco alleen zijn behoefte doed in de tuin

we hebben een plaatje afgemaakt met draad een grote kattenbak eigenlijk :mrgreen:

en het handigste is dat je op de hondenschool nooit poep hoeft te rapen :ok:
als je je hond goed uitlaat voor het trainen hoef je op de hondenschool ook geen poep te rapen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”