Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heftige reactie op doodrijden kat

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

anubis
Zeer actief

heftige reactie op doodrijden kat

Ongelezen bericht door anubis »

okay okay het is geen hond maar had net zo goed gekunnen toch. Ik wandelde er vanmiddag toevallig lang en zag dit dus. Die mensen hadden het dus levensgroot op de weg gekalkt en ook een levensgroot bord (met kerstverlichting en al.
Wat vinden jullie ervan dat die mensen zo reageren?
(hopelijk kunnen jullie het lezen, te veel tekst om ff over te typen :pffff: )

Afbeelding
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Tja..als je je dier los op straat laat lopen kan het gebeuren dat ie plat gereden wordt. Het is mens eigen om dan naar anderen te wijzen, dat ontheft je van je eigen verantwoordelijkheid en schuldgevoel.
Ik vind er dus niet zoveel van.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ben het eens met Eline.
Dat kan nou eenmaal gebeuren.
Groetjes Els
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het maakt niet zo heel veel uit of het een fiets of een bus is, of er hard of langzaam wordt gereden, als je katten los buiten lopen, kunnen ze dood worden gereden. En dat is dieptriest, maar het is belachelijk om iemand anders de schuld te geven.

Mijn katten lopen buiten, en de drie die ik nu heb steken de weg niet over maar blijven gelukkig in het wijkje. Ik heb er ook twee gehad die wel overstaken, eentje heel voorzichtig als er niks of niemand in de buurt was, en eentje (kind van een zwerfkat en zeer ondernemend) die een of twee keer voor piepende remmen heeft gezorgd. :oops:

Het is natuurlijk wel zo, dat als je je fatsoenlijk aan de maximum snelheid houdt (en bussen doen dat soms niet, ik heb ook wel eens een kind met fiets en al de berm in gedouwd omdat zo'n klootzak de volgende halte op tijd wilde halen en de bocht een beetje ruim nam :evil: ) dat je dan eerder kan reageren. Maar of je dan alle eendjes en egeltjes en katten kan ontwijken is een tweede.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik vind het onzin. Dat is het risico als je je kat buiten laat lopen.
Als je je wel aan de snelheid zou houden gebeurd het net zo hard.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mijn kat is voor mijn ogen doodgereden door een motorrijder en oh wat was ik blij dat die motorrijder niet onderuit ging daardoor. Hoog zomer, korte broek, klein kind achterop. :cry:
Dan ben je nog veel verder van huis.
Ik kan nog niet goed denken aan mijn jochie, met dat beeld op mijn netvlies, maar die motorrijder kan er niks aan doen als die kat opeens de weg overvliegt omdat een stel jongetjes hem wegjoegen terwijl hij achter de honden aan liep.
En ik denk dat die motorrijder daar ook maar liever niet meer aan denkt.
Een buurman, die normaal als een gek door straten scheurt met zijn giga auto is zelfs meteen gestopt en heeft de dierenambulance gebeld.
Dus ik zal nooit het verkeer de schuld geven van de dood van mijn kat. Had ie maar niet daar moeten lopen.
En nu gebeurt dat dus ook niet meer, want mijn katten mogen niet meer naar buiten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is het risico van je kat buiten laten lopen. Je bent zelfs verantwoordelijk voor de schade die je dier door zo'n ongeluk aanbrengt.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ben het grotendeels met de eerdere schrijvers eens. Het is het risico als je jouw huisdier zonder toezicht buiten laat lopen. De katten van mijn ouders liepen ook altijd buiten en godzijdank is er nooit wat met hen gebeurd, hoewel m.n. de laatste, Jeltsin, zijn leven meerdere keren heeft geriskeerd door midden op het fietspad te gaan en blijven zitten toen er nog brommers mochten rijden. Meerdere keren hebben we piepende remmen en g.v.d.'s gehoord. En die kat zat dan echt te kijken van: "jij rijdt mij echt niet aan".
Mijn eigen katten komen niet buiten en dat was in 1e instantie door mijn woonomgeving (flat 2 hoog aan een hele drukke weg). Maar als ik hoor wat een kat verder nog kan overkomen en nadat ik een kat zich van die weg af heb zien slepen omdat hij zijn achterpoten niet meer kon gebruiken weet ik wel zeker dat zelfs in een woning in een rustigere wijk en met tuin mijn katten niet meer vrij buiten mogen. Dan maak ik wel iets van een kattenren, maar ik wil het risico niet nemen dat ze iets overkomt of dat ze overlast veroorzaken.

Maar als daar werkelijk zo gescheurd wordt in die 30 km zone, kan ik mij voorstellen dat je wel degelijk kwaad bent. En die opmerking van nu een kat en volgende keer een kind kan ik mij ook indenken. Die 30 km zones zijn niet voor niets ingesteld en meestal is dat in een kinderrijke wijk.
Afbeelding
henny
Actief

Re: heftige reactie op doodrijden kat

Ongelezen bericht door henny »

anubis schreef:okay okay het is geen hond maar had net zo goed gekunnen toch.
wt maakt dat nu uit? Kat of hond????
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

en daarom heb ik een kattenren :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ik heb een ontzettende hekel aan hardrijdende automobilisten of buschauffeurs. vind het gevaarlijk en onnodig. dat als eerste.

maar. deze zomer is er bij mij in de straat ook een kat doodgereden. de automobilist reed keurig dertig. de kat schoot voor de auto langs. klats, dat ging mis.

de verantwoordelijkheid ligt bij de kattenbaas.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb ook wel eens bijna tegen een boom aangezeten omdat ik een kat probeerde te ontwijken die overstak op een 80-km weg. Levensgevaarlijk, die loslopende katten!!
We zullen het eens even omdraaien! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zielig voor het dier,want dat wordt ook maar op straat gegooid om het uit te zoeken.Het is die mensen hun eigen schuld,alleen jammer dat dan weer een dier de dupe moet worden van die zgn. katteneigenaars! :kotz:
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

Vind het een wat vage actie.
Dat die kat doodgereden is ja klote voor de kat en de eigenaar maar goed dat risico is nou eenmaal aanwezig.
Wel ben ik van mening dat er gewoon veel te hard gereden word over het algemeen zeker in woonwijken.
Bij ons in de straat idem, rechts huizen dan stoep en geparkeerde auto's dan straat en dan strook gras met sloot en natuurlijk de bijbehorende dieren aan de sloot kant staan ook bomen die zo nu en dan van die mooie eikels laten vallen waardoor je deuken in je auto krijgt :? .
Maar goed vooral die gevallen eikels hebben een aantrekkingskracht op kinderen ook worden de honden op dat strookje uitgelaten.
Allemaal heel erg leuk maar nou rijden ze toch echt vaak met 60 70 door die straat heen ik vind dat dus niet kunnen.
Ben zelf ook al een aantal keer bijna plat gereden omdat er zo'n kloothommel veelste hard reed.
Onze straat is gewoon heel erg onoverzichtelijk en het is dus ook niet veranwoord om er harder dan 20 te rijden.
Regelmatig spreek ik zo'n hardrijder erop aan maar blijkbaar komt het niet over.
Heb er nu 1 over de streep helaas moesten daar wel wat dreigementen aan vooraf gaan maar het is er in ieder geval al 1.
Dus in zo verre ben ik het er wel mee eens dat er best met mindere snelheid gereden kan worden.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Heb zelf ook een kat die buiten komt en weet dat je dan risico's loopt. Maar mijn kat wil niet binnen blijven (ze sloopt dan alles, maar dan ook werkelijk alles). Ze is als jonge kat van straat af geplukt met haar moeder en broertje, misschien dat ze daardoor wat wild is. Maar goed ik accepteer het feit dat er iets met haar kan gebeuren als ze buiten is. Echter wordt ik wel heeeeeeel erg boos op mensen die met 60-70 km door onze wijk (30 km zone). Want als je met 30km een kind, hond of kat plotseling ziet oversteken, dan zou je misschien nog kunnen remmen. Met 60 of 70 km per uur lukt dat sowieso niet meer.

Daarnaast heb ik ook al eens gezien dat mensen bewust harder gaan rijden als ze zien dat er een kat of vogel op de weg zit. En die mensen kan ik zo ongeveer wel uit de auto trekken en zelf onder de wielen van de auto doorhalen.

Dus ik ben het afhankelijk van de situatie wel met de voorgaande reacties eens. Natuurlijk wil ik ook liever niet dat mijn kat een ongeluk veroorzaakt en helemaal niet dat daarbij iemand gewond raakt. Alleen als mensen in een 30 km zone te hard rijden of met opzet harder gaan rijden omdat ze een beest op de weg zien.... dan zou ik ook heel boos worden.

Groetjes Gooitske
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Chica schreef:Vind het een wat vage actie.
Dat die kat doodgereden is ja klote voor de kat en de eigenaar maar goed dat risico is nou eenmaal aanwezig.
Wel ben ik van mening dat er gewoon veel te hard gereden word over het algemeen zeker in woonwijken.
Bij ons in de straat idem, rechts huizen dan stoep en geparkeerde auto's dan straat en dan strook gras met sloot en natuurlijk de bijbehorende dieren aan de sloot kant staan ook bomen die zo nu en dan van die mooie eikels laten vallen waardoor je deuken in je auto krijgt :? .
Maar goed vooral die gevallen eikels hebben een aantrekkingskracht op kinderen ook worden de honden op dat strookje uitgelaten.
Allemaal heel erg leuk maar nou rijden ze toch echt vaak met 60 70 door die straat heen ik vind dat dus niet kunnen.
Ben zelf ook al een aantal keer bijna plat gereden omdat er zo'n kloothommel veelste hard reed.
Onze straat is gewoon heel erg onoverzichtelijk en het is dus ook niet veranwoord om er harder dan 20 te rijden.
Regelmatig spreek ik zo'n hardrijder erop aan maar blijkbaar komt het niet over.
Heb er nu 1 over de streep helaas moesten daar wel wat dreigementen aan vooraf gaan maar het is er in ieder geval al 1.
Dus in zo verre ben ik het er wel mee eens dat er best met mindere snelheid gereden kan worden.
Ik vind niet dat de snelheid er iets toe doet. Want ook met 30 km per uur kan de kat dood gereden worden. Die kat hoort gewoonweg niet op de weg. En niet te hard terug piepen ik heb ook katten maar die komen NIET op straat.
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

Ach lees nou ff ik heb het niet zozeer over die kat, ik heb het over het feit dat er met een te hoge snelheid minder snelgeremd kan worden ongeacht wat er ineens de weg op komt kat, hond, kind of ik.
Maar als jij wil geloven dat je met een snelheid van 60 km per uur net zo snel stil staat als met 20 of 30 km per uur heb je het goed mis.
Natuurlijk kan ook een lage snelheid fataal zijn maar de kans is toch minder groot.
anubis
Zeer actief

Re: heftige reactie op doodrijden kat

Ongelezen bericht door anubis »

henny schreef:
anubis schreef:okay okay het is geen hond maar had net zo goed gekunnen toch.
wt maakt dat nu uit? Kat of hond????

euh HONDEN forum ;)
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Nieve
Zeer actief

Neeltje schreef: Ik vind niet dat de snelheid er iets toe doet. Want ook met 30 km per uur kan de kat dood gereden worden. Die kat hoort gewoonweg niet op de weg. En niet te hard terug piepen ik heb ook katten maar die komen NIET op straat.
Waarom zou die kat niet op de weg mogen??? De meeste katten zijn nu eenmaal graag buiten en de katachtige was er al lang voordat de weg er was. Ten tweede de regels zijn er ook niet voor niets, dus in een dertig kilometer hoor je 30 kilometer per uur te rijden en niet harder (vandaar 30 kilometer zone). En met 30 km per uur kun je echt sneller remmen als met 60 km per uur (dat is ook wetenschappelijk bewezen).

En als er met 30 km een kat wordt doodgereden..tja dan kun je er van uit gaan dat er niets aan te doen was. En dan is het dus inderdaad te verantwoordelijkheid van de eigenaar van de kat.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Nieve schreef:En als er met 30 km een kat wordt doodgereden..tja dan kun je er van uit gaan dat er niets aan te doen was.
niets aan te doen?
Nieve
Zeer actief

linlin schreef:
Nieve schreef:En als er met 30 km een kat wordt doodgereden..tja dan kun je er van uit gaan dat er niets aan te doen was.
niets aan te doen?
Als de kat onverwachts de weg op springt en hij/zij komt onder de auto, dan ga ik er vanuit dat de automobilist er niets aan kan doen.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Nieve schreef:
linlin schreef:
niets aan te doen?
Als de kat onverwachts de weg op springt en hij/zij komt onder de auto, dan ga ik er vanuit dat de automobilist er niets aan kan doen.
De automobilist hoeft er sowieso niets aan te doen. Katten moeten gewoon niet op straat gegooid worden.
Laatst gewijzigd door Tarz op 27 feb 2004 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Rob
Branka
moderator

Tarz schreef:De automobilist hoeft er sowieso niets aan te doen. Katten moeten gewoon op straat gegooid worden.
Waar is deze reactie voor nodig Rob? Om de liefhebbers van honden én katten te lopen fokken?
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Branka schreef:
Tarz schreef:De automobilist hoeft er sowieso niets aan te doen. Katten moeten gewoon op straat gegooid worden.
Waar is deze reactie voor nodig Rob? Om de liefhebbers van honden én katten te lopen fokken?
Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.
Groetjes Rob
Branka
moderator

Tarz schreef:
Branka schreef:
Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.
Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.
Bedoel je dat de eigenaren de katten hun dieren op staat moeten donderen of bedoel je dat elke kat voor de wielen van een auto moet worden gelazerd? In beide gevallen neem ik maar even aan dat je het zeer cynisch bedoelt.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Branka schreef:
Tarz schreef:
Branka schreef:
Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.
Bedoel je dat de eigenaren de katten hun dieren op staat moeten donderen of bedoel je dat elke kat voor de wielen van een auto moet worden gelazerd? In beide gevallen neem ik maar even aan dat je het zeer cynisch bedoelt.
Ik was het woordje 'niet' vergeten. Mijn excuses ;)
Groetjes Rob
Branka
moderator

Tarz schreef:
Branka schreef:
Tarz schreef:
Branka schreef: Waar is deze reactie voor nodig Rob? Om de liefhebbers van honden én katten te lopen fokken?
Als je dus bedoelt dat katten gewoon niet op straat moeten worden gedonderd, ben ik het helemaal met je eens. ;)
Maar geloof mij, als honden- en kattengek kom ik ook op diverse kattenforums en het kattenprikbord. Zelfs de katteneigenaren kunnen het onderling niet eens worden of je nu wel of niet jouw kat buiten moet laten rondlopen. Denk dat je mijn mening wel kan raden :mrgreen:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Branka schreef:
Tarz schreef:
Branka schreef:
Tarz schreef: Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.
Als je dus bedoelt dat katten gewoon niet op straat moeten worden gedonderd, ben ik het helemaal met je eens. ;)
:ok: :ok: :ok:
Groetjes Rob
Nieve
Zeer actief

Tarz schreef:
Branka schreef:
Tarz schreef:
Branka schreef: Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.
:ok: :ok: :ok:
Ik donder mijn kat niet op straat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik kan haar echt niet tegenhouden om naar buiten te gaan. Had haar persoonlijk ook liever binnen gehouden, maar ze wordt agressief en sloopt alles als ze langer dan 2 dagen achter elkaar binnen is. Dus moet ik dan die kat maar opsluiten zodat ze geen plezierig leven heeft????? Als ik zie dat er een kat, hond, kind, egel, eend of wat dan ook op de weg loopt en ik heb de mogelijkheid deze te ontwijken of ervoor te remmen, dan doe ik dat ook. Dus waarom zou een ander dat dan niet hoeven doen.
Afbeelding
Branka
moderator

Nieve schreef:Ik donder mijn kat niet op straat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik kan haar echt niet tegenhouden om naar buiten te gaan. Had haar persoonlijk ook liever binnen gehouden, maar ze wordt agressief en sloopt alles als ze langer dan 2 dagen achter elkaar binnen is. Dus moet ik dan die kat maar opsluiten zodat ze geen plezierig leven heeft????? Als ik zie dat er een kat, hond, kind, egel, eend of wat dan ook op de weg loopt en ik heb de mogelijkheid deze te ontwijken of ervoor te remmen, dan doe ik dat ook. Dus waarom zou een ander dat dan niet hoeven doen.
Geloof mij, mijn ouders hadden een kat en die was ook niet binnen te houden. Kwam van een boerderij ergens in de polder.
Maar als je ervoor kiest om jouw kat vrij rond te laten lopen i.p.v. b.v. jouw tuin op een manier af te schermen zodat de kat niet vrij rond kan lopen, kan het gebeuren dat jouw kat wordt aangereden. En dan is het dus niet standaard de schuld van de automobilist die uit zijn doppen had moeten kijken.
Maar ook ik vind dat je, als het even kan, moet remmen voor dieren. Zelf ben ik een paar jaar geleden als eens midden op de snelweg vol in mijn remmen gaan staan omdat moeder-eend had besloten om met haar kroost net op het moment dat ik aan kwam rijden de snelweg over te steken.
Maar ik ben dus ook van mening dat je, als je jouw kat vrij buiten laat lopen, ook het risico loopt dat die wordt aangereden zonder dat dit opzettelijk gebeurd en dan ben ik misschien hard, maar dat is dan het risico dat je wilde nemen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”