Hallo allemaal,
Vandaag liep ik met de honden door het park, kom ik "bekende" van het wandelen tegen (klets weleens met zijn vrouw). We raken aan de praat.
Zij hebben twee hondjes, een is al langer bij zijn vrouw, de ander is er sinds drie jaar bij, nog nooit problemen gehad. Het zijn teefjes, beide geholpen. Sinds zijn vrouw zwanger is, vechten de honden als er mensen op bezoek komen, dit is bij de binnenkomst. Daarna zoeken ze elkaar weer op en is het weer goed. De ene keer verzoent de ene de andere keer de andere, daar zit geen lijn in, aldus de baas. Er zijn geen ernstigere verwondingen te vinden dan wat krasjes, maar het is heel vervelend natuurlijk, hij maakt zich ook zorgen over doe toekomst...en wil graag weten wat hij eraan kan doen. . Er komt geen duidelijke winnaar uit volgens de baas. Beide gaan ze het aan en dan stopt het. Ook is het soms raak als ze thuiskomen van een wandeling.
Tijdens mijn gesprek met hem hebben beide dames na het sassen met behoorlijke overgave hun poten eroverheen gehaald (dominant gedrag toch).
Nu dacht ik aan; de honden voelen dat de vrouw bescherming nodig heeft/zwakke in de roedel is.., maar ze kunnen onderling niet uitvechten wie die bescherming mag geven, omdat ze teveel naast elkaar staan in de roedel, maar dat zonder deze beschermingsdrang nooit een probleem was/tot uiting is gekomen???
Misschien wel helemaal verkeerd gedacht, tja is puur theoretisch...heb geen ervaring met zwangerschappen en honden daarbij.
Maar wat je daar mee zou kunenn doen??? Tja ze moeten het toch zelf uitvechten, tot hoever laat je dat gaan etc etc, apart houden, noem maar op.
vervelende is alleen dat ik niet meegekregen heb hoe lang zij zwanger is, en hoe lang dit al aan d egang is, ik vermoed al een hele tijd, want ze waren er ook al voor naar de dierenarts gegaan, en die zei gewoon doodeluk; ik kan niets voor jullie doen....
Ik ben dus heel benieuwd wat jullie ervaringen omtrent zwangerschap en de reacties van je hond(en) erop was en wat je ermee gedaan hebt..hebben jullie nog goeie tips.....??
En ik heb met die man afgesproken dat ik het hem laat weten als ik wat hoor van jullie.
Alvast bedankt!
Pffffffffffffff lang verhaal geworden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwangere bazin/vechtende honden......
Moderator: moderatorteam
- eros en onyx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
zwangere bazin/vechtende honden......
groetjes eros en onyx

- eros en onyx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik heb zo geen oplossing voor het probleem...helaas!
Maar toen een kennis van mijn zwanger was reageerde haar hond er ook op. Hij begon ineens andere honden te corrigeren.....iets wat hij daarvoor zelden deed. Na een paar maanden is dit gestopt....en toen de baby kwam is er in zijn gedrag niks veranderd.
Maar toen een kennis van mijn zwanger was reageerde haar hond er ook op. Hij begon ineens andere honden te corrigeren.....iets wat hij daarvoor zelden deed. Na een paar maanden is dit gestopt....en toen de baby kwam is er in zijn gedrag niks veranderd.
- eros en onyx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Charlotte,
bedankt alvast voor je reactie, al hoop ik natuurlijk dat jouw reactie niet de enige blijft...
Een oplossing voor het probleem heb je misschien niet, maar geeft misschien wel een beetje hoop: dat dat corrigerende gedrag naar andere honden bij hem ook weer weggegaan is....misschien houdt dit ook wel vanzelf op, wie weet....
Maar ik zou ze graag wat meer willen vertellen, dus kom op met jullie ervaring!!!
bedankt alvast voor je reactie, al hoop ik natuurlijk dat jouw reactie niet de enige blijft...
Een oplossing voor het probleem heb je misschien niet, maar geeft misschien wel een beetje hoop: dat dat corrigerende gedrag naar andere honden bij hem ook weer weggegaan is....misschien houdt dit ook wel vanzelf op, wie weet....
Maar ik zou ze graag wat meer willen vertellen, dus kom op met jullie ervaring!!!
groetjes eros en onyx