Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allen thuis en voldoende aandacht
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Allen thuis en voldoende aandacht
Onze border collie zit overdag alleen thuis in zijn riante ren van 18 m2. Als ik van mijn werk kom, ga ik een 45 minuten met hem wandelen, eten en daarna nog 45 minuten trainen, apporteren, spelen. Daarna zit ik bij hem om te kroelen, of Bajo gaat in onze grote tuin ravotten en komt zo af en toe een aai halen binnen. Nu de dagen gaan lengen, zal ik ook meer met hem buiten zijn. Nou was ik gisteren voor de eerste keer in een andere groep bij de behendigheidstraining en het viel mij op dat de andere borders veel meer op hun baas gericht waren. Is logisch want die baasjes zijn de hele dag met hun hond bezig. Toch knaagt het een beetje aan me. Ik merk nooit dat Bajo te weinig uitdaging heeft, hij lijkt mij een gelukkige hond en sommige borders hebben minder "werk"nodig dan andere. We hebben de komst van Bajo goed overwogen maar bij het zien van die andere borders word ik weer onzeker. Bajo weet niet beter dan dat hij overdag alleen is, hij gaat zonder mokken zijn ren in, piept nooit en jankt ook nooit overdag (aldus de buren).
Heeft niets te maken dat hij overdag alleen is. Tirsa is ook overdag alleen en we zijn twee handen op een buik. Het is de band die je met je hond legt en dat wil niet zeggen dat de jouwe niet goed is, maar misschien nog beter kan. Je moet voor hem echt het allerleukste op de wereld zijn, maar ook het allerveiligste. Je moet de leider van de roedel zijn en ja die moet je in de gaten houden want als je die kwijt bent dan is je leven niet meer zeker.
- Ruth
- Actief
-
- Actief
Dus jouw hondje is overdag ook alleen??!! Gelukkig ben ik niet de enige dan. Soms word ik wel eens als onmenselijk afgeschilderd omdat ik mijn hondje alleen laat maar nogmaals: hij weet niet beter. Natuurlijk is ie blij dat ik er weer ben en op dat moment zijn we ook onafscheidelijk. Het is wel zo dat Bajo snel is afgeleid: heeft veel aandacht voor andere hondjes bij het wandelen en behendigheid en hij komt over als een superzelfstandige hond.
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ze alleen thuis zijn hoeft niet zo-zeer te zeggen dat je geen band met je honden heb je zegt het zelf al zodra je thuiskomt ga je ook lekker trainen en knuffellen met ze.
Mischien is het toch ook een stukje vertrouwen van jou naar de hond toe, een hond voelt dat natuurlijk ook heel sterk aan.
Ik zal me er niet te druk om maken als ik jou was.
als jij je hond laat zien wat ie voor jou betekent zal dat voor hem ook de band meer versterken
Mischien is het toch ook een stukje vertrouwen van jou naar de hond toe, een hond voelt dat natuurlijk ook heel sterk aan.
als jij je hond laat zien wat ie voor jou betekent zal dat voor hem ook de band meer versterken
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
-
- Actief
Hij houdt mij inderdaad goed in de gaten. Ook als ie in zijn mandje ligt met z'n ogen "dicht", ligt ie te loeren naar mij. En ik hoef maar even te knipogen en hij staat naast me. Niet leuk genoeg doen??!! Heb je nog tips? Echt, zonder gekheid. Het is inderdaad wel als ik springend, hoog pratend, en overdreven enthousiast praat dan is hij één en al aandacht. Maar dit is toch niet 45 minuten vol te houden??Ruth schreef:heeft niks met alleen thuis zijn te maken hoor.
Bris en Champ zitten ook alleen thuis.
Volgens mij houd ie jou wel in de gaten hoor door zijn ooghoeken doen de mijne ook.
Ik denk niet dat je je schuldig moet gaan voelen doe ikke ook niet.
Misschien doe je niet leuk genoeg?
-
- Actief
Bedankt!! Dat doet me goed! Hij zal het inderdaad aanvoelen als ik me onzeker voel. Doet ie ook als ik verdrietig ben.toran schreef:Dat ze alleen thuis zijn hoeft niet zo-zeer te zeggen dat je geen band met je honden heb je zegt het zelf al zodra je thuiskomt ga je ook lekker trainen en knuffellen met ze.
- Annet
- Zeer actief
Het lijkt me dat het vooral jouw probleem is en niet dat van de hond. Zo te horen doe je er veel mee en zit hij dan overdag wel alleen, maar heeft hij wel de ruimte.
Dat hij bij behendigheid niet veel aandacht voor je lijkt te hebben, kan er mee te maken hebben dat hij nog jong is en gauw afgeleid is. Vooral in een nieuwe groep is dat natuurlijk iets extremer, omdat veel dingen (mensen + honden + eventueel omgeving) nog nieuw zijn. Misschien dat het na wat meer lessen wel anders gaat.
Verder kun je proberen meer aandacht naar je toe te trekken door leuk te doen. Dat kan met een brokje of met een speeltje, vooral op de momenten dat je aan de kant staat terwijl anderen aan de beurt zijn.
Succes!
Dat hij bij behendigheid niet veel aandacht voor je lijkt te hebben, kan er mee te maken hebben dat hij nog jong is en gauw afgeleid is. Vooral in een nieuwe groep is dat natuurlijk iets extremer, omdat veel dingen (mensen + honden + eventueel omgeving) nog nieuw zijn. Misschien dat het na wat meer lessen wel anders gaat.
Verder kun je proberen meer aandacht naar je toe te trekken door leuk te doen. Dat kan met een brokje of met een speeltje, vooral op de momenten dat je aan de kant staat terwijl anderen aan de beurt zijn.
Succes!
- Ruth
- Actief
klopt is niet vol te houden ik heb eigenlijk hetzelfde probleem hhihihiidimphie schreef:Hij houdt mij inderdaad goed in de gaten. Ook als ie in zijn mandje ligt met z'n ogen "dicht", ligt ie te loeren naar mij. En ik hoef maar even te knipogen en hij staat naast me. Niet leuk genoeg doen??!! Heb je nog tips? Echt, zonder gekheid. Het is inderdaad wel als ik springend, hoog pratend, en overdreven enthousiast praat dan is hij één en al aandacht. Maar dit is toch niet 45 minuten vol te houden??Ruth schreef:heeft niks met alleen thuis zijn te maken hoor.
Bris en Champ zitten ook alleen thuis.
Volgens mij houd ie jou wel in de gaten hoor door zijn ooghoeken doen de mijne ook.
Ik denk niet dat je je schuldig moet gaan voelen doe ikke ook niet.
Misschien doe je niet leuk genoeg?
Briska doet het bij mij ook niet hoor die voledige aandacht ik noem het golden aandacht

Ik denk zolang hij niet uit verveling de boel sloopt of op drijft is toch niet zo'n probleem toch??Ik snap wat je bedoelt hoor heb het ook wel van waarom die wel en de mijne niet.Zo te horen doe je voldoende met hem.
Ik werk dus ook heledagen maar aan de overkant woont een jachthond en die mag zichzelf uitlaten terwijl de eigenaars thuis zijn. :T Dus slecht voor je hond ben je niet.

-
- Actief
Hij sloopt inderdaad niks en opdrijven doet ie wel met een knaloranje voetbal, zo af en toe. En inderdaad, ik vergelijk Bajo en mezelf misschien wel te veel met de anderen borders en baasjes. Moet ik niet doen, is niet goed voor m'n zelfvertrouwen.Ruth schreef:Ik denk zolang hij niet uit verveling de boel sloopt of op drijft is toch niet zo'n probleem toch??Ik snap wat je bedoelt hoor heb het ook wel van waarom die wel en de mijne niet.Zo te horen doe je voldoende met hem.
Ik werk dus ook heledagen maar aan de overkant woont een jachthond en die mag zichzelf uitlaten terwijl de eigenaars thuis zijn. :T Dus slecht voor je hond ben je niet.
- Ruth
- Actief
-
- Actief
Lucky en lana zitten overdag niet alleen, Dat komt door me werktijden.. Maar als ik op de club bij ons zie hoe de band is tussen andere baasjes en honden ..Ligt het denk ik niet bij het probleem alleen zijn. Lucky en ik hebben thuis een ontzettend goede band,Maar op de training is het soms wat minder hoor..
.jpg?dc=4675469781549161583)
Groetjes Suzanne
-
- Actief
Dat is bij mij nou ook. In het begin op de gehoorzaamheidstrainingen ging het hartstikke goed en thuis ook. Maar nu is het thuis een scheetje en luistert hij goed maar zodra hij op het veld is dan gaat er wel een knopje om, heel voorzichtig en de ene keer meer dan de andere.Suzanne19 schreef: Lucky en ik hebben thuis een ontzettend goede band,Maar op de training is het soms wat minder hoor..
-
- Actief
Heel herkenbaar.. Maar ik denk dat het er meer aan ligt dat we teveel opletten opanderen en dat we dan verw88 dat onze hond ook zo is..Zo merkte ik vorige week tijdens de les ,Dat de intructriese lucky overnam om iets voor de groep voor te doen.. Lucky had echt zo iets van niemand komt aan mijn ik wil naar me vrouwtje.. Die vrouw moest best lachen dat lucky eenkennig was ,Dus lucky kwam kwispelent trug naar me en toen voelde ik me tog wel weer goed 

.jpg?dc=4675469781549161583)
Groetjes Suzanne
-
- Actief
Is wel waar, ja. Als ik kijk hoe Bajo zich thuis gedraagt, echt voorbeeldig. Hij schooit nooit om eten, gaat tijdens ons eten rustig in zijn mandje wachten, eerst altijd zitten voordat hij zijn bak krijgt en tussendoor roepen we hem wel eens om hem vervolgens weer door te laten eten. Kruipt in zijn bedje wanneer het stipt 23.00 uur (kan klok kijken, blijkbaar). Piept nooit, jankt nooit (alleen als hij verliefd is, af en toe). En hij komt altijd op het juiste moment aandacht vragen én geven (wanneer ik het nodig heb). En dan hoor ik wel eens van anderen dat ze niet eens rustig kunnen eten, slapen of lezen. Ik weet het allemaal maar toch.................lijkt het of anderen het beter doen met hun hondje dan ik.Inge O schreef:terwijl jij op het veld staat te kijken wat voor een band al (ál??) die honden met hun baas wel hebben, zijn zÃj misschien stiekem jaloers op iets wat jouw hond is of kan
!
niks van aan trekken hoor!
ik heb er 5, doe in principe met alle 5 'hetzelfde', en toch is de band met elk van die 5 weer anders.
-
- Actief
-
- Actief
Een voordeel heb je dat je hond misschien niet overdreven gericht is op jou, hij kan daardoor goed alleen zijn. Waardoor jij geen ruzies heb met de buren en je kan concentreren op je werk. Sommige honden zijn gewoon wat zelfstandiger en ook wat meer op de omgeving georeinteerd. Dat is het karakter van de hond. Dan kan je nog zo leuk doen, maar een hond gaat je daardoor niet extra adoreren als het niet in zijn karakter zit. Toevallig is mijn border wel heel erg op mij gericht en wil zij ook graag werken. Is ze lekker in het bos of het stand, dan rent ze lekker met de andere honden. Volgens mij heb je een prima band met je hond!

-
- Actief