Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Marktplaats.
Moderator: moderatorteam
- Chica
- Actief
Marktplaats.
Zie hier vaak dat mensen zich druk maken over het feit dat er honden aangeboden worden op marktplaats om wat voor reden dan ook want het is zielig en de eigenaren denken niet na hebben geen hart of wat ook.
Maar hoe denken jullie dan over bv de paarden die daar aangeboden worden of de koeien of de schapen enz enz?
Ben gewoon nieuwsgierig.
Maar hoe denken jullie dan over bv de paarden die daar aangeboden worden of de koeien of de schapen enz enz?
Ben gewoon nieuwsgierig.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Chica
- Actief
- iones
- Zeer actief
Ik ervaar het inderdaad met paarden anders dan met honden. Heb het al eens eerder gezegd: honden staan nu eenmaal dichterbij je dan mensen. En nu kunnen we wel gaan discusieren dat dit in ieders beleving anders is, maar feit blijft dat een verhuizing naar andere mensen voor paarden doorgaans veel minder ingrijpend is dan een hond, die toch loyaler is aan het baasje.
Een paard vereist slechts dat er aan al zijn behoefte die paarden zo typisch zijn voldaan wordt + een eerlijke behandeling.
Een hond vereist daarnaast nog eens die ene persoon, die hij zo goed kent, en waar hij aan gehecht is geraakt.
Dan is er nog iets.
Paarden kosten meer geld in onderhoud, worden daardoor minder snel impulsief aangeschaft dan honden.
Een paard vereist slechts dat er aan al zijn behoefte die paarden zo typisch zijn voldaan wordt + een eerlijke behandeling.
Een hond vereist daarnaast nog eens die ene persoon, die hij zo goed kent, en waar hij aan gehecht is geraakt.
Dan is er nog iets.
Paarden kosten meer geld in onderhoud, worden daardoor minder snel impulsief aangeschaft dan honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Chica
- Actief
Ben ik het niet mee eens een paard kan zich ook heel sterk aan 1 persoon hechten wat dat aangaat verschillen paarden en honden niet veel van elkaar.
Ohh enne dat minder snel impulsief aanschaffen is ook niet helemaal waar je wil niet weten hoe vaak ik de impuls aankopen er weer net zo snel uit heb zien gaan als dat ze binnen kwamen.
Ohh enne dat minder snel impulsief aanschaffen is ook niet helemaal waar je wil niet weten hoe vaak ik de impuls aankopen er weer net zo snel uit heb zien gaan als dat ze binnen kwamen.
- iones
- Zeer actief
Toch zullen veruit de meeste paarden dat niet doen. En als een paard het WEL doet, dan is dat bij een persoon, die hem ook niet meer zal verkopen.Chica schreef:Ben ik het niet mee eens een paard kan zich ook heel sterk aan 1 persoon hechten wat dat aangaat verschillen paarden en honden niet veel van elkaar.
Ik heb veel paarden aangekocht en verkocht zien worden. Slechts weinig paarden waren ervan onder de indruk.
Een paard is een dier dat meer op zichzelf staat als een hond. Dat komt omdat er in gedrag tussen mensen en honden meer overeenkomsten bestaan, dan tussen mensen en paarden. MEnsen hebben bijvoorbeeld nooit op honden gejaagd, maar eerder MET ze gejaagd. Paarden daarentegen werden wel bejaagd door mensen. Honden zijn geen voer, paarden wel. En daar gedragen ze zich naar. Paarden zijn heel anders, het zijn vluchtdieren. VAak moeilijk te begrijpen voor mensen, en paarden vinden het ook moeilijk om mensen te begrijpen. En met honden ligt dat allemaal gemakkelijker. Een hond leeft ook met een mens samen in huis, leeft intensiever met de mens dan een paard. Een paard leeft niet samen met een mens in een huis maar in een aparte plek, de stal. Een hond Hoeft niet altijd perse afgerasterd te worden, want hij blijft bij de mens. Een paard staat in de stal of in de wei, kan niet weglopen daardoor maar zou dat wel doen als hij de kans kreeg.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- majelle
- Zeer actief
Ik heb ook weleens een paard te koop gezet. De reden: ik had er geen plezier meer in.
Tis voor mij wel anders dan een hond. Zou er niet aan moeten denken mijn honden te herplaatsen maar een paard verkoop ik zo. Zit al in het woord: herplaatsen of verkopen. Maar dat is voor iedereen weer anders.
Ze ging wel naar een goed adres maar wel naar iemand die er ook een bepaald bedrag voor op tafel wilde leggen. Zou het om een hond gaan dan zou het geld me niets uitmaken als ze het maar goed heeft. Mijn paard ging naar iemand die beide had.
Tis voor mij wel anders dan een hond. Zou er niet aan moeten denken mijn honden te herplaatsen maar een paard verkoop ik zo. Zit al in het woord: herplaatsen of verkopen. Maar dat is voor iedereen weer anders.
Ze ging wel naar een goed adres maar wel naar iemand die er ook een bepaald bedrag voor op tafel wilde leggen. Zou het om een hond gaan dan zou het geld me niets uitmaken als ze het maar goed heeft. Mijn paard ging naar iemand die beide had.
-
- Actief
- iones
- Zeer actief
DAarbij, een paard aanhouden waar je niets mee doet, is ook al aanzienlijk prijziger dan een hond waar je niets bijzonders mee doet. Honden zijn namelijk niet zo duur in onderhoud als paarden. Een paard laat je niet gewoon staan, ook al wordt op de manege of pensionstal er alles voor gedaan. DAt kost veel geld. Dus veel mensen verkopen hem dan.majelle schreef:Ik heb ook weleens een paard te koop gezet. De reden: ik had er geen plezier meer in.
Een hond waar je niet mee hobbiet ligt anders. die hou je gewoon aan.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik vind helemaal niet zo ontzettendveel mis met het herplaatsen van een dier via bv Marktplaats. Stel dat ik Nelson zou moeten herplaatsen, dan zet ik hem liever op Marktplaats dan dat ik hem in het asiel onderbreng.
Het is nog altijd aan mij te bepalen of ik mijn hond meegeef aan iemand ja of nee.
De redenen waarom mensen hun hond weg doen heeft niks te maken met een site als Marktplaats. Als die mensen hun hond niet op Marktplaats zettten gooien ze hem wel naar het asiel of de straat op.
Het is nog altijd aan mij te bepalen of ik mijn hond meegeef aan iemand ja of nee.
De redenen waarom mensen hun hond weg doen heeft niks te maken met een site als Marktplaats. Als die mensen hun hond niet op Marktplaats zettten gooien ze hem wel naar het asiel of de straat op.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Ik ben het ten dele met Eline eens,de marktplaats is een zeer druk bezochte site,dus je heb qua reakties meer keus om een goede baas voor je beest te kiezen.
Ik zelf zou eerder mijn hond als het echt niet anders kan op een speciale hondensite te zetten ,zoals bijv.doggynet.
Ik weet niet of er voor andere beesten zoals bijv paarden ,ook zo'n site bestaat
Ik zelf zou eerder mijn hond als het echt niet anders kan op een speciale hondensite te zetten ,zoals bijv.doggynet.
Ik weet niet of er voor andere beesten zoals bijv paarden ,ook zo'n site bestaat

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- Patrol
- Zeer actief
Onze hond is dus aangeschaft via Marktplaats. Ik heb nadat we besloten hebben voor welk ras e.d. we zouden zoeken allerlei website´s bekeken en natuurlijk het asiel. Toevallig kwamen we op de Marktplaats op dat moment de beste keus tegen, dus zijn we gaan kijken.
Later bleek het dus weldegelijk om een handelaar te gaan, maar dat hebben wij op dat moment niet gemerkt. Ik denk wel dat de kans dat je een handelaar treft op marktplaats wel groter is dan op een herplaatsers-site van bv. de rasvereniging.
Ik denk dat het met andere dieren net zo gaat. Dus als potentiele koper bezoek je verschillende sites en je benaderd diegene die voor jouw de beste optie heeft. Volgens mij bestaan er voor b.v. paarden ook geen herplaatsingssites.
Later bleek het dus weldegelijk om een handelaar te gaan, maar dat hebben wij op dat moment niet gemerkt. Ik denk wel dat de kans dat je een handelaar treft op marktplaats wel groter is dan op een herplaatsers-site van bv. de rasvereniging.
Ik denk dat het met andere dieren net zo gaat. Dus als potentiele koper bezoek je verschillende sites en je benaderd diegene die voor jouw de beste optie heeft. Volgens mij bestaan er voor b.v. paarden ook geen herplaatsingssites.

Ben ik het helemaal mee eens. Als de handelaren/broodfokkers geen Marktplaats hadden zetten ze het wel ergens anders neer, maar je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen die een levend wezen aanbiedt op de Marktplaats verkeerd bezig is, zonder de situatie te kennen. Dat is dus iets waar ik wel zo'n hekel aan heb dat iemand 'n advertentie van de marktplaats neemt, de mensen helemaal voor rot uitmaakt terwijl ze er verder, behalve de advertentie, helemaal niets vanaf weten. Is zo dom.Eline* schreef:Ik vind helemaal niet zo ontzettendveel mis met het herplaatsen van een dier via bv Marktplaats. Stel dat ik Nelson zou moeten herplaatsen, dan zet ik hem liever op Marktplaats dan dat ik hem in het asiel onderbreng.
Het enigste wat ik af en toe doe op marktplaats als ik advertenties zie van K&K en mensen hebben daar een bod gedaan, die mensen 'n emailtje sturen dat ze daar beter geen hond kunnen kopen.
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
precies en zo ben ik ook een Joep gekomen, via marktplaats. Het was zelfs zo dat de dierenarts me afraadde om met mijn gezondheid een pup te nemen en zelf eerst eens te kijken via internet naar een herplaatser. Ik ben toen zowel bij doggynet als pp marktplaats gaan kijken en bij de laatste kwam ik Joep tegen. De man die voor de herplaatsing van Joep zorgde had Joep eerst zelf tijdelijk opgevangen. Hij koos ook voor markplaats, liever dan het asiel!Eline* schreef:Ik vind helemaal niet zo ontzettendveel mis met het herplaatsen van een dier via bv Marktplaats. Stel dat ik Nelson zou moeten herplaatsen, dan zet ik hem liever op Marktplaats dan dat ik hem in het asiel onderbreng.
Als die mensen hun hond niet op Marktplaats zettten gooien ze hem wel naar het asiel of de straat op.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Als je een paard verkoopt, dan verhuisd hij naar een andere stal en wordt ie in een andere wei gezet, maar zolang het paard het goed heeft, kan het hem niet zoveel schelen in welke stal die staat volgens mij.
Met honden is dat heeeeeel erg anders.
En koeien en kippen maakt het geloof ik ook niets uit waar ze nou gras staan te eten.
Dat is veel makkelijker om te verkopen
Met honden is dat heeeeeel erg anders.
En koeien en kippen maakt het geloof ik ook niets uit waar ze nou gras staan te eten.
Dat is veel makkelijker om te verkopen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
Ik kan dat ook niet snappen
Waarom een paard wel en een hond niet?
Ik heb met mijn paard een hele goede band en weet ook precies wat hij me gaat fl*kken en datzelfde heb ik ook met m'n hond. Ik zou ze geen van beiden weg kunnen doen.........ja,gestrekt.
Bij mij gaan er geen beesten weg om wat voor reden dan ook,het zijn nog steeds geen inruilartikelen,maar levende wezens met gevoel.
Maar voor andere mensen ligt dat misschien anders. Ik ben daar zelf veel te emotioneel voor om dat te kunnen
Je hebt mensen met dieren en je hebt dierenmensen.
Groetjes pammie

Ik heb met mijn paard een hele goede band en weet ook precies wat hij me gaat fl*kken en datzelfde heb ik ook met m'n hond. Ik zou ze geen van beiden weg kunnen doen.........ja,gestrekt.
Bij mij gaan er geen beesten weg om wat voor reden dan ook,het zijn nog steeds geen inruilartikelen,maar levende wezens met gevoel.
Maar voor andere mensen ligt dat misschien anders. Ik ben daar zelf veel te emotioneel voor om dat te kunnen

Je hebt mensen met dieren en je hebt dierenmensen.
Groetjes pammie

- ~Kimske
- Actief
Ik heb nu met diverse baasjees van honden contact gehad, via marktplaats, en stuk voor stuk zeggen ze: "mijn lieverd gaat niet naar asiel, maar om *diverse redenen* zoeken wij een beter huisje voor hem/ haar. Ik zou mijn hond ook liever op marktplaats zetten dan in een asiel en dan tegenkomen op dierenasiels.com. Via marktplaats kan ik zelf de nieuwe eigenaar uitzoeken en evt. contact houden...
Enfin, ik zou niet zo snel afstand van me hond doen, maar die mensen ook niet...
Enfin, ik zou niet zo snel afstand van me hond doen, maar die mensen ook niet...

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Marktplaats.
Volgens mij is het niet zo zeer het feit dat er honden worden aangeboden op marktplaats. De berichtjes van marktplaats die hier geplaatst worden zijn meestal erg vreemd. Omdat er iets niet zo vriendelijks, of voor ons onbegrijpelijks bij staat. Bijvoorbeeld dat de hond weg moet omdat ze een nieuwe pup hebben of omdat de kinderen hem niet meer leuk vinden.Chica schreef:Zie hier vaak dat mensen zich druk maken over het feit dat er honden aangeboden worden op marktplaats om wat voor reden dan ook want het is zielig en de eigenaren denken niet na hebben geen hart of wat ook.
Ben gewoon nieuwsgierig.
Ik denk dat het herplaatsen van honden via marktplaats op zichzelf niet als een probleem wordt ondervonden.
- iones
- Zeer actief
Ik heb al uitgelegd waarom het met paarden anders ligt dat met honden, en Takkie heeft ook al een poging gedaan. MAar dat lijkt niet gelezen te worden.
Ik heb geleerd om van paarden afstand te kunnen nemen, toen ik jonge paarden zadelmak ging maken en inrijden voor een handelaar. Ik behandelde die dieren alsof ze mijn eigen dieren waren, maar ze gingen evengoed. Dat wist ik van te voren, ik wist waar ik aan begon. Later heb ik zelf jonge paarden gekocht, ingereden weer en verkocht.
Zulke mensen als ik moeten ook bestaan. Want niet iedereen kan of durft zelf op een paard te gaan zitten dat nooit of amper een mens op zijn rug gedragen heeft. Maar ze willen wel een paard. Ik kan op die manier jonge paarden en mensen bij elkaar brengen, zoals degene waar ik mijn eerste paard bij kocht (en dat ik nog steeds heb) hem zadelmak had gemaakt en vervolgens aan mij verkocht, toen nog een onervaren ruiter.
Ik heb geleerd om van paarden afstand te kunnen nemen, toen ik jonge paarden zadelmak ging maken en inrijden voor een handelaar. Ik behandelde die dieren alsof ze mijn eigen dieren waren, maar ze gingen evengoed. Dat wist ik van te voren, ik wist waar ik aan begon. Later heb ik zelf jonge paarden gekocht, ingereden weer en verkocht.
Zulke mensen als ik moeten ook bestaan. Want niet iedereen kan of durft zelf op een paard te gaan zitten dat nooit of amper een mens op zijn rug gedragen heeft. Maar ze willen wel een paard. Ik kan op die manier jonge paarden en mensen bij elkaar brengen, zoals degene waar ik mijn eerste paard bij kocht (en dat ik nog steeds heb) hem zadelmak had gemaakt en vervolgens aan mij verkocht, toen nog een onervaren ruiter.
Marktplaats is een grote site waar je van alles kunt vinden.
Het bij elkaar brengen van vraag en aanbod.
En als ik hier zie hoeveel hondenliefhebbers ook op marktplaats kijken zou ik mijn herplaats hond ook best daar zetten.
Ik heb dan wel geen hond om te herplaatsen maar dat doet er niet toe.
Ik vind een hond of paard aanbieden via marktplaats niet slechter dan via een krant...
Dat er oetlullen tussen zitten die hun hond herplaatsen omdat ze last van hun kleine teen hebben zal je altijd houden.
Ik heb verder niets met paarden, maar ik begrijp van andere mensen die wel paarden houden dat een paard toch wel heel iets anders is als een hond.
Qua kosten, maar ook wat betreft gehecht zijn aan het dier.
Het bij elkaar brengen van vraag en aanbod.
En als ik hier zie hoeveel hondenliefhebbers ook op marktplaats kijken zou ik mijn herplaats hond ook best daar zetten.
Ik heb dan wel geen hond om te herplaatsen maar dat doet er niet toe.
Ik vind een hond of paard aanbieden via marktplaats niet slechter dan via een krant...
Dat er oetlullen tussen zitten die hun hond herplaatsen omdat ze last van hun kleine teen hebben zal je altijd houden.
Ik heb verder niets met paarden, maar ik begrijp van andere mensen die wel paarden houden dat een paard toch wel heel iets anders is als een hond.
- iones
- Zeer actief
Precies Daan. Enerzijds is het gemakkelijker om je te distantieren van een paard dan een hond, maar dat neemt niet weg dat je toch ontzettend van een bepaald paard kunt gaan houden. Als je na jaren vergroeid raakt met een paard, waar je 100% op kunt vertrouwen en weet wat je er aan hebt (en dat is belangrijk bij zo'n groot en machtig dier), dan ga je hem waarderen en er veel van houden.Daan schreef:Ik heb verder niets met paarden, maar ik begrijp van andere mensen die wel paarden houden dat een paard toch wel heel iets anders is als een hond.
Toch kan ik begrijpen waarom mensen zich storen aan bepaalde advertenties op marktplaats: je kunt er uit afleiden dat de hond in kwestie impulsief en ondoordacht is aangekocht. En dat is ergerlijk. Gelukkig proberen ze het wel goed op te lossen, en dat is tenminste nog iets. Een verblijf in een kale ren in het asiel blijft de hond daarmee bespaard.
-
- Zeer actief
Ik denk dat de mensen niet zo'n band als met een hond opbouwen,het is gewoon makkelijker afstand te nemen van een knol dan van een hond.Een hond heb je gewoon 24/7 bij je en een paard niet.Mijn honden zullen alles voor me doen als er gevaar dreigt,een paard rent weg(logisch want dat is ze aard),dus als ik een paard zou hebben en er niet voor kan zorgen dat gaat hij a la minuut weg,en dat dat via marktplaats is,tsja je hebt als verkoper zelf de keus naar wie hij gaat.Alhoewel ik marktplaats 1 groot nest van handelaren vind,maar er zijn ook wel echte mensen bij die het echt menen,alleen vaak moeilijk te bekennen. 

Dat zal toch echt van persoon tot persoon schelen. Ik houd van ieder dier dat ik heb, zelfs van 'n goudvis die in m'n vijver is geboren en ik ieder voorjaar weer heel blij ben als ik hem/haar weer boven zie komen. Ik kan het me jammer genoeg niet veroorloven zelf een paard aan te houden, maar zou dat wel zo zijn, dan zou ik daar echt niet zo maar afstand van kunnen doen. Het kan wel zijn dan m'n paard 'n andere relatie met mij heeft dan m'n honden, maar voor mij zou dat echt niet gelden, daar zou ik net zo veel van houden als al m'n andere dieren.Angel-eyes schreef:Ik denk dat de mensen niet zo'n band als met een hond opbouwen,het is gewoon makkelijker afstand te nemen van een knol dan van een hond.Een hond heb je gewoon 24/7 bij je en een paard niet.Mijn honden zullen alles voor me doen als er gevaar dreigt,een paard rent weg(logisch want dat is ze aard),dus als ik een paard zou hebben en er niet voor kan zorgen dat gaat hij a la minuut weg,en dat dat via marktplaats is,tsja je hebt als verkoper zelf de keus naar wie hij gaat.Alhoewel ik marktplaats 1 groot nest van handelaren vind,maar er zijn ook wel echte mensen bij die het echt menen,alleen vaak moeilijk te bekennen.
-
- Zeer actief
Liefde moet wel wederzijds zijn om ervan te houden,van mijn goudvis kreeg ik echt geen liefde,en mijn hamsters ook niet.Wel zorgde ik voor ze zoals ieder levend dier verdient,maar de onvoorwaardelijke liefde van een hond krijg ik niet van ze,kan ook moeilijk.Ik zie al dat mijn hamster een inbreker pakt hahahahaha.Alhoewel het wel een agressief kreng wasNeeltje schreef:Dat zal toch echt van persoon tot persoon schelen. Ik houd van ieder dier dat ik heb, zelfs van 'n goudvis die in m'n vijver is geboren en ik ieder voorjaar weer heel blij ben als ik hem/haar weer boven zie komen. Ik kan het me jammer genoeg niet veroorloven zelf een paard aan te houden, maar zou dat wel zo zijn, dan zou ik daar echt niet zo maar afstand van kunnen doen. Het kan wel zijn dan m'n paard 'n andere relatie met mij heeft dan m'n honden, maar voor mij zou dat echt niet gelden, daar zou ik net zo veel van houden als al m'n andere dieren.Angel-eyes schreef:Ik denk dat de mensen niet zo'n band als met een hond opbouwen,het is gewoon makkelijker afstand te nemen van een knol dan van een hond.Een hond heb je gewoon 24/7 bij je en een paard niet.Mijn honden zullen alles voor me doen als er gevaar dreigt,een paard rent weg(logisch want dat is ze aard),dus als ik een paard zou hebben en er niet voor kan zorgen dat gaat hij a la minuut weg,en dat dat via marktplaats is,tsja je hebt als verkoper zelf de keus naar wie hij gaat.Alhoewel ik marktplaats 1 groot nest van handelaren vind,maar er zijn ook wel echte mensen bij die het echt menen,alleen vaak moeilijk te bekennen.

- Chica
- Actief
Wil je nou zeggen dat paarden geen onvoordaardelijke liefde kunnen geven?
In mijn ogen is een advertentie van een paard in staat dat de ruiter er te groot voor is of dat een schimmel te veel werk is net zo erg als dat de hond weg moet om dat er een baby is gekomen of dat de hond niet bij het bankstel kleur.
En om even terug te komen op het inrijden en bij elkaar brengen van paard en mens ook ik heb dat gedaan niet zozeer paarden van mezelf maar wel voor anderen en bij elk paard had ik het ff moeilijk als het weg ging, mijn eigen paarden gaan niet weg tenzij er een manier is waar ze het beter krijgen dan bij mij en zelfs dan verkoop ik ze niet om het welzijn van het dier.
Mijn huidige paard kocht ik toen hij bijna een jaar was ik heb hem gelijk naar Polen gestuurd om voor 3 jaar in de opfok te kunnen lopen nu is hij terug heb hem zelf zadelmak gemaakt en ingereden.
Het lieve dier heeft al heel wat geld op kunnen brengen als 1,5 jarige al maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ik betaal elke maand een godsvermogen aan zijn stal en daar komen de verder bijkomende kosten nog eens bij en al staat hij van een maand 3 weken stil omdat ik geen tijd of wat dan ook heb dan nog hoeft hij niet weg.
Het leuke is dat mensen vaak zeggen dat paarden zich alleen aan de persoon die ze voert hechten dat is dus de grootst mogelijke onzin een paard heeft zeker gevoel en kan zich zeer zeker net zo erg aan zijn baas hechten als een hond.
In mijn ogen is een advertentie van een paard in staat dat de ruiter er te groot voor is of dat een schimmel te veel werk is net zo erg als dat de hond weg moet om dat er een baby is gekomen of dat de hond niet bij het bankstel kleur.
En om even terug te komen op het inrijden en bij elkaar brengen van paard en mens ook ik heb dat gedaan niet zozeer paarden van mezelf maar wel voor anderen en bij elk paard had ik het ff moeilijk als het weg ging, mijn eigen paarden gaan niet weg tenzij er een manier is waar ze het beter krijgen dan bij mij en zelfs dan verkoop ik ze niet om het welzijn van het dier.
Mijn huidige paard kocht ik toen hij bijna een jaar was ik heb hem gelijk naar Polen gestuurd om voor 3 jaar in de opfok te kunnen lopen nu is hij terug heb hem zelf zadelmak gemaakt en ingereden.
Het lieve dier heeft al heel wat geld op kunnen brengen als 1,5 jarige al maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ik betaal elke maand een godsvermogen aan zijn stal en daar komen de verder bijkomende kosten nog eens bij en al staat hij van een maand 3 weken stil omdat ik geen tijd of wat dan ook heb dan nog hoeft hij niet weg.
Het leuke is dat mensen vaak zeggen dat paarden zich alleen aan de persoon die ze voert hechten dat is dus de grootst mogelijke onzin een paard heeft zeker gevoel en kan zich zeer zeker net zo erg aan zijn baas hechten als een hond.
-
- Zeer actief
- Chica
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het verschil tussen paard en hond is dat je er niet even zomaar 1tje bij neemt als het ene paard niet voldoet aan de wensen die je hebt. Met een hond die niet zo goed gaat in de sport kan je nog zeggen: ik neem er een andere bij die wellicht wel beter in de sport gaat en dan hou je de eerste hond voor het plezier en recreatie. Met paarden ligt dat wat moeilijker: het kost veel meer en je moet er maar plaats voor hebben.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Vaste gebruiker
Wij mensen redeneren teveel van de mens uit en te weinig vanuit het dier.
Een dier kan niet denken, van och stond ik nog maar in die stal van mevrouw Jansen, want daar kwam altijd zo'n lief meisje met broodkorsten langs en die komt hier nooit meer...
Hetzelfde geldt voor een hond. Die onvoorwaardelijke liefde kan een hond óók aan een nieuwe baas geven.
Ik heb een keer een hond geadopteerd van 3 jaar, die mij ook haar onvoorwaardelijke liefde heeft gegeven en waar ik bijna een jaar diep verdrietig van ben geweest toen deze dood ging.
Dat neemt niet weg dat diezelfde hond deze liefde ook aan meneer de Boer had kunnen geven, wanneer ik niet meer voor haar had kunnen zorgen.
De reden waarom mensen een hond wegdoen vind ik vaak wel bedenkelijk, maar aan de andere kant verdient zo'n hond ook een andere baas, waar ze het veel beter kan krijgen en waarvan de kinderen het nog wel leuk vinden
.
Nogmaals, een hond redeneert niet en herinnert zich niet de "mooie" tijden.
Uiteraard zal de hond moeten wennen aan een andere omgeving, maar na een paar dagen weet deze niet beter, en gaat door met haar leven. Wij mensen houden daar nog jaren last van en kunnen 's nachts uit schuldgevoel niet slapen. De hond slaapt er prima onder, na een korte tijd van gewenning.
Het valt mij sowieso op dat veel mensen op dit forum hun hond niet meer als hond zien. Hier komen ook veel gedragsproblemen vandaan. Neemt niet weg dat ook ik midden in een gedragsprobleem zit, maar dat doet hier niet ter zake.
Een dier kan niet denken, van och stond ik nog maar in die stal van mevrouw Jansen, want daar kwam altijd zo'n lief meisje met broodkorsten langs en die komt hier nooit meer...
Hetzelfde geldt voor een hond. Die onvoorwaardelijke liefde kan een hond óók aan een nieuwe baas geven.
Ik heb een keer een hond geadopteerd van 3 jaar, die mij ook haar onvoorwaardelijke liefde heeft gegeven en waar ik bijna een jaar diep verdrietig van ben geweest toen deze dood ging.
Dat neemt niet weg dat diezelfde hond deze liefde ook aan meneer de Boer had kunnen geven, wanneer ik niet meer voor haar had kunnen zorgen.
De reden waarom mensen een hond wegdoen vind ik vaak wel bedenkelijk, maar aan de andere kant verdient zo'n hond ook een andere baas, waar ze het veel beter kan krijgen en waarvan de kinderen het nog wel leuk vinden

Nogmaals, een hond redeneert niet en herinnert zich niet de "mooie" tijden.
Uiteraard zal de hond moeten wennen aan een andere omgeving, maar na een paar dagen weet deze niet beter, en gaat door met haar leven. Wij mensen houden daar nog jaren last van en kunnen 's nachts uit schuldgevoel niet slapen. De hond slaapt er prima onder, na een korte tijd van gewenning.
Het valt mij sowieso op dat veel mensen op dit forum hun hond niet meer als hond zien. Hier komen ook veel gedragsproblemen vandaan. Neemt niet weg dat ook ik midden in een gedragsprobleem zit, maar dat doet hier niet ter zake.