Ik ben hier dus nieuw en daarom stel ik me even voor. Ik ben Danielle en ben 17 jaar. Naast 2 honden hebben we thuis ook nog 2 katten, 7 konijnen, 2 cavia's, 8 grasparkieten, 1 kwartel en een aantal vissen. Best veel natuurlijk maar wel hartstikke leuk hoor!
Ik vertel wat over mijn hondjes.
Als eerste zal ik wat vertellen over Tessa. Tessa is een teefje van bijna 3 jaar. Tessa is een kruising. Haar moeder is een kruising chow-chow met een keeshond. Maar wat voor een kruising haar vader is weten we niet. Wel weten we dat Tessa heel erg op haar vader lijkt. Verder doe ik Behendigheid met Tessa en allebei vinden we het erg leuk. Hiervoor heeft Tessa een beginnerscurcus gedaan samen met mijn moeder daarna ben ik verder gegaan met GH1 en toen tijdens het seizoen na de GH1 werd er op de club gevraagd of ik en nog een paar mensen 'proefkonijnen voor de club' wouden zijn om GH2 te gaan doen. Dat waren in totaal 4 mensen. Er zijn er 2 geslaagd waaronder ik. Maar Tessa heeft geen lol in Gehoorzaamheid dus die curcussen ga ik ook niet meer doen met haar. Samen houden we het bij Behendigheid.
En nu vertel ik wat over Nicky. Nicky is nog maar een puppy. Nicky is een Berner Sennenhond(je) van vandaag precies 14 weken. En natuurlijk groeit ze heel erg hard. Op http://groups.msn.com/nickybsh kan je kijken hoe ze groeit. Ik zal even vertellen waarom wij er een pup bij hebben genomen. In augustus vorig jaar hebben wij een (kruising) Golden Retriever in huis genomen omdat haar baasje haar een tijd niet in huis kon hebben. Hoelang dat zou worden wist niemand. Misschien 3 jaar maar misschien wel 3 maanden. Toen in december vorig jaar duidelijk werd dat ze halverwege januari weg zou gaan waren we toch wel gewend aan twee honden dus de keuze was snel gemaakt. Als het met Buena goed zou gaan zouden we deze zomer een puppy nemen. Maar toen kwam het: Buena ging weg en Tessa was helemaal uit haar humeur. Ze at weer heel weinig, ze begroette ons niet meer als we beneden kwamen oftewel het was gewoon niet de oude Tessa meer! Toen gingen we nadenken. We vonden dat het niet tot aan de zomer kon doorgaan. Daarom gingen we op zoek naar een puppy. Maar wat voor ras? We hebben zitten twijfelen tussen: Hollandse Smoushond, Border Collie, Labrador Retriever, Golden Retriever, Glen of Imaalterriër, Irish Softcoated Wheaten Terriër en de Berner Sennenhond. Na goed bestuderen van elk ras zaten we toen te twijfelen tussen de Labrador en de Berner. Waarom het Berner Sennenhond is geworden? Mijn vader, ik en mijn broertje wouden allemaal een Berner Sennen en me moeder liever een Labrador. Uiteindelijk is mijn moeder toch overstag gegaan en toen zijn we opzoek gegaan naar een nest. Die hadden we heel snel gevonden. Wij mailen naar die fokker. En we hadden geluk. Ze hadden nog een teef over. Wij de zaterdag erop kijken. En we waren helemaal verkocht. Ook de papieren van de ouders waren goed. En we konden Nicky haar die week erop ophalen. Ze was toen bijna 8 weken. Nu is ze dus al 6 weken bij ons. Op maandag avond zitten Nicky en ik op puppycurcus en vinden het hartstikke leuk.
Zo dit was mijn verhaal.
Oja hiernaast zie je foto's van Tessa en Nicky. De bovenste twee is Tessa en de onderste Nicky. Bij Tessa is de ene foto voordat ze naar de trimmer ging en de andere toen ze er vandaan kwam