Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oefenen, oefenen, oefenen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Oefenen, oefenen, oefenen

Ongelezen bericht door Caro. »

:mrgreen: Uitlaten ontspannend? Even lekker rustig wandelen?

Vergeet het maar!!!! ;) Ik ben met Moritz keihard aan het werk buiten; mensen, fietsers en zelf bij schreeuwende kinderen, wil ik zijn aandacht hebben zodat paniek voorkomen kan worden.

Uiteraard was ik hier al mee bezig, maar sinds zijn wegloopavontuur zie ik het belang er nog meer van in én lijkt Moritz iets meer bereikbaar te zijn geworden (hij is wellicht ook ervan geschrokken toen).

Voer, speeltjes e.d. interesseert hem geen moer, maar met mijn stem kan ik hem nu redelijk bereiken. Als je ons ziet lopen, dan denk je minstens dat ik hartstikke getikt ben, hahahahaha.

Ik hou hem aan de kant waar het "gevaar" niet vandaan komt en begeleid hem compleet met mijn stem. Aan één commando heeft hij niet genoeg, dus het is constant "kom op, braaf, naast lopen, ja goed zoooo, rustig aan jongen" enz. enz.

Toch..... het lijkt wel wat te werken. Ik kreeg hem zojuist langs een stel kinderen (op zo'n 10 meter afstand!!!) terwijl hij naast me bleef lopen :-D . Als ik maar contact blijf houden, niet verslap, dan lijkt het heel voorzichtig aan te werken.

Nadeel is natuurlijk dat Kaya even "verloren" is, ik kan me niet in tweeën splitsen en heb al m'n aandacht bij Moritz nodig. Maar Kaya redt zich wel ;)

Zo, nou dat wilde ik gewoon even vertellen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

:ok: goed hoor dat er vooruitgang in zit. Dat helpt je dan toch om de moed niet op te geven. :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het kost inderdaad energie en andere verklaren je ook helemaal voor gek. Maar jij plukt de vruchten als het straks werkt. Ik praat nog steeds veel tegen Tirsa. Iedere keer als ze iets echt heel goed doet, beloon ik haar met goed zo etc etc. Ik kan haar nu ook los laten als er mensen aan komen en loopt ze er niet meteen als een gek naar toe van aaaaaaaah mensen aaaaaaaah aaien, maar loopt ze gewoon door alsof ze hen niet ziet! Pfffff en ze is pas 4 hoor..... hihiiiihi nu ja sommige dingen duren gewoon langer.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wat alleen een nadeel is, is als ik een bekende tegenkom :? Die willen dus vrolijk een babbeltje gaan staan maken, terwijl ik net aan het trainen ben met Moritz om zich niets van die mensen aan te trekken :roll:

Hoe ik dat ga inkleden weet ik nog niet...... bij alleen "hallo" zeggen verslapt de aandacht al en is Moritz weg. Maar ja, bekende mensen compleet negeren is ook zo asociaal :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je kunt toch even uitleggen waar je mee bezig bent en dat jij het dan zelf aangeeft wanneer je weer gezellige babbel kunt maken? Dan voelen zij zich niet genegeerd en jij kunt verder gaan met je oefenen?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Je kunt toch even uitleggen waar je mee bezig bent en dat jij het dan zelf aangeeft wanneer je weer gezellige babbel kunt maken? Dan voelen zij zich niet genegeerd en jij kunt verder gaan met je oefenen?
Ja op zich kan dat wel, alleen hier in de buurt zijn zoveel bekende en iedere dag kom je wel iemand anders tegen :?
Dan ben ik meer aan het uitleggen dan aan het oefenen.... schiet niet echt op.
En juist hier in de buurt is het zo belangrijk, want in het bos ofzo kom je haast toch nooit iemand tegen.

Maar goed, ik zal wel even zien hoe of wat.
Afbeelding
A good dog never dies...

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Een t-shirt over de jas aantrekken met de tekst

Niet storen, we zijn bezig :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jokie schreef:Een t-shirt over de jas aantrekken met de tekst

Niet storen, we zijn bezig :mrgreen:
Hahahahahahhahahaha :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

Kun je, als je bekenden tegenkomt dat niet gelijk meenemen in het trainen van Moritz? Je ziet ze aankomen toch ? Kun je dan niet heel vrolijk tegen Moritz vertellen dat die en die eraan komt ... even met ze praten, al is het maar een half minuutje ?
Of werkt dat niet ?
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

webjoosting schreef:Kun je, als je bekenden tegenkomt dat niet gelijk meenemen in het trainen van Moritz? Je ziet ze aankomen toch ? Kun je dan niet heel vrolijk tegen Moritz vertellen dat die en die eraan komt ... even met ze praten, al is het maar een half minuutje ?
Of werkt dat niet ?
Hopelijk mettertijd wel, maar voor dit moment zou het al een wondertje zijn als ik Moritz rustig langs mensen heen krijg.
Afbeelding
A good dog never dies...

~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Leuk is dat he, constant in gesprek met de hond wandelen... Blikken van mensen als ze dat horen.. :A
Ik loop ook steeds te babbelen, en dan bijvoorbeeld: "jaa daar komt de buurman aan, want een mooie auto he!", waarop buurman zegt: "nou, ben juist op zoek naar een nieuwe, maar jij vindt em mooi??" Hop, Max weer in paniek... gezellig...

;)
Afbeelding
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

hier nog zon prater, na goed hij is 15 weken, maar het is steeds van 'goed zo', 'nee', 'stop' en dan ineens, 'nou het regent wel hard he?'
Haha als er ooit een dorpsgekverkiezing komt ga ik vast een kans maken!
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Tjonge Caroline. Echt petje af voor jullie. Ik vind het bijzonder knap met hoeveel geduld en liefde jullie Moritz stapje voor stapje een leuker leven geven! :ok:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Niekie schreef:Tjonge Caroline. Echt petje af voor jullie. Ik vind het bijzonder knap met hoeveel geduld en liefde jullie Moritz stapje voor stapje een leuker leven geven! :ok:
Lief van je, maar daar ging het me niet om hoor ;)
Ik was gewoon zo trots dat ik hem vanmiddag redelijk rustig langs een stel kinderen heb kunnen loodsen, dat ik het even moest vertellen :mrgreen:
Nog een heeeeeeeeeeeeele lange weg te gaan, maar ik hoop dat ik nu eindelijk iets heb gevonden om mee aan de slag te gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Heerlijk voor je! Ieder stapje, hoe klein dan ook, is er weer eentje vooruit!
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

je doet het hartstikke goed, caroline! :ok:
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

zeker! meteen koesteren :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”