Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dringend advies gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 1

Dringend advies gevraagd

Ongelezen bericht door Ben »

Hallo beste mensen,

Het volgende ik kan een engelse stafford (staffordje bul) kopen van drie jaar oud, ik ben net bij deze mensen wezen kijken en het hondje is nogal angstig,komt ook niet uit zich zelf naar je toe heeft echt een trauma opgedaan of zo.ik heb hem ook niet aangehaald maar tijdens het toe spreken begon die al spontaan te plassen.en likte dit vervolgens meteen weer op.hij deed dit volgens de eigenaar al van jongs af aan.
kan dit nog goed komen en heeft iemand hier ervaring mee.

ik hoor het wel,
groetjes ben :zwaai:
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Haal je hem wilt hebben haal je wel een probleem hond binnen die veel aandacht nodig heeft. Het is niet normaal dat een hond zijn eigen plas op likt dit kan hij eventueel doen omdat ze hem er misschien behoorlijk voor gestraft hebben en zoiets heeft ik lik het maar op dan zien ze het waarschijnlijk niet. Dit is een groot probleem en met heel veel geduld en dan heel veel krijg je het er misschien uit. Echt zeker weet ik niet. Zet alles voor je zelf ff op een rijtje b.v. Heb ik dat geduld en de tijd.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het eerste wat je je af moet vragen is of er wel een officiële stamboom bijzit. Omdat het anders om een hond gaat die als pitbullachtige in beslag genomen kan worden.
Ben
Actief

Eline* schreef:Wat verwacht je zelf van je nieuwe hond? Heb je zin, tijd en kennis om een bange hond wat op weg te helpen?
Een hond, die niet nadert is echt bang. Hoe reageert de hond buiten op mensen? Wat weet je nog meer over hem te vertellen? Hoe is de hond in omgang met andere honden?
Ik heb zelf al een paar jaar geen hond meer en aan tijd en geduld zal het niet ontbreken. De hond is buiten heel erg vrij en sociaal tegen over andere honden, ook reageert ie vrij normaal op andere mensen en is opgegroeit met kleine kinderen. en er zit uiteraard een stamboom bij.
de eigenaar had een stoere zelf verzekerde hond verwacht en dat was hem tegen gevallen,deze hond heeft een zachte hand nodig en dat kan ik hem wel geven alleen vraag ik me af of dat gedrag wat hij vertoont nog goed kan komen.

mvg Ben,
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

hmm, moeilijk dit! Over het algemeen moet een hond naar jou toekomen, maar deze is zeer angstig, dus doet dat ws. bij niemand.

Mijn rij- instructeur gaf me ooit met rijles de volgende raad: "bij twijfel, niet doen". Dit geldt voor veel meer dingen dan alleen auto rijden.
Maar als jouw gevoel zegt dat je het aankan en je beseft wat voor tijd en geduld je moet hebben, en je hebt er alle vertrouwen in, sja, wie zijn wij?
Ik heb ook tegen adviezen in max meegenomen, en dit bleek een geweldige keuze geweest te zijn, terwijl ik ook niet echt ervaring had met angstige honden ( Wel honden in het algemeen en asielhonden, die doorgaans ook wat angstig zijn), maar het gaat erg goed!
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Jamyra schreef:
Eline* schreef:Wat verwacht je zelf van je nieuwe hond? Heb je zin, tijd en kennis om een bange hond wat op weg te helpen?
Een hond, die niet nadert is echt bang. Hoe reageert de hond buiten op mensen? Wat weet je nog meer over hem te vertellen? Hoe is de hond in omgang met andere honden?
Ik heb zelf al een paar jaar geen hond meer en aan tijd en geduld zal het niet ontbreken. De hond is buiten heel erg vrij en sociaal tegen over andere honden, ook reageert ie vrij normaal op andere mensen en is opgegroeit met kleine kinderen. en er zit uiteraard een stamboom bij.
de eigenaar had een stoere zelf verzekerde hond verwacht en dat was hem tegen gevallen,deze hond heeft een zachte hand nodig en dat kan ik hem wel geven alleen vraag ik me af of dat gedrag wat hij vertoont nog goed kan komen.

mvg Ben,
Als ik jouw was zou ik toch naar Martijn luisteren en het niet doen.. Geloof me dat gedrag krijg je er niet meer uit en ik weet daar alles van.. heb een herplaatser in huis gehad die dit gedrag dus ook vertoonde en nog erger en dat is echt heel moeilijk als geen echte kenner..
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Maar denk er wel goed overna. Deze hond word dan eventueel bij jou herplaatst. Ja we gaan daar van uit. Na een tijdje kom je erachter dat het niet gaat en dan dan word die arme ziel voor de 2e keer weggedaan. Dus met al zijn problemen komt het probleem vertrouwen in de mens er ook nog bij.

Weet heel zeker waar je aan begint. Ik schets het dan een beetje extreem maar sta er 100% achter of doe het niet. Want anders word de hond straks weer de dupe en dat hij nu al weg moet van die mensen ik vind het verschrikkelijk.

Ga niet over 1 nacht ijs.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

~Kimske schreef:hmm, moeilijk dit! Over het algemeen moet een hond naar jou toekomen, maar deze is zeer angstig, dus doet dat ws. bij niemand.
Leuk die mensen die alleen een hond willen omdat ie stoer is....nu zie je het effect er wel weer van. Ten eerste vind ik het vreselijk dat die hond dus waarschijnlijk 3 jaar geleefd heeft met angst in z'n eigenhuis.

JA, met een pup is het inderdaad zo dat je er een moet kiezen die naar je toe komt. Maar van een angstige hond hoef je gewoon niet te verwachten dat ie gelijk naar je toe komt.

Dat plas oplikken kan inderdaad komen doordat ie daarvoor gestraft is, maar het kan ook komen doordat de hond heel schoon op zichzelf is. Door onderdanigheid plast ie en vervolgens likt ie het vuilgemaakte gelijk op omdat er iets bevuilt is en dat 'hoort niet' volgens de hond.

JE moet er van uitgaan dat je het gedrag (tenminste niet allemaal) niet kan verbeteren. Zou je de hond dan nog willen als het niet beter wordt?

En daarnaast zul je veel tijd, aandacht en geduld in de hond moeten steken en heb je dat er voor over?

En je hebt de kennis nodig om het hondje goed te begeleiden.

Weeg de voors en tegens tegen elkaar af. Succes!
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
~Kimske
Actief

Nieve schreef:
~Kimske schreef:hmm, moeilijk dit! Over het algemeen moet een hond naar jou toekomen, maar deze is zeer angstig, dus doet dat ws. bij niemand.
Leuk die mensen die alleen een hond willen omdat ie stoer is....nu zie je het effect er wel weer van. Ten eerste vind ik het vreselijk dat die hond dus waarschijnlijk 3 jaar geleefd heeft met angst in z'n eigenhuis.

JA, met een pup is het inderdaad zo dat je er een moet kiezen die naar je toe komt. Maar van een angstige hond hoef je gewoon niet te verwachten dat ie gelijk naar je toe komt.

Dat plas oplikken kan inderdaad komen doordat ie daarvoor gestraft is, maar het kan ook komen doordat de hond heel schoon op zichzelf is. Door onderdanigheid plast ie en vervolgens likt ie het vuilgemaakte gelijk op omdat er iets bevuilt is en dat 'hoort niet' volgens de hond.

JE moet er van uitgaan dat je het gedrag (tenminste niet allemaal) niet kan verbeteren. Zou je de hond dan nog willen als het niet beter wordt?

En daarnaast zul je veel tijd, aandacht en geduld in de hond moeten steken en heb je dat er voor over?

En je hebt de kennis nodig om het hondje goed te begeleiden.

Weeg de voors en tegens tegen elkaar af. Succes!
En vanwaar mijn Quote?? 8) Snap het verband niet helemaal.. ;)

[flauweopmerkingenmodus] Het is wel fijn dat ie zijn eigen plasjes weer opdweilt :roll: [/flauweopmerkingmodus]

Als je er zelf een goed gevoel bij hebt: go for it! Er zijn hier ook genoeg mensen die je goede adviezen kunnen geven, maak ik zelf ook bijna dagelijks dankbaar gebruik van!!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jamyra schreef:

mvg Ben,
Ik had mijn bericht verwijderd omdat ik het eigenlijk wel eens was met het bericht van Martijn..maar je had me al gequoted. ;)
Als de hond buiten geen angst toont en wel nadert, speels en vrij is tegenover vreemde mensen en honden vind ik het beeld dat ze binnen laat zien wel erg vreemd. Hoe is de vorige eigenaar met haar omgegaan?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ben
Actief

Dat blijft natuurlijk gissen hoe hij er mee omgegaan is ,maar ik heb zo een flauw vermoeden. hij verwachten natuurlijk een stoere vechthond ja en dat valt dan tegen.als het een zacht hondje blijkt te zijn.
blijft toch moeilijk, en wat Martijn zegt kan ik ook wel in komen.

groeten Ben,
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat de hond met harde hand is opgevoed, veel mensen denken nog steeds dat een staff geen pijn kan hebben en dus een flinke trap onder zijn hol kan hebben. Of veel te wild stoeien waarbij de hond dus gewoon bang is geworden van mensen.
Als hij buiten wel open en sociaal lijkt zal de hond waarschijnlijk binnen slechte ervaringen hebben opgedaan en buiten niet.
Ik zou buiten proberen contact op te bouwen met de hond en kijken of dit gedrag gerelateerd is aan de eigenaar. Is die er niet, wordt de hond dan wel open? Snap je wat ik bedoel? Misschien is die hond zo bang voor de baas dat hij niks durft in zijn aanwezigheid. Dan kan alles goedkomen met een training waarin je het zelfvertrouwen van de hond weer opbouwd, spelen en nog eens spelen en zeker nooit straffen fysiek. Hooguit een nee als de hond dat aankan.

Maargoed, misschien kan je beter een kenner meenemen. Iemand die bv gedragsdeskundige is en dus prima kan inschatten hoe de hond gemotiveert is. Is hij echt bang voor mensen, of alleen zeer onder het juk van een harde baas.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Even als aanvulling, hoe reageert de hond op zijn baas? Bang, onderdanig of juist makkelijk en open?

Veel mensen hebben veel problemen met staffs en bezoek, ze bespringen bezoek meestal en zijn erg opdringerig. Als de baas dat eruit heeft geramd is het logisch dat de arme ziel niet staat te springen om contact te maken met de baas erbij.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Veel mensen hebben veel problemen met staffs en bezoek, ze bespringen bezoek meestal en zijn erg opdringerig. Als de baas dat eruit heeft geramd is het logisch dat de arme ziel niet staat te springen om contact te maken met de baas erbij.
En dat leer je dus waarschijnlijk ook niet zo maar even af. Geeft niet, maar het is wel handig je te beseffen dat je een hond in huis haalt die je vloerbedekking onderpiest als je bezoek krijgt. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ben
Actief

MARC_S schreef:Even als aanvulling, hoe reageert de hond op zijn baas? Bang, onderdanig of juist makkelijk en open?

Veel mensen hebben veel problemen met staffs en bezoek, ze bespringen bezoek meestal en zijn erg opdringerig. Als de baas dat eruit heeft geramd is het logisch dat de arme ziel niet staat te springen om contact te maken met de baas erbij.
Dat zou maar zo kunnen wat je zegt. De baas kon er niets mee die laat hem alleen uit, en hij was gruwlijk onderdanig.

Ben,
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:
MARC_S schreef: Veel mensen hebben veel problemen met staffs en bezoek, ze bespringen bezoek meestal en zijn erg opdringerig. Als de baas dat eruit heeft geramd is het logisch dat de arme ziel niet staat te springen om contact te maken met de baas erbij.
En dat leer je dus waarschijnlijk ook niet zo maar even af. Geeft niet, maar het is wel handig je te beseffen dat je een hond in huis haalt die je vloerbedekking onderpiest als je bezoek krijgt. ;)
Maar dit bezoek zoekt contact, je kan zeggen dat je bezoek moet wachten tot de hond contact zoekt en misschien is hij dan wel in staat zijn plasjes te beheersen, je weet nooit natuurlijk, die onzekerheid moet je er wel uit kunnen krijgen met begeleiding denk ik.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jamyra schreef:
MARC_S schreef:Even als aanvulling, hoe reageert de hond op zijn baas? Bang, onderdanig of juist makkelijk en open?

Dat zou maar zo kunnen wat je zegt. De baas kon er niets mee die laat hem alleen uit, en hij was gruwlijk onderdanig.

Ben,
Als je echt denkt het aan te kunnen zou ik eerst een gedragsdeskundige de hond laten bekijken. Neem hem mee een dag op proef en dan heb je natuurlijk een afspraak met een gedragsdeskundige gemaakt ;). Die kan dan zo zien of het gaat werken of niet, dan kan je je definitieve besluit nemen. Dat moet mogen van de vorige eigenaar anders moet je het helemaal niet doen. Jehoeft dat er natuurlijk niet bij te vertellen :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

moeilijk hoor!

ik moet me bij martijn aansluiten en het advies geven het niet te doen.

het is gewoon heel waarschijnlijk dat je hier nooit de leuke hond aan overhoudt die je eigenlijk wilde.

een hond met diepe trauma's is erg moeilijk om te keren. dat kost heel veel tijd, geduld en kennis en dan nog vaak lukt het niet.

dat je voor een herplaatser gaat is prijzenswaardig, maar zoek er voor je eigen rust wel een die ook hond wil zijn.
Afbeelding
Ben
Actief

MARC_S schreef:
Jamyra schreef:

Ben,
Als je echt denkt het aan te kunnen zou ik eerst een gedragsdeskundige de hond laten bekijken. Neem hem mee een dag op proef en dan heb je natuurlijk een afspraak met een gedragsdeskundige gemaakt ;). Die kan dan zo zien of het gaat werken of niet, dan kan je je definitieve besluit nemen. Dat moet mogen van de vorige eigenaar anders moet je het helemaal niet doen. Jehoeft dat er natuurlijk niet bij te vertellen :mrgreen:

Wat moet ik me bij een gedragstherapeut voorstellen?
(Is dat een soort Martin Gaus)
Ik kan hem natuurlijk eerst een dagje 'proef' laten draaien om te kijken hoe die op een totaal andere omgeving reageerd.
Dat is trouwens een goede tip(staan meerdere bruikbare tips op hoor)
bedankt,
mvg Ben,
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Weet je wat de moeilijkheid is? Van een vreemde hond krijg je gewoon het beste beeld als hij is in zijn roedel in een vertrouwde veilige omgeving.
Trek je hem daaruit en neem je hem alleen mee is alle zekerheid weg en toont een hond gewoon heel anders, maar verre van hoe hij zich na loop van tijd gaat gedragen.
Als deze hond echter binnenshuis superonderdanig of bang is en dat zou gerelateerd kunnen zijn aan de eigenaar of aan bepaalde situatie's weet je dus gewoon niet hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Ik ben even benieuwd Ben, naar hoe je hier zelf in staat. Verliefd op de hond of niet?
Ik ben overigens wel van mening dat je de huidige eigenaar gewoon het hemd van het lijf moet vragen. Heeft hij haar gestraft en op welke wijze?
De grootste vraag is wat mij betreft of deze hond bang is voor vreemde mensen of bang is voor de situatie dat er bezoek komt.

Een gedragstherapeut is iemand die verstand heeft van probleemgedrag van honden en ook aan het gedrag van de hond kan zien wat er speelt of waar er problemen liggen of te verwachten zijn. Ik raad je aan iemand mee te nemen die daar verstand van heeft. Neem diegene dan ook mee als je de hond bij de mensen thuis gaat ophalen. Daar valt het meest te zien van het vreemde gedrag. Ik verwacht als je de hond meeneemt je weinig geks zal zien, hooguit veel onzekerheid en het plassen. De gekkigheid komt pas later als de hond gewend is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Een dag is vrij kort maar het geeft een algemeen beeld van de hond.
Ik denk dat je in je achterhoofd goed met weten wat jij verwacht van een hond? Wat wil je allemaal van hem? en hoe is je gezinssituatie?
Als je een "open" hond verwacht die lekker gaat dollen met de kinderen en vriendjes in de tuin dan is dat met deze hond een heeeeeeeel lange weg en zo niet onmogelijk :?
Dat maak ik uit het korte schetsje wat je van hem geeft.
Uit medelijden een dier nemen dat werkt maar tijdelijk en jaar verder en je ergert je aan zijn bangheid en dan moet hij weer een andere baas zoeken. :?
Denk dus goed na ook over hoe je je toekomst ziet wat je verdere plannen zijn want de hond kan zo nog wel 10 jaar bij jou zijn.
Succes met de beslissing! :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
~Kimske
Actief

een dag op proef, sja...
Het duurt vaak een aantal weken eer de hond echt zichzelf is....
Afbeelding
Ben
Actief

Eline* schreef:Weet je wat de moeilijkheid is? Van een vreemde hond krijg je gewoon het beste beeld als hij is in zijn roedel in een vertrouwde veilige omgeving.
Trek je hem daaruit en neem je hem alleen mee is alle zekerheid weg en toont een hond gewoon heel anders, maar verre van hoe hij zich na loop van tijd gaat gedragen.
Als deze hond echter binnenshuis superonderdanig of bang is en dat zou gerelateerd kunnen zijn aan de eigenaar of aan bepaalde situatie's weet je dus gewoon niet hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Ik ben even benieuwd Ben, naar hoe je hier zelf in staat. Verliefd op de hond of niet?.

Verliefd is een groot woord, Aan de ene kant trekt het hondje me wel aan maar ik heb toch zo m'n twijfel en daarom vind ik het ook interesant om de meningen van andere mensen te vernemen.
En ik weet ook wel dat er genoeg leuke honden zijn. en een pub bijvoorbeeld is altijd leuk om te zien,
en dat dan de meeste mensen voor de stel regel gaan dat de pub die naar je toe komt de beste keuze is daar heb ik zo m'n bedenkingen bij.
Er is altijd wel een pub die naar je toe komt en die gaat dan mee naar huis..is toch leuk voor de 'fokker' maar ik dwaal nu af.
Maar ik denk dat de hond inderdaad bang is voor de situatie dat er bezoek komt. Hij word dan meestal in de garage 'gestald' dus dat is ook al geen normale situatie.
Maar na wat navraag gedaan te hebben blijkt het hondje niet aan de verwachting van de huidige eigenaar te hebben voldaan want het was maar een watje.
tjaaaa...... wat moet je daar nu mee.

Mvg Ben,
~Kimske
Actief

wat zegt je hart??
Afbeelding
Ben
Actief

~Kimske schreef:wat zegt je hart??

Hallo, :zwaai:

Tjaaaaa wat zegt m'n hart?
Ik heb wel eens vaker m'n hart gevolgd en vervolgens toch m'n neus gestoten, maar ik vraag mezelf af of nou niemand echt daar zelf ervaring mee heeft. :U

Mvg Ben,
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Waarmee ervaring Ben? Ik vraag me af wat je verwacht van ons. ;)
Je hebt adviezen gehad, maar niemand kan van achter zijn pc de hond beoordelen, niemand kent jou , dus al met al zal je zelf de knoop moeten doorhakken. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Jamyra schreef:maar ik vraag mezelf af of nou niemand echt daar zelf ervaring mee heeft. :U

Mvg Ben,
Als je bedoelt of ik wel eens een hond mee heb gemaakt die hetzelfde doet als de hond waar je het over hebt?

Nee, ik heb veel moeilijke honden leren kennen, maar niet één die zijn eigen onderdanigheidsplasjes weer oplebberde. Wel honden die aan zo´n plasje snuffelen in de trant van: "Wat is dat nou toch?", maar daar blijft het wel bij.

Heel apart probleem hoor, wat je hier beschrijft. Ik kan er ook niet zoveel mee, omdat zoals Eline al zegt, een hond beoordelen zonder hem te kennen moeilijk is, zeker als het om een "bijzonder" geval gaat.

Ik kan je alleen maar zeggen dat als je zin hebt in een "normale", open en blije hond, je volgens mij beter verder kunt gaan met zoeken. Ik héb nl. de indruk dat dit teefje altijd een stevig onderdanigheidsprobleem zal blijven tonen.
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Hoi Ben.
Ik snap het wel, je hebt gevoelens voor die hond en die hond heeft het daar nu bij dat baasje niet echt naar zijn zin.

Ik vind het idee van de hond een keer mee nemen nog zo'n slecht idee nog niet.
Maar dan wel zonder zijn baasje, waarschijnlijk haalt het weinig tot niets uit als die in de buurt. (Misschien zou je iets bij de baas achter kunnen laten zodat die niet denkt van die gaat er met mijn hond vandoor :mrgreen: )
Wellicht dat de hond "opbloeid" als die alleen met jou is.

Je zou bijvoorbeeld met de hond kunnen gaan wandelen rond de Tijningenplas. (Put van Zanen) Of beter op een afgesloten gedeelte.
Wat je ook kunt doen is met de hond even naar Bruchem gaan, het asiel.
Zoals hier al is geschreven is het moeilijk beoordelen achter een PC hoe en wat. Die mensen in Bruchem die zijn bekwaam en kunnen doordat ze jullie zien het wellicht beter beoordelen.

Heel veel succes.
Ben
Actief

Hey hallo,

Nou met ervaring bedoel ik niets negatiefs of zo,
misschien dat iemand het zelf mee heeft gemaakt dat zo'n hondje plast uit onderdanigheid en me wat op weg kan helpen,
het is toch een hondje van drie jaar oud.
En begrijp me goed hij mag best wat mankeren hoor dat is geen probleem.
En inderdaad ik heb al verschillende adviezen gehad en daar zitten hele bruikbare tussen.( ik had ook niet anders verwacht)

Maar ik zal eens fijn gaan wandelen in de Hurnse uiterwaarden en even langs het asiel in Bruchem. :ok:

Niet geschoten is altijd mis.
En mis geschoten is bijna raak.

Bedankt voor jullie reacties,
Mvg Ben,
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Onderdanigheidsplasjes, ofwel deemoedsplassen is iets waarmee de hond aangeeft dat ie werkelijk geen knip voor de neus waard is en hij echt niet van plan is jouw leiderschap of dominantie in twijfel te trekken. Ultieme overgave dus. Je provoceert het plassen dus door de hond op welke manier dan ook aandacht te geven, omdat in de hondenwereld er geen aandacht wordt gegeven aan nummero niks.Met het negeren van de hond doe je de hond dus het allergrootste plezier.
Deemoedsplassen valt over het algemeen goed weg te krijgen door de hond wat in rang te laten stijgen door hem iets meer privilege's te geven, stimuleren met het doen van spelletjes waarbij de hond mag winnen, kortom, dingen waarmee je het zelfvertrouwen van de hond kan vergroten. Verder logischerwijs negeren op de momenten waarvan je weet dat de hond kan gaan plassen.
Als je deemoedsplassen echter gaat straffen kan er een probleem ontstaan wat je simpelweg niet kan doorbreken. De hond beijst zijn onderdanigheid en krijgt als reactie een straf. Dat past niet in een hondenkop, dat is een zeer debiele onbetrouwbare reactie van zijn roedelbaasje. De hond zal nog meer zijn onderdanigheid tonen, dus nog meer gaan plassen en dus nog meer straf oogsten.Zo'n situatie leidt tot onomkeerbare problemen, die overigens wel te doorbreken zijn met herplaatsing.
Vraag die voor mij blijft staan is of de hond bang is voor mensen ja of nee of bang is voor zijn baas. Als het probleem alleen angst is of extreme onderdanigheid voor zijn baas zou je er op zich een prima hond aan kunnen hebben als je de problemen goed weet aan te pakken.
Heeft de hond angst voor mensen wordt het verhaal gewoon echt heel anders en kun je van een hond van 3 gewoon geen echte enorm schokkende wonderen meer verwachten.
En dat is dus via internet niet te beoordelen, maar daar moet iemand voor met je meekijken die er verstand van heeft.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”