Sinds een aantal maanden ( hij is ruim 1 1/2) reageert Moos nogal vreemd als we een vreemde meneer tegenkomen die hem wil benaderen.
Als de man dan iets tegen hem zegt en zich naar hem toebuigt, springt Moos weg en gaat in spelbuiging liggen net alsof hij die meneer dan uit probeert te dagen tot een spelletje. Soms blaft hij er ook een of twee keer een beetje bij. Als de betreffende meneer dan nog meer pogingen doet tot aaien blijft Moos zo raar springen en spelbuigingen maken, maar laat de man nooit erg dichtbij komen.
Ik vraag dan altijd of ze Moos verder gewoon willen negeren en loop door. Dan gedraagt Moos zich weer helemaal normaal, alsof hij nergens van onder de indruk geweest is.
Een paar keer ( bij kennissen) ben ik naast Moos gaan zitten om te kijken hoe hij dan zou reageren en dan laat hij zich wel even aanraken maar duidelijk niet van harte, dus dat doe ik nu maar niet meer.
Dit gedrag met uitdagen en spelbuigingen maken doet hij overigens precies hetzelfde als we met een knuffel aan het spelen zijn, maar dan komt hij tussendoor ook dichterbij om de knuffel aan mij aan te bieden.
Op zich heb ik er niet zo'n moeite mee dat hij zich zo gedraagt bij sommige mannen (alleen bij grote mannen, vaak met snor of baard en een pet op, dus zodat je z'n gezicht moeilijk kan zien), hij hoeft zich van mij echt niet door iedereen aan te laten halen.
Alleen vraag ik me af of iemand weet wat dit gedrag betekent, en waarom hij dat doet. Het is namelijk niet de bedoeling dat hij dit gedrag ook gaat vertonen bij alle andere mensen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vreemde reactie op mannen
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Conflictvermijdend gedrag. Laat de mensen die hij zo benaderd hem wat lekker geven en verder hem negeren. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie