Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dom reu gedrag!! grrr

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ben&jessy
Actief
Contacteer:

dom reu gedrag!! grrr

Ongelezen bericht door ben&jessy »

ik wordt helemaal gek op dit moment van Ben want hij heeft een nieuwe kuur! hij rijdt heel veel op jessy. en dan voor namelijk op de momenten dat ik hem niet kan corrigeren. ik vind het echt heel vervelend dat hij dit doet. want ik vind reutjes erg leuk maar dan wel als ze zich niet te dominant proberen te gedragen. hij probeerdt jessy gewoon de baas te zijn dat snap ik wel. maar kan hij het niet op een andere manier doen?????
weet iemand hoe ik deze fase goed door kan komen? hopelijk blijft hij het niet te lang doen want ik vind het voor jessy ook niet leuk
zo ie zo wil ik ben laten helpen maar daar is ie nu nog echt te jong voor(5maanden)
trotse eigenaresse van 2 honden en 3 katten
ben en jessy
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

waarom heb je een reu gekocht? en waarom laat je hem castreren? dat dominante gedrag en dat rijen dien jij af te leren, dat hoort bij de opvoeding van je hond ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
lady dana
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lady dana »

Hallo.
misschien dat het helpt om hem op het moment dat hij dat doet hem enorm te laten schrikken.
En dan bedoel ik niet om hem een klap te verkopen of zo hoor maar klap eens heel erg hard in je handen of zo zodat hij echt heel erg schrikt.
Maar dan heb je natuurlijk wel weer dat die andere hond ook schrikt.
of laat hem schrikken door hem even in zijn zij te prikken (niet te hard natuurlijk)
gewoon zorgen dat hij schrikt als hij dat doet.
ik hoop dat je er iets aan hebt.
dana
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Hij is 5 maanden... probeer eerst nou maar eens opvoeding en leiding geven.
Groetjes Rob
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hoe oud is de andere hond?
Want ik weet wel dat hier in huis de oude mannen dat een klein tijdje goed vonden (nog iets te jong blijkbaar om te corrigeren in hun ogen) en daarna de jongeman toch flink verteld hebben dat ze daar niet van gediend waren. Zeker toen hij wat ouder werd hebben de ouwetjes hem dat wel afgeleerd. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

consequent, wanneer je het ziet, hem corrigeren, maar........het is vaak ook een natuurlijk roedel gedrag, vaak is het even en weten ze dan een rangorde, als het obssesief word, dan is het lastiger...
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Als je twee honden hebt kan je ze beter laten gaan ipv je te ergeren aan hondengedrag. Had dan geen honden genomen :roll:

Castreren om geen reden dus weer? Pfffff, mensen zoals jij moeten geen reu nemen, dat is alleen maar doodzonde als je er toch weer in gaat snijden. Geef die reu maar aan iemand die wel blij met dat beest is en neem een teefje, dat zal je vast beter bevallen want daar zitten geen ballen aan die er nog af moeten als je haar koopt :evil:

Ik kan hier heel slecht tegen zoals je merkt.

Waarom ga je die hond eigenlijk castreren ipv opvoeden?
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou nou neem een teefje zeg je maar die teefjes van mij rijden ook wat af hoor :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

twinkeltje schreef:nou nou neem een teefje zeg je maar die teefjes van mij rijden ook wat af hoor :roll:
Ik bedoel eigenlijk ook neem geen hond als je niet tegen hun gedrag kan :mrgreen:

Ik kan me zo boos maken om dit soort onzin. Mijn honden rijden op ELKAAR en IK erger me. Mens, die honden rijden niet op jou. Laat ze lekker hond zijn zeg. Wat een onzin, als je teef hier gek van wordt doet ze er wel wat aan, wat jij er van vindt is totaal niet van belang en daar had je eerder over na moeten denken voor je die hond nam, een reu van 5 maanden is zo op zijn plaats gezet door een volwassen teef.

Alleen die titel al als je een reu koopt, gadver, maargoed, het stond toch al vast dat die ballen eraf gingen zodra hij oud genoeg is, tot die tijd even doorbijten zeker. Vindt je het zelf niet een beetje triest eigenlijk? Dat je die pup koopt met in je achterhoofd dat je hem gaat castreren terwijl er vast andere waren die die hond wel gewoon lekker reu hadden laten zijn en hem hooguit bij probleemgedrag zouden castreren?

Ik zou nooit een pup geven aan mensen die al vantevoren besloten hebben hem te gaan castreren terwijl het arme ding net 8 weken is en misschien zijn hele leven probleemloos reu had kunnen zijn, zonde.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Re: dom reu gedrag!! grrr

Ongelezen bericht door bram en thijs »

ben&jessy schreef:en dan voornamelijk op de momenten dat ik hem niet kan corrigeren.
Wil je dit uitleggen?
laeken
Zeer actief

Ik raad je aan eens goed op internet te lezen wat de gevolgen voor de hond zijn, hormonaal, fysiek, mentaal en sociaal gezien, dan voel je je in ieder geval schuldig als je het zonder reden gaat doen.

Lees ook de andere topics bij medisch even en dan mn de informatieve stukjes over de gevolgen van castratie bij reuen.

Zie dit trouwens niet als een persoonlijke aanval maar als iemand die het niet kan laten voor je hond op te komen ;) Ik hoop echt dat je je inleest en in overweging neemt de hond niet standaard en zonder reden te castreren. Als het je teef is tijdens loopsheid wil ik je best helpen je reu een week uit logeren te doen, kleine moeite groot plezier voor de hond.
Laatst gewijzigd door laeken op 14 apr 2004 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja marc ik moet je gelijk geven wand er is te eerste niets doms aan een rijende reu het is eerder vreemd als hij het nooit zal proberen
trouwens mij is vroeger een keer vertelt door een fokker van pekinezen dat als honden op elkaar rijden ze elkaar erg lief vinden dus niet door dominantie zal wel een fabel zijn maar toch wij mensen rijden toch ook niet over het allegemeen maar op iedereen alleen op die we aardig vinden
Afbeelding
laeken
Zeer actief

twinkeltje schreef:ja marc ik moet je gelijk geven wand er is te eerste niets doms aan een rijende reu het is eerder vreemd als hij het nooit zal proberen
trouwens mij is vroeger een keer vertelt door een fokker van pekinezen dat als honden op elkaar rijden ze elkaar erg lief vinden dus niet door dominantie zal wel een fabel zijn maar toch wij mensen rijden toch ook niet over het allegemeen maar op iedereen alleen op die we aardig vinden
Iedere persoon met twee honden, reuen of teven of reu en teef zal vroeg of laat de honden een keer op elkaar zien rijden. Ga je daar een probleem en veel poehaa aan verbinden loop je veel kans dat de honden het als aandachttrekkerig spel gaan doen. Dan ben je verder van huis. Laat de honden dat zelf uitzoeken, dat weten ze prima op te lossen mocht er een werkelijk problemen mee hebben.

Het heeft inderdaad weinig met reu zijn te maken want veel teven doen het ook. Of het uit liefde is weet ik niet maar ik ken inderdaad teven die veel rijden en dan rustig om en om zonder dat er een grom of dreiging aan gepaard gaat. Die hondjes doen alles samen en hebben nooit problemen onderling. Daar lijkt het inderdaad ontwikkeld te zijn tot een vorm van genegenheid naar elkaar :?

Over het algemeen is het wel dominatie tonen trouwens ;)
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

MARC_S schreef:
twinkeltje schreef:nou nou neem een teefje zeg je maar die teefjes van mij rijden ook wat af hoor :roll:
Ik bedoel eigenlijk ook neem geen hond als je niet tegen hun gedrag kan :mrgreen:

Ik kan me zo boos maken om dit soort onzin. Mijn honden rijden op ELKAAR en IK erger me. Mens, die honden rijden niet op jou. Laat ze lekker hond zijn zeg. Wat een onzin, als je teef hier gek van wordt doet ze er wel wat aan, wat jij er van vindt is totaal niet van belang en daar had je eerder over na moeten denken voor je die hond nam, een reu van 5 maanden is zo op zijn plaats gezet door een volwassen teef.

Alleen die titel al als je een reu koopt, gadver, maargoed, het stond toch al vast dat die ballen eraf gingen zodra hij oud genoeg is, tot die tijd even doorbijten zeker. Vindt je het zelf niet een beetje triest eigenlijk? Dat je die pup koopt met in je achterhoofd dat je hem gaat castreren terwijl er vast andere waren die die hond wel gewoon lekker reu hadden laten zijn en hem hooguit bij probleemgedrag zouden castreren?

Ik zou nooit een pup geven aan mensen die al vantevoren besloten hebben hem te gaan castreren terwijl het arme ding net 8 weken is en misschien zijn hele leven probleemloos reu had kunnen zijn, zonde.
Ik ben het helemaal met Marc eens....
:cry: :cry:
Ik vind het erg triest, te pas en te onpas castreren mensen hun reu. Halloooo.....alsof het niks is ook. Rijden? Dominant gedrag? Markeren? Janken om een loops teefje? Hup, ballen eraf...klaar. Alsof het allemaal niks voorstelt. Je snijdt potverdorie wel in een kerngezonde hond en zorgt ervoor dat hij daardoor niet meer zichzelf is, geen natuurlijk gedrag meer vertoont. Bij mensen die bepaald gedrag vertonen hakken we toch ook hun ballen er niet af? Deden we dat soms maar :twisted:

Laat je honden vooral hond zijn. Je teef corrigeert het gedrag vanzelf wel als ze het beu is. Waarschijnlijk wordt het door jouw ergernis alleen maar erger, je reu krijgt immers ontzettend veel aandacht door zijn gedrag....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
ben&jessy
Actief
Contacteer:

oke laten we voor opstellen dat ik bewust voor een reu gekozen heb, en ik laat hem casteren omdat ik geen ras hond heb dus wil ik er absoluut niet mee fokken en er zijn al genoeg honden in het asiel. wat ik ook niet snap....waarom gaan jullie altijd uit van het ergste in een mens als ik mijn hond een keer een rot hond nou hoeft niet te beteken dat ik niet goed nadenk voor dat ik een hond neem....geen ervaring heb met honden......mijn hond moet opvoeden.......ik noem dat dit dom reu gedrag omdat ik het ook dom gedrag vindt en uiteraard moet ik hem corrigeren en hem opvoeden. dat snapt mijn achterste ook nog wel. als dit gebeurd ben ik er niet bij omdat wij op een boerderij wonen en een honden afbakering hebben gemaakt zodat ze veilig kunnen spelen. als ik dit dus zien van uit huis dan ren ik er ook heen. waar ik gewoon naar op zoek ben zijn nuttige tips. ik snap dat jullie het beste met je hond voor hebben. maar jullie DRAVEN DOOR! ik bedoel daar mee dat ik zelf nog niet eens gereageerd heb en er worden al dingen gezegt al waarom neem je geen hond en dergelijke...... ik merk aan mij zelf dat ik het nu niet zo leuk meer vind om op de andere mensen te reageren, of liever gezegt ben ik gewoon pist!. dit vind ik jammer. want ik ben een ernorme honden liefhebster en doe veel dingen met mijn honden, dus is het altijd leuk om ervaringen uit te wissel. maar ja als mij geen hond gegund wordt en dergelijke. dan is alles in eens anders....jammer.....
ben en jessy
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het is heel normaal dat honden op elkaar rijden. Het is namelijk communicatie. Op die wijze bespreken ze met elkaar wie er de baas is. Ga je hier als baas tussendoor fietsen met correctie's roep je ruzie af tussen de honden onderling. Je verstoort namelijk hun normale wijze van communicatie en dwingt ze op die wijze haast wel de boel met agressie te beslechten. Je gaat namelijk door corrigeren je bemoeien met een rangorde, die je niks aangaat. Namelijk de verhoudingen tussen de honden onderling.
Kortom, niet mee bemoeien, als de rangorde duidelijk is stopt het rijgedrag vanzelf.
Castratie lijkt me alles behalve aan de orde. Ik sluit me aan bij het commentaar wat al gegeven is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

ben&jessy schreef:oke laten we voor opstellen dat ik bewust voor een reu gekozen heb, en ik laat hem casteren omdat ik geen ras hond heb dus wil ik er absoluut niet mee fokken en er zijn al genoeg honden in het asiel.
Wij hebben 2 rashonden, waren en zijn er niet van plan om er mee te fokken. Bij 1 is dat zelfs door o.a. hd niet eens ter sprake en toch zijn ze allebei ongecastreerd. De heren zijn nu 8 en 10 jaar oud.
Vroeger reden ze wel op andere, m.n. Tagor de oudste, en dat hebben we door consequent ingrijpen afgeleerd. En geloof mij deze hond is ondanks hij een Golden Retriever is absoluut geen makkelijke hond!
Jari is op gebied van hondengedrag door Tagor opgevoed. En zoals al eerder werd aangegeven vinden volwassen honden heel lang en heel veel dingen goed van puppies totdat ze een grens bereiken (hetzij wat iritatiefactor betreft, hetzij wat leeftijd betreft) en dan wordt er even heel duidelijk gecorrigeerd. Zo ook in ons geval.
Persoonlijk vind ik dat het argument om voortplanting te voorkomen bij onze huishonden helemaal niet opgaat. Een hond houdt je vele malen makkelijker in bedwang en onder controle dan b.v. een kat. Probeer een kat maar eens op te voeden (probeer ik ondertussen al 1,5 jaar en nog doen ze wat ik niet wil :evil: ).
Wat dat betreft raad ik je toch aan om nog eens het topic over castreren te lezen en nog eens goed na te denken of het werkelijk nodig is.
Afbeelding
ben&jessy
Actief
Contacteer:

ja het castreren is werkelijk nodig want mijn honden zijn heel veel samen met twee borders(teefjes) van mijn ouders. en dan moeten ze wel gezamenlijk in een ruimte, dus ook s'nachts. en echt ik wil geen toestanden zoals de (reeds overleden) border van mijn ouders gedekt was door een herder van de buren. en die is prima afgericht ze werkt heel veel met hem (dus qua opvoeding niks aan de hand)maar het was is een fractie van een seconde en ze zaten al vast. uiteraard heeft de dierenarts kunnen helpen en zijn er geen pups gekomen maar het risico is er gewoon wel als er een loops is. dus dat is gewoon niet meer discutabel.
ben en jessy
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik dacht dat teven gemiddeld maar twee keer per jaar 3 weken lang loops zijn en dan ook nog maar 10 dagen vruchtbaar. Dus laat jij je hond castreren voor 20 dagen per jaar? :piew herstel 40 dagen want de andere teef kan op een ander tijdstip loops worden :?
Maar dit wist je van te voren die andere honden zijn niet plotseling van geslacht verandert dus waarom heb je dan gekozen voor een reu en niet voor een teef?
Mijn reu rijdt trouwens ook wel eens op onze lapjeskat 8O die draait vanzelf een keertje om en dan heeft hij een haal over zijn neus :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Eline* schreef:Ga je hier als baas tussendoor fietsen met correctie's roep je ruzie af tussen de honden onderling.
Soms kan er een situatie ontstaan waardoor je er tussendoor moet fietsen. Thijs wilde graag Bram berijden maar dat kon absoluut niet vanwege de toen zeer slechte toestand van Bram's artrose-poot. Na twee keer een duidelijk "nee" tegen Thijs te hebben gezegd was het afgelopen, ik begrijp dus niet waarom er meteen weer ballen afgehakt moeten worden.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ben&jessy schreef:ja het castreren is werkelijk nodig want mijn honden zijn heel veel samen met twee borders(teefjes) van mijn ouders. en dan moeten ze wel gezamenlijk in een ruimte, dus ook s'nachts.
heel veel samen? dus niet altijd? dan zorg je er dus ook maar voor dat er geen reuen bij een van de loopse border-teefjes zijn. had je maar geen reu moeten nemen. ja, je leest het goed.
en echt ik wil geen toestanden zoals de (reeds overleden) border van mijn ouders gedekt was door een herder van de buren.
reeds overleden en toch gedekt???? een hond met necrofilie???
maar het risico is er gewoon wel als er een loops is. dus dat is gewoon niet meer discutabel.
hoezo, niet discutabel. je laat je hond toch niet voor jouw gemak castreren. erg vreemd en gemakzuchtig klinkt het mij in de oren.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

bram en thijs schreef:
Eline* schreef:Ga je hier als baas tussendoor fietsen met correctie's roep je ruzie af tussen de honden onderling.
Soms kan er een situatie ontstaan waardoor je er tussendoor moet fietsen. Thijs wilde graag Bram berijden maar dat kon absoluut niet vanwege de toen zeer slechte toestand van Bram's artrose-poot. Na twee keer een duidelijk "nee" tegen Thijs te hebben gezegd was het afgelopen, ik begrijp dus niet waarom er meteen weer ballen afgehakt moeten worden.
En gecastreerde honden rijden vaak nog net zo hard. :roll:

Jack mag van mij gewoon niet rijden op andere honden. Even een poot op een rug leggen okee, maar tot vervelens toe er bovenop klimmen, nee. Nou probeert Jack het ook alleen maar bij 1 bepaalde hond (afgezien van loopse teven :roll: ), en die staat het dan met zijn rotte HD-heupen lijdzaam te ondergaan. Nou, dat vind ik dus niet goed.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
laeken
Zeer actief

Eline heeft het ook over honden in 1 huishouden denk ik tenminste. Wat honden buiten met elkaar doen bepaal je natuurlijk als baas, die honden hebben niks met mekaar te maken en dus is het ook niet nodig dat ze elkaar gaan berijden of domineren. Anders wordt het als het de honden zijn van een kennis bv waar je elke dag mee naar het bos moet, dan moet je ze dus weer laten gaan anders stoor je inderdaad de communicatie.

Honden met HD zoals Wuilus mogen idaar nderdaad nooit het slachtoffer van worden. Ik wordt erg pissed van eigenaars van grote reuen die niet ingrijpen. Wuilus zakt dan echt door de heupen en piept en bijt van zich af, maar wat doe je tegen een boerboel of rottie-reu?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dat castreren kan ik inkomen op deze manier, maargoed, ik blijf het erg zonde vinden.
Weet je wat het is? Het lijkt allemaal heel fel aangeval van mijn kant maar ik kan het niet als iets anders zien dan een missie om je te overtuigen misschien zoiets wat beter te overdenken. Puur omdat ik denk dat het voor veel honden gewoon jammer is het te doen zonder na te denken.

Als je gewoon die week dat de teef loops is de honden niet samen laat, dan kan de reu zijn leven reu blijven?
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

hoe sommige mensen tegen over castratie staan, weten we nu onderhand wel, daar vroeg ze ook niet eens advies over. Als iemand zijn/haar hond wil laten castreren, dan moeten ze dat zelf weten(zolang ze de voors- en tegens maar wel tegen elkaar opwegen).
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
laeken
Zeer actief

granny schreef:hoe sommige mensen tegen over castratie staan, weten we nu onderhand wel, daar vroeg ze ook niet eens advies over. Als iemand zijn/haar hond wil laten castreren, dan moeten ze dat zelf weten(zolang ze de voors- en tegens maar wel tegen elkaar opwegen).
Ja dat zeg jij. Als ze haar hond ging couperen omdat hij de kopjes van de tafel kwispeld of de stembanden ging laten weghalen omdat hij blafte zou je net zo fel meedoen. Laat ik castreren nu hetzelfde of misschien zelfs erger vinden en daarom ten alle tijden mijn mond open doen als ik denk dat het evt te voorkomen is :mrgreen:

Dus dit soort reacties voorkom je niet als je heel casual meldt dat je pup toch gecastreerd gaat worden, ik zal in ieder geval keer op keer proberen te voorkomen dat er weer een hond verminkt wordt.
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

MARC_S schreef:
granny schreef:hoe sommige mensen tegen over castratie staan, weten we nu onderhand wel, daar vroeg ze ook niet eens advies over. Als iemand zijn/haar hond wil laten castreren, dan moeten ze dat zelf weten(zolang ze de voors- en tegens maar wel tegen elkaar opwegen).
Ja dat zeg jij. Als ze haar hond ging couperen omdat hij de kopjes van de tafel kwispeld of de stembanden ging laten weghalen omdat hij blafte zou je net zo fel meedoen. Laat ik castreren nu hetzelfde of misschien zelfs erger vinden en daarom ten alle tijden mijn mond open doen als ik denk dat het evt te voorkomen is :mrgreen:

Dus dit soort reacties voorkom je niet als je heel casual meldt dat je pup toch gecastreerd gaat worden, ik zal in ieder geval keer op keer proberen te voorkomen dat er weer een hond verminkt wordt.
das jou probleem, niet die van haar toch?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

granny schreef:
MARC_S schreef:

Ja joh. Alles aan leed dat in de wereld gebeurd is niet jou probleem toch? Het is in dit geval het probleem van de hond, laat ik daar nu voor opkomen :mrgreen: Dat jij je ogen sluit of de lieve vrede wil bewaren over de rug van een hond is dus jou probleem, niet het mijne.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

MARC_S schreef:
granny schreef:
MARC_S schreef:

Ja joh. Alles aan leed dat in de wereld gebeurd is niet jou probleem toch? Het is in dit geval het probleem van de hond, laat ik daar nu voor opkomen :mrgreen: Dat jij je ogen sluit of de lieve vrede wil bewaren over de rug van een hond is dus jou probleem, niet het mijne.
Tja, ik ben het niet altijd met Marc eens maar nu dus wel. Want ik vind in veel gevallen castratie van een hond gewoon de makkelijkste weg kiezen.
En in mijn ogen heeft de vraag die werd gesteld wel degelijk te maken met het wel of niet castreren. Want de reden voor die castratie is hetzelfde als dat rijden. N.l. reuengedrag dat ze niet onder controle wil proberen te krijgen of kan accepteren. Of gewoonweg niet onder controle kan krijgen. In alle gevallen vind ik dat je je toch echt even achter de oren moet krabben of je nu wel het juiste geslacht hebt gekozen.
En laten we wel wezen een reu die duidelijk zijn plaats weet binnen een roedel zal zich wel 2x bedenken of hij een teef zal dekken.
Ken b.v. ook zat dekreu eigenaren die echt niet bij een dekking van hun eigen reu moeten blijven omdat ie dan niets doet. Door de dominantieverhoudingen tussen baas en hond.
Laatst gewijzigd door Branka op 15 apr 2004 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

ik vind castreren van honden/katten/paarden geen probleem. Als jij jou dieren niet castreert is dat je goed recht,maar ga het niet voor anderen uitmaken. :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”