Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En nu is het basta!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

~Kimske
Actief

En nu is het basta!

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Max ging echt onwijs goed in zijn gedrag, naar andere mensen, andere honden perfect! Maar vandaag; eerst komt er visite; grommen, blaffen, niet normaal, visite, die erg veel honden gewend was, vluchtte de keuken in!! Als ik zeg NEE houdt ie direct op, maar toch.... vandaag buiten, Max liep los, ander hondje ook.... max rent er heen, en hield zich voorbeeldig, braaf, was echt lief, maar ineens, Max zet zijn poot op dat hondje neer, hondje ( nog pup) kon geen kant op... Ik stond te ver er van af om te weten of de hond naar Max gromde of niet, de eigenaar liep direct weg, dus ik kon dta ook niet navragen.
Degene die op visite kwam was mijn vader, vreemd genoeg doen alle honden heel naar tegen hem, tis ook een hele forse grote man.. Maar toch...

Zo ineens..... zo onverwacht.... :cry: Het ging &*$%@( zo geweldig met Max, groeide iedere dag....

Maar goed, we willen dus met hem in gedragstherapie.... Ik vertrouw me eigen hond niet meer....

Tis zo rottig, hij reageert zo top op de clickertraining, echt.. Hij ging iedere dag vooruit....

Kan het zijn dat hij gewoon een rotdag heeft???

Wat jullie??
Afbeelding
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

dat hij gewoon zijn poot op een pup zet, is niets mis mee. Vind ik heel normaal gedrag. Daar zou ik me dan ook niet al te veel zorgen over maken.
Voor het grommen en blaffen bij bezoek zou je inderdaad een gedragstherapeut kunnen inschakelen.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het kan zijn dat hij een terugval heeft. Dat hebben herplaatshonden/asielhonden wel vaker. Hoe lang heb je Max al?

Wat was het gedrag van je vader tegenover Max? Mees vindt nieuwe mannen die op bezoek komen soms ook eng. Ik vraag bezoek vantevoren of ze de honden willen negeren als ze binnen komen, op mijn verzoek geven ze de honden na een tijdje wat hondenkoekjes. Dat gaat heel goed. Een kennis weigerde Mees te negeren en deed heel erg zijn "best" om hem gerust te stellen en te kalmeren, dat werkte volkomen averechts, Mees bleef blaffen en achteruit deinzen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Met clickertraining kun je heel veel kanten op, en niet al die kanten zijn noodzakelijkerwijs de goede. Je hond leren hoe hij snoepjes kan verdienen door jou te laten clicken is natuurlijk niet het enige waar je mee bezig moet zijn als je een hond traint, en zeker niet als het om een "lastige" hond gaat. Je moet die training echt uitdiepen en verbreden.

Verder moet je heel goed in de gaten houden dat je eigen gedrag het juiste is.

Lijkt me een heel goed idee om met gedragstherapie te gaan werken, en tevens om onder deskundige leiding te gaan trainen. Het mooiste zou zijn om deze beide zaken te kombineren.

Groetjes, Willy.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Als je dingen afvraagd waarom zoek je niet zo'n gedragstherapeut, maar dan een goeie. Of gewoon een hondenschool? Ik heb er geen ervaring mee maar vraag eens rond naar een goed iemand. En laat die eens kijken naar wat voor karakter Max heeft. Is het angst of is het gewoon een dominant ventje dat zijn omgeving naar zijn hand aan het zetten is. Of beide, of anders dan kun je een soort plan maken over hoe om te gaan met Max zonder dat je onzeker wordt over hoe hij dan wel is. En dan heb je vaste regels voor hem waar hij zich aan dient te houden, dat is voor een hond en voor jou ook prettig. Dat is iets wat ik zou doen.
En tot die tijd blijft Max gewoon in zijn mand als er bezoek komt met een kluif oid.
En hou hem maar weg bij pups, niet alle honden zijn zachtaardig tegen pups en dat hoeven ze ook niet. Pups moet je alleen laten spelen met honden die je kent zodat ze geen negatieve ervaringen opdoen, in het begin. tenminste gestoord gedrag dan, op zijn plaats zetten mag wel. in dat verband zou je ook die poot kunnen zien. Poot op een rug leggen is gewoon dominant, en dat mag die pup best weten. en een grommetje mag ook. Maar ik kan je ook niet zeggen of max nou normaal gedrag liet zien of niet. Daarom lijkt het me handig dat iemand met je meekijkt ter plaatse, twee weten meer dan 1 toch.
Met Elmas heb ik in het begin ook weleens met mijn handen in het haar gezeten hoor. ;)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: En nu is het basta!

Ongelezen bericht door Eline* »

~Kimske schreef:Max ging echt onwijs goed in zijn gedrag, naar andere mensen, andere honden perfect! Maar vandaag; eerst komt er visite; grommen, blaffen, niet normaal, visite, die erg veel honden gewend was, vluchtte de keuken in!! Als ik zeg NEE houdt ie direct op, maar toch....
Weet je Kim, het spijt me , maar ik geloof je gewoon niet. Max zijn motivatie om bezoek weg te jagen is zo groot dat hij echt niet stopt als jij Nee zegt. Zowel, waarom voelde je bezoek dan de behoefte om te vluchten in je keuken?
Begin dus als eerste maar eens een eerlijke afspiegeling te geven van de situatie, dan krijg je ook beter advies.
Laatst gewijzigd door Eline* op 21 apr 2004 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

als je trouwens je hond gelijk niet meer vertrouwt en het is echt zo dan zal je in bepaalde situwaties dat ook uit gaan stralen dan krijg je helemaal de poppetjes aan dansen
je hebt hem nu eigelijk maar zo kort je moet de tijd nemen om hem te leren kennen ook bij loslaten nog in de buurd blijfen zodat je veel beter zijn reacties kan zien anders gewoon aan de riem de hond heeft tijd nodig jou goed te leren kennen en ook anders om
en je zegt zelf al dat veel honden vreemd reageren op je pa dus straalt hij schijnbaar ook iets uit dus niet alleen jou hond doet dat mischien is hij wel wat bang voor je pa en uit angst gaan honden soms brommen of blaffen
geeft alles de tijd en een goede cursus is voor jullie denk wel goed
sterkte
Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
~Kimske
Actief

Eline* schreef:
~Kimske schreef:Max ging echt onwijs goed in zijn gedrag, naar andere mensen, andere honden perfect! Maar vandaag; eerst komt er visite; grommen, blaffen, niet normaal, visite, die erg veel honden gewend was, vluchtte de keuken in!! Als ik zeg NEE houdt ie direct op, maar toch....
Weet je Kim, het spijt me , maar ik geloof je gewoon niet. Max zijn motivatie om bezoek weg te jagen is zo groot dat hij echt niet stopt als jij Nee zegt. Zowel, waarom voelde je bezoek dan de behoefte om te vluchten in je keuken?
Begin dus als eerste maar eens een eerlijke afspiegeling te geven van de situatie, dan krijg je ook beter advies.
Dan geloof je me niet. dag eline
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

~Kimske schreef:
Eline* schreef:
Dan geloof je me niet. dag eline
Nee, ik geloof je inderdaad niet. Als je hond netjes stopt als je nee zegt heb jij namelijk geen probleem. Je verhaal slaat nergens op..hij ging tegen het bezoek te keer, niet normaal, grommen, blaffen, maar hij stopt wel als ik nee zeg..en het bezoek vlucht weg. :zwaai: Maar leuter lekker verder..Als je niet zit te wachten op goed advies moet je lekker doorgaan met het verdraaien van de werkelijkheid.
Laatst gewijzigd door Eline* op 21 apr 2004 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi,

Ik wou dat mijn hond altijd direct tot de orde te roepen was zeg! Wat een luxe. Wat ik echter niet snap: Als hij direct ophoudt met het negatieve gedrag zodra jij er iets van zegt, wat is dan eigenlijk het probleem? Dat hij zo reageert is natuurlijk niet zo leuk maar je hebt nu eenmaal een hond met nogal een verleden in huis gehaald voor zover ik begrepen heb. Als je hem zo makkelijk met je stem kunt bijsturen dan heb je daarmee toch het instrument in handen om hem gewoon veilig met mensen om te kunnen laten gaan? Dan kun je hem toch zodra hij ook maar een teken van vervelend gedrag naar bezoek laat zien hem terug roepen? Waarom vertrouw je hem dan niet meer?

Als je goede reden hebt om hem niet te vertrouwen, en niet zeker ervan bent dat je hem altijd tot de orde kunt roepen en "ongelukken" kunt voorkomen zou ik inderdaad zeker aan een gedragstherapeut denken en ook zorgen dat hij tot die tijd niet in de fout kan gaan.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven om te zeggen dat je je eigen hond niet meer vertrouwd :? Hij wil de visite wegjagen maar stopt daarmee als jij NEE zegt.....prima toch?? Dan luisterd hij toch??
En een poot boven op een andere hond/pup leggen is heel normaal honden gedrag.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Cwazi schreef:
Dank je... daar ging me avond :p:
Heb je wat te lezen toch? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Het is best een aardige topic hoor ;)
Poot op een ander beest zetten doet Plan ook. Hij kijkt dan of hij het nog doet :mrgreen:
Kimske zoek gewoon een goede school of een therapeut die Max kan bekijken want niet alleen hij maar ook jij geeft tegenstrijdige signalen :?
Jij hebt gewoon wat meer begeleiding nodig met Max dat kun je niet zo op een forum vinden.
Succes met hem :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
~Kimske
Actief

Sandro schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven om te zeggen dat je je eigen hond niet meer vertrouwd :? Hij wil de visite wegjagen maar stopt daarmee als jij NEE zegt.....prima toch?? Dan luisterd hij toch??
Dus das normaal... Das mooi! Ben wel gerustgesteld... Nog even voor de duidelijkheid, Max luyistert dondersgoed als ikw at zeg tegen hem, alleen was hij me nu sneller af dan ik, hij blafte, bezoek ging naar de keuken, terwijl ik naar Max liep, ik zei NEE en hetw as goed.

Eline, ik zou je willen verzoeken je niet meer met mij te bemoeien, je loopt toch alleen maar te mieren, en jajaja je zal het allemaal wel beter weten, het zal wel.... Je moet eens leren LEZEN voordat je je conclusie trekt....
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan prima lezen hoor..niks mis mee! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kim, niet voor het een of ander hoor: maar hoe vaak ben je nu hier al gewaarschuwd dat "we" problemen gingen verwachten..... dat je niet genoeg verstand van honden hebt om dit alleen op te lossen?!

Maar je nam het niet aan, ging er dwars tegenin en nu ineens vertrouw je je eigen hond niet meer :? Fijn, nu is straks dus de hond de dupe, omdat jij te trots (eigenwijs) was om advies aan te nemen.

Daarbij, ook van mijn kant: het verhaal klopt niet. Als Max blaft bij visite en jij zegt ''nee'', dan is er dus simpelweg geen probleem als hij direct luistert. Maar de visite vluchtte weg...... hij luistert dus niet, of jij hebt geen ''nee'' gezegd ( :roll: ).
Een hond die zo tekeer gaat en die je zo kort hebt, luistert niet naar een simpel ''nee'', DAT IS GODSONMOGELIJK!!! Ik ben al 1,5 jaar bezig met Moritz en die luistert echt niet naar 1 keer ''nee''!

Hier gaat tijd inzitten, heel veel tijd, vertrouwen en geduld. Ik hoop dat je dat hebt!!! Schakel een goede gedragstherapeut in, ga naar een uitstekende hondenschool met persoonlijke begeleiding, luister naar adviezen en wees niet zo trots (eigenwijs) om ze naast je neer te leggen, want daar is je hond de dupe van!!!

Jezus meid; ik vraag na 1,5 jaar (en daarvoor een ''probleemhond'' elf jaar lang gehad) nog steeds om adviezen!!!

Je verzet jezelf maar: niks bang voor je eigen hond! Ben jij besodemieterd! Je gaat er maar voor vechten!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Stang schreef:...... hij luistert dus niet, of jij hebt geen ''nee'' gezegd ( :roll: ).
....of de visite is niet echt gevlucht. :?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

~Kimske schreef:
Sandro schreef:
Dus das normaal... Das mooi! Ben wel gerustgesteld... Nog even voor de duidelijkheid, Max luyistert dondersgoed als ikw at zeg tegen hem, alleen was hij me nu sneller af dan ik, hij blafte, bezoek ging naar de keuken, terwijl ik naar Max liep, ik zei NEE en hetw as goed.

Nogmaals: als jij al in paniek raakt van een poot op een pup leggen, dan weet je dus zeer weinig tot niets van enig hondengedrag!!!

Dat is geen schande; wat wel een schande is, dat je het potverdorie niet toegeeft en te eigenwijs bent om Max werkelijk te helpen! HEM doe je hier schade mee, heel veel schade. Besef dat nou toch eens!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Stang schreef:...... hij luistert dus niet, of jij hebt geen ''nee'' gezegd ( :roll: ).
Ja hoor..hahahah, wie weet bestaat Max wel niet! 8O Gaat ie lekker Lin? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:
linlin schreef:
Ja hoor..hahahah, wie weet bestaat Max wel niet! 8O Gaat ie lekker Lin? :mrgreen:
het is een complot!
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ik heb het verhaal vol bewondering gelezen en de reacties ook...maar kom niet veel verder als de reacties die hier al genoemd staan. KUn je niet wat specifieker zijn over het moment dat de familie binnen kwam??? Is er wat voor gevallen, hoe klein dan ook? En grommen blaffen en te keer gaan...tja dat kan tal van oorzaken hebben. Denk dat jezelf vooral ook moet leren hoe je deze hond kunt begrijpen.

Maar om gelijk maar te roepen dat je je hond niet meer vertrouwt, vind ik erg extreem. Zeker als je vooraf vaak gewaarschuwd bent over probleem gedrag. Met een herplaats hond kun je niet altijd verwachten dat het allemaal altijd maar leuk en aardig gaat en inderdaad daarbij is een stuk ervaring wel heel erg handig. Want vluchtende familie leden bevordert het gedrag van je hond al helemaal niet. Dus ga inderdaad hulp zoeken, die ook bij je thuis komt en creëer een zelfde soort situatie zodat die gedragtherapeut het gedrag op dat moment kan analyseren.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik heb het ook gelezen, en ook de vorige topics. En volgens mij wil je veel te snel.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

~Kimske schreef:Nog even voor de duidelijkheid, Max luyistert dondersgoed als ikw at zeg tegen hem, alleen was hij me nu sneller af dan ik, hij blafte, bezoek ging naar de keuken, terwijl ik naar Max liep, ik zei NEE en hetw as goed.
Oké, dus voortaan het bezoek vragen niet naar de keuken te hollen als Max blaft. :mrgreen: Dat is voor Max natuurlijk een leuke overwinning.
heeeejj, ik blaf en het bezoek gaat ervandoor.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
~Kimske
Actief

Oke.. De bel gaat... Kim doet open. Pa loopt naar binnen. Max gromt heel zachtjes. Pa loopt woonkamer in. max gaat grommen, lip optrekken, hard blaffen. Ik sta naast me vader. Pa loopt weg, op hetzelfde moment zeg ik NEE tegen Max. Max gaat liggen...

Dat ik zei dat ik mijn hond niet meer vertrouw ging ver ja.. was met die pup net gebeurd, dus stond nog na te trillen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het ook erg jammer dat je weinig met de adviezen doet. Je schildert grote problemen af maar zodra iemand zegt dat je er wat aan moet doen en dat kost geld of tijd zeg je ineens dat je alles prima regelt zelf. Je bezoek daagt de hond uit zeg je in een ander topic, nou wat heb je met dat bezoek gedaan als ik vragen mag?
Verder heb je Max de kans gegeven dit bezoek de keuken in te jagen, dat schiet lekker op zeg.
Ik heb ook een hond die niet altijd even betrouwbaar is met bezoek maar die laat ik dus ook geen seconde de kans zulke gein uit te halen. Nu is je hond een winnaar, hij heeft het bezoek verdreven. Ik ben bang dat je hond stap voor stap achteruit gaat door je laksheid en moet Eline gelijk geven. Doe er eens wat aan. Help je hond, laat hem niet gepest worden, laat hem geen bezoek wegjagen, dat is JOUW verantwoordelijkheid. Jij moet hem beschermen tegen zichzelf en hem een andere insteek in het leven geven.

Op deze manier krijg je een hond zoals ik die heb. Ik heb haar goed gekregen door doorzetten en zeer scherp opletten, altijd. Nu kan ik bezoek ontvangen, 90% van de tijd gaat het goed, 10% van het bezoek wil ze opeten en die komen niet meer binnen. Ik heb maar 1 ruimte dus die hond gaat voor, jammer dan maar daar of in de stad afspreken.

Wuilus is als ze boos wordt heel gevaarlijk voor bezoek. Ze is (was hahaha) snel en bijt flink en vaak en ik heb daar geen controle over als ik er niet naast sta. Nee werkt voor geen meter bij een gestresste hond die gek wordt, dat kan niet. Zorg er aub niet voor dat je Max in die staat moet afleveren bij het asiel want dan is hij weg, niks meer mee aan te vangen. Jij moet het doen, niet die hond.
Afbeelding
~Kimske
Actief

Weet, je ik kap hier. Ik ben het zo godsgruwelijk zat om hier voor leugenaar te worden neergezet, wat ik ook zeg, er komt weer wat anders op, ene hele meute die met onze grote queen Eline mee huppelt, mensen, ik weet dat ik dondersgoed ben voor Max, en ik weet ook dat ik het wel degelijk goed met hem doe! Ik zie het toch zelf... Stang: na 1.5 jaar?? Ga jij eens hulp zoeken dan...

Toedeledoki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”