Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goldens, veelvraten?
Moderator: moderatorteam
Goldens, veelvraten?
Hoe komen mensen er toch in vredesnaam bij dat Goldens veelvraten zouden zijn? Wij hebben inmiddels onze 4e Golden, en geen van hen is/was een veelvraat.
Sam was gewoon een trut met eten, z'n ribben zijn ook altijd zichtbaar gebleven. Boy at meer. Ook z'n brokjes met iets meer smaak. Maar never nooit schrokkerig. Saar is, ehhhh, trut tot de tiende macht ofzo met eten. Die hoef je geen droog hondenbiscuitje te geven, want die eet ze niet. Heeft overigens wel het postuur van een veelvraat. Miep is veel dankbaarder met eten, maar eet zeker niet alles.
Nu lees ik dus ook weer dat Diesel en Boy lang niet alles eten, en zo ken ik er meer. Absoluut veruit de meerderheid van de Goldens die ik ken of gekend heb, zijn geen veelvraten. Hoe komt dit vooroordeel in de wereld dan???
Sam was gewoon een trut met eten, z'n ribben zijn ook altijd zichtbaar gebleven. Boy at meer. Ook z'n brokjes met iets meer smaak. Maar never nooit schrokkerig. Saar is, ehhhh, trut tot de tiende macht ofzo met eten. Die hoef je geen droog hondenbiscuitje te geven, want die eet ze niet. Heeft overigens wel het postuur van een veelvraat. Miep is veel dankbaarder met eten, maar eet zeker niet alles.
Nu lees ik dus ook weer dat Diesel en Boy lang niet alles eten, en zo ken ik er meer. Absoluut veruit de meerderheid van de Goldens die ik ken of gekend heb, zijn geen veelvraten. Hoe komt dit vooroordeel in de wereld dan???
- Rossi
- Zeer actief
Rossi daarentegen eet alles. Met de nadruk op alles. En hap slik weg.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd heb gedacht dat goldens alles aten. De goldens en labradors die ik ken eten alles.
Maar ja, dat zegt niks.
De ene hond en de andere verschillen nogal. Gelukkig maar.
Anders zou een rasstandaard weinig verrassingen overlaten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd heb gedacht dat goldens alles aten. De goldens en labradors die ik ken eten alles.
Maar ja, dat zegt niks.
De ene hond en de andere verschillen nogal. Gelukkig maar.
Anders zou een rasstandaard weinig verrassingen overlaten.

Groeten van Angel en Rossi.

Ik heb bij Sam werkelijk de meest kleffe dingen in m'n zak gehad tijdens de cursus, maar daar deed hij het echt niet voor. Wel voor een knuffel, daar deed hij alles voor. Zo is het ook bij Saar. Bij het 3e blokje leverworst, vind ze het wel weer genoeg geweest.Daan schreef:Hoewel hij voor lekkernijen zijn neus niet optrekt, maar ook weer niet alles doet
Zou het vooroordeel komen doordat veel goldens te dik zijn (ahum, profiel Saar ofzo

- Rossi
- Zeer actief
Nou, Stanley is wel zo'n veelvraat hoor. Als ie de kans zou krijgen, kan meneer heel wat wegslikken. Hij vreet ook echt alles (alle soorten fruit, tot aan grapefruit toe, wortel, stukje bloemkool/brocoli, een rauwe sperciboon). De rest probeer ik maar niet uit, want die goggel staat niet stil. Hij schooit er trouwens absoluut niet om, hoor. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk op stem te belonen en alleen nog op moeilijke momenten te belonen met Rodi-worst of z'n balletje.
:

- Rossi
- Zeer actief
Ja, klopt.
En brokjes ook. Welk merk, alleen droog, of vers het maakt hem niet uit.
Maar goed, het is ook wel eens lastig. Je moet er goed om denken, want anders kunnen we hem naar buiten rollen.
En de kattenbrokken staan niet meer op de grond. En zoals bij behendigheid, dan wil hij alleen worst, dus veel te snel. Probeer hem dan maar eens te temperen.

En brokjes ook. Welk merk, alleen droog, of vers het maakt hem niet uit.

Maar goed, het is ook wel eens lastig. Je moet er goed om denken, want anders kunnen we hem naar buiten rollen.
En de kattenbrokken staan niet meer op de grond. En zoals bij behendigheid, dan wil hij alleen worst, dus veel te snel. Probeer hem dan maar eens te temperen.
Groeten van Angel en Rossi.

- majelle
- Zeer actief
- biba
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik denk dat het vooroordeel de wereld in is geholpen doordat er veel goldens lopen die een paar maatjes te veel hebben (te dik zijn dus)
En daar worden dan weer allerlei excuses voor bedacht in de trant van: (ja maar de kinderen laten van alles slingeren of hond is gecastreerd,enz enz. )
Ik ben in het bezit van 4 Goldens. Waarvan 1 echt alles lust, zelfs rauwkorst, je kunt het zo gek niet bedenken of ze eet het.
Dan zijn er twee die gewoon lekker (zonder schokken) hun brokjes eten.
En dan heb ik nog zo'n pietlut, die altijd loopt te klooien met de brokken. Brokje in de mond, toch maar uitspugen, toch een nieuwe proberen je weet maar nooit, misschien smaakt ie wel anders..... nee deze is ook niet zo lekker, toch maar weer andere... en zo gaat dit eeuwig door. Vaak als de anderen zijn uit gegeten, begint ze er wel aan.
Toch zijn ze allemaal goed van gewicht, niet te dik en niet te mager.
En daar worden dan weer allerlei excuses voor bedacht in de trant van: (ja maar de kinderen laten van alles slingeren of hond is gecastreerd,enz enz. )
Ik ben in het bezit van 4 Goldens. Waarvan 1 echt alles lust, zelfs rauwkorst, je kunt het zo gek niet bedenken of ze eet het.
Dan zijn er twee die gewoon lekker (zonder schokken) hun brokjes eten.
En dan heb ik nog zo'n pietlut, die altijd loopt te klooien met de brokken. Brokje in de mond, toch maar uitspugen, toch een nieuwe proberen je weet maar nooit, misschien smaakt ie wel anders..... nee deze is ook niet zo lekker, toch maar weer andere... en zo gaat dit eeuwig door. Vaak als de anderen zijn uit gegeten, begint ze er wel aan.
Toch zijn ze allemaal goed van gewicht, niet te dik en niet te mager.
Zou het ook aan de baasjes kunnen liggen?
Ikzelf kan bijvoorbeeld heel goed een dag zonder eten. Als ik alleen ben, of druk bezig ben ofzo dan 'vergeet' ik gewoon te eten. Ik kan dus ook heel erg makkelijk de honden een dagje laten vasten. Voor Pieter (mijn ega) is dat veel moeilijker. Hij wil zelf ook altijd zijn eten en vitamientjes binnenkrijgen, en vind ook altijd dat de honden ook honger hebben.

Ikzelf kan bijvoorbeeld heel goed een dag zonder eten. Als ik alleen ben, of druk bezig ben ofzo dan 'vergeet' ik gewoon te eten. Ik kan dus ook heel erg makkelijk de honden een dagje laten vasten. Voor Pieter (mijn ega) is dat veel moeilijker. Hij wil zelf ook altijd zijn eten en vitamientjes binnenkrijgen, en vind ook altijd dat de honden ook honger hebben.

- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik ook wel hoor. Ik voer altijd op het oog. Maar er zijn ook mensen die het gewoon zielig vinden dat hun hond maar een half bekertje (ik noem maar wat hoor) krijgen. Sommige mensen vinden dat een hond ook gewoon drie keer daags moeten eten en ook wel lekker tussendoortjes mogen. Maar ja, dat moet wel binnen de perken blijven heZou het ook aan de baasjes kunnen liggen?
Hier in de buurt loopt zo'n "bijzettafel" sorry hoor, anders kan ik het niet omschrijven. Het is een golden reu en weegt zo'n 65 kg. 4 jaar oud. En zij loopt maar te drammen dat mijn honden zo mager zijn. Nee, jouw hond is gewoon ongezond dik, zeg ik dan. Maar ze vind het zo zielig om hem op dieet te zetten. Ik vind het zielig dat die hond niet meer kan rennen en spelen. Dat is pas zielig

Hier maak je trouwens wel en punt.biba schreef:Hier een golden retriever en een labrador retriever, allebei veelvraat.
Buren van ons scheren hun golden elk voorjaar

En die ziet er dus niet uit asl een lab.
Maar als een goldenpupje.
Ik hoor dat inderdaad veel, dat labjes van die veelvraten zijn, of is dat ook weer zo'n fabeltje....
Ben het helemaal met je eens hoor. Maar ehhhh, ik heb ook zo'n bijzettafel. Gelukkig geen 65 kilo... pfff... maar dat is dus juist die kieskeurige, die niks lust.Nono schreef:Hier in de buurt loopt zo'n "bijzettafel" sorry hoor, anders kan ik het niet omschrijven. Het is een golden reu en weegt zo'n 65 kg. 4 jaar oud. En zij loopt maar te drammen dat mijn honden zo mager zijn. Nee, jouw hond is gewoon ongezond dik, zeg ik dan. Maar ze vind het zo zielig om hem op dieet te zetten. Ik vind het zielig dat die hond niet meer kan rennen en spelen. Dat is pas zieligZou het ook aan de baasjes kunnen liggen?
Onder vakantie met je hond, en dan het topic Pieterpad vind je wat meer info

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mij heeft ze nooit wakker gemaakt om te vertellen dat ze honger hadbasil schreef:vertel jij dat tapaz eens! zij maakt me 's ochtends wakker omdat ze honger heeft. als ik me dan nog een paar keer wil omdraaien dan gaat ze steeds op me liggen tot ik eruit ga om eten te maken.

Wel om te vertellen dat ze heel nodig moest plassen ofzo. Als we daarna teruggingen naar bed vond Tapaz het helemaal goed hoor

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zelfs niet het koekje???Maar een koffiekopje met schoteltje kun je wel op haar rug kwijt hoor (en mag je er nog een koekje bij leggen, zelfs die zal ze niet pikken )
Bij onze honden past geen koffiekopje en schotel. Een koekje kan er wel op liggen, maar dan ligt het er niet lang. Dan is het hap sloek weg

-
- Zeer actief
- Contacteer:
En bij Miep kan er dus ook geen koffiekopje stabiel op haar rug gezet worden, gelukkig maar. En dat koekje probeer ik ook maar niet, want die vreet zij op inderdaadNono schreef:Bij onze honden past geen koffiekopje en schotel. Een koekje kan er wel op liggen, maar dan ligt het er niet lang. Dan is het hap sloek weg![]()

-
- Actief
zoals zoveel fabels in de wereld komen.............
er hoeven maar een paar mensen iets te vinden en voila het is een feit.
zo gaat dat............
en zal dat inderdaad komen door de goldens die gewoon veel te vet zijn. dat is een feit dus is een golden een veelvraat.
honden goed op gewicht die worden niet gezien.
zo is het ook met dikke mensen........die eten teveel.........en bewegen te weinig............ach hoe zou die fabel nou in de wereld komen?????
er hoeven maar een paar mensen iets te vinden en voila het is een feit.
zo gaat dat............
en zal dat inderdaad komen door de goldens die gewoon veel te vet zijn. dat is een feit dus is een golden een veelvraat.
honden goed op gewicht die worden niet gezien.
zo is het ook met dikke mensen........die eten teveel.........en bewegen te weinig............ach hoe zou die fabel nou in de wereld komen?????

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wij kunnen de theorie dat het aan de baas ligt vrij redelijk ontkrachten. Want hier lopen 1 enorme zeiksnor en 1 vuilnisvat wat eten betreft.
Tagor hebben wij bij tijd en wijlen moeten dwingen om te eten, Jari eet bijna letterlijk alles. Kwam bij Jari ook nog bij dat hij last had van zijn schildklier en dus nog minder te eten kreeg. Tegenwoordig zit hij op de juiste hoeveelheid medicijnen en is hij voor zijn doen mooi slank, heeft zelfs 'taille'. Maar ondanks hij breder toont dan Tagor (grovere poten en bredere ribbenkast) is Tagor dus wel altijd een kilo zwaarder dan Jari. Gewichten: Tagor ruim 36 kg en Jari ruim 35 kg.
En voor wat dat scheren betreft: zonde! Dan moet je geen Golden nemen, want die vacht is juist zo mooi! Zeker als ie goed verzorgd wordt.
Tagor hebben wij bij tijd en wijlen moeten dwingen om te eten, Jari eet bijna letterlijk alles. Kwam bij Jari ook nog bij dat hij last had van zijn schildklier en dus nog minder te eten kreeg. Tegenwoordig zit hij op de juiste hoeveelheid medicijnen en is hij voor zijn doen mooi slank, heeft zelfs 'taille'. Maar ondanks hij breder toont dan Tagor (grovere poten en bredere ribbenkast) is Tagor dus wel altijd een kilo zwaarder dan Jari. Gewichten: Tagor ruim 36 kg en Jari ruim 35 kg.
En voor wat dat scheren betreft: zonde! Dan moet je geen Golden nemen, want die vacht is juist zo mooi! Zeker als ie goed verzorgd wordt.

- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
hier effe 2 labradors dan en ja ze vreten alles
Basco houd ik dan ook in de gaten qua gewicht (voeren op het oog)
En Yuta ja hoor lust ook alles, zolang je het geeft want die kauwgom van de straat moet gauw los, wat ze netjes doet maar die Basco snel op zou eten
Verder hebben wij ook een golden gehad, maar die was alles behalve een veelvraat, hij kreeg maar 1 per dag eten s'avonds en dan at die nog met lange tanden, ook een koekje wou die wel, maar als je die oversloeg geen probleem hoor.

Basco houd ik dan ook in de gaten qua gewicht (voeren op het oog)
En Yuta ja hoor lust ook alles, zolang je het geeft want die kauwgom van de straat moet gauw los, wat ze netjes doet maar die Basco snel op zou eten

Verder hebben wij ook een golden gehad, maar die was alles behalve een veelvraat, hij kreeg maar 1 per dag eten s'avonds en dan at die nog met lange tanden, ook een koekje wou die wel, maar als je die oversloeg geen probleem hoor.
Sypke eet alles en doet ook alles voor eten. Mees is vrij kieskeurig. Er zijn bepaalde hondenkoekjes en brokken die hij echt niet eet. Groenten en fruit lust hij ook niet. Hij eet niet van straat en eet geen paardenpoep, kattenpoep enz. Farm Food, pens en versvlees vindt hij gelukkig erg lekker.
Laatst gewijzigd door Gast op 22 apr 2004 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.