Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in stiefgezin.
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Hond in stiefgezin.
We hebben Max nu tweeënhalve week uit het asiel.
Op zich gaat het erg goed.
Het is een lieve rustige gehoorzame hond.
Hij accepteert mij helemaal als zijn baas, en mijn kinderen en vriend tot zijn roedel.
Maar....
3 Dagen in de week wonen ook de kinderen van mijn vriend bij ons.
En nou blijkt Max mijn stiefdochtertje van 4 niet te mogen.
(hij heeft haar nu 2 maal 3 dagen gezien)
Vandaag kwamen ze weer, en meteen weer grommen naar haar, en zo'n snauw blafje.
We vertrouwen haar en hem helemaal niet samen, ook niet met ons in de kamer er bij.
Hij is vandaag ook helemaal zenuwachtig en snauwde ook naar mijn zoontje die langs hem heen stapte, en (ik let erg op zijn signalen) normaal doet hij dat niet uit het niets.
Iemand een idee om dit op te lossen.
Ik ben zo bang voor een bijt incident, en dat zou zeer vervelend zijn voor zowel haar als Max, want ik vrees dat mijn vriend Max dan niet meer accepteert.
En oja tegen de derde dag accepteert hij haar wel in de kamer maar niet dichtbij.
Op zich gaat het erg goed.
Het is een lieve rustige gehoorzame hond.
Hij accepteert mij helemaal als zijn baas, en mijn kinderen en vriend tot zijn roedel.
Maar....
3 Dagen in de week wonen ook de kinderen van mijn vriend bij ons.
En nou blijkt Max mijn stiefdochtertje van 4 niet te mogen.
(hij heeft haar nu 2 maal 3 dagen gezien)
Vandaag kwamen ze weer, en meteen weer grommen naar haar, en zo'n snauw blafje.
We vertrouwen haar en hem helemaal niet samen, ook niet met ons in de kamer er bij.
Hij is vandaag ook helemaal zenuwachtig en snauwde ook naar mijn zoontje die langs hem heen stapte, en (ik let erg op zijn signalen) normaal doet hij dat niet uit het niets.
Iemand een idee om dit op te lossen.
Ik ben zo bang voor een bijt incident, en dat zou zeer vervelend zijn voor zowel haar als Max, want ik vrees dat mijn vriend Max dan niet meer accepteert.
En oja tegen de derde dag accepteert hij haar wel in de kamer maar niet dichtbij.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vraag bij dit soort problemen deskundige hulp. Dit soort situatie's zijn via internet niet te beoordelen, mede omdat de kans op bijtincidenten inderdaad aanwezig is. Misschien kan je eens bij het asiel vragen of je daar terecht kan. Veel asiels hebben wel nazorg.
Je angst is denk ik heel terecht en wees voorzichtig in vredesnaam..een beet is zo gegeven en beschadigt het vertrouwen enorm.
Je angst is denk ik heel terecht en wees voorzichtig in vredesnaam..een beet is zo gegeven en beschadigt het vertrouwen enorm.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Oke dan zal ik maandag het assiel bellen, maar ik verwacht er niet veel van.
Toen we daar keken wisten ze ook niet veel, en toen we hem haalden werd ik ook niet veel wijzer.
Ik denk dat het de lichaams taal is van de dame, ze is totaal niet bang, terwijl de drie jongens hem gewoon niet benaderen maar hem naar zich toe roepen, ze tonen een zeker respect.
Toen we daar keken wisten ze ook niet veel, en toen we hem haalden werd ik ook niet veel wijzer.
Ik denk dat het de lichaams taal is van de dame, ze is totaal niet bang, terwijl de drie jongens hem gewoon niet benaderen maar hem naar zich toe roepen, ze tonen een zeker respect.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat ze je kunnen helpen en je kan anders zelf ook gewoon een gedragstherapeut bellen. Ik zou dit soort situatie's niet op zijn beloop laten eerlijk gezegd. 

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe oud zijn je andere kinderen eigenlijk?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Max is geen kastje waar het deurtje van klemt, dat ik hem even ga ruilen voor een beter excemplaar.Martijn schreef:Max is in ieder geval beter af om in het asiel terug te te komen met het predikaat niet bij kinderen zonder dat hij een bijtincident als strafblad meekrijgt.
Ik vertrouw hem helemaal, ik ken zijn signalen nu en weet dat hij me niet bijt (ja tenzij ik zijn vertrouwen natuurlijk overschijd, maar dat is met elk wezen zo).
Waar vindt je zo'n gedrags deskundige?
Ik denk ook dat het aan de houding van de dame ligt.
En zou ze de kans krijgen zou ze hem ook pesten, wellicht voelt hij het aan.
En mischien heeft hij moeite omdat ze "vreemd" is, omdat ze hier niet permanent woont?
Maar dat zou ook zo zijn met haar broer, toch heeft hij hem geacepteert.
Maar broer heeft respect voor hem (is wellicht niet het juiste woord) en laat hem in zijn "waarde".
Hoe oud de andere kinderen zijn? één 9 jaar en twee 6 jaar.
Oja Max is een bastaard, zijn lijf lijkt op een herder, maar dan kleiner, en zijn snuit kan ik niet goed thuis brengen.

Voor kinderen is dat moeilijk. Ik vind eerlijk gezegd dat je in een gezin met kinderen een hond moet hebben die tegen kinderen kan.yo schreef: Ik denk dat het de lichaams taal is van de dame, ze is totaal niet bang, terwijl de drie jongens hem gewoon niet benaderen maar hem naar zich toe roepen, ze tonen een zeker respect.
-
- Vaste gebruiker
Oke Martijn, ik heb het er vandaag al met mijn vriend over gehad, direkt na jouw post gelezen te hebben, en later nog eens.
Hij is het er ook mee eens dat Max geen foute hond is.
Max heeft geen problemen met kinderen in het algemeen.
Ik neem Max mee naar school, en ik ben zeer allert omdat ik Max niet goed ken, hij heeft geen moeite met de kinderen daar(wel overwegent jongens).
Hij zoekt ze niet op, maar laat zich wel aaien, zonder grom of oren achteruit.
Hij heeft vanmiddag liggen rollebollen met de drie jongens(onder een kritisch wakend oog van mij
).
Wellicht heeft ie iets tegen meisjes?
Maar dat wil ik dus uit zoeken wat er is, en als het dan nog nodig blijkt hem weg te doen dan hebben we het er nog wel over, maar nu lijkt me dat een te rigieuse reactie.
Ik vroeg al waar vindt je zo'n gedrags deskundige, weet jij of iemand anders, dat dan?
Hij is het er ook mee eens dat Max geen foute hond is.
Max heeft geen problemen met kinderen in het algemeen.
Ik neem Max mee naar school, en ik ben zeer allert omdat ik Max niet goed ken, hij heeft geen moeite met de kinderen daar(wel overwegent jongens).
Hij zoekt ze niet op, maar laat zich wel aaien, zonder grom of oren achteruit.
Hij heeft vanmiddag liggen rollebollen met de drie jongens(onder een kritisch wakend oog van mij

Wellicht heeft ie iets tegen meisjes?
Maar dat wil ik dus uit zoeken wat er is, en als het dan nog nodig blijkt hem weg te doen dan hebben we het er nog wel over, maar nu lijkt me dat een te rigieuse reactie.
Ik vroeg al waar vindt je zo'n gedrags deskundige, weet jij of iemand anders, dat dan?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.honden-gedragstherapie.nl/contact.html
Hier kan je kijken waar er zich therapeuten in je omgeving bevinden.
Het kan ook zijn dat het meisje wat angstig is voor de hond waardoor ze ander gedrag laat zien dan je eigen kinderen. Wees in ieder geval in vredesnaam erg allert en laat de twee elkaar lekker ontwijken totdat je hulp hebt gehad!
Hier kan je kijken waar er zich therapeuten in je omgeving bevinden.
Het kan ook zijn dat het meisje wat angstig is voor de hond waardoor ze ander gedrag laat zien dan je eigen kinderen. Wees in ieder geval in vredesnaam erg allert en laat de twee elkaar lekker ontwijken totdat je hulp hebt gehad!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki