Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

boom takken wel of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

boom takken wel of niet

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nu zie ik hier vaak foto s van honden met boomtakken in hun bek
en ruby knaagt er ook graag aan
maar ik weet niet beter dan dat dit slecht is in verband met splinters
klopt dit wel
of is dit helemaal niet zo erg
bvd :roll:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een verse twijg of tak is geen probleem, want die is nog groen en elastisch. Wilgentakken zijn zelfs wel gezond, want dan trekken de honden die bast eraf en daar zit een stofje onder wat blijkbaar goed voor ze is.
Is het echter gedroogd hout/oud hout, dan kan je daar splinters van krijgen en dat is inderdaad heel gevaarlijk.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Er hoeft niets te gebeuren, maar als je hond een tak in z'n bek heeft en dan ergens blijft steken, kan de tak er bij z'n schouder weer uitkomen. Of bij z'n oog, of niet. Het letsel kan varieren van een klein wondje tot een dode hond. Als je hond vaak op de takken kauwt, kan hij splinters in zijn bek krijgen, die eventueel ontstekingen kunnen veroorzaken. Ik heb wel eens over een hond gelezen, waarbij een splinter door zijn kop 'reisde' en er bij z'n oog weer uitkwam.
Let wel, het hoeft niet, het KAN. Uiteraard zullen er honderden honden zijn, die al jaren dagelijks met stokken spelen en waar nog nooit iets mee gebeurd is.
Een tak is altijd een risico. Een bal is veel veiliger, tenminste als 'ie niet te klein is en van goed materiaal is gemaakt.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ik pak het altijd af , niet omdat het splintert want dat doet vers hout niet . Maar omdat ik bang ben dat ze er mee gaan rennen, en ergens tegen aan knallen . Dan komt de stok er bij z'n nek weer uit :kotz:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

of dat mensen takken voor de hond weggooien kan vervelend neerkomen kan als de hond daar achteraan gaat zich in het gehemelte boren.
Net als tennisballetjes, ik vind dat erg griezelig heb ooit eens gezien dat er een hond in is gestikt en dat was niet mooi......... :jank:
Achteraf heeft de dierenarts laten zien hoe je die er weer uit zou kunnen drukken maar een hond in ademnood is vaak niet erg geneigd om mee te werken.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

fijn die andwoorden ik blijf dus gewoon maar de takken uit ruby haar bekkie halen
ook al rent ze er niet mee
maar die splinters zijn al erg genoeg
ook graaft ze trouwens veel wortels van bomen uit om te kluiven
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat Kaya hier gewoon met takken sjouwt en ook soms achterna rent. Ik ken de risico's, maar woon in een omgeving met veel bomen (bos/park), dus er is eigenlijk geen beginnen aan. Plus dat Kaya het prachtig vindt!!! Ik kijk wel uit met gooien dat ik niet bovenop haar koppie gooi of zo hoog dat ze moet vangen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik gooi hier ook gewoon met takken. Cindy is helemaal gek van takken, stenen, ballen en alles wat je in je bek kan houden. DRAMA!!
Maar ja, er zitten gevaren aan. Cindy houdt gelukkig wel altijd de tak in het midden vast, dat scheelt wel. En als ik gooi dan gooi ik de tak horizontaal, dan heeft het minder kans om recht in de grond te komen.
In de zomer gooi ik ze ook in het water, altijd leuk.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni krijgt het absoluut niet!!! Ze pakt ze aan einde vast en struikelt erover, met alle gevolgen van dien!

In het water krijgt ze het wel om op te halen, dan pakt ze het wel goed vast en laat ze hem meteen los als ze uit het water is
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe is ook helemaal gek van takken.
Alleen ken ik iemand van wie de hond dus een tak in zijn strot heeft gekregen en dood is gegaan, en de hond van mijn tante had hetzelfde en dat is allemaal maar net goed gegaan.

een gewaarschuwd mens telt voor twee denk ik dus maar zo.

Dus houd ik het beperkt, en gooi ik alleen met grote takken, die ze altijd in het midden vastpakt.

Apollo interreseert het totaal niet :roll:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sypke is gek op stokken. Ze mag er van mij mee spelen. Natuurlijk zal er wel eens iets engs gebeuren met honden en stokken, maar dat gebeurt met kinderen en fietsjes en volwassenen en auto's ook.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

sypke schreef:Sypke is gek op stokken. Ze mag er van mij mee spelen. Natuurlijk zal er wel eens iets engs gebeuren met honden en stokken, maar dat gebeurt met kinderen en fietsjes en volwassenen en auto's ook.
Als je een keer gezien hebt wat een simpel stokje kan aanrichten in de keel van een kind wordt je net zo panisch als ik. 8O Zo'n groot gapend gat waar het bloed uitgutst, zodat het bloed met golven uit die mond komt, en op het nippertje naast de luchtpijp. 8O 8O

Mijn dochter heeft er na een week vloeibaar voedsel gelukkig niks aan over gehouden, maar mijn hond mag dus simpelweg *niet* rennen met stokken in zijn bek.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mijn honden mogen dus niet met takken spelen, maar ze mogen wel een takje knagen, mits het een groene tak is.
Gooien en spelen met takken vind ik dus wel doodeng.
Maar ik haal speciaal af en toe verse wilgentakken om op te knagen. :mrgreen: En dan gewoon in de tuin, onder supervisie. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
zoe
Zeer actief

Ongelezen bericht door zoe »

jip007 schreef:Ik pak het altijd af , niet omdat het splintert want dat doet vers hout niet . Maar omdat ik bang ben dat ze er mee gaan rennen, en ergens tegen aan knallen . Dan komt de stok er bij z'n nek weer uit :kotz:
Dat is de reden waarom ze hier nooit maar dan ook nooit met stokken mogen spelen!!
groetjes van Joke
poot van Tender
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier staan gelukkig van die berken met die hele dunne hangende takken. Daar spelen wij altijd mee daar kan echt niks mee gebeuren.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

balou mag van mijn ook haast nooit met dikke takken spelen.
balou gaat ze verpulveren en uiteindelijk loopt ze er van te spugen.
ook heeft zij altijd als ze gaat knagen an die stokken dathet in de gehemelte gaat zitten.
gister heeft ze dus ff een stok gehad in het bos en vandaag is het behoorlijk spugen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier mogen ze nooit met stokken spelen... balletjes wel...ze moeten toch iets hebben om mee te spelen en het risico van een stok in de keel met rennen vind ik bij mijn honden groter dan een bal die ze tussen hun kiezen houden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:Hier staan gelukkig van die berken met die hele dunne hangende takken. Daar spelen wij altijd mee daar kan echt niks mee gebeuren.
zeg nooit "nooit" ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Harrie speelt gelukkig niet met stokken. Wij hebben hem dat ook niet geleerd. Hij doet het maar met zijn ballen.
Wel wil hij op zijn laatste ronde wel eens een stok "dragen". Hoe groter hoe mooier.
Dan zeg ik tegen hem "doe eens goed in je mond". Hij legt hem dan neer en dan moet ik hem goed in zijn bekkie doen (in het midden zonder uitsteeksels).
Zo trots als een pauw is hij dan en op een gegeven moment legt hij hem dan weer neer.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

De hond van mijn vriendin heeft een paar weken terug een nogal pijnlijke en 'dure' aanvaring gehad met een tak die recht in zijn keel bleef steken.
Zij waren duizenden euro's kwijt, aan een hersteloperatie.
En toch laat ik mijn hond nog met takken sjouwen. :?
Waarom?
Hij 'draagt' graag iets . Maar laat het net zo makklijk ver in de struiken liggen als er iets lekkerder ruikt.
Verderop pakt hij wel weer een nieuwe tak.
wij hebben balletjes geprobeert, en apporteerblokken, maar het gevolg is dat wij alles mogen ophalen, omdat we het zonde vinden.
Wij gooien niet meer met takken, alleen nog maar met twijgjes en denneappels.
Dan komt diesel terug met een tak die naast het twijgje of de denne-appel
ligt. Het is iets wat voor hem leuk is, en toch een risico blijft.
Net als loslopen. Dat risico neem ik ook. Zodat hij een leuker leven heeft.
Djura
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Djura »

Djura krijgt van ons geen tak. We hebben laatst van de dierenarts gehoord, dat dat de nr. 1 is van ongelukken met honden.
Onze hond die rent nogal graag en ik ben dan bang dat de tak in zijn bek blijft zitten of erger.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan heeft het ook een keer gehad. Hij rent met een tak, struikelt en heeft de tak in zijn keel. Gelukkig viel het achteraf allemaal mee, maar ik wil het gewoon liever niet. Probleem is dat ook onze honden altijd wat in de bek willen hebben. Maar wij gooien het liefst met de bal.
Ik vind het ook doodeng :?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”