Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wordt zo moe van dat geknok..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mirandab
Vaste gebruiker

Ik wordt zo moe van dat geknok..

Ongelezen bericht door Mirandab »

Ik heb 4 honden
3 mechelaars en 1 cocker. (3 reuen en 1 teef )
Nou hebben mijn jongste en oudste mechelaar reu regelmatig mot.
Nee niet een klein beetje maar behoorlijk..
Ik weet wel hoe het komt. Oudste reu wint het lichamelijk niet van mijn jongste. Zit 13 kg lichaamsgewicht verschil tussen. Maar de oudste wil natuurlijk wel geestelijk de baas blijven...
Nou laat de jongste inmiddels 2.5 ook het kaas niet meer van zijn brood vreten dus gaat de partij wel met hem aan..
Tot nu toe heb ik nog niet heeeel veel schade gehad. (gisteravond is de jongste het slechtste uit de strijd gekomen. 1 dik voorpoot en aan de andere poot ook een behoorlijke plek.
Uit laten vechten heb ik ook al is geprobeerd maar ze stoppen echt niet. De oudste gaat maar door. En blijft steeds opnieuw het gevecht aan gaan omdat hij het niet wint.. Ik ben echt bang als ik het echt uit laat knokken dat de schade niet te overzien is..
Normaal zijn we met zijn tweeen (man en ik) maar gisteravond stond ik er alleen voor.
De enige oplossing is toch maar weer gescheiden uit gaan laten... Ik had zo gehoopt dat het gewoon goed zou blijven gaan.. maar nee helaas. :?
Hebben jullie met meerdere honden hier ook wel eens last van ?
Ik word er inmiddels wel een beetje verdrietig van :cry:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Mijn twee teven (heb ook een reu, maar die houdt zich meestal afzijdig) vechten ook geregeld. Ook ik weet niet precies wat ik ermee aan moet.
Wij denken er over om de jongste teef te herplaatsen, omdat het vechten mogelijk niet over gaat. Ik heb haar inmiddels op een heprlaatssite gezet en ik wacht het af. We zien het aan, eigenlijk wil ik haar liever niet kwijt. Sinds de laatste vechtpartij gaat het ook wonderlbaarlijk goed tussen de dames.

Als ze bij jou zo vechten (ik begrijp dat ze met zijn drieen vechten?) en daar niet mee ophouden, zou ik er een deskundige bijhalen en anders misschien ook denken aan herplaatsing....
AfbeeldingAfbeelding
Mirandab
Vaste gebruiker

Nee het gaat voornamelijk tussen mijn oudste en jongste mechelaarreu
Mijn teefje is de andere mechelaar.
De cocker is ook een reu. Maar die houdt zich verder afzijdig.
De jongste reu Rover is inmiddels aardig volwassen aan het worden en die gaat de partij gewoon aan.. ipv dat hij ervoor wegloopt.
Maar ja wat betreft kracht en grote wint hij het.
Op het moment dat het aardig bepaalt is en de oudste ligt onderop. En ik heb ze na een tijd van elkaar af, dan kan de oudste en dus de kleinste het niet hebben en begint opnieuw het gevecht.. Het gaat momenteel echt om leven en dood.
:roll:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mirandab schreef:Nee het gaat voornamelijk tussen mijn oudste en jongste mechelaarreu
Mijn teefje is de andere mechelaar.
De cocker is ook een reu. Maar die houdt zich verder afzijdig.
De jongste reu Rover is inmiddels aardig volwassen aan het worden en die gaat de partij gewoon aan.. ipv dat hij ervoor wegloopt.
Maar ja wat betreft kracht en grote wint hij het.
Op het moment dat het aardig bepaalt is en de oudste ligt onderop. En ik heb ze na een tijd van elkaar af, dan kan de oudste en dus de kleinste het niet hebben en begint opnieuw het gevecht.. Het gaat momenteel echt om leven en dood.
:roll:
Als het echt om leven en dood gaat zou ik het niet verder afwachten maar een keuze maken in het belang van de honden. Waarschijnlijk makkelijk gezegd van mij en ik bedoel het niet zo, maar ik denk dat dit uit kan lopen op een drama als het zo serieus is. Je kunt niet altijd de honden gescheiden houden. Je loopt toch een keer het risico dat het mis gaat lijkt mij, maar misschien schat ik dat verkeerd in, dat kan ook natuurlijk.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pffff, moeilijk. Ik kan je weinig advies geven maar vind wel dat je dat ook wel had kunnen zien aankomen, 3 reuen en 1 teef is een explosieve situatie met mechelaars. Doe je verder wat met de honden? Wordt ermee gewerkt, gaan ze lekker veel en lang naar buiten? Honden die opgekropte energie hebben vertonen sneller dit gedrag dan honden die extreem bezig zijn gedurende de dag.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Vind drie reuen en een teef ook een wat vreemde combinatie. Als het vechten al zover is dat het om leven en dood gaat lijkt me de keuze niet zo moeilijk, je hond heeft er meer aan om naar een goed huis herplaatst te worden dan zich dood te vechten. :?
Mirandab
Vaste gebruiker

Met de jongste wordt gesport in de IPO.
Mijn oudste heeft ook 5 jaar in de sport gelopen. Maar kon niet meer ivm gebitsproblemen.
Teef is geholpen dus concureren om haar doen ze zeker niet..Ik heb altijd meerdere reuen en 1 teef gehad (andere combi) . Nooit problemen gehad. De spaniel is ook een reu en dat is nooit een probleem geweest.
Verder worden ze uitgebreidt uitgelaten en krijgen ze om beurten genoeg aandacht..

Ik zal ze meer uit elkaar moeten houden.. Ben er misschien nu wel te makkelijk in. Lekker met ze vieren ravotten in het park. Maar dat gaat dus regelmatig mis. Dat zullen we moeten scheiden. Verder zijn ze nooit met zijn vieren tegelijk los in huis. Het gaat ook 9 van de 10 keer prima. Maar als dan die 1 x per 2 a 3 weken de bom barst is het behoorlijk mis en gebeurt het dus als hierboven. Het is dus gelukkig nog geen dagelijkse kost.
Ik ben bang dat als je de boel echt gaat scheiden wat ik het eerste jaar ivm zelfstandigheid van de honden wel altijd heb gedaan dat je dan helemaal zón jaloezie verhaal gaat krijgen en dat ze dan echt elkaar om de havenklap in de haren zullen vliegen.
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

misschien is het niet de oplossing maar constant knok in huis is dus ook een probleem.

honden scheiden wakker je het volgens mij alleen maar aan want als ze dan de kans krijgen is dus echt het hek van de dam.

een muilkorf voor beiden honden.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

En hoe ga je zelf om met de wisseling van de rangorde in de roedel. ik moet zeggen dat ik zelf problemen ermee heb gehad toen mijn iets oudere hond, die er eerst was op zijn plaats werd gezet door een nieuwkomer. Dus onbewust probeerde ik dat te voorkomen. Dat was dus niet juist. Vanaf het moment dat ik me dat realiseerde en daar ook daadwerkelijk rekening mee ging houden ging het beter. Soms doe je het onbewust. maar het heeft wel veel invloed. Misschien speelt er bij jou ook wel zoiets?
Mirandab
Vaste gebruiker

Op zich heb ik niet zo veel moeite met de wisseling..
Alleen kan de jongste een totale wisseling in de rangorde denk ik nog niet aan tussen zijn oren. Ik heb het ook al een paar keer echt door laten gaan maar het stopt echt niet.. omdat er geen winaar uit de strijd komt. Misschien naarmate de jongste ouder wordt dat hij het dan over kan nemen.
Hij is groot en sterk maar op zich niet dominant genoeg om de baas in huis te zijn..
Hij is ook vaak niet de beginner, dat is dus de oudste... Die het nodig vind om de jongste op zijn plek te zetten. Maar dat pikt de jongste ook niet..
Lastig he :roll:
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Als de jongste een hogere rang nog niet aankan, is hij dus nog niet geschikt om deze hogere rang te krijgen. Ik zou de oudste steunen. Het heeft geen nut een hond te steunen die nog niet in rang is gestegen, want juist daardoor worden de aanvallen van de ander (rechtmatige ranghogere) feller.

Je geeft zelf aan dat de oudste constant begint en de jongste niet. Dat wil volgens mij zeggen dat de oudste nog steeds een hogere rang heeft, ook al lijkt het anders. Met de jongste doe je nu IPO, met de oudste niet meer. Het lijkt mij dat hij jaloers is dat hij als ranghogere niet meer mag. Probeer een alternatief te vinden voor de oudste, zodat hij ook wel eens alleen met jou of je man iets kan doen (alleen speuren, misschien?).
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”