Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe..
Moderator: moderatorteam
-
PoohPie
- Actief
Hoe..
Hoe kan ik mijn hondje leren dat de fretten en de katten geen speelgoed zijn??
Ik ben vanaf het begin af aan al bezig met nee roepen of foei.. het ging een klein tijdje goed , omdat ik verhuist was en daar geen fretten liepen alleen katten.
Hoe kan ik haar nou zonder al te boos te worden , leren dat het gewoon niet kan wat ze doet??
Ik ga dr geen hele dagen opsluiten (de fretten lopen de hele dag los) er moet toch een manier zijn??
Ze luisterd verder perfect!!! Ze kan zoveel commando's , dat vond ze leuk om te leren , maar dit moet afgeleerd worden.
Wie heeft er een goede tip??
Ik ben vanaf het begin af aan al bezig met nee roepen of foei.. het ging een klein tijdje goed , omdat ik verhuist was en daar geen fretten liepen alleen katten.
Hoe kan ik haar nou zonder al te boos te worden , leren dat het gewoon niet kan wat ze doet??
Ik ga dr geen hele dagen opsluiten (de fretten lopen de hele dag los) er moet toch een manier zijn??
Ze luisterd verder perfect!!! Ze kan zoveel commando's , dat vond ze leuk om te leren , maar dit moet afgeleerd worden.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
PoohPie
- Actief
-
PoohPie
- Actief
- Roos
- Zeer actief
Dit heb je al eens eerder gevraagd een paar maanden terug.
Je hebt toen ook antwoord gekregen: de fretten opsluiten bv. of de fretten in een andere ruimte los laten lopen.
Maar wat heb je tot nu toe geprobeerd dan? Behalve nee en foei roepen?
Afleiden met lekkers en belonen voor goed gedrag lijkt mij de enige manier om dit af te leren, maar of het voor 100 % gaat lukken betwijfel ik. Terriers en terrierkruisingen zijn nogal vasthoudend wat dit soort dingen betreft.
Je hebt toen ook antwoord gekregen: de fretten opsluiten bv. of de fretten in een andere ruimte los laten lopen.
Afleiden met lekkers en belonen voor goed gedrag lijkt mij de enige manier om dit af te leren, maar of het voor 100 % gaat lukken betwijfel ik. Terriers en terrierkruisingen zijn nogal vasthoudend wat dit soort dingen betreft.

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Een kruising terrier en kleine beestjes die rondhollen.... Weet je wel zeker dat het spelen is? Ik zou ze in ieder geval nooit alleen laten, je kan een hond met jachtinstinct niet leren nooit meer achter wegrennende beestjes aan te rennen. Misschien wel zolang jij er bij bent, maar het enige wat je de hond dan leert is dat het wel mag als je weg bent. Hier is geen oplossing voor, behalve de dieren apart houden als je er niet bent. Jij had het natuurlijk leuker gevonden als ze allemaal gezellig met elkaar om zouden gaan, maar dieren blijven dieren.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Dan is de oplossing erg simpel. De fretten weg, of in ieder geval niet lof met je hond. Een foxterrier werd (wordt) gebruikt om de vos acherna te gaan in de grond. Je hondje bestaat voor 75% uit raseigenschapen die gecreert zijn voor de jacht op kleine beesten. Waarom zou je bij je hond deze mate van stress (onderdrukking jachtinstinct) willen veroorzaken wanneer het makkelijk te vermijden is.PoohPie schreef:het is een kruising vader is shih tzu met fox terrier en moeder is boerenfox..
ze is eigenlijk net een jachthond , kruipt alle holen in graaft ook eigen holen en pakt de fretten en de katten
en het is niet kwaad bedoeld , ze wil alleen maar spelen , maar ze is te groot en te lomp 8O
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
PoohPie
- Actief
Ik heb dit hondje pas 3 maanden , en dat ging over bullie en ruzie met de fretten om de voerbak , dat is middels opgelost.Roos schreef:Dit heb je al eens eerder gevraagd een paar maanden terug.
Het lijkt idd heel makkelijk , maar de fretten kunnen nergens anders los.. vandaar dat ik om een oplossing kom vragen.
Als het wel een mogenlijkheid was geweest was ik hier niet om komen vragen.
-
PoohPie
- Actief
Het is zeer zeker echt alleen spelen, ze wil er gewoon vriendjes mee worden.Chatterbox schreef:Een kruising terrier en kleine beestjes die rondhollen.... Weet je wel zeker dat het spelen is? Ik zou ze in ieder geval nooit alleen laten, je kan een hond met jachtinstinct niet leren nooit meer achter wegrennende beestjes aan te rennen. Misschien wel zolang jij er bij bent, maar het enige wat je de hond dan leert is dat het wel mag als je weg bent. Hier is geen oplossing voor, behalve de dieren apart houden als je er niet bent. Jij had het natuurlijk leuker gevonden als ze allemaal gezellig met elkaar om zouden gaan, maar dieren blijven dieren.
Alleen laten met de fretten doe ik zowieso nooit , een ongelukje zit in een hele kleine hoek.
Zodra we weg gaan worden de hondjes in het halletje gezet tot we terug zijn , er is bijna altijd wel iemand thuis dus dat is geen probleem gelukkig.
Ze hoeven echt niet allemaal lief tegen elkaar te doen , hoewel het idd wel leuk zou zijn.
- Joyce
- Zeer actief
Ik snap dat je een oplossing zoekt, alleen voor dit probleem is helaas geen oplossing. Je hebt een hondje met een ongelooflijk jachtinstinct. Die kan je gewoon niet alleen los laten met een heleboel fretten. De fretten kunnen toch vast als jij weg bent, of de hond in een bench of in een andere kamer. Als je verschillende dieren hebt moet je soms dingen doen die wat minder leuk zijn om ze te beschermen. Dit had je vooraf moeten bedenken, dan had je misschien kunnen beslissen om toch maar geen hond te nemen of om een andere oplossing te zoeken.
- Joyce
- Zeer actief
Misschien moet je wat boeken over hondengedrag gaan lezen, honden spelen altijd met een reden. En jouw hond vindt de fretten heus niet lief en schattig en knuffelbaar. Vroeg of laat gaat het fout en dan raken of je fretten of je hondje gewond. Ga alsjeblieft niet proberen om iets onmogelijks aan je dieren te veranderen, wees eerlijk tegen jezelf en tegenover je dieren!PoohPie schreef:
Het is zeer zeker echt alleen spelen, ze wil er gewoon vriendjes mee worden.
-
PoohPie
- Actief
We hebben al 2 honden en 5 katten en die lopen vrolijk samen met de 17 fretten dus het kan zeker wel , en ik dacht dat ik nog altijd degene was die kon zien of mijn hond aan het spelen is of ze op wil vreten.
Honden spelen met een reden , ja omdat ze ze leuk vind. Logish toch..Het gaat er niet om dat er een probleem is met weg gaan en de hond loslaten , de fretten lopen hier de hele dag los.. en de honden ook..
maar ik zoek het zelf wel uit , bedankt voor de moeite.
Honden spelen met een reden , ja omdat ze ze leuk vind. Logish toch..Het gaat er niet om dat er een probleem is met weg gaan en de hond loslaten , de fretten lopen hier de hele dag los.. en de honden ook..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wahahaha.. ja de mijne ook... ze zien achter katten jagen ook als een spelletje dat ze ze daarna willen opvreten.. wa's dat dan??? daar neem ik ook mijn maatregelen voor ze komen hier in de buurt niet los...PoohPie schreef:Honden spelen met een reden , ja omdat ze ze leuk vind. Logish toch..Het gaat er niet om dat er een probleem is met weg gaan en de hond loslaten , de fretten lopen hier de hele dag los.. en de honden ook..
dan had je misschien een ander ras moeten nemen... geen jachthond...
apart houden niet bij elkaar doen... da's het enige wat ik kan verzinnen iets afleren wat in z'n genen zit.. is heel moeilijk en dat hoeft ook niet dat weet je als je een ras of kruising van die rassen neemt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
linlin
zeker je eerste terriertje?PoohPie schreef:We hebben al 2 honden en 5 katten en die lopen vrolijk samen met de 17 fretten dus het kan zeker wel , en ik dacht dat ik nog altijd degene was die kon zien of mijn hond aan het spelen is of ze op wil vreten.
ik denk dat het kwartje pas bij jou zal vallen als het eerste moordpartijtje heeft plaatsgevonden.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
en daar hoef je echt niet lang op te wachten hoor...linlin schreef:zeker je eerste terriertje?PoohPie schreef:We hebben al 2 honden en 5 katten en die lopen vrolijk samen met de 17 fretten dus het kan zeker wel , en ik dacht dat ik nog altijd degene was die kon zien of mijn hond aan het spelen is of ze op wil vreten.
ik denk dat het kwartje pas bij jou zal vallen als het eerste moordpartijtje heeft plaatsgevonden.

- Roos
- Zeer actief
Weet je zoek het lekker zelf uit dan. Ik kom toch met ideeën/oplossingen en daar reageer je weer niet op (net als de vorige keer).PoohPie schreef:Ik heb dit hondje pas 3 maanden , en dat ging over bullie en ruzie met de fretten om de voerbak , dat is middels opgelost.Roos schreef:Dit heb je al eens eerder gevraagd een paar maanden terug.
Het lijkt idd heel makkelijk , maar de fretten kunnen nergens anders los.. vandaar dat ik om een oplossing kom vragen.
Als het wel een mogenlijkheid was geweest was ik hier niet om komen vragen.
Ik vroeg je hoe je het tot nu toe had aangepakt namelijk.
Veel succes verder.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
PoohPie schreef:We hebben al 2 honden en 5 katten en die lopen vrolijk samen met de 17 fretten dus het kan zeker wel , en ik dacht dat ik nog altijd degene was die kon zien of mijn hond aan het spelen is of ze op wil vreten.
Ik mag toch voor de hond en de fretten hopen dat je snel zal inzien waarom het draait. Een hond die helemaal gek wordt van zijn driften kan na een gefrustreerde periode link uit de hoek komen.
Ik hoop dat je dit nooit mee maakt.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
Gast
-
Terra
Fretten en terriers zijn beiden beesten die van nature ´gebouwd´ zijn om te jagen. Beiden hebben ook de eigenschap om het jagen er als een soort spelletje uit te laten zien. Zeker de periode voor het werkelijke jagen.
In principe vinden honden alles wat in hun natuur ligt leuk om te doen. Ook jagen. Dus jouw hondje vindt het leuk om te ´spelen met zijn prooi´, betekent nog niet dat je fretten veilig zijn. En als jouw hondje één van de fretten pijn doet, kan jouw hondje nog wat akeligs verwachten.
Ik snap dat je naar een oplossing zoekt waarop beide soorten samen kunnen leven, maar ik vind het wel jammer dat je dezelfde vraag in dit topic stelt zonder te reageren op alle mensen die je adviezen geven.
Vrienden van ons hebben twee katten, drie honden en vijf fretten. Die hebben een grote kooi voor de fretten gebouwd, waarin ze kunnen slapen en eten en naar boven en beneden lopen. Maar één keer per dag doen ze ze los, en gaan alle andere beesten even naar een andere ruimte.
Als jij als argument gebruikt dat je niet genoeg ruimte hebt om een speciale frettenkamer te maken, dan heb je niet goed doordacht je beesten aangeschaft. Maar daar kun je nu niets meer mee, dus moet je een oplossing zoeken, en daar vraag je hulp bij. Prima. Maar neem dan ook de adviezen aan van alle mensen hier, dat het een keer mis kan (zal) gaan. En wees dat voor, want jij bent verantwoordelijk voor dat die beesten in één ruimte zijn, dus ook voor het anticiperen en voorkomen van ernstige gevolgen.
Succes ermee, en laat ons weten wat je gaat doen!!!
In principe vinden honden alles wat in hun natuur ligt leuk om te doen. Ook jagen. Dus jouw hondje vindt het leuk om te ´spelen met zijn prooi´, betekent nog niet dat je fretten veilig zijn. En als jouw hondje één van de fretten pijn doet, kan jouw hondje nog wat akeligs verwachten.
Ik snap dat je naar een oplossing zoekt waarop beide soorten samen kunnen leven, maar ik vind het wel jammer dat je dezelfde vraag in dit topic stelt zonder te reageren op alle mensen die je adviezen geven.
Vrienden van ons hebben twee katten, drie honden en vijf fretten. Die hebben een grote kooi voor de fretten gebouwd, waarin ze kunnen slapen en eten en naar boven en beneden lopen. Maar één keer per dag doen ze ze los, en gaan alle andere beesten even naar een andere ruimte.
Als jij als argument gebruikt dat je niet genoeg ruimte hebt om een speciale frettenkamer te maken, dan heb je niet goed doordacht je beesten aangeschaft. Maar daar kun je nu niets meer mee, dus moet je een oplossing zoeken, en daar vraag je hulp bij. Prima. Maar neem dan ook de adviezen aan van alle mensen hier, dat het een keer mis kan (zal) gaan. En wees dat voor, want jij bent verantwoordelijk voor dat die beesten in één ruimte zijn, dus ook voor het anticiperen en voorkomen van ernstige gevolgen.
Succes ermee, en laat ons weten wat je gaat doen!!!
- kirstenroos
- Vaste gebruiker
wij hebben dus inderdaad 3 honden, 2 katten en 5 fretten.
1 van de 3 honden kan goed met de fretjes en die laten we er ook gewoon bij..
de andere 2 en de katten kunnen niet bij de fretten.
de oplossing is dus gewoon als je de fretten los hebt lopen de andere beesten even in een andere ruimte.
zo doen wij het al 5 jaar en we hebben geen problemen.
ik begrijp dat jij je fretten altijd los laat lopen??
heb je niet de mogelijkheid om een grote kooi of kooien voor ze te maken??
en was het niet handig geweest om even te checken of je nieuwe hondje wel bij de fretjes kon??
maarja...das altijd achteraf.
ik vraag me ook af of je het voor elkaar krijgt om het hondje bij de fretjes te laten zonder dat er grote moordpartijen gebeuren.
mijn advies is dus: gewoon een grote kooi of kooien maken/kopen en ze per dag een aantal uur los laten lopen en je hondje even in een andere ruimte.
succes in ieder geval!
1 van de 3 honden kan goed met de fretjes en die laten we er ook gewoon bij..
de andere 2 en de katten kunnen niet bij de fretten.
de oplossing is dus gewoon als je de fretten los hebt lopen de andere beesten even in een andere ruimte.
zo doen wij het al 5 jaar en we hebben geen problemen.
ik begrijp dat jij je fretten altijd los laat lopen??
heb je niet de mogelijkheid om een grote kooi of kooien voor ze te maken??
en was het niet handig geweest om even te checken of je nieuwe hondje wel bij de fretjes kon??
maarja...das altijd achteraf.
ik vraag me ook af of je het voor elkaar krijgt om het hondje bij de fretjes te laten zonder dat er grote moordpartijen gebeuren.
mijn advies is dus: gewoon een grote kooi of kooien maken/kopen en ze per dag een aantal uur los laten lopen en je hondje even in een andere ruimte.
succes in ieder geval!
onder de fundering van je werk ligt het strand

- Roosje
- Zeer actief
Re: Hoe..
Onze Mo had de neiging om aldoor in de wangen of achterpoten van Dot te hangen. Dot was machteloos toen ze dat deed. Ik heb haar toen dezelfde behandeling gegeven. Telkens wanneer ze in de wang of aan een achterpoot van Dot hing deed ik hetzelfde bij haar. Het was snel afgelopenPoohPie schreef:Hoe kan ik mijn hondje leren dat de fretten en de katten geen speelgoed zijn??
Roosje

-
linlin
Re: Hoe..
1. mo is geen terriertje.Roosje schreef: Onze Mo had de neiging om aldoor in de wangen of achterpoten van Dot te hangen. Dot was machteloos toen ze dat deed. Ik heb haar toen dezelfde behandeling gegeven. Telkens wanneer ze in de wang of aan een achterpoot van Dot hing deed ik hetzelfde bij haar. Het was snel afgelopen![]()
2. dot is geen fretje.
- Roosje
- Zeer actief
Wat moet ik hiermee 8O 8O 8Olinlin schreef:1. mo is geen terriertje.Roosje schreef: Onze Mo had de neiging om aldoor in de wangen of achterpoten van Dot te hangen. Dot was machteloos toen ze dat deed. Ik heb haar toen dezelfde behandeling gegeven. Telkens wanneer ze in de wang of aan een achterpoot van Dot hing deed ik hetzelfde bij haar. Het was snel afgelopen![]()
2. dot is geen fretje.
Omdat er een aantal ervan uitgaan dat Terriers en Fretten absoluut geen combinatie zijn, betekent niet dat iedereen dat klakkeloos moet aan nemen en daarom hun mond maar moeten houden.
Honden kunnen goed leren om met anderen dieren om te gaan, ook Terriers. Poezen b.v spreken een heel andere taal dan honden maar wanneer honden ermee opgegroeid zijn gaat het heel vaak goed. Ook Terriers. We hebben vroeger een Engelse Bullterrier gehad, die van pup af regelmatig begroet werd door een poesje uit de buurt tijdens het wandelen. Hij heeft nooit problemen gehad met poezen, terwijl wij geen poes hadden.
Wanneer je niet open blijft voor nieuwe dingen dan blijf je steken in vooroordelen, zoals Fretten en Terriers kunnen niet met elkaar opschieten, ho wee wie hier durft aan te twijfelen!
Wie weet misschien heeft ze wat aan deze tip al is Mo geen Terrierje en Dot een Fret.
Trouwens Franse Bulldoggen zijn gebruikt om ratten te vangen
Roosje

-
CopyKid
- Vaste gebruiker
Het heeft zoals steeds weinig zin om te generaliseren. Ik ken jouw hond niet, dus kan ik ook niet oordelen of hij enkel wil spelen. Met terrierbloed door zijn adertjes is alleen de kans vrij groot dat hij vroeg of laat zijn tandjes in de fret zet (of omgekeerd...). Ik ben ook absoluut geen fretkenner, maar vraag me anderzijds wel af hoe fijn die fretten het vinden om als speelgoed gebruikt te worden. Lijkt me een redelijk stresserend bestaan. Wat ik wel weet is dat een kat ook vaak eerst een kwartiertje met een muis speelt alvorens het onfortuinlijke ding richting maag en darmkanaal verdwijnt. Heel plezant om te zien ook hoe zo'n muis doodsangsten uitstaat, terwijl een kattepoot het ondertussen halfverlamde beestje door het luchtruim slingert. Gelukkig is het maar om te spelen.
CopyKid
CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
- ~Angela~
- Actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
oke dan ook ik had ooit een jr terier
en in die tijd was ik ook fokker van cavia s
en had 6 konijnen
als pup heb ik de hond steeds heel eff laten snuffen aan het spul
niet te lang wand dan wilde hij spelen en dat spelen van een pup is nog al grof
dit heb ik langzaam opgebouwt en als hij te hart wilde gewoon geleerd zachtjes he naar een hoop geduld en blijfen opletten ging het goed
toen hij ogeveer een jaar was kon alles gewoon constand los bij elkaar
dus ook met teriers is het mogelijk
en de hond was heus geen mietje wand buiten wilde hij wel konijntjes vangen enz
en in die tijd was ik ook fokker van cavia s
en had 6 konijnen
als pup heb ik de hond steeds heel eff laten snuffen aan het spul
niet te lang wand dan wilde hij spelen en dat spelen van een pup is nog al grof
dit heb ik langzaam opgebouwt en als hij te hart wilde gewoon geleerd zachtjes he naar een hoop geduld en blijfen opletten ging het goed
toen hij ogeveer een jaar was kon alles gewoon constand los bij elkaar
dus ook met teriers is het mogelijk
en de hond was heus geen mietje wand buiten wilde hij wel konijntjes vangen enz
-
PoohPie
- Actief
hey , bedankt voor de tips!
Leuke foto ook ja , heb ik ook mee gemailt.
Het is al iets minder.. maar ze heeft nu ook 2 vaste speelmaatjes..
Polleke .. een dametje van ook niet zo heel oud , die gaat er helemaal voor liggen , dus valesca hoeft er niet achteraan te rennen dus geen stres..
en harley , de voor ons af en toe nog agressieve fret , die speelt ook fijn met valesca.
ik zal op jullie woorden letten , het kan natuurlijk altijd dat er iets gebeurt , we letten goed op.
Leuke foto ook ja , heb ik ook mee gemailt.
Het is al iets minder.. maar ze heeft nu ook 2 vaste speelmaatjes..
Polleke .. een dametje van ook niet zo heel oud , die gaat er helemaal voor liggen , dus valesca hoeft er niet achteraan te rennen dus geen stres..
en harley , de voor ons af en toe nog agressieve fret , die speelt ook fijn met valesca.
ik zal op jullie woorden letten , het kan natuurlijk altijd dat er iets gebeurt , we letten goed op.
- Roosje
- Zeer actief
Ik ben het met je eens dat een fretje veel kwetsbaarder is. Het baasje van Valesca beseft dat ook en vraagt daarom naar tips hoe ze het best zo'n enthousiast pup kan leren omgaan en voorzichtig te zijn met de fretjes. En ik reageerde met een tip, waar ik veel aan had om Mo's enthousiasme in te tomen.Martijn schreef:
Ik vind je ik een goede tip maar voor een andere situatie.
Als je op gedrag gaat wachten om hetzelfde met het hondje te doen is het fretje al stuk.
Valesca is een pup van 5 maanden, met pup streken, op deze leeftijd moeten pups nog bijgebracht worden hoe ver ze kunnen gaan, wat kan en niet kan. Ik heb begrepen dat tot nu toe niets gebeurd is en de fretten Valesca zelfs op zoeken om te spelen. Maar het blijft opletten met zo'n pup.Martijn schreef:Dat heeft deze hond al geleerd maar dat is een dun laagje beschaving over een keihard jachtinstict. Het hondje hoeft zich maar heel even te vergissen en het fretje ligt in stukken.Honden kunnen goed leren om met anderen dieren om te gaan, ook Terriers.
Ik heb begrepen dat het tot nu toe goed gegaan is en de fretten nog geen pijn gedaan zijn, maar dat ze zo'n pup zo goed mogelijk wil leren om te gaan met de fretten. Ze laat ze nooit alleen met elkaar er is altijd toezicht wanneer ze bij elkaar zijn.Martijn schreef:Het hondje hoeft zich maar heel even te vergissen en het fretje ligt in stukken.
De beste manier om een hond leren om te gaan met andere soortige dieren zoals fretten is om van pups af eraan te laten wennen en kennis mee te laten maken.PoohPie schreef:Alleen laten met de fretten doe ik zowieso nooit , een ongelukje zit in een hele kleine hoek.
Zodra we weg gaan worden de hondjes in het halletje gezet tot we terug zijn , er is bijna altijd wel iemand thuis dus dat is geen probleem gelukkig

-
PoohPie
- Actief
Roosje heeft het goed begrepen 
De fretten zoeken idd ook haar op om te spelen , en ze is vandaag 3x in dr fl**** gebeten omdat de fretten geen zin hadden.
Vandaar dat ik al zei , misschien heb ik te vroeg om hulp geroepen , de fretten geven het zelf ook aan als ze niet willen , en daar heeft valesca vrede mee..
ze gaat dan in haar mand liggen (mede omdat ze net gebeten is) en laat ze met rust tot ze naar haar komen.
het gaat eigenlijk gewoon goed nu.. de fretten piepen niet tijdens spelen (hebben ze eigenlijk nog nooit gedaan omdat ze voorzichtig is)en valesca doet rustig.
En daarbij , Valesca is eigenlijk meer bezig met de andere honden als met de fretten
De fretten zoeken idd ook haar op om te spelen , en ze is vandaag 3x in dr fl**** gebeten omdat de fretten geen zin hadden.
Vandaar dat ik al zei , misschien heb ik te vroeg om hulp geroepen , de fretten geven het zelf ook aan als ze niet willen , en daar heeft valesca vrede mee..
ze gaat dan in haar mand liggen (mede omdat ze net gebeten is) en laat ze met rust tot ze naar haar komen.
het gaat eigenlijk gewoon goed nu.. de fretten piepen niet tijdens spelen (hebben ze eigenlijk nog nooit gedaan omdat ze voorzichtig is)en valesca doet rustig.
En daarbij , Valesca is eigenlijk meer bezig met de andere honden als met de fretten