Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dieprvriesvoeding warm maken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Dieprvriesvoeding warm maken?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Mag het nu wel of niet ?

Ik dacht dat het de bedoeling was om rauw te geven. Geef ik tenminste zo.
(Duck)

Lees op het ander forum iemand die het wel in de microgolfstopt en dan goed omroert.

Sanneke

Dit haalde ik van een site over Poedels :

Moet er nog water aan de Rodi Kompleet worden toegevoegd voordat de hond het krijgt?
Als de Rodi is ontdooid, doet u de portie in de bak van de hond en giet daar een flinke scheut heet water over.
Heeft u een boiler dan laat u die even goed heet lopen en gebruikt daar een flinke scheut van.
Zelf kook ik altijd het water omdat water uit een geiser niet voldoende heet is.
Daarna roert u het geheel met vork goed door elkaar en als dat is gedaan, moet het geheel er uitzien als gehakte spinazie waar het vocht nog in zit.
Voel nog even of de temperatuur van de Rodi nu lekker warm is en geef het dan aan de hond.
Voegt u geen water toe dan is het te droog en te koud voor de hond en zal hij buikpijn of diarree krijgen.

Ontdooien / opwarmen in de magnetron kan ook, maar probeer dit eerst uit want veel honden willen geen voedsel uit de magnetron eten.

Is Rodi compleet hetzelfde als voedsel van Duck ??
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou ik laat het altijd gewoon ontdooien, dan is het niet te koud als ze het krijgen, opwarmen doe ik het niet echt, ja als het idd nog een beetje koud is wat warm water erover heen maar meer niet.
Ontdooien in de magnetron doe ik ook niet echt :? Gewoon s'avonds op tijd uit de vriezer halen en dan is het de volgende dag gewoon goed ontdooid ;)
Duck is trouwens niet hetzelfde als Rodi ;) het is wel beide een versvleesvoeding.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt om vers vlees te ontsdooien in de magnetron, maar daar wordt je bepaald niet vrolijk van. Heel je huis stinkt dan naar het vlees en die lucht trekt de eerste uren niet weg.

Volgens mij is het grote onzin dat je vers vlees moet verwarmen. Wat ze wel ooit zeggen is dat je bij honden die nog geen vers vlees gewend zijn wat kokend water er over heen kunt gieten. Maar als de hond eenmaal gewend is aan dit voedsel is dat niet meer nodig.

Zelf haal ik het vlees minstens 12 uur vantevoren uit de vriezer en laat het in de koelkast ontdooien. De honden krijgen het vlees direct uit de koelkast (dus best koud maar wel volledig ontdooid) en ze hebben nog nooit gereageerd met diarree of wat dan ook. Tara heeft zelfs nog nooit diarree gehad.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Gerd@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerd@ »

Kastor heeft tijdelijk op lamshart met rijst gezeten, ik ontdooide het altijd in de koelkast. Als ik het dan aan de hond gaf deed ik het eerst even in de magnetron zodat de kou eraf was. Het was dan niet warm ofzo, maar ook niet ijskoud. Je kunt het natuurlijk ook wat eerder uit de koelkast halen, maar dat vergat ik meestal. En als ik het niet vergat dan zat de hond er de hele tijd naar te kijken en te piepen. Stiekem uit de koelkast halen lukte ook niet, dus dan maar in de magnetron.
Groetjes Gerd@

Afbeelding
en een poot van Spikey & Kastor
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Wanneer een hond voor het eerst vers vlees eet kan je het inderdaad even opwarmen. Dan komen er (voor de hond :mrgreen: ) lekkere luchtjes vrij en is de overgang van brokken (gekookt) naar rauw vlees ook minder groot (ook al vind ik dit laatste persoonlijk een beetje onzin). Dit opwarmen/koken mag je gerust de eerste dagen blijven doen, maar daarna moet het absoluut stoppen. De reden dat wij vers vlees geven is omdat alle vitaminen/mineralen en enzymen juist bewaard blijven door het rauw te geven. Het verse vlees kan WEL opgewarmd worden tot lichaamstemperatuur (37 graden) zonder nadelige gevolgen mits dit NIET in de magnetron gebeurt. Een magnetron werkt met straling en dit is echt fataal voor een hoop voedingsstoffen (vooral hitte gevoelige vitaminen zoals E verliezen dan hun werking). Gewoon lekker rauw geven ;) .

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

als je het kookt is de hele bedoeling van versvlees naar de knoppen.
de goeie voeding stoffen zijn weg gekookt, het natuurlijkvet van het vlees is gestolt en de natuurlijk vitamine(die niet tegen hitee bestndig zijn) zijn ook weg
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”