Cyber denkt als ik een foto maak, dat hij meteen op zijn achterste moet gaan zitten
Dus dat was nog een leuk karwei afgelopen middag

... wat ik even had uitgesteld en heb eerst de makkelijkste genomen.... Duncan dus.
Duncan heeft staan geleerd op de les.
We moesten de hond daar vanuit zithouding, idd eerst met iets lekkers voor de neus in je rechterhand laten staan en je linkerhand met de bovenkant van je hand tegen de onderkant van de buik van de hond leggen. En dan het commando staaaaaannnnnn zeggen.
Dat staaaaaaaannnnn moest echt even lang aangehouden worden zodat de hond wist dat hij moest blijven staan en daarna kwam dan blijf.
Ook de bovenkant van je hand onder de buik had een reden. Dit was dat de eigenaar niet de neiging kreeg om al dan niet per ongeluk in de buik te knijpen als de hond weer wilde gaan zitten.
Dit een aantal malen herhalen en daarna het zonder snoepje op beloning van de stem doen.
Willen jullie echt weten hoe het nou met Cyber ging
OKEY 2 foto's van Duncan gemaakt toen kwam Cyber.
Cyber blijf...
Cyber gaat zitten
Nee niet zitten
Ik leg de camera weg loop naar Cyber en breng hem in de sta stand... draai me om en zeg blijf, pak de camera op, draai me om, Cyber zit weer.
Wederom naar Cyber gelopen en het zooitje herhaald, draai me om en daar staat Cyber... me zo heeel zielig aan te kijken alsof ik hem alle hoeken van de grasmat had laten zien.
Uit ervaring weet ik dat ik geen blije hondenfoto van hem dan kan maken dus commando vrij gegeven
Dan maar proberen of ik een mooie aktiefoto kan maken. Hij staat mooi voor de lens... ik zeg blijf en meteen zakt ie weer op zijn zwarte derriere GRRRRR
Nog maar weer eens naar hem toegelopen. In de stahouding gezet en warempel... meneer bleef staan en keek redelijk vrolijk.
Duncan erbij... zucht... nee van jou heb ik al een foto... Duncan kom... Cyber denkt dat hij inene ook Duncan heet dus komt vrolijk meegewaggeld.
Duncan afgelegt... Cyber laten staan en snel een foto gemaakt.... en mezelf erbij voornemend dit de volgende keer toch maar weer te doen als Jan erbij is (de 1e foto is samen met Jan gemaakt die hield toen Cyber een bal voor)