Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in "stand"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Hond in "stand"

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Naar aanleiding van de Keurings topic ben ik benieuwd hoe jullie je honden in stand hebben laten staan.
En ik ben vooral benieuwd naar degene die hun hond daarin niet getraind hebben (zoals ik :mrgreen: )

Ik heb het eerst geprobeerd om Sandro te lokken met een koekje maar dat is niet handig. Hij draaide steeds naar mij toe.
Toen heb ik hem hier buiten op het plein aan een lantarenpaal geknupt en ben gaan wachten.
Aangezien het hier stikt van de katten kun je ervan op aan dat binnen 30 sec. een kat voorbij holt.
En dan snel "klik" en klaar is kees.
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 12 jun 2004 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

ik ga volgende week zaterdag naar een speciale kynologische dag voor de jeugd :ok: Ik hoop daar veel te leren over in stand zetten enzo.

Meestal laat ik Nanni in stand zetten door mijn vriendin. Ik kan Nanni dan roepen, zodat ze mooier staat.
OP de foto hieronder zag ze net een hondje voorbij lopen :mrgreen: Klik snel foto genomen dus :p:
Afbeelding
Owja nog even wat. Nanni heeft ongeveer 10 shows gelopen bij haar vorige bazin(nen?) Ze is dus echt een showhond. Dat gefrutsel vind ze allemaal wel best :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jidde op 11 jun 2004 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou ik heb van alles gedaan maar het wil nog niet lukken ze kijken me aan of ik gek ben :jank:
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Je moet ze natuurlijk niet TE lekkere koekjes geven, dan gaat geheid 1 van de achterpoten weer een stap naar voren. :mrgreen:

Maar een koekje werkt prima, en door dat te doen ook het commando STA aanleren ;), zo kan ik Lara op mijn gemakkie alleen doen. Ik zet haar neer en zeg dat ze moet blijven en dat doet ze ;)

Dit is Vidar de eerste keer door ons in stand gezet, 8 weken oud ;)
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Eerst liet ik mijn vriend Bikkel vasthouden en dan legden we een piepegel voor hem neer waar ie net niet bij kon en dan probeerde ik een foto van de zijkant te maken. Maar dat lukte niet want mijn vriend werd meegesleept en dan had ie de piepegel en ging erbij liggen.

Toen heb ik hem aan een paal vastgebonden en toen ging mijn vriend voor hem staan hem laten kijken naar de piepegel en ik van de zijkant foto's maken.
De rollen omdraaien kan niet want mijn vriend kan absoluut geen foto's maken, hij doet niet eens zijn best
En ach ik zit nog wel op ringtraining :twisted: ;)
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Met Thijs naar buiten gelopen, blijf + goed zo + blijf + goed zo+ liefff + goed zo + blijf + goed zo+ lieff+ etc. Hij begreep er geen zak van. En Bram stond lekker op de achtergrond te snuffen 8) 8) 8)

En toen was de foto klaar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou, in stand stond Kaya niet, wel geprobeerd, maar ze verzette toch haar poten steeds een beetje en haar staart bleef zieligjes omlaag hangen :mrgreen:

Maar ik heb haar gewoon mee het terras opgenomen, neergezet en blijf gezegd :? :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan krijg ik nooit in "stand" of hoe dat ook maar heet,( dat moet dan een toevals treffer zijn) Odin keek naar de baas die sprak tegen hem 8)
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ik kreeg ooit de tip om te beginnen met qyan (toen hij nog pup was) om de poten te verzetten terwijl hij ana het eten was.
2x geprobeerd, maar uh, als ik eet wil ik ook niet gestoord worden.
later hebben we het gewoon zo geprobeerd, dus ik verzet zijn poten, terwijl mijn moeder aandacht trekt, maar dat werkte ook niet.
ook mijn trainer die al menig wereld kampioenscahp heeft gewonnen met haar dober krijgt qyan niet in stand.
dussuh, wij hebben het op gegeven en zijn tot de conclusie gekomen dat we het beide niet leuk vinden.
qyan keek alsof ie geslacht werd, dus laat maar ;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als ik bij Wuilus een velletje van haar buik pak of daar kriebel blijft ze stokstijf staan ;) Dan zeg ik STA! en dat kan ze.
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik ben nog steeds aan het prutsen. :jank: :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Erg leuk om te lezen hoe iedereen dat doet!!!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Rossi schreef:Ik ben nog steeds aan het prutsen. :jank: :mrgreen:
ha ha nou ik ga het morgen ook weer proberen hoor.
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Cyber denkt als ik een foto maak, dat hij meteen op zijn achterste moet gaan zitten :mrgreen:
Dus dat was nog een leuk karwei afgelopen middag :jank: :mrgreen: ... wat ik even had uitgesteld en heb eerst de makkelijkste genomen.... Duncan dus.

Duncan heeft staan geleerd op de les.
We moesten de hond daar vanuit zithouding, idd eerst met iets lekkers voor de neus in je rechterhand laten staan en je linkerhand met de bovenkant van je hand tegen de onderkant van de buik van de hond leggen. En dan het commando staaaaaannnnnn zeggen.
Dat staaaaaaaannnnn moest echt even lang aangehouden worden zodat de hond wist dat hij moest blijven staan en daarna kwam dan blijf.
Ook de bovenkant van je hand onder de buik had een reden. Dit was dat de eigenaar niet de neiging kreeg om al dan niet per ongeluk in de buik te knijpen als de hond weer wilde gaan zitten.
Dit een aantal malen herhalen en daarna het zonder snoepje op beloning van de stem doen.

Willen jullie echt weten hoe het nou met Cyber ging :mrgreen:
OKEY 2 foto's van Duncan gemaakt toen kwam Cyber.

Cyber blijf... Cyber gaat zitten
Nee niet zitten
Ik leg de camera weg loop naar Cyber en breng hem in de sta stand... draai me om en zeg blijf, pak de camera op, draai me om, Cyber zit weer.
Wederom naar Cyber gelopen en het zooitje herhaald, draai me om en daar staat Cyber... me zo heeel zielig aan te kijken alsof ik hem alle hoeken van de grasmat had laten zien.
Uit ervaring weet ik dat ik geen blije hondenfoto van hem dan kan maken dus commando vrij gegeven

Dan maar proberen of ik een mooie aktiefoto kan maken. Hij staat mooi voor de lens... ik zeg blijf en meteen zakt ie weer op zijn zwarte derriere GRRRRR
Nog maar weer eens naar hem toegelopen. In de stahouding gezet en warempel... meneer bleef staan en keek redelijk vrolijk.
Duncan erbij... zucht... nee van jou heb ik al een foto... Duncan kom... Cyber denkt dat hij inene ook Duncan heet dus komt vrolijk meegewaggeld.

Duncan afgelegt... Cyber laten staan en snel een foto gemaakt.... en mezelf erbij voornemend dit de volgende keer toch maar weer te doen als Jan erbij is (de 1e foto is samen met Jan gemaakt die hield toen Cyber een bal voor)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hihi, nou dat valt nog niet mee, hoor. Van mij mag ie lekker zelf weten hoe die staat, maar dit is tot nu toe nog wat gelukt is.

Afbeelding

:zwaai:
Toby......
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Toby...... »

de eerste 2 foto's van toby hebben we sta geprobeerd mijn vriend houd hem aan de riem maar snappen deedt hij het niet en hij staat ook niet zo vrolijk als hij normaal is ...staart naar beneden enz ..dus ben ik gaan spitten en heb er nog 2 oudere foto's bijgedaan

Isaiah is een ander verhaal dat zijn gewoon foto's die ik tegen kwam toen ik toby zijn foto's zocht ...nieuwe foto's maken gaat niet omdat zoals jullie weten isaiah in april overleden is :cry2:

En van tottie heb ik er geen foto's bijgedaan omdat ik geen goede kon vinden en mevrouw gisteren toen ik haar riep voor de foto zo snel kwam aanrennen en in spagaat ging dat ze meteen mank liep dus heb ik niet geprobeert ook nog haar te laten staan (dit wil ik vandaag wel ff proberen als ze nu weer gewoon loopt) :ok:
Afbeelding

R.I.P. Isaiah van de Weronahut
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Als je een foto van je hond wilt maken, terwijl hij niet geleerd heeft om te blijven staan, heb je drie mensen nodig.
1: deze houdt de hondt vast, eventueel aan de riem.
2e: iemand die de aandacht van de hond vraagt door er een eindje voor te staan met bijvoorbeeld een speeltje.
3e: de fotograaf.
zo krijg je het beste resultaat.
Zo heb ik onderstaande foto gemaakt.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Afbeelding
oops
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jidde

Elmar schreef:Als je een foto van je hond wilt maken, terwijl hij niet geleerd heeft om te blijven staan, heb je drie mensen nodig.
2e: iemand die de aandacht van de hond vraagt door er een eindje voor te staan met bijvoorbeeld een speeltje.
Afbeelding
Welke teef is dit, geen teef toch van Mar?
Toby......
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Toby...... »

jip007 schreef:Afbeelding
oops
:I :I :I
Afbeelding

R.I.P. Isaiah van de Weronahut
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

jidde schreef:
Elmar schreef:Als je een foto van je hond wilt maken, terwijl hij niet geleerd heeft om te blijven staan, heb je drie mensen nodig.
Afbeelding
Nee, dit is Xilla niet, maar een iets jonger teefje. Qarmen de Defilé du Paradis.
jidde

Elmar schreef:
jidde schreef:
Afbeelding
Nee, dit is Xilla niet, maar een iets jonger teefje. Qarmen de Defilé du Paradis.
Ik dacht al, deze heeft geen Ando-kop :mrgreen:
ik vind het een supermooie teef van bouw! Dat ranke, niet dat groffe bouw
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik breng op shows altijd mijn eigen honden voor , ben geen professioneel handler maar doe wel mijn best ik oefen niet zo vaak moet ik bekennen maar ga wel naar ringtraining met ze en betasten en zo leer ik ze wel meestal staan ze in één keer goed en moet ik enkel ze stil laten staan en dat valt niet altijd mee :mrgreen: ik kan ijn eigen honden redelijk voorbrengen vindik zelf, maar ben dus geen professioneel handler die mindere aspecten van zijn hond kan verbegren of en de goede aspecten naar voren kan laten doen komen wat natuurlijk constant gebeurt in de showwereld. maa rik ben lerende ;)
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Bij mij ging het precies hetzelfde als bij Miranda. Dan kun je voor Cyber Roma lezen en voor Duncan Scooby :mrgreen:
Echt in stand zetten, lukt me dus niet bij die monsters van mij :twisted: ;)
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Cindy blijft netjes staan als ik haar het commando 'staan' geef.Alleen staat ze dan gewoon en niet echt in stand.
Jody weet ook heel goed wat het commando 'staan' inhoudt,maar die gaat negen van de tien keer op haar kont zitten zodra ik wegloop om de foto te kunnen maken :roll: Ik ben dus meestal wel ff bezig als ik een foto van haar wil maken waarop ze staat :p: In de 'keurtopic' staat ook een foto van haar waar ze in het water staat.Dat was een toevalstreffer waarbij ze gewoon uit haar eigen zo mooi stond :-D
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”