Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie kent dit?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

wie kent dit?

Ongelezen bericht door whoopy »

vanochtend liep ik zoals iedere ochtend met whooper en orbis buiten en als eerste lopen we dan altijd de vast ronde waar ze ook altijd hun behoefte doen. nu stond er op het grasveld waar ik altijd langs loop een busje op het gras. whooper durfde dus niet meer verder te lopen. hij stond helemaal gespannen en op scherp zeg maar, met zijn staart strak tussen zijn benen. later ging hij zitten maar doorlopen ho maar. best lastig want aan de andere hand loopt een husky te trekken die alleen maar verder wil :mrgreen: ik heb me daar dus een partij debiel staan doen en vrolijk staan de springen (pffff half 7 smorgens :mrgreen: ) om de aandacht van whooper op mij te richten en ja hoor uiteindelijk liep hij enigszinds zacht blaffend en mompelend verder.

pas liep ik naar de hei en toen deed hij ook al zo raar tegen een cadaverton je weet wel zo'n groen ding waar een cadaver onderligt. lelijk dat hij er tegen deed en met een boog er omheen.

wie kent dit gedrag?
Laatst gewijzigd door whoopy op 23 jun 2004 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Hoe oud is wooper?

Akira heeft het ook weleens zij is nu 7 maanden. Dan klopt er iets niet of staat er iets anders dan dat zij gewent is. Staart omhoog een woefen zeg mar. Ik loop meestal naar het voorwerp toe en begin er mee te spelen. Conan helpt daar ook bij en zo komt akira dan uiteindelijk ook en merkt ze dat het niet eng is
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Hoe oud is wooper?

Akira heeft het ook weleens zij is nu 7 maanden. Dan klopt er iets niet of staat er iets anders dan dat zij gewent is. Staart omhoog een woefen zeg mar. Ik loop meestal naar het voorwerp toe en begin er mee te spelen. Conan helpt daar ook bij en zo komt akira dan uiteindelijk ook en merkt ze dat het niet eng is
whooper is 13 maanden ;) alleen had whooper zijn staart echt tussen zijn benen en tsja om nou met een bestelbusje te gaan spelen...... :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
morah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door morah »

Onze Golden heeft dit ook. Als op de wandeling iets staat of ligt wat er normaal gezien nièt ligt, is het direct het staartje tussen de poten, en met een héle grote boog en met een vaart eromheen.
Ik probeer dit er ook uit te krijgen, door naar het voorwerp toe te gaan samen met haar, en haar te laten merken dat het haar niet zal aanvallen of zo. En dan gelijk belonen met een koekje ! Maar de eerstvolgende keer dat er weer iets ànders ligt of staat kan je weer opnieuw beginnen.
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

.....mijn jongste Boxer had het gister nog, met het rondje door het bos stonden er ineens zomaar, werkelijk uit het niets opgedoken, 5 grote ronde monsters, mijn jonge Box ging eropaf....en deinsde terug...grommen en schijn aanvallen.....en ineens ging ze erop af want de reu ging er gewoon tegenaan staan plassen :mrgreen: ........ja zulke gevaarlijke monsters waren het blijkbaar niet :mrgreen: .....oh ja waren gewoon hooibalen, die ze er net neergelegd hadden :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tja, volgens mij is het gewoon angst/onzekerheid: hij kent iets niet, het komt bedreigend over en dan krijg zo'n reactie (of een andere).

Kaya heeft dat ook gehad met de eerste sneeuwpop die ze in d'r leven zag 8O :N Bij haar zat er ook wel iets van nieuwsgierigheid in, dus heel voorzichtig naar voren, maar haar hele lichaam stond klaar om een spurt te nemen :mrgreen:

Tegenwoordig wordt ze eerder wat ''agressiever'' en gaat ze enorm staan blaffen naar hetgene wat ze vreemd vindt :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam doet het ook met rare dingen die er normaal niet zijn.

ik ga er idd dan juist naartoe alsof er niks aan de hand is en loop er eerst een aantal keer langs en dan ga ik erbij staan kijken of mijn neus bloed
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit mee heb gemaakt met mijn andere honden. ik had wel een vermoeden dat hij zo reageerde omdat het busje idd op een rare plek stond. dus rare situatie voor whooper. alleen het gewoon er naar toe lopen, dat verhaal ging helaas niet op :mrgreen: ik moest ook wel lachen want als een bull geen zin meer heeft om te lopen dan gaat hij ook gewoon zitten en stilstaan. nu ging hij dus ook op een gegeven moment gewoon zitten en ik kreeg er echt geen beweging meer in :mrgreen:

uiteindelijk dus met veel geroep van: WHOOPIEEEEEEE KOMMM DAN HAHHAHA GAAT IE MEEEEEEEEEEEE :mrgreen: :mrgreen: je kent het wel, (die kerel in dat busje zat me echt zo aan te kijk van 8O :? :? ) en na 10 minuten ofzo ging hij eindelijk mee.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Oh ik heb het hier ook elke 6 weken als het oud-papier wordt opgehaald, dan is het om de tien meter eng.... :mrgreen: :mrgreen:

Ik zeg niks en loop gewoon door, ze komt uiteindelijk dan vanzelf. Ik dacht altijd dat negeren het beste was...... :?
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:Oh ik heb het hier ook elke 6 weken als het oud-papier wordt opgehaald, dan is het om de tien meter eng.... :mrgreen: :mrgreen:

Ik zeg niks en loop gewoon door, ze komt uiteindelijk dan vanzelf. Ik dacht altijd dat negeren het beste was...... :?
dat is het nou juist. whooper komt ECHT niet. blijft gewoon op zijn gat zitten :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

Max heeft dit ook met een bepaald busje, met daarachter een hondenkar, maar dat komt omdat daar meestel het geblaf van 2 herders uitkomt :mrgreen:
We komen die soms tegen en dan heeft die man de honden net weer in de kar gedaan, en tja, ik kan me voorstellen dat je een beetje huiverig bent voor een blaffende hondenkar :mrgreen:
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Bij de gewone dagelijkse rondes in de buurt hoeft bij een woning maar een "te koop" bord te staan en je hoort Juda denken: dit klopt niet. Of een auto op een plek waar nooit een auto staat. Hij loopt er met hoge poten, lage staart en spitse oren omheen. Er komt een onzekere "Woef!" uit zijn bek, hij weet duidelijk niet hoe hij ermee aan moet.
Dat zijn vreemde dingen die niet bij de routine horen, denk ik.
Het gekke is wel dat ie van de vele vlaggetjes met het gewapper nauwelijks opkijkt. Dat verbaast me dan wel weer.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

whoopy schreef:
Patrol schreef:Oh ik heb het hier ook elke 6 weken als het oud-papier wordt opgehaald, dan is het om de tien meter eng.... :mrgreen: :mrgreen:

dat is het nou juist. whooper komt ECHT niet. blijft gewoon op zijn gat zitten :mrgreen:
Euh, hoe deden ze dat met ezels ook alweer?? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:
whoopy schreef:

Euh, hoe deden ze dat met ezels ook alweer?? :mrgreen: :mrgreen:
hahhaha hij wordt dagelijks met een varken vergeleken maar met een ezel 8O :pffff: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”