Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding gevoelige maag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Beauvanoux
Vaste gebruiker

voeding gevoelige maag

Ongelezen bericht door Beauvanoux »

Een onderwerp waar ik niet uit kom:
Onze Beau heeft lange tijd Hills Presciption Diet gehad waar hij het uitstekend op heeft gedaan. Dit vanwege een chronische maagpijn.
Nu willen we eigenlijk iets anders proberen. We hebben Farmfood geprobeerd maar dat ging echt niet goed: ontzettende hopen poep en diarree gepaard met flinke maagpijn. Hierna probeerden we na weer een aantal maanden Hills Royal Canine Sensible Maxi. Hij eet het goed, nergens last van doch zijn vacht glimt een stuk minder. Wie weet er een ander goed alternatief of supplement?
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Probeer eens Energique Speciaal. Mijn schoonmoeder heeft een hond met een gevoelige maag en die geeft nu Energique Speciaal eerst dacht ze dat het niet zo goed ging maar met een beetje afwachten gaat alles nu goed en heeft hij geen last meer van zijn maag.

Groetjes Anneke :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik denk inderdaad dat een geperste brok te zwaar is voor een hond met maagproblemen (heb hier zelf ook zo'n hond die jarenlang last had van zijn maag en die verdroeg ook absoluut geen geperste brok, droeg schrijf ik want nu verdraagt hij die al 2 jaar goed) en ik ben ook geneigd om je te adviseren om vers vlees te gaan voeren: Energique, Carnibest, beiden hebben een soort vlees voor gevoelige honden.
Als het dan net zo gaat als bij mijn hond dan heeft je hond binnen een paar maanden geen last meer van zijn maag.
Maar dan ga ik er wel vanuit dat het puur een zwakke, gevoelig maag is en dat de hond geen ziektes onder de leden heeft, die leiden tot die maagproblemen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Beauvanoux
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Beauvanoux »

:ok: bedankt voor jullie reactie. Ik moet zeggen dat ik royal canin sensible nog steeds gebruik en dat dat steeds beter gaat. Zijn vacht wordt beter dan in het begin dus ik ga toch maar es eventjes door. Voor de rest verdraagt hij het voer erg goed namelijk!
thanx :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mooi, wellicht is het ook gewoon het wennen aan het voer en dat zie je inderdaad aan de vacht. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”