Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zucht, 2 teven...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dorien
Zeer actief

Zucht, 2 teven...

Ongelezen bericht door Dorien »

Mijn moeder heeft een Duitse Herder van een jaar of 5. Nu heeft ze sinds een jaar een Pyrenese Berghond erbij genomen van pup af aan. Beide honden zijn teven. Nu vechten de honden erg. De herder pakt de andere hond telkens als zij aandacht krijgt, als ze naar buiten gaat, als ze naar binnen gaat, eigenlijk voortdurend. Nu heb ik hier natuurlijk wel vaker dit soort verhalen gelezen en er kwam eigenlijk vaak uit dat er niets anders opzit dan herplaatsen. De 2 teven verwonden elkaar tot bloedens toe. Mijn moeder heeft totaal geen kaas gegeten van hondengedrag. Is er nog iets anders te proberen dan herplaatsten? Ik heb geen idee of ze mijn advies op zal volgen, maar nooit geschoten is altijd mis.
Groet,
Dorien
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Apart houden zou een optie kunnen zijn. Maar als het echt tot bloedens toe vechten is lijkt het me vrij lastig om ze samen te kunnen blijven houden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dorien
Zeer actief

Inge schreef:Apart houden zou een optie kunnen zijn. Maar als het echt tot bloedens toe vechten is lijkt het me vrij lastig om ze samen te kunnen blijven houden.
Apart houden is geen optie. De herder maakt deuren open om maar bij de andere hond te komen. Niemand een andere tip?
Groet,
Dorien
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, sorry :?
Als 2 teven werkelijk tot bloedens toe vechten, dan houdt het gewoon op. Dus of gescheiden houden, of herplaatsen (of verrot stevig in je schoenen staan, bij vechten consequent keihard ingrijpen, maar dan nog moet je ze gescheiden houden als je weggaat).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

herplaatsen. kan er niks anders van maken.
Dorien
Zeer actief

Ok, was ik al bang voor. Ik hoop dat ze dat ook zal doen. :?
Groet,
Dorien
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb hier 3 teven en geen probleem.
dus deze strijd zal toch instand houden wat je ook doet(dat is mijn mening) ze mogen elkaar gewoon niet,
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Dorien schreef:
Inge schreef:Apart houden zou een optie kunnen zijn. Maar als het echt tot bloedens toe vechten is lijkt het me vrij lastig om ze samen te kunnen blijven houden.
Apart houden is geen optie. De herder maakt deuren open om maar bij de andere hond te komen. Niemand een andere tip?

Eeen deur met een draaiknop dan ;)
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik denk dat als je ze appart van elkaar houd juist de spanning steeds groter wordt tot dat ze de kans weer grijpen om te matten
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

DAt is toch geen situatie die je jaar in jaar uit wilt hebben. Zeker als je moeder geen idee heeft wat te doen. Hoe moeilijk het ook is, lijkt me 1 herplaatsen geen slecht idee.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

lupa schreef:ik denk dat als je ze appart van elkaar houd juist de spanning steeds groter wordt tot dat ze de kans weer grijpen om te matten
Dat lijkt mij dus ook. Of je moet in een villa wonen waar ze geen mogelijk hebben bij elkaar te komen, maar ik denk dat mochten ze een keer per ongeluk bij elkaar komen, het ook direct foute boel is!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Herplaatsen, zeker als ze totaal geen kaas gegeten heeft van hondengedrag. Straks is de Pyrenese Berghond volwassen en pikt het niet meer en dan kan je nog ergere problemen krijgen dan nu.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”