Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet meer alleen kunnen zijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

antoinette
Zeer actief
Contacteer:

niet meer alleen kunnen zijn

Ongelezen bericht door antoinette »

Kobus heeft er moeite mee om alleen thuis te zijn sinds Pipo er niet meer is. Op zich logisch,dat is hij ook helemaal niet gewent en ook hij moet wennen aan de nieuwe situatie. Eerlijk gezegt dachten we dat het vanzelf wel weer over zou gaan als we hem niet zo lang alleen zouden laten. Maar van de buuf hoor ik dat het eigenlijk alleen maar erger word. Hij is begonnen met even een paar minuutjes loeien als we weg zijn,toen begon ie aan de deurpost (we hadden de deur naar de gang dichtgedaan in de veronderstelling dat dat rustiger zou zijn voor hem) en nu vandaag heeft ie een aantal keren zitten loeien en het kattenluik uit de muur gesloopt :? Dit gaat niet de goeie kant op. Hoe pak ik dit nou het best aan want we willen nu nog niet op zoek naar een 2de hond :cry: maar we wonen in oude gehorige flats en een loeiende hond gaat natuurlijk wel voor problemen zorgen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hoi Antoinette,

Ik ben bang dat je met Kobus helemaal van voren af aan zult moeten beginnen voor wat betreft alleen zijn. Beginnen met een paar minuutjes of 1 minuut en alleen terug gaan als hij stil is en dan belonen. Anderen zeggen niet belonen, ik heb het wel gedaan. En dit langzaamaan iedere dag wat opbouwen tot je de door jouw gewenste tijd hebt bereikt. Maar echt alleen maar terugkomen als-ie stil is.

Als je het consequent iedere dag traint, zou het met een maand of twee moeten lukken. Zorg dat-ie iets heeft om zich mee bezig te houden een kluif of kong of activity ball. Als-ie zich maar niet gaat vervelen. Bij sommige honden helpt de radio ook, ik vind het niet echt 'n oplossing, maar als het werkt, werkt het.

Tirsa krijgt altijd iets lekkers als ik ga en dan is het goed. Als ik weer thuis kom is het feest.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Is het niet mogelijk een oppas hond in huis te halen die ook af en toe alleen moet blijven, bv van iemand uit de flat?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inderdaad als een pup beginnen met opnieuw opbouwen van het alleen zijn. En dan heb ik het inderdaad over minuten..zeker geen uren..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

MARC_S schreef:Is het niet mogelijk een oppas hond in huis te halen die ook af en toe alleen moet blijven, bv van iemand uit de flat?
Nee helaas niet,ook niemand die hem zolang in huis neemt dan. Een kwartiertje red ie daarna gaat het geloof ik mis.
Zal het dus vanaf daar op moeten gaan pikken en hopen dat hij er dan aan went.
Hebben bach bloesem remedy's zin in dit geval Eline?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”