Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat meer over mijn prachtige hond (en mezelf natuurlijk)

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
lelietjevandalen

Wat meer over mijn prachtige hond (en mezelf natuurlijk)

Ongelezen bericht door lelietjevandalen »

Beste mensen, ik ga me dus nogmaals voorstellen:
Ik ben "lelietjevandalen", maar natuurlijk is dat mijn nickname.
Mijn hondje heb ik Lolita genoemd, omdat ik dacht dat ze goed zou luisteren naar die naam: naar het schijnt horen honden de klinker "i" het beste, en voor mij is Lolita ook lekker gemakkelijk uit te spreken, alhoewel het soms bij mensen vreemde connotaties oproept. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Ze wordt twee op 1 augustus, en ongeveer een jaar geleden was ik even heel bang omdat ze een baarmoederontsteking kreeg, en daarom meteen gesterilisrred moest worden, en mijn vorige hond is vlak na de zelfde operatie gestorven. Godzijdank was Lolita heel sterk, en ze genas. Maar daardoor geef ik nou wel echt vreselijk veel om haar. Soms ben ik zelfs over-protective. Zo heb ik bijvoorbeeld gigantische stress als ik haar een dag aan iemand anders geef, en soms, als ik bijvoordeelb naar de bioscoop ga, en ik zie daar op het scherm een schattig hondje, dan mis ik Lolita vreselijk! Hebben jullie daar ook wel eens ervaring mee? Nou, in feite is het niet zo dat ik me eraan stoor, maar ik hou gewoon wel heel veel van mijn hond.
Het is een kruising van van alles en nog wat, ze heeft iets van een Staffordshire en ook iets van een Braque St. Germain (franse jachthond).
Maar het grappige is dat ze ook heel erg origineel is, weet je wel, met van die prachtige grote ogen, en nog steeds iets puppy-achtigs in haar lichaamsbouw.
Ik zou wel achteraf misschien een echte rashond genomen hebben, omdat je daar toch iets beter van weet wat je kwa karakter kan verwachten, alhoewel natuurlijk het grootste deel met de opvoeding samenhangt. Maar ik heb bijvoorbeeld altijd al vreselijke problemen gehad om haar te laten terugkomen als ze los op het veld loopt, maar zodra is de "speciale toegangsrechten"van de webmaster heb gekregen, dan ga ik eens om advies vragen op het forum hierover...
Goed, in feite kan ik wel blijven typen over mijn hond, maar ja... het moet ook interessant voor jullie blijven hè?
Groetjes,
Lelietjevandalen en LOLITA :zwaai:
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Welkom!
:zwaai:
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
MarZ
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door MarZ »

Welkom! :B

Heb je ook een foto van Lolita? Ik zou haar graag eens willen zien.

Ik moet zeggen dat ik het heel erg herken, hoe je haar mist als je een dagje weg bent. Als ik aan het werk ben, heb ik een uitstekende oppas voor m'n honden, dus daar voel ik me niet zo rot van. Maar als ik ze even een paar uurtjes alleen laat voel ik me vreselijk schuldig. Vooral als ik niet persé weg moet maar voor m'n eigen plezier wegga zonder hen. Dat kan dan eigenlijk niet voor m'n gevoel. Ze zijn dan eigenlijk ook niet vaak lang alleen. Maar dat is dan ook weer niet echt goed...

Hoe kan het dat je vorige hond is overleden aan een sterilisatie? Dit hoor je toch niet vaak bij een gezond dier?
Afbeelding
lelietjevandalen

Ongelezen bericht door lelietjevandalen »

Hoi Marz,

Dankje dat je me welkom heet!
Ik wil graag een foto laten zien, maar ik moet nig even uitzoeken hoe je dat moet doen met de digitale camera en zo... Ben niet zo'n computergenie eigenlijk. Maar t komt eraan!
Ja, dat van mijn vorige hond is eigenlijk best een erg verhaal. Op een dag merkte ik dat ze gele drupjes vocht overgaf, en een beetje rilde, dus ik naar de dierearts. Achteraf gezien een slechte keuze, want die man geeft me hormonen tegen schijnzwangerschap. Mijn vorige hond was een rasechte Engelse Staffordshire, en op de staffieclub zeiden ze me achteraf dat juist dit ras hardstikke gevoelig is voor hormonen. In feite had ze toen al een baarmoederontsteking. En hormonen geven is dan niet zo'n goed idee... Maar pas vijf maanden later ben ik naar een andere dierenarts gegaan (ja, je denk toch bij jezelf dat zij het normaal gezien toch beter weten, dus je vertrouwt hem) en hij zei: Oh, meteen opereren, anders sterft ze binnen enkele dagen. Dat heb ik toen gedaan,maar door een "ureum-vergiftiging" (Joost mag weten wat het is)kon de wond achteraf niet goed genezen. Daarbij had ze ook last van nierfalen. Dus die is langzaam gestorven. Heel tragisch.
Maar weet je wat nou het gekke is? Ik heb er niet eens zó veel verdriet om gehad. Mijn vorige hondje was eigenlijk niet zo sociaal, een vechtertje met andere hondjes, en ook eigenlijk niet zo erg slim... T is erg om te zeggen, maar het is wel de waarheid.
Deze hond daarentegen is het andere uiterste: Zó ongelofelijk goed op mij gericht! Ze begrijpt alles meteen, en ze "praat" ook terug. Nee, soms denk ik dat ze echt onvervangbaar is.
Vandaar ook dat ik waarschijnlijk (net zo als jij met jouw honden) zo veel mogelijk bij haar wil zijn. Ja... Wat doe je daar aan? In feite denk ik dat je je moet afvragen of het ècht een probleem is. In mijn geval denk ik soms juist dat Lolita er voor zorgt dat ik met mijn voetjes op de grond blijf. Omdat ik toch iedere dag maar weer voor haar zorg...
De groetjes en nog een fijne week toegewenst!
alma
Zeer actief

Ongelezen bericht door alma »

Welkom op het forum :-D :zwaai:
Afbeelding

Groetjes van Alma
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”