Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gluten-allergie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yuno
Vaste gebruiker

Gluten-allergie

Ongelezen bericht door Yuno »

Na veel dokteren is bij Yuno november vorig jaar de diagnose enteristis gesteld, een chronische ontsteking van het darmslijmvlies. Omdat voedselovergevoeligheid ten dele de oorzaak van de onsteking is, werd er een hypoallergeen dieet aangeraden. Daarbij heeft hij een prednisonkuur van vier maanden gekregen. Helaas bleek deze kuur niet goed aan te slaan, dus volgde een nieuwe kuur, die afgebouwd zou worden tot een onderhoudsdosering voor de rest van zijn leven.

Omdat hij net twee is geworden, hebben wij besloten verder te dokteren bij een homeopaat. Omdat zij een glutenallergie vermoedde, heeft zij het advies gegeven om over te gaan op glutenvrij vers voer.

Op dit moment zit hij ruim vijf weken op Carnibest Natuurvoer en Lam, beide zonder rijst, en hij doet het super. Op dit moment kunnen we zelfs de prednison afbouwen!

Maar helaas is er nog maar vrij weinig bekend over een gluten-allergie. Ik heb via de Border-site al veel informatie gekregen, maar wellicht dat een van jullie hier ook ervaringen of informatie over hebben.

Alle reacties zijn welkom.
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Gluten zitten in alle soorten graan. Brokken bestaan voor minimaal 60% uit graan. Jij hebt dus een heel goeie DA gevonden, die zo verstandig is om je hond op Carnibest te zetten. Je zal zien dat het alleen maar beter met hem gaat.

Wat je verder kan doen om je hond te helpen, is hem probiotica te geven. Dit kan in capsule-vorm (De Tuinen, reformwinkel), elke dag een slok yoghurt of karnemelk als toetje geven en 1 x per week een lap pens (niet die gesneden uit een bakje, maar de echte). Je hond zal er van smullen en het is erg goed voor de darmflora.
Afbeelding
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

ik wilde je net doorsturen naar borderforum, maar zie dat je daar al was, lol... heel veel sterkte ermee!
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Gluten-allergie

Ongelezen bericht door ignit »

Yuno schreef:Maar helaas is er nog maar vrij weinig bekend over een gluten-allergie. Ik heb via de Border-site al veel informatie gekregen, maar wellicht dat een van jullie hier ook ervaringen of informatie over hebben.
Kijk eens op http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... =1388#1388 :ok:

Groetjes,
Ignit.
Yuno
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yuno »

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ben inderdaad vreselijk blij dat er eindelijk een DA was die aan glutenallergie heeft gedacht. Yuno staat nu ruim zes weken op Carnibest en hij gaat met de dag vooruit. Buiten dat hij zich iedere dag beter voelt, merk ik vooral dat zijn vacht weer heel goed doorkomt (plukvacht). Met name de bovenvacht was erg verstoord en hij straalt nu weer. Hij ziet er gewoon supergoed uit. Het is gewoon heerlijk om je hond weer zo te zien opbloeien en dan zie je pas wat voor invloed het allemaal heeft gehad.

Ik was me al meer aan het verdiepen in het barfen, maar nu ik zelf de ervaring heb dat enkel een verandering van voer zulke ingrijpende veranderingen kan voortbrengen, is het steeds interessanter materie. Er was ons namelijk verteld dat hij waarschijnlijk nooit meer zonder prednisolon zou kunnen.

Ik heb nu zeker vertrouwen dat wij er wel komen.
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”