Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

grommen

Ongelezen bericht door annemie »

Wie kan mij dit gedrag helpen verklaren?

Gisteren waren we op bezoek bij familie, ze hebben een yorkshire reu, een leuke hond geen dwaze keffer. Boris had hem al enkele keren ontmoet, maar niet echt vaak en dat ging altijd goed. Nu leek Boris erg gespannen, hij ontweek de york als die in zijn buurt kwam en als hij te dicht kwam dan gromde hij zacht, waarop de york wegging. Tijdens het samen wandelen was er geen probleem, dan besteedden ze geen aandacht aan elkaar.
Boris en andere grote reuen is meestal geen succes, maar het verbaasde me dat hij bij zo'n kleintje dat in mijn ogen helemaal niet opdringerig was zo reageerde. Ik vraag me af of mijn hond zijn gedrag uit onzekerheid voorkomt en hoe ik daar het best mee kan omgaan :denken:
Tot vorige week had mijn tante nog een andere hond waarmee Boris niet kon opschieten, zou het kunnen dat hij verwachtte dat die nog zou opduiken hoewel het al lang geleden was dat hij die nog had gezien en dat hij daarom zo gespannen was.
groetjes!Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: grommen

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

annemie schreef:Wie kan mij dit gedrag helpen verklaren?

Gisteren waren we op bezoek bij familie, ze hebben een yorkshire reu, een leuke hond geen dwaze keffer. Boris had hem al enkele keren ontmoet, maar niet echt vaak en dat ging altijd goed. Nu leek Boris erg gespannen, hij ontweek de york als die in zijn buurt kwam en als hij te dicht kwam dan gromde hij zacht, waarop de york wegging. Tijdens het samen wandelen was er geen probleem, dan besteedden ze geen aandacht aan elkaar.
Boris en andere grote reuen is meestal geen succes, maar het verbaasde me dat hij bij zo'n kleintje dat in mijn ogen helemaal niet opdringerig was zo reageerde. Ik vraag me af of mijn hond zijn gedrag uit onzekerheid voorkomt en hoe ik daar het best mee kan omgaan :denken:
Tot vorige week had mijn tante nog een andere hond waarmee Boris niet kon opschieten, zou het kunnen dat hij verwachtte dat die nog zou opduiken hoewel het al lang geleden was dat hij die nog had gezien en dat hij daarom zo gespannen was.
Volgens mij zoek je er veel e veel achter. Boris wilde gewoon niet dat dat reutje in de buurt kwam en liet dit merken door te grommen. Niets mis mee. De grote van een hond zegt ook helemaal niets.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”