Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slechte eter????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

de leeuw
Actief

Slechte eter????

Ongelezen bericht door de leeuw »

Boomie is geen echte hongerwolf, als ik 's morgens zijn brokken naar zet, dan staan ze er soms om 12 uur 's middags nog, en als ik er wat vlees doorheen doe, maakt dit ook geen verschil.
Hij is 11 maanden, en toen wij een hond te logeren hadden ging hij wel mee eten, maar dan at hij de seniorenbrokken van de andere hond op, nou dat is dus ook niet goed.

Misschien iemand een tip voor me, (zeg nou niet andere brokken, want we hebben al soorten genoeg voor mijnheer neergezet, en het maakt geen verschil)
Afbeelding
Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hij weet dat ze toch niet afgepakt worden, dus waarom zou je meteen aanvallen.
Als je wil dat hij op een bepaald tijdstip eet, dan zet je zijn brokken neer en wordt er niet gegeten, dan haal je ze weg. Je kunt ook even wat minder geven, zodat de hond wat meer peut ontwikkeld
Anderzijds, als de hond niet mager is oid dan is er totaal geen bezwaar tegen de voermethode zoals je die nu hanteerd.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ja precies, gewoon 2 of 3x daags voeren, en dan voerbak voorzetten, even de tijd geven dat ie kan eten en als hij niet eet, dan weer weghalen.

Baloe heb ik op deze manier goed leren eten.

Apollo at ook slecht maar dat lag wel aan het merk voer, die krijgt nu wat anders en eet ook goed.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Precies Sis at altijd slecht gewoon niet eten na 5 minuten weg eten heb je pech. Nu we Ushi hebben eet ze veel beter maar zien eten doet eten en anders weet ze dat Ushi het op eet. (als die de kans zou krijgen nl.)
Irma
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

daar heeft sam dus ook lak aan. ik hoopte dat het beter zou gaan nu lola er is, maar ook dat interesseerd hem niet.

maar hij ziet er goed uit en is actief dus zal het wel niet nodig hebben denk ik.....
Afbeelding
de leeuw
Actief

Ongelezen bericht door de leeuw »

Ja nou, Boomie maakt het niet uit dat Jack, (onze logeerhond) ook nog zijn eten erbij opat hoor, en het is echt niet zo dat als ik het wegpak hij dan 's avonds als een gek op z'n etensbak af komt rennen.
Hij komt dan echt aan sjokken van: nou ja, omdat jij het wilt.....

Hij is voor de rest ook harstikke gezond, en z'n vacht is goed, ik ben alleen bang dat hij hierdoor misschien te weinig eet???/
Afbeelding
Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”