HOI allemaal, Nou ik ben albatrosje en heb drie dochters en deze lieve hond.
Eigenlijk kunnen wij wel wat tips gebuiken, omdat ik geen eigendomspapieren van hem heb. Heb Bud wel laten inenten, ontwormen ,chippen paspoort e.d. Alles wat nog niet gebeurd was. Hij was ondervoed en heeft als kleine pup uren in een wagen moeten doorbrengen zonder drinken(en eten). Hierdoor heb ik hem helemaal opnieuw moeten leren dat zijn eten voor hem alleen is en hij ongestoord mag eten.Nu nog moet ik even zijn bak vasthouden en likt hij even over mijn vingers om dan heel langzaam de bak neer te zetten en zeggen dat hij mag eten. Drinken geeft nog af en toe problemen, maar dit is psychisch en zal op de duur over gaan. Steeds wanneer ik drink geef ik hem ook een glas water. Nu laat hij af en toe drinken staan. In het begin kon hij gewoon niet meer stoppen met drinken. och erme.
Geef hem ook nog regelmatig bambix, vindt hij heerlijk. Deze hond is denk ik zo lief, omdat hij het slecht heeft gehad. Luisterd super en loopt ook niet weg. Alles wat je weggooit brengt hij nu netjes terug in je hand. Hij is echt heel mooi om te zien en heeft een hele lieve kop. Ik ga nu sinds een week na een hondenschool met hem en daar is goed te merken dat hij al genoeg meegemaakt heeft. Hij is dan ook de enigste hond die beloont wordt tijdens de oefeningen. Zodat hij weer zelfvertrouwen krijgt en niet bestrafd wordt. Ook dit zal allemaal goed komen. Alleen zijn vorige eigenaar dreigt ons nu met geweld de hond terug te komen halen en tja Bud weer laten onderduiken?? Ik weet het niet. Weet alleen dat mijn kinderen dan helemaal door zullen draaien en ontroostbaar zullen zijn.
Nou jullie horen nog van mij.
Groetjes Albatrosje uit Zuid Limburg
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ff voorstellen...onze Bud(dy) border collie 7 mnd
Moderator: moderatorteam
-
Michella
- Actief
-
Gast
Re: ff voorstellen...onze Bud(dy) border collie 7 mnd
albatrosje schreef:HOI allemaal, Nou ik ben albatrosje en heb drie dochters en deze lieve hond.
Eigenlijk kunnen wij wel wat tips gebuiken, omdat ik geen eigendomspapieren van hem heb.Heb Bud wel laten inenten, ontwormen ,chippen paspoort e.d. Alles wat nog niet gebeurd was. Hij was ondervoed en heeft als kleine pup uren in een wagen moeten doorbrengen zonder drinken(en eten). Hierdoor heb ik hem helemaal opnieuw moeten leren dat zijn eten voor hem alleen is en hij ongestoord mag eten.Nu nog moet ik even zijn bak vasthouden en likt hij even over mijn vingers om dan heel langzaam de bak neer te zetten en zeggen dat hij mag eten. Drinken geeft nog af en toe problemen, maar dit is psychisch
en zal op de duur over gaan. Steeds wanneer ik drink geef ik hem ook een glas water. Nu laat hij af en toe drinken staan. In het begin kon hij gewoon niet meer stoppen met drinken. och erme.
![]()
Geef hem ook nog regelmatig bambix, vindt hij heerlijk. Deze hond is denk ik zo lief, omdat hij het slecht heeft gehad. Luisterd super en loopt ook niet weg. Alles wat je weggooit brengt hij nu netjes terug in je hand. Hij is echt heel mooi om te zien en heeft een hele lieve kop. Ik ga nu sinds een week na een hondenschool met hem en daar is goed te merken dat hij al genoeg meegemaakt heeft. Hij is dan ook de enigste hond die beloont wordt tijdens de oefeningen. Zodat hij weer zelfvertrouwen krijgt en niet bestrafd wordt. Ook dit zal allemaal goed komen. Alleen zijn vorige eigenaar dreigt ons nu met geweld de hond terug te komen halen en tja Bud weer laten onderduiken?? Ik weet het niet. Weet alleen dat mijn kinderen dan helemaal door zullen draaien en ontroostbaar zullen zijn.![]()
Nou jullie horen nog van mij.![]()
Groetjes Albatrosje uit Zuid Limburg