Al eerder heb ik een keer een bericht geschreven over dat Senna altijd onwijs enthousiast is als er iemand aan de deur staat. Zelfs zo erg dat ze zelf diegene het liefst om de nek vliegt, compleet met jankgeluiden, springen, etc. Het is leuk dat ze zo enthousiast is maar het gaat wel wat te ver, niet iedereen is hier namelijk van gediend. Ze heeft het vooral bij bepaalde personen waarbij ze heel achterlijk gaat doen, zoals onze huishoudelijke hulp, en nog wat andere mensen.
In eerste instantie probeerden we er van het binnenkomen niks leuks van te maken, zodra de bel ging lieten we senna in de huiskamer met de deur dicht, want het liefst stormt ze direct naar de voordeur. Als ze dan rustig zat, zou ik haar belonen. Wanneer de visite binnenkwam zouden we dit ook totaal negeren, geen aandacht aan Senna schenken. Maar, op gegeven moment moet je wel, met een jodelende springende hond.
Op de momenten dat ze wel normaal deed, beloonde ik haar.
Af en toe doen we haar ook even in de bench als de bel gaat, en wanneer de visite eenmaal binnen is gekomen, en Senna in de bench wat gekalmeerd is, mag ze gedag zeggen.
Ik vind het best lastig om haar het ontzettende drukke (zeg maar hysterische) gedrag af te leren, dus als jullie weten wat ik verkeerd doe, hoor ik het graag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel heel erg enthousiast
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ja, het klinkt wel grappig als ik het zo lees! Maar ik kan me voorstellen dat het niet echt leuk is voor mensen die er niet van gediend zijn.
Ze doet het dus bij mensen die ze kent? Misschien is ze gewoon hartstikke blij dat die er weer zijn! Zijn dat mensen die haar altijd leuk behandelen? en met haar spelen of zo?
Want dat heeft Rimpel dus ook!
Als hij mijn zusje ziet wil hij meteen spelen, springt tegen haar op en begint gek te doen! Dat komt omdat ze toen Rimpel nog een pup was ze altijd met hem aan het donderjagen was...dat weet hij gewoon!
Mijn zusje vind het wel grappig en speelt altijd even met hem...maar ik herken het dus een klein beetje...
Als mijn zusje geen zin heeft om te spelen taait hij ook wel vlotjes af, dat begrijpt ie wel...
Echt tips heb ik niet voor je...ik denk dat je het op het moment goed aanpakt door hem te negeren..het kan even duren voordat je resultaat ziet, dus ik denk dat je geduld moet hebben!
Groetjes
Ze doet het dus bij mensen die ze kent? Misschien is ze gewoon hartstikke blij dat die er weer zijn! Zijn dat mensen die haar altijd leuk behandelen? en met haar spelen of zo?
Want dat heeft Rimpel dus ook!
Als hij mijn zusje ziet wil hij meteen spelen, springt tegen haar op en begint gek te doen! Dat komt omdat ze toen Rimpel nog een pup was ze altijd met hem aan het donderjagen was...dat weet hij gewoon!
Mijn zusje vind het wel grappig en speelt altijd even met hem...maar ik herken het dus een klein beetje...
Als mijn zusje geen zin heeft om te spelen taait hij ook wel vlotjes af, dat begrijpt ie wel...
Echt tips heb ik niet voor je...ik denk dat je het op het moment goed aanpakt door hem te negeren..het kan even duren voordat je resultaat ziet, dus ik denk dat je geduld moet hebben!
Groetjes
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik las gisteren een hele goede vergelijking met hoe een hond reageert op negeren.
Het is als iemand die op de lift wacht. Eerst druk je op een knopje... komt er geen lift dan druk je nog eens... komt er nog steeds geen lift dan ga je meestal het knopje heel vaak indrukken. Totdat je eindelijk erachter komt dat de lift toch niet komt en dan ga je maar met de trap.
Maar heb je 30x gedrukt en de lift komt dan wel, dan druk je de volgende keer 50x voordat je opgeeft. Gewoon blijven negeren dus, want 1x toegeven en je bent weer langer bezig met afleren.
Of leer hem een ander gedrag aan. Lift vergelijking: als iemand je vertelt dat de lift alleen maar komt als je daar de portier om vraagt (ander gedrag), dan ga je niet meer op het knopje drukken maar meteen naar de portier.
Volgens mij komt dit uit het HOS hondenboek, ik vind het iig heel duidelijk.
Het is als iemand die op de lift wacht. Eerst druk je op een knopje... komt er geen lift dan druk je nog eens... komt er nog steeds geen lift dan ga je meestal het knopje heel vaak indrukken. Totdat je eindelijk erachter komt dat de lift toch niet komt en dan ga je maar met de trap.
Maar heb je 30x gedrukt en de lift komt dan wel, dan druk je de volgende keer 50x voordat je opgeeft. Gewoon blijven negeren dus, want 1x toegeven en je bent weer langer bezig met afleren.
Of leer hem een ander gedrag aan. Lift vergelijking: als iemand je vertelt dat de lift alleen maar komt als je daar de portier om vraagt (ander gedrag), dan ga je niet meer op het knopje drukken maar meteen naar de portier.
Volgens mij komt dit uit het HOS hondenboek, ik vind het iig heel duidelijk.