Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doof

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

slowie
Actief
Contacteer:

doof

Ongelezen bericht door slowie »

alles gaat goed,basis kent ie allemaal,maar wel pas na een keer of drie signalen,vraag me af of ik dit sneller voor elkaar kan krijgen en hoe ik dat dan moet doen,zat te denken aan in plaats van de clicker een zaklantaarn te gebruiken,maar die ziet ie niet altijd,omdat bo niet altijd naar me kijkt,hoe krijg ik zijn aandacht en hoe hou ik die vast?
hij kent de basis op en top,dus zit en af,hier kent ie ook wel,maar moet ie wel naar me kijken,anders heb ik pech en geef ik hugo de opdracht hem te halen,die doet dat dan ook nog :wink:
in huis is hij de rust zelfe en hebben we totaal geen kind aan hem en is ie gewoon one off the boy's,hij hoeft niks te kunnen maar zou het wel fijn vinden om wat meer controle over bo te hebben,mischien meer contact?ook al is dat er in mijn ogen al meer dan genoeg :19:

heb dus tips nodig,hoe jullie het zouden doen en aanpaken,hij is slim genoeg ook al is ie blond :mrgreen:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hmmm, ik heb eens gehoord van iemand die altijd op de grond stampte (iets met trillingen ofzo).

Een zaklamp zal overdag niet zo veel helpen denk ik, 's avonds juist wel weer.. maar daar heb je niet zoveel aan.

Ik heb ook eens een website gezien (ging over een dove hondenschool in Amerika), waar een halsband werd gebruikt die trilde (niks pijnlijks) als de baas op een knopje drukte. Dat was dus voor de hond een teken om zijn aandacht op de baas te richten.
slowie
Actief
Contacteer:

Chatterbox schreef:Hmmm, ik heb eens gehoord van iemand die altijd op de grond stampte (iets met trillingen ofzo).

Een zaklamp zal overdag niet zo veel helpen denk ik, 's avonds juist wel weer.. maar daar heb je niet zoveel aan.

Ik heb ook eens een website gezien (ging over een dove hondenschool in Amerika), waar een halsband werd gebruikt die trilde (niks pijnlijks) als de baas op een knopje drukte. Dat was dus voor de hond een teken om zijn aandacht op de baas te richten.
stampen helpt niks als we in het bos lopen,in huis wel dan weet bo ook dat ie naar me moet kijken,zo ver zijn we gelukkig al een tijdje :wink:

zaklamp lijkt mij dus ook geen optie en idd voor de reden die je zegt!

heb je de url nog naar die website?? ben wel is benieuwd om dat allemaal te lezen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

www.dogtra.nl,
t zijn gewone TTs, maar ook verkrijgbaar met een trilfunctie erop (dat zijn de NCP versies)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

In deze topic staat ook een linkje naar een site over dove honden en trilbanden: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49147
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

slowie
Actief
Contacteer:

heee te gek,onwijs bedankt ga er is even voor zitten :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”